Kysy tältä nimimerkiltä tietoa powercommanderistaan13 kirjoitti:Plugeista ei, mutta Powercommander V oli hintansa väärti, keskialueella parhaillaan +28% lisää ainetta kartassa, kaasun vaste ihan eri luokkaa on se vakio vaan niin laihalla.
BMW G650X
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
-
- Viestit: 870
- Liittynyt: Pe Loka 20, 2006 10:51 pm
- Pyörä: no bike only Solifer
- Paikkakunta: -Suomi
Re: BMW G650X
Re: BMW G650X
34.50e motonestis sisältäen pölysuojatoppeS kirjoitti:Ohjauslaakeri, tyypiltään SKF 320/28XQ metric single row taper Roller bearing 28x52x16 mm löysin 20.8.2012 viestistä tästä foorumista. Sitä jäin ihmettelemään, että duellin sivulla sanotaan kooksi 28x52x16.5 mm. Kyse kuitenkn samasta laakerista?
Pitäis vaihdattaa, alkuperäiset maksaa 55€/kpl. Ajettu n. 39 ktm. Uskoisin ,että laakerikaupasta saa SKF:t edullisemmin
Lähetetty minun SM-G950F laitteesta Tapatalkilla
EX:
Triumph Tiger 955i
BMW Xchallenge
BWW F650GS Dakar
Triumph Tiger 955i
BMW Xchallenge
BWW F650GS Dakar
-
- Viestit: 870
- Liittynyt: Pe Loka 20, 2006 10:51 pm
- Pyörä: no bike only Solifer
- Paikkakunta: -Suomi
Re: BMW G650X
Onko jollain kokemuksia motonetin laakereista, all balls - merkkiset? Edulliset ainakin ovat!
Re: BMW G650X
Itselle vaihdoin ne pari viikkoa sitten. Ei valittamista.
Vanhat alko olee vaihtokunnossa.
Lähetetty minun SM-G950F laitteesta Tapatalkilla
Vanhat alko olee vaihtokunnossa.
Lähetetty minun SM-G950F laitteesta Tapatalkilla
EX:
Triumph Tiger 955i
BMW Xchallenge
BWW F650GS Dakar
Triumph Tiger 955i
BMW Xchallenge
BWW F650GS Dakar
-
- Viestit: 213
- Liittynyt: Ti Elo 07, 2007 10:24 pm
- Pyörä: GL 1800 / F 800 GS / XT 600
- Paikkakunta: Valkeala
Re: BMW G650X
Olisin kiinnostunut hommaamaan Kasigessun kaveriksi Challengerin.
Mutta persjalkainen kun oon...
Kuinkahan paljon pystyy satulaa ja jousitusta madaltamaan noin niinkuin järkevästi,
että jäisi riittävästi maavaraa ns pappaendurointiin?
Mutta persjalkainen kun oon...
Kuinkahan paljon pystyy satulaa ja jousitusta madaltamaan noin niinkuin järkevästi,
että jäisi riittävästi maavaraa ns pappaendurointiin?
- Ilmari
- Viestit: 1057
- Liittynyt: Su Maalis 12, 2006 11:15 am
- Pyörä: T7,CBR600, zxr6
- Paikkakunta: Kokkola
Re: BMW G650X
Moe.
Ainakin joskus Challengeriin sai lisävarusteena ihan orggis osana madalletun satulan eikä ollu ees kovin kallis. Ite oon 173 lyhyt ja mulla yltää varpaa just maahan ja mulla siis tuo madallettu penkki. Pyörähän on todellaki korkea ja suurin haitta siitä on jalan heittäminen satulan yli liikkeelle lähdössä. Melko monesti otanki ns. juoksevan startin.
Jos pyörässä on paikallaan se alkuperäinen ilmaiskari niin mun muistin mukaan ilmanpaineella perää saa laskemaan jonku verran ja edessä on laskuvaraa se sentti,mitä teleskooppeja saa säädettyä kolmioissa ylöspäin. Jos enempi haluu laskea niin sitte tarvii jo muita toimenpiteitä. Maavaraahan tuossa on paljohkosti.
-Ile-
Ainakin joskus Challengeriin sai lisävarusteena ihan orggis osana madalletun satulan eikä ollu ees kovin kallis. Ite oon 173 lyhyt ja mulla yltää varpaa just maahan ja mulla siis tuo madallettu penkki. Pyörähän on todellaki korkea ja suurin haitta siitä on jalan heittäminen satulan yli liikkeelle lähdössä. Melko monesti otanki ns. juoksevan startin.
Jos pyörässä on paikallaan se alkuperäinen ilmaiskari niin mun muistin mukaan ilmanpaineella perää saa laskemaan jonku verran ja edessä on laskuvaraa se sentti,mitä teleskooppeja saa säädettyä kolmioissa ylöspäin. Jos enempi haluu laskea niin sitte tarvii jo muita toimenpiteitä. Maavaraahan tuossa on paljohkosti.
-Ile-
-
- Viestit: 213
- Liittynyt: Ti Elo 07, 2007 10:24 pm
- Pyörä: GL 1800 / F 800 GS / XT 600
- Paikkakunta: Valkeala
Re: BMW G650X
Onkohan kellään kokemuksia madaltavista etu- ja takajousista?
Hyperprolla taitaa olla jotain saatavana.
Mistähän saisi pituussäädöllä varustetun takapampun?
Hyperprolla taitaa olla jotain saatavana.
Mistähän saisi pituussäädöllä varustetun takapampun?
- Ilmari
- Viestit: 1057
- Liittynyt: Su Maalis 12, 2006 11:15 am
- Pyörä: T7,CBR600, zxr6
- Paikkakunta: Kokkola
Re: BMW G650X
Mun mielestä lähes kaikkia takaiskareita voi lyhentää esim. huollon yhteydessä. Niihin kai asennetaan joku holkki sisälle joka "lyhentää" iskaria.
Tässä PDS-typpisessä jousituksessahan iskaria tarvii lyhentää hyvin vähän, että perän saa laskemaan.
Tässä PDS-typpisessä jousituksessahan iskaria tarvii lyhentää hyvin vähän, että perän saa laskemaan.
Re: BMW G650X
Vaihtakaa ilmaiskari normaaliin jousi-iskariin niin loppuu se lepoasennossa pyrkiminen aina korkeimpaan kun ei ole ilmaiskarissa "static sagia". Eli istuu matalammalla luonnostaan jo. Ja toimii muutenkin paremmin eikä puhkea reissussa.
-
- Viestit: 213
- Liittynyt: Ti Elo 07, 2007 10:24 pm
- Pyörä: GL 1800 / F 800 GS / XT 600
- Paikkakunta: Valkeala
Re: BMW G650X
https://www.nettimoto.com/bmw/g/2453386
Onkohan kellään ko pyörästä mitään tietoa / kokemuksia?
Kiinnostaisi hiukkasen
Onkohan kellään ko pyörästä mitään tietoa / kokemuksia?
Kiinnostaisi hiukkasen
- Ilmari
- Viestit: 1057
- Liittynyt: Su Maalis 12, 2006 11:15 am
- Pyörä: T7,CBR600, zxr6
- Paikkakunta: Kokkola
Re: BMW G650X
Jos nyt talvella ei oo muuta tekemistä niin kannattaa avata starttimoottori ja tsekata tilanne.
Mulla startti oli ihan täynnä öljy/hiilimönjää. Pitää toivoo, että saa uusilla hiilillä tuon elvytettyä, uus maksaa yli kolmesataa.
Ilmeisesti öljy tullu läpi startin akselin stefasta.
-Ile-
Mulla startti oli ihan täynnä öljy/hiilimönjää. Pitää toivoo, että saa uusilla hiilillä tuon elvytettyä, uus maksaa yli kolmesataa.
Ilmeisesti öljy tullu läpi startin akselin stefasta.
-Ile-
- Sotanorsu666
- Viestit: 95
- Liittynyt: Ke Maalis 13, 2019 1:50 pm
- Pyörä: BMW G450X & Buell 1125R
- Paikkakunta: Rajamäki
Re: BMW G650X
https://www.nettimoto.com/bmw/g/2453386
Onkohan kenties jonkun palstalaisen pyörä ? Vähän tekisi mieli käydä potkimassa renkaita ja tinkiä hinnasta. Renkaat näyttäis olevan vaihtokunnossa, joten sen verran ainakin pitäisi saada hinnasta pois. Ei tosin vieläkään ole aikaa ajaa, mutta tekisi silti mieli omistaa pyörä, jos sen kautta sitä aikaa jostain löytyisi.
Onkohan kenties jonkun palstalaisen pyörä ? Vähän tekisi mieli käydä potkimassa renkaita ja tinkiä hinnasta. Renkaat näyttäis olevan vaihtokunnossa, joten sen verran ainakin pitäisi saada hinnasta pois. Ei tosin vieläkään ole aikaa ajaa, mutta tekisi silti mieli omistaa pyörä, jos sen kautta sitä aikaa jostain löytyisi.
-
- Viestit: 870
- Liittynyt: Pe Loka 20, 2006 10:51 pm
- Pyörä: no bike only Solifer
- Paikkakunta: -Suomi
Re: BMW G650X
Bemari on lopettanut takapyörässä olevan ketjupyörän vaimenninkumien teon.Tehdas neuvoo adventure riders sivuille kirjautumisen ja sieltä olevasta linkistä löytää henkilön, jolta saa tilattua niitä. Viime vuonna sarja postikuluineen maksoi 69 €. Kts. Toiseksi ylin kuva.
Tilanne 1.4.2020 mukaan spacerin kohdalla seuraava:
Taka-akselin spacerit eli holkit , jotka sijaitsevat akselilla molemminpuolin takapyörän. Osaa nro 36317696643 ei saa enää bemarilta Kts akselilla oleva holkki kuluneena.
Toinen spaceri nro 3317769664 , niitä on vielä 899 kpl. Kts alin kuva , uusi käyttämätön.
Etuakseli spaceri nro 36317696635 on jäljellä enää 7 kappaletta. Kts toiseksi alin kuva, käytetty.
Saksasta saa rosterista tehtyä sarjaa (sisältää eteen ja taakse tulevat) hintaa 39.89 € + postikulut.
Stefat ”syövät” spacerit urille. Kts. Ylin kuva taka-akselin spacerit.
Kaveri tekee minulle myös rosterista. Messinki olisi myös sopiva materiaali. Ihmeteltiin vain, miksi holkin sisäreiän ja akselin välinen väläys on niin suuri! Mielestäni väläys voisi olla pienempi. Sellainen, että menee helposti akselille. Jos väläys suuri, niin spacerit pääsevät liikkumaan akselilla ja spacerin päädyt, jotka alunperin ovat samansuuntaiset, päästessään liikkumaan kuluvat vinoksi. Se ei kai ole tarkoitus?
Mitä mieltä olette välyksestä? . Spacerit tulevat takahaarukan ja pyörän navan laakerien väliin taka-akselille. Valmistuksesta vielä kysyn, tarvitseeko spacerin reunassa olla noin 0.5 mm korkea ja 1 mm leveä koroke, kuten alimmasta kuvasta näkee?. Koroke on sen kehän reunassa, johon huulitiiviste nojaa. Eikö valmistuksen helpottamiseksi voisi pinnan vetää suoraksi sorvilla? Reunan tarkoitus on varmaan, että tiiviste ”pysyy” holkin pinnalla eikä tipahda siitä pois. Toisaalta huulitiivisteen reunan ja korokkeen väliin jää kulumisurista päätellen noin 2 mm puhdasta tilaa.
Onko tiedossa, mitä muita osia tehdas ei enää toimita?
Listaa bemarilta ei saa jo valmistuksesta/ varastosta loppuneista osista!
Valitettavasti!
Aikoinaan sanoivat, että valmistuksen loppumisesta seuraavat kymmenen vuotta lupaavat toimittaa asiakkaille varaosia. Sekään ei vamenninkumien tilauksen kohdalla pitänyt paikkaansa. Kun tilasin osat, niin pyöräni oli alle kymmenen vuotta vanha. Tilaus sisällä RM Heinolla yli vuoden ja sitten olikin jo kymmenen vuotta kulunut pyöräni valmistuksesta. Sen jälkeen saattoi bemari helposti ”pestä ” kätensä ja sanoa, ettei niitä enää ole. Tilaushetkellä Heinon mukaan oli 500 muuta tilausta odottamassa toimitusta!
NO ONNEKSI asiaan vihkiytyneiden alan harrastajien ja muiden valmistajien alihankinta pelaa ja saamme nauttia harrastuksestamme XChallengella vielä pitkään huolimatta BMW tehtaan varaosapuolen suhtautumisesta asiakkaisiinsa!
Tilanne 1.4.2020 mukaan spacerin kohdalla seuraava:
Taka-akselin spacerit eli holkit , jotka sijaitsevat akselilla molemminpuolin takapyörän. Osaa nro 36317696643 ei saa enää bemarilta Kts akselilla oleva holkki kuluneena.
Toinen spaceri nro 3317769664 , niitä on vielä 899 kpl. Kts alin kuva , uusi käyttämätön.
Etuakseli spaceri nro 36317696635 on jäljellä enää 7 kappaletta. Kts toiseksi alin kuva, käytetty.
Saksasta saa rosterista tehtyä sarjaa (sisältää eteen ja taakse tulevat) hintaa 39.89 € + postikulut.
Stefat ”syövät” spacerit urille. Kts. Ylin kuva taka-akselin spacerit.
Kaveri tekee minulle myös rosterista. Messinki olisi myös sopiva materiaali. Ihmeteltiin vain, miksi holkin sisäreiän ja akselin välinen väläys on niin suuri! Mielestäni väläys voisi olla pienempi. Sellainen, että menee helposti akselille. Jos väläys suuri, niin spacerit pääsevät liikkumaan akselilla ja spacerin päädyt, jotka alunperin ovat samansuuntaiset, päästessään liikkumaan kuluvat vinoksi. Se ei kai ole tarkoitus?
Mitä mieltä olette välyksestä? . Spacerit tulevat takahaarukan ja pyörän navan laakerien väliin taka-akselille. Valmistuksesta vielä kysyn, tarvitseeko spacerin reunassa olla noin 0.5 mm korkea ja 1 mm leveä koroke, kuten alimmasta kuvasta näkee?. Koroke on sen kehän reunassa, johon huulitiiviste nojaa. Eikö valmistuksen helpottamiseksi voisi pinnan vetää suoraksi sorvilla? Reunan tarkoitus on varmaan, että tiiviste ”pysyy” holkin pinnalla eikä tipahda siitä pois. Toisaalta huulitiivisteen reunan ja korokkeen väliin jää kulumisurista päätellen noin 2 mm puhdasta tilaa.
Onko tiedossa, mitä muita osia tehdas ei enää toimita?
Listaa bemarilta ei saa jo valmistuksesta/ varastosta loppuneista osista!
Valitettavasti!
Aikoinaan sanoivat, että valmistuksen loppumisesta seuraavat kymmenen vuotta lupaavat toimittaa asiakkaille varaosia. Sekään ei vamenninkumien tilauksen kohdalla pitänyt paikkaansa. Kun tilasin osat, niin pyöräni oli alle kymmenen vuotta vanha. Tilaus sisällä RM Heinolla yli vuoden ja sitten olikin jo kymmenen vuotta kulunut pyöräni valmistuksesta. Sen jälkeen saattoi bemari helposti ”pestä ” kätensä ja sanoa, ettei niitä enää ole. Tilaushetkellä Heinon mukaan oli 500 muuta tilausta odottamassa toimitusta!
NO ONNEKSI asiaan vihkiytyneiden alan harrastajien ja muiden valmistajien alihankinta pelaa ja saamme nauttia harrastuksestamme XChallengella vielä pitkään huolimatta BMW tehtaan varaosapuolen suhtautumisesta asiakkaisiinsa!
Viimeksi muokannut oppeS, La Huhti 11, 2020 2:10 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
- Ilmari
- Viestit: 1057
- Liittynyt: Su Maalis 12, 2006 11:15 am
- Pyörä: T7,CBR600, zxr6
- Paikkakunta: Kokkola
Re: BMW G650X
Moro.
Mun mielestä oot turhaan huolissas tuosta specereitten välyksestä akselille. Mulla oli vanhat spacerit just samannäköset, ku vaihdoin ne mutta ei ne ollu mitenkään vinoksi kuluneet. Kun vedät akselin momenttiin niin sehän tiukkaa koko paketin "välyksettömäksi" eikä ne sen jälkeen siellä kulu muuta kuin tuosta stefojen kohdalta.
Vaimenninkumeissa en ole tähän mennessä huomannut minkäänlaista kulumista.
-Ile-
Mun mielestä oot turhaan huolissas tuosta specereitten välyksestä akselille. Mulla oli vanhat spacerit just samannäköset, ku vaihdoin ne mutta ei ne ollu mitenkään vinoksi kuluneet. Kun vedät akselin momenttiin niin sehän tiukkaa koko paketin "välyksettömäksi" eikä ne sen jälkeen siellä kulu muuta kuin tuosta stefojen kohdalta.
Vaimenninkumeissa en ole tähän mennessä huomannut minkäänlaista kulumista.
-Ile-
-
- Viestit: 870
- Liittynyt: Pe Loka 20, 2006 10:51 pm
- Pyörä: no bike only Solifer
- Paikkakunta: -Suomi
Re: BMW G650X
Kyllähän nämä kuluneetkin spacerit vielä käy. Uusii vain stefat ja laittaa uudet rasvat. Laakerit ovat nimittäin tyyppiä RS eli suojatut. Näin tehden stefat ajavat sen asian, mikä niille kuuluu.
Ps. https://scheffelmeier-metall.de löytyy rosteriset spacerit sarja
Advrider.com sivustolta otsikolla ” BMW XChallenge and XCountry cush drive rubbers” löytyy Nathan niminen henkilö, joka toimittaa takapyörän vetopakan kumisarjoja.
Ps. https://scheffelmeier-metall.de löytyy rosteriset spacerit sarja
Advrider.com sivustolta otsikolla ” BMW XChallenge and XCountry cush drive rubbers” löytyy Nathan niminen henkilö, joka toimittaa takapyörän vetopakan kumisarjoja.