KTM 950 SuperEnduro

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

samppa2005
Viestit: 179
Liittynyt: Pe Touko 27, 2011 11:22 am
Pyörä: SE

Re: KTM 950 SuperEnduro

Viesti Kirjoittaja samppa2005 »

No siinä ei kauaa nokka tuhissut. Vähän rupesi jo arveluttamaan, että jos Englannista joutuu tilaamaan niin pitää varmaan laittaa tänään tulemaan ennen kun irtautuvat.
JAKEE
Viestit: 32
Liittynyt: Pe Heinä 27, 2018 11:23 am
Pyörä: SE
Paikkakunta: Oulu

Re: KTM 950 SuperEnduro

Viesti Kirjoittaja JAKEE »

Onko muillakin bensatankinkorkki jäykkä vai huutaako minulla vain rasvaa? Hieman avaimen puolesta pelottaa..
Avatar
srbg
Viestit: 799
Liittynyt: Ti Tammi 02, 2007 9:38 pm
Pyörä: 990s
Paikkakunta: Leppävirta-area

Re: KTM 950 SuperEnduro

Viesti Kirjoittaja srbg »

JAKEE kirjoitti:Onko muillakin bensatankinkorkki jäykkä vai huutaako minulla vain rasvaa? Hieman avaimen puolesta pelottaa..
Ei oo jäykkä, mut tuli purettua ja putsailtua viime keväänä kun koitin ilmatiivistä siitä tehdä. Ei onnistunut..
Joutais kyllä koko lukko pois.
Sami
JAKEE
Viestit: 32
Liittynyt: Pe Heinä 27, 2018 11:23 am
Pyörä: SE
Paikkakunta: Oulu

Re: KTM 950 SuperEnduro

Viesti Kirjoittaja JAKEE »

Kannattaakohan huolestua, jos moottorijarrulla papattaa kuin popcorn-kone (Akrapovicin sliparit)? Muuten kyllä käy nätisti, ja kaasuvaste on erinomainen koko kierrosalueella.
Niamola
Viestit: 500
Liittynyt: Ke Tammi 31, 2007 1:29 pm
Pyörä: 890 Adventure R
Paikkakunta: SASTAMALA
Viesti:

Re: KTM 950 SuperEnduro

Viesti Kirjoittaja Niamola »

Bensapinnat ja synkronointi kaasareille ens alkuun. Sit säätöä jos ei lopu. Samalla toki kannattaa katsoa mitkä suuttimet siellä on. Tyhjäkäyntisuutin saisi olla 45, pääsuuttimet vakiot ja neula loven tai puoltoista normaalia rikkaammalla. Seosruuvit oman mielen mukaan, toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä sen säädössä.

Ja ilmanputsarikotelo kannattaa pitää vakiona. Se ei ahdista edes 1190 koneessa.
Ura metsässä on kotaristin pikatie, umpihanki ja sänkipelto monikaistainen moottoritie.

p.050nelkolnol8957
myllykatti
Viestit: 83
Liittynyt: Pe Heinä 08, 2016 7:44 pm
Pyörä: SE
Paikkakunta: Lempäälä

Re: KTM 950 SuperEnduro

Viesti Kirjoittaja myllykatti »

Niamola kirjoitti:Bensapinnat ja synkronointi kaasareille ens alkuun. Sit säätöä jos ei lopu. Samalla toki kannattaa katsoa mitkä suuttimet siellä on. Tyhjäkäyntisuutin saisi olla 45, pääsuuttimet vakiot ja neula loven tai puoltoista normaalia rikkaammalla. Seosruuvit oman mielen mukaan, toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä sen säädössä.

Ja ilmanputsarikotelo kannattaa pitää vakiona. Se ei ahdista edes 1190 koneessa.
Itsellä oli viime kesänä samoja oireita kun JAKEElla. Tein juurikin Niamolan mainitsemia temppuja eli vaihdoin vakiokokoiset pääsuuttimet, tarkastin bensapinnat ja synkronoin kaasarit. Neulan lovi ja tyhjäkäyntisuutin jäi vaihtamatta mutta pauke loppui lähes kokonaan.

Myös ilmavuoto aiheuttaa pauketta, mutta se paukkuu koko kierrosalueella. Laitoin omaan Superiin Scottoiler vSystemin eli vakuumiohjatun ketjuvoitelijan. Linjaan tuli vuoto kun tulppa ei pysynytkään paikoillaan ja mopo paukutti hirveesti tyhjäkäynniltä lähtien.
JAKEE
Viestit: 32
Liittynyt: Pe Heinä 27, 2018 11:23 am
Pyörä: SE
Paikkakunta: Oulu

Re: KTM 950 SuperEnduro

Viesti Kirjoittaja JAKEE »

Kiitos vastauksista. Ei kait se auta, kun ottaa kaasarit pöydälle..
JAKEE
Viestit: 32
Liittynyt: Pe Heinä 27, 2018 11:23 am
Pyörä: SE
Paikkakunta: Oulu

Re: KTM 950 SuperEnduro

Viesti Kirjoittaja JAKEE »

Kulutuskin semmoista 9-10l aika kevyellä ajulla satkulle niin ei senkään puolesta taida ihan säädöissään olla.
repa
Viestit: 225
Liittynyt: Ke Syys 27, 2006 8:56 pm
Pyörä: 950 Adventure
Paikkakunta: Salo

Re: KTM 950 SuperEnduro

Viesti Kirjoittaja repa »

Tuli käytyä lenkki heittämässä superilla, pitkästä aikaa, on se sitten hieno laite. Eikä ole myytävänä.
JAKEE
Viestit: 32
Liittynyt: Pe Heinä 27, 2018 11:23 am
Pyörä: SE
Paikkakunta: Oulu

Re: KTM 950 SuperEnduro

Viesti Kirjoittaja JAKEE »

Tässä ilmeisesti oikea tk-suutin? https://www.splatshop.co.uk/45-pilot-je ... -3356.html

Onko vakio bensapinta (3mm..?) sopiva?
skuikka
Viestit: 2213
Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Pyörä: SE ja Temmi 450fi
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala

Re: KTM 950 SuperEnduro

Viesti Kirjoittaja skuikka »

Tuosta on vaihtelevia mielipiteitä. Minulla on 3.5mm, silti pitää painetta rajoittaa ettei röykytyksessä tulvi.
juhap
Viestit: 1025
Liittynyt: Ke Huhti 20, 2011 10:16 pm
Pyörä: SE

Re: KTM 950 SuperEnduro

Viesti Kirjoittaja juhap »

Pitäs huoltaa keula joten oliko se 6dl/putki oikea määrä? viskositeetti oli kaiketi se 5W.
Ja öljyn korkeus 100mm?
skuikka
Viestit: 2213
Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Pyörä: SE ja Temmi 450fi
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala

Re: KTM 950 SuperEnduro

Viesti Kirjoittaja skuikka »

Nuo taitaa vakiot olla.
Laitoin 95mm viime huollossa rauhoittamaan pohjailuja, vähän parempi eikä vielä ole tiivisteet lennelleet.
juhap
Viestit: 1025
Liittynyt: Ke Huhti 20, 2011 10:16 pm
Pyörä: SE

Re: KTM 950 SuperEnduro

Viesti Kirjoittaja juhap »

skuikka kirjoitti:Nuo taitaa vakiot olla.
Laitoin 95mm viime huollossa rauhoittamaan pohjailuja, vähän parempi eikä vielä ole tiivisteet lennelleet.
Noniin näillä 95-100mm pinnoilla mennään, ens viikolla keula pajalle.
Ville81
Viestit: 211
Liittynyt: Su Tammi 08, 2012 11:03 pm
Pyörä: KTM 690ER
Paikkakunta: Mikkeli

Re: KTM 950 SuperEnduro

Viesti Kirjoittaja Ville81 »

Käykö superiin jostain muusta vanteet suoraan?
Vastaa Viestiin