750 Elefant

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

jii vee
Viestit: 20
Liittynyt: To Maalis 20, 2014 2:33 pm
Pyörä: aprilia/ducati/cagiva

Re: 750 Elefant

Viesti Kirjoittaja jii vee »

Taidanpa pistää palikaat uudelleen paikalleen ja tutkia lisää asiaa
Saattaa olla että ei ollut väljää vivustossa lainkaan/tarpeeks
Silti kiinnostaisi ceevun uusi järjestelmä
Ei ole tarkoitus museokatsastaa vaikka orkkiksena yritän pitääkin
ceevu
Viestit: 2004
Liittynyt: La Huhti 07, 2007 10:04 pm
Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610
Paikkakunta: jokela

Re: 750 Elefant

Viesti Kirjoittaja ceevu »

Tuollanen viritys,matkittu uudemmasta norsusta. Toiminta plussaa,ulkonäkö ja öljysilmän peitto miinusta. Mutta eipähän kaatuessa mene solmuun,eikä änkeä risut väliin,paitsi pakittaessa...
Liitteet
2018-10-07 17.15.48(4)_1024x576.jpg
jii vee
Viestit: 20
Liittynyt: To Maalis 20, 2014 2:33 pm
Pyörä: aprilia/ducati/cagiva

Re: 750 Elefant

Viesti Kirjoittaja jii vee »

kiitos
Avatar
timpuktu
Viestit: 412
Liittynyt: Ke Maalis 21, 2007 1:49 pm
Pyörä: Elefant 750
Paikkakunta: Oulunsalo

Re: 750 Elefant

Viesti Kirjoittaja timpuktu »

ceevu kirjoitti:Tossa lienee sellanen linkkuhässäkkä pääsylinteri? En usko että samanlaista löytyy mistään muusta moposta. Mulla oli ongelmana tehottomuus,joka ratkes vasta uuden järjestelmän myötä,kun luin üuden testissä että jarru ei ole ollu uutenakaan hyvä.
Linkkuhässäkkä mulla ainakin on. Olen lukenut jossain tuosta takajarrun arvostelusta, mutta mieleen jäi, että kyseessä olisi ollut se vanhempi työsylinteriversio, jossa yksi mäntä. Mulla on kaksi. Toimii minusta niinkuin kuuluukin ja työsylinteriin löytyi vieläpä uudet kumit sekä liukuun, että mäntiin.
skuikka kirjoitti:Kyllä jarrusylkät purettavia on. Jos ei neste pääse takaisin, yleisin syy on välyksettömäksi säädetty tai jostain syystä liikkunut polkimen ja sylinterin yhdystanko. Sen männän pitää palaitua riittävästi että yjteys säiliöön aukeaa.
Kuulemma erikoisesti hajonnut letkukin tuon osaa tehdä, vaan siitä ei ole omia havaintoja.
Itse säädin kerran juurikin noin, vähän liian ahtaalle. Luulin, että kone leikkaa kiinni kun alkoi veto loppua. :)

Takajarrun pääsylinteri voi olla aika vaikea löytää. Isommalla männällä kyllä löytyy tai sitten ilman linkkua. Kukaan ei ole toistaiseksi osannut sanoa käykö minkään muun vehkeen pääsylinterin sisuskalut. Vanhemman GS pemarin linkun suojakumi on sama (se linkkuvivun pääle tuleva boot).
MC Röklä – www.rokla.net ''Oisko ehkä Suomen kuuluisimpia pyöräkerhoja. Meni minne meni, niin aina joku puhuu Röklästä.''
ceevu
Viestit: 2004
Liittynyt: La Huhti 07, 2007 10:04 pm
Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610
Paikkakunta: jokela

Re: 750 Elefant

Viesti Kirjoittaja ceevu »

Mulla on 2 mäntänen versio,mutta kiinteällä satulalla. Eli mäntä per puoli. Samanlaista satulaa käytettiin sitten pitkään ducateissa,omassa on nyt jonkun kyykyn satula skootterin paloilla :lol: . Kyykyn (en muista enää numerosarjaa)palat kun olivat niin ohkaset,syystä että säiliö on onnettoman kokonen ko mopossa. Paksummat silti sopi mukisematta.
Mielestäni 80 luvun bikessa oli tuo testi. Sama lehti kirjoitteli myös mm dr800 ja st 750 mopoista kun ne olivat uusia.... Tuareg wind noista aikalaisista on vielä kokeilematta... :lol:
Ja onnistuinpa kertaalleen paistamaan satulankin männän sen verran jumiin ettei palauttanu kuin vasta jäähdyttyään. Poljin vähän liian ylhäällä,niin että seisaaltaan piti juuri sen verran jarrua päällä että kuumeni,mutta ei niin paljoa että olis huomannu kulusta.Ennenkuin oli myöhästä.

Mulla on parissakin autossa murentunu jarruletku sisältä juuri sen verran että paineen saa kyllä polkastua jarrulle,mutta eipä palauta enää. Alkaa tuollakin olemaan jo sen verran ikää ettei ole poissuljettua sekään jos on alkuperänen kumipalloletku vielä paikallaan.
jii vee
Viestit: 20
Liittynyt: To Maalis 20, 2014 2:33 pm
Pyörä: aprilia/ducati/cagiva

Re: 750 Elefant

Viesti Kirjoittaja jii vee »

Mulla on siis sellai linkkuhässäkkä, jossain guzzissa on Stormin mukaan sama hässäkkä
Siis 2 linkkua ja molemmissa säätö ja vielä polkimessa säätö/rajoitin
Jarru meni jumiin kertapierasulla Sodankylän huitteilla ja oli niin jumissa etten meinanut jaksaa pietareelle lykätä
Tällähetkellä taivun uskomaan että säädöt oli liian tiukalla
Toimiessaan ei jarrut olleet ihan huonot Hiekalla lukkiutuvat ja toimivat jarruvalokytkimenä
Avatar
timpuktu
Viestit: 412
Liittynyt: Ke Maalis 21, 2007 1:49 pm
Pyörä: Elefant 750
Paikkakunta: Oulunsalo

Re: 750 Elefant

Viesti Kirjoittaja timpuktu »

jii vee kirjoitti:Mulla on siis sellai linkkuhässäkkä, jossain guzzissa on Stormin mukaan sama hässäkkä
Siis 2 linkkua ja molemmissa säätö ja vielä polkimessa säätö/rajoitin
Jarru meni jumiin kertapierasulla Sodankylän huitteilla ja oli niin jumissa etten meinanut jaksaa pietareelle lykätä
Tällähetkellä taivun uskomaan että säädöt oli liian tiukalla
Toimiessaan ei jarrut olleet ihan huonot Hiekalla lukkiutuvat ja toimivat jarruvalokytkimenä
Joo. Vanhemmissa Kutseissa on samannäköistä takajarrun pääsylinteriä ja brembon koodikin taisi olla sama (joissakin lähteissä), mutta kutsissa ja pemarissa om 16mm mäntä. 12 mm takajarrupuristimen korjaussarjaa ei taida olla saatavilla.

Tuollanen takapuristin. Liukujen osat ja suojakumit kuin myös mäntien tiivisteet löytyi nettikaupasta.
Kuva
MC Röklä – www.rokla.net ''Oisko ehkä Suomen kuuluisimpia pyöräkerhoja. Meni minne meni, niin aina joku puhuu Röklästä.''
Avatar
auram
Viestit: 71
Liittynyt: La Loka 07, 2006 2:40 am
Pyörä: Cagiva GC 900ie
Paikkakunta: Naantali

Re: 750 Elefant

Viesti Kirjoittaja auram »

Ajattelin josko tämä olisi sopiva ketju kysyä Gran Canyon 900ie:stä kun ei löydy mitään juttua tuosta pyörästä ja taitaa olla aikalailla sama pyörä kuin fantti.
Tarkoitus olisi ensi maanantaina käydä hakemassa kyseinen pyörä ajamalla kun en saa muuta kyytiä järjestettyä.
Pyörässä on vain sellainen vika että välillä ei käynnisty, normaalisti kun laittaa virrat päälle niin pensapumppu hurahtaa käyntiin pieneksi hetkeksi ja sammuu sitten, silloin lähtee napista käyntiin.
Välillä taas kun laittaa virrat päälle niin pensapumppu jää käyntiin eikä sammu, silloin startti kyllä pyörii mutta pyörä ei käynnisty...

Onkohan pensapumppu tai jokin paine anturi syypää?

Vika olisi helpompi selvittää jos pyörä olisi jo omassa tallissa, nyt vaan mietityttää uskaltaako tuota lähteä hakemaan 400km päästä.
Italialaista vaan tekis mieli näitten japsipyörien jälkeen
GT125 -71 / MBX125 -84 / GPZ500 -92 / XL500R -84 / XT660R -04 / CBR1100XX -02 / KLE500 -02
Avatar
vtwin
Viestit: 547
Liittynyt: Ma Tammi 28, 2008 12:08 pm
Pyörä: BMW, Ducati, Cube e-MTB
Paikkakunta: Sydän-Häme

Re: 750 Elefant

Viesti Kirjoittaja vtwin »

Mikähän ECU siinä on? Onkohan Weber-Marelli WM16? Joissain guzzeissa aikanaan on tehnyt samanlaista ja se on kärväyttänyt piirilevyltä jonkun konkan tai muun komponentin. On vaihdettavissa/korjattavissa. En muista tarkemmin. Google saattaa auttaa.
"..kai tässä ny ryyppää ku koneet hajoo ja lunta sataa.."
Avatar
talkku
Viestit: 1088
Liittynyt: Su Touko 22, 2005 7:29 pm
Pyörä: T7 , XT500-79
Paikkakunta: Coccola

Re: 750 Elefant

Viesti Kirjoittaja talkku »

Avatar
auram
Viestit: 71
Liittynyt: La Loka 07, 2006 2:40 am
Pyörä: Cagiva GC 900ie
Paikkakunta: Naantali

Re: 750 Elefant

Viesti Kirjoittaja auram »

En ole tosiaan edes nähnyt pyörää vielä, eli en tiedä ruiskusta tai ecusta.
Tutkin huomemna nuo linkit paremmin, kiitoksia.
Omistaja epäili seisontatuen relettä mutta kuulostaa vähän omituiselta
GT125 -71 / MBX125 -84 / GPZ500 -92 / XL500R -84 / XT660R -04 / CBR1100XX -02 / KLE500 -02
Avatar
vtwin
Viestit: 547
Liittynyt: Ma Tammi 28, 2008 12:08 pm
Pyörä: BMW, Ducati, Cube e-MTB
Paikkakunta: Sydän-Häme

Re: 750 Elefant

Viesti Kirjoittaja vtwin »

Ainakin tällaisen löysin aiheesta:

https://www.v11lemans.com/forums/index. ... cting-ecu/
"..kai tässä ny ryyppää ku koneet hajoo ja lunta sataa.."
Avatar
timpuktu
Viestit: 412
Liittynyt: Ke Maalis 21, 2007 1:49 pm
Pyörä: Elefant 750
Paikkakunta: Oulunsalo

Re: 750 Elefant

Viesti Kirjoittaja timpuktu »

Moro

Tuntuisi loogiselta että jos pumpun hyrähdyksen jälkeen käynnistyy, mutta pumpun jatkuvalla käynnillä ei, että jostain syystä pumppu ei tee painetta kun se jää hyrisemään. Jos tekisi painetta koko ajan niin kai se silloin kävisi, mutta jatkuva käynti voisi vioittaa / kuumentaa jotain.

Mää taisin löytää oikeat osat dellorttojen ja kansien väliin Italiasta. Aiempi kokeilu tehdä osat hitsaamalla osoittautui melkolailla mahdottomaksi, enkä jaksanut alkaa opetella valamista. :)

Ei tiedä vaikka ei tarvi leipoa elefanttiremontin 10v. täytekakkua.
MC Röklä – www.rokla.net ''Oisko ehkä Suomen kuuluisimpia pyöräkerhoja. Meni minne meni, niin aina joku puhuu Röklästä.''
Tupolev
Viestit: 3
Liittynyt: Pe Elo 27, 2021 2:48 pm
Pyörä: Ducati ja Cagiva

Re: 750 Elefant

Viesti Kirjoittaja Tupolev »

Tuli tuossa hankittua talliin tälläinen italialainen mettäkone. Elefant e750. Onkohan mahdollisesti jonkun palstalaisen omistuksessa ollut? Etelä-Suomessa tämä ainakin on paljolti pyörinyt rekisteritietojen perusteella ja pariin otteeseen ollut Yamaha Centerillä. Ensirekisteröinti on tehty -99, mutta vuosimalli lienee -96. Tankki ainakin on paistettu loppuvuodesta -95. Kilometrejä mittarissa 34 tkm. Tuntomerkkeinä rikkonainen umpion lasi ja Remus vaimentaja. Keulassa Öhlins tarra, mutta takaiskari näytti kyllä vakiolta, tai ainakaan siinä ei ollut Öhlinsiin ilmeisesti kuuluvaa ulkoista jousen esijännityksen säätöä.

Kuva
Urpo
Viestit: 205
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 4:14 pm
Pyörä: X-ADV, LC4-MIL M-M Kanguro
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: 750 Elefant

Viesti Kirjoittaja Urpo »

Italialaiset enskathan ovat aina hienoja!
Mutta kyllähän Öhlins-tarra on oikeutettu jos vaikka on keulaan vaihtanut ao jouset. Ja esijännityksen nuppisäätö on lisävaruste Ö-iskareissakin, jota ilman tulee hyvin toimeen, jollei 2 päällä ajele.
Vastaa Viestiin