KTM 1290 Super Adventure R

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Viuh
Viestit: 1666
Liittynyt: La Maalis 12, 2011 2:05 pm
Pyörä: 1290SAR, SE, 701 LR Aurora, g/s, R75/5

Re: KTM 1290 Super Adventure R

Viesti Kirjoittaja Viuh »

Houkutteleva tarjous :)
Matti Vee
Viestit: 2
Liittynyt: Ma Heinä 17, 2017 6:26 am
Pyörä: KTM Adventure 1290 R
Paikkakunta: Vantaa

Re: KTM 1290 Super Adventure R

Viesti Kirjoittaja Matti Vee »

Mistä johtuu moinen outo imu/sivuääni tankin alta, aivan kuin myös joku venttiili loksahtaisi. Onko kenties Sas juttuja.
Ktm Adve 1290 R 2019...
Avatar
KN76
Viestit: 1585
Liittynyt: To Touko 31, 2007 8:29 pm
Pyörä: R 1200 GS
Paikkakunta: Muonio

Re: KTM 1290 Super Adventure R

Viesti Kirjoittaja KN76 »

Veikkaisin että juurikin niitä sas:iin liittyviä ääniä.
Rima on asetettava niin korkealle että sen voi alittaa pää pystyssä!
Viuh
Viestit: 1666
Liittynyt: La Maalis 12, 2011 2:05 pm
Pyörä: 1290SAR, SE, 701 LR Aurora, g/s, R75/5

Re: KTM 1290 Super Adventure R

Viesti Kirjoittaja Viuh »

ankara kirjoitti:
Viuh kirjoitti:Hyvä juttu etttä ilmeisesti kummempia takaisinkutsuja ei pyöri näissä.

Aika helposti itsellä on isommallakin vähän liian pienen uran ajeluksi mennyt.. mutta pääasiassa sitä
virkaa toimittaa pienempi pyörä. T:ssä kiinnostaisi iso tankki ja varauksella napin takaa säätyvä alusta
vaikkakaan en sellaista ole ikinä edes kokeillut. Toisaalta ärrän 21:nen etupyörä kiinnostaa myös kovasti :roll:

Kun nyt saisi itsensä edes koeajoille asti..
Testiajo T:llä on vain järjestelykysymys :wink:
Eipä sitä koeajoille joutanut.. sopiva 1190:ppi löytyi ja koeajo suoritettiin kotimatkalla :mrgreen:
MattiKtm
Viestit: 3
Liittynyt: La Maalis 09, 2019 3:29 pm
Pyörä: Ktm

Re: KTM 1290 Super Adventure R

Viesti Kirjoittaja MattiKtm »

Nyt on mittarissa reilu 4k ja tällä hetkellä kurvaillaan Roomassa (7.6)
Kaikki on toiminut kuten pitää ja iso Aa alkaa
tuntumaan jo vähän tutulta.
Renkaat vaihdettiin Metzelerin Tourance Next
malliin, etunen vähän voblaa 60km vauhdissa, mutta suurilla nopeuksilla matkanteko on tasaista.
Vakkarin kun pistää päälle niin melkein voisi samalla.kutoa vaikka patalapun..
Soralla en ole vielä kokeillut, mutta ehtii sitä sitten loman jälkeenkin.
Adven istumakorkeus on sellainen että minun pitää aina vähän katsoa mihin sitä pysähtyy tai parkkeeraa varsinkin jos perälaukussa on tavaraa...
Vielä pieni kysymys Adven omistajille...
Ilmeneekö teidän pyörissä tätä woblaamista ja miten siitä pääsee mahdollisesti eroon, esim vaihtamalla eturenkaan tms..
Avatar
KN76
Viestit: 1585
Liittynyt: To Touko 31, 2007 8:29 pm
Pyörä: R 1200 GS
Paikkakunta: Muonio

Re: KTM 1290 Super Adventure R

Viesti Kirjoittaja KN76 »

Kuudessa kympissä voblaa moottorijarrutuksessa sillo kun on takalaukku kiinni. Taitaa toi 60 olla paha nopeus tuolle 21-tuumaiselle eturenkaalle mallista riippumatta. Vanhassa 950 advessa TKC80 edessä pompotti niin helvetisti että ei kuutta kymppiä pystynyt ajamaan ollenkaan. Alle tai yli 60 meni tasaisesti.
Rima on asetettava niin korkealle että sen voi alittaa pää pystyssä!
An77i
Viestit: 36
Liittynyt: Su Huhti 24, 2016 7:38 pm
Pyörä: BMW R1250GSA Trophy
Paikkakunta: Helsinki

Re: KTM 1290 Super Adventure R

Viesti Kirjoittaja An77i »

Työkaverilla jumputti vanhalla sekä uudella renkaalla siihen asti ku vaihtoivat huollossa koko etuvanteen. En oo nyt ollu puheen loppuko sillä. Omassa pyörässä en kyllä oo huomannu mitään. Kai sitä vapisee sen verran kokomies ettei pikku pomput tunnu :D
mikkoyli
Viestit: 56
Liittynyt: Pe Marras 27, 2009 1:36 pm
Pyörä: KTM

Re: KTM 1290 Super Adventure R

Viesti Kirjoittaja mikkoyli »

Se eturengas on ollut minulla jo kolmessa 1x90:ssä uutena sellainen, että vatkaa 60 vauhdeissa. Olen itse tasapainottavat uusiksi ja muistaakseni jopa 40 g on pitänyt laittaa lisää. Yhdessä en saanut takarengasta tasapainoon tai se ei ollut täysin pyöreä. Ihmeellisesti 100-110 vauhdissa vatkasi.

1290R:ssä S-mallin pleksi on aika hyvä.

Laitoin myös Camel lisätankin taakse 6 litraa. Mielestäni paljon parempi ratkaisu kuin 1290 T:n 30 litran möhkö tankki, johon en tottunut koskaan.
KTM 450 SMR 2007
Honda CR500 2001
KTM 1290 Superduke 2014
KTM 790 Adventure Rally
Husqvarna 701 2020
Ducati Multistrada V4S
MattiKtm
Viestit: 3
Liittynyt: La Maalis 09, 2019 3:29 pm
Pyörä: Ktm

Re: KTM 1290 Super Adventure R

Viesti Kirjoittaja MattiKtm »

Reissu tehty ja kuten aina, loma loppuu aikanaan.
Kilometrejä tuli noin 5k, ilman ongelmia.
Napoli oli pisin paikka missä kävin.
Pyhäkouluajossa voblaaminen alkaa ja tuntuu 65-70km/h. Italiassa sitä ei huomaa juurikaan johtuen eri ajotavasta, Koska adve on varsin korkea eikä minun jalat yllä kunnolla maahan, sitä pitää vähän katsoa, mihin sen tuuppaa.
Gardalla tuli muutama hankala tilanne kapealla ja jyrkällä tiellä, miten sen saa käännettyä ympäri.
Laitoin ennen reissua touringplexin joka on mielestäni erittäin toimiva.
Nyt pitää vaihtaa sorarenkaat alle ja kokeilla miten homma menee hiekkateillä ja poluilla...
Adven oman mittarin mukaan pienin bensakulutus oli 3,9 l/100km...siis aika pieni, mutta silloin ajelin vakkarilla 80-110km/h...Mittarissa on nyt noin 7500km.
Käytän adven väliöljynvaihdossa tässä piakkoin niin katsotaanpa saadaanko voblaamiselle jotakin tehtyä.
jarkar
Viestit: 20
Liittynyt: Pe Kesä 08, 2007 9:57 pm

Re: KTM 1290 Super Adventure R

Viesti Kirjoittaja jarkar »

Moro
Olis haaveena 1290 AD. T.malli tekniikasta mietiskelin kuinka se keulimisenesto oikein toimii?
tuskin siinä vatupassia on :lol: vilkuttaako se valoa että pitää vähän himmata?
vai laskeeko se pyörien kierrosnopeuden?
Onko kaikissa 1290 se systeemi?
Avatar
Sauli
Viestit: 723
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 9:59 am
Pyörä: 890 Adv R
Paikkakunta: Kouvola

Re: KTM 1290 Super Adventure R

Viesti Kirjoittaja Sauli »

jarkar kirjoitti:Moro
Olis haaveena 1290 AD. T.malli tekniikasta mietiskelin kuinka se keulimisenesto oikein toimii?
tuskin siinä vatupassia on :lol: vilkuttaako se valoa että pitää vähän himmata?
vai laskeeko se pyörien kierrosnopeuden?
Onko kaikissa 1290 se systeemi?
Siellä on gyroskooppi joka mittaa pyörän asentoa. Keulan noustessa leikkaa tehoa koneesta. Ehkä sama laite toimii ABS cornering systeemin kanssa. Kaikissa 1X90 malleissa on se. Siitä pääsee eroon pysyvämmin tällä: https://www.ktm-parts.com/60312953000.html
XT 125 > CBR 1000 F > RF 900 R > XT 600 tenere > TT 600 R > TTR 600 E > KTM: Adv 640 > 690 enduro > Adv 950 S > Adv 1190 R > Adv 990 > 690 Enduro R > 790 Adv R > 890 Adventure R >21> >23>
Art51
Viestit: 54
Liittynyt: Su Maalis 03, 2019 10:56 pm
Pyörä: KTM 1090 Adventure R
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: KTM 1290 Super Adventure R

Viesti Kirjoittaja Art51 »

Itse asiassa kaikissa ei tuota ole... 1090 advesta puuttuu tuo ominaisuus.
ex: Tunturi Supersport, KTM 250 EXC -91, KTM 250 EXC -06, Suzuki DL 1000 V-Strom -04
sunkku
Viestit: 224
Liittynyt: Pe Maalis 20, 2009 6:07 am
Pyörä: CRF1100L Africa Twin. KTM 350 exc-f
Paikkakunta: Turku

Re: KTM 1290 Super Adventure R

Viesti Kirjoittaja sunkku »

Uusi 2020-mallinen R-malli on juuri sisäänajon puolivälissä ja tuo kotarin oma "my ride" navigointi on herättänyt meikäläisellä kysymyksiä. Oletteko saaneet tuon toimimaan ja miten?
Puhelin, mittaristo ja kypärä on kyllä paritettu ja musiikki/puhelin pelaa niin kuin pitääkin...

Toni
Elämässä ei jaeta uusintoja.
Avatar
Yamato
Viestit: 621
Liittynyt: La Marras 24, 2007 7:59 pm
Pyörä: Hakusessa
Paikkakunta: P-Savo

Re: KTM 1290 Super Adventure R

Viesti Kirjoittaja Yamato »

Parhaimmillaankin se myride toimii vain välttävästi, mutta kannattaa toki itse testata ennenkuin tuomitsee. Jos bluetooth yhteys kerran toimii niin tarkista pyörän asetuksista, että navigointi -ominaisuus on käytössä. Avaa puhelimen appi vasta sen jälkeen, kun bluetooth yhteys on päällä, tee reittisuunnitelma ja aloita navigointi.
Jos sammutat pyörän tai bluetooth yhteys katkeaa muuten, niin navigointi ei käynnisty automaattisesti uudelleen vaikka appi olisi ollut koko ajan päällä.
Jos missaat jonkun käännöksen niin softa ei osaa opastaa uudestaan reitille, vaan puhelin on kaivettava esille ja reititettävä itse uudestaan.
sunkku
Viestit: 224
Liittynyt: Pe Maalis 20, 2009 6:07 am
Pyörä: CRF1100L Africa Twin. KTM 350 exc-f
Paikkakunta: Turku

Re: KTM 1290 Super Adventure R

Viesti Kirjoittaja sunkku »

Ok. Kiitos vastauksesta.
Eli kaikenkaikkiaan korkeintaan välttävä apuväline jos ei erillistä navia ole...
Vanha tomppa kun jäi edelliseen pyörään, ajattelin jos tällä pärjäisi. Pitänee alkaa tutkailla uutta Garminia tai Tomtomia.
Muuten on kyllä erittäin miellyttävä ajettava. Tuo vakkari on mukava pidemmillä siirtymätaipaleilla.
Elämässä ei jaeta uusintoja.
Vastaa Viestiin