Dr 650 jotain pielessä

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

8pallo
Viestit: 26
Liittynyt: Ke Heinä 21, 2010 4:32 pm
Pyörä: FZR 1000, DR 650 SE, KTM 690 Enduro

Dr 650 jotain pielessä

Viesti Kirjoittaja 8pallo »

Ostin tuollaisen Suzuki DR 650 1992 nokka-akseli vikaisena.
Ostin uuden nokka-akseli ja mielestäni asensin ajotuksen oikein.
Nyt kuitenkin pyörä puhaltaa liekkiä pakoaukosta jo tyhjäkäynnillä ja putkella putki lämpeää luvattoman paljon.
Putki lämpeää ryyppy päälläkin, eli ei varmaan laihalla käy.
Mikä vois olla vikana?

Nokan olen ajoittanut siten että, Vauhtipyörän kurkistus reiästä näkyy t-viiva ja nokassa viivat ovat tiivistepintojen kanssa samaan suuntaan. Jotan tuossa on pielessä, mutta mikä?

Edit: löysin yhden venttiilin säätö ohjeen, jonka mukaan pitäis säätää silloin kun vauhtipyörän t-merkki on keskellä kurkistus reikää. Nokan olen säätänyt siten että t-merkin vieressä oleva viiva on keskellä kurkistus reikää. Kumpi on oikein?
takakumidr
Viestit: 54
Liittynyt: To Loka 12, 2006 11:06 pm
Pyörä: DR 94&93
Paikkakunta: Jämsänkoski

Re: Dr 650 jotain pielessä

Viesti Kirjoittaja takakumidr »

Nimetön.jpg
-KG-
takakumidr
Viestit: 54
Liittynyt: To Loka 12, 2006 11:06 pm
Pyörä: DR 94&93
Paikkakunta: Jämsänkoski

Re: Dr 650 jotain pielessä

Viesti Kirjoittaja takakumidr »

Ajoitus.jpg
takakumidr kirjoitti:
Liitetiedosto Nimetön.jpg ei ole enää saatavilla
-KG-
..no menipä sähläilyksi.. ehkä tästä apua vaikka työvaiheiden kuvat meni ristiin..
8pallo
Viestit: 26
Liittynyt: Ke Heinä 21, 2010 4:32 pm
Pyörä: FZR 1000, DR 650 SE, KTM 690 Enduro

Re: Dr 650 jotain pielessä

Viesti Kirjoittaja 8pallo »

Kiitoksia. Mielestäni olen säätänyt oikein sen. Eli viiva keskelle reikää ja nokan viivat tiivitepintojen suuntaisesti. Vai olenko ymmärtänyt jotain väärin?
vanhakääpä
Viestit: 496
Liittynyt: Ma Joulu 05, 2011 3:32 pm
Pyörä: suzuki

Re: Dr 650 jotain pielessä

Viesti Kirjoittaja vanhakääpä »

Huomioitko tuon 1. nuolen osoittaman paikan?
8pallo
Viestit: 26
Liittynyt: Ke Heinä 21, 2010 4:32 pm
Pyörä: FZR 1000, DR 650 SE, KTM 690 Enduro

Re: Dr 650 jotain pielessä

Viesti Kirjoittaja 8pallo »

Joo, kohdistustappi tiivistepintojen ylä puolelle. En niin sen tarkaa asentoa miettinyt. Jos se olis väärin, niin kohdistustappi ois jäänyt tiivistepintojen alapuolelle silloin kun nokan viivat ovat tiivistepintojen kanssa samassa linjassa.
8pallo
Viestit: 26
Liittynyt: Ke Heinä 21, 2010 4:32 pm
Pyörä: FZR 1000, DR 650 SE, KTM 690 Enduro

Re: Dr 650 jotain pielessä

Viesti Kirjoittaja 8pallo »

Pyörä oireilee edelleen. Nyt käytetty nokka pyörää irti ja kokeiltu miltä näyttää kun on hampaan pielessä. Tämä siksi koska ihan aavistuksen on nokan merkit vinossa, kun vauhtipyörän merkit on kohillaan.

Kaasutin puhallettu paineilmalla pariin kertaan ja nyt tänään pesty ultraäänipesurilla.
Sitten taas kysymyksiä. Kaasuttimena vakio bst40ss. Miten seosruuvin kääntely menikään, eli muistanko oikein että auki päin rikastu?
Korjausopas sano että vain kierros auki, voiko tämä olla mahdollista?
Pyörässä modeina ainakin avarrettu ilmanputsarikotelo ja gixxerin vaimennin.

Voiko sygronointimittarin avulla säätää seoksen kohilleen? Eikö silloin pitäis olla alipainekorkeimmillaan, kun seos on kohdillaan?
Avatar
Jarsii
Viestit: 40
Liittynyt: Pe Huhti 19, 2013 6:46 pm
Pyörä: Suzuki DR 800
Paikkakunta: Joensuu

Re: Dr 650 jotain pielessä

Viesti Kirjoittaja Jarsii »

Pakoventtiilien kunto... sytytyksen ajoitus myöhäsellä..? Käykö moottori normaalisti?
Avatar
smppa
Viestit: 283
Liittynyt: Su Huhti 19, 2015 11:28 am
Pyörä: DR650RSE
Paikkakunta: Lahti

Re: Dr 650 jotain pielessä

Viesti Kirjoittaja smppa »

8pallo kirjoitti:Sitten taas kysymyksiä. Kaasuttimena vakio bst40ss. Miten seosruuvin kääntely menikään, eli muistanko oikein että auki päin rikastu?
Korjausopas sano että vain kierros auki, voiko tämä olla mahdollista?
Pyörässä modeina ainakin avarrettu ilmanputsarikotelo ja gixxerin vaimennin.

Voiko sygronointimittarin avulla säätää seoksen kohilleen? Eikö silloin pitäis olla alipainekorkeimmillaan, kun seos on kohdillaan?
Juu, rikastuu kun kääntää aukipäin.

Voi. Sopivan säädön pitäisi osua n. 1-2 kierrosta auki. Jos tarvii avata enemmän, niin tyhjäkäyntisuutin on liian pieni.

En kyllä heti keksi miten tuossa onnistuisi. Säädä niin, että ensin tyhjäkäynti riittävän pienelle, sitten seosruuvia kääntämällä haet sellaisen kohdan missä kone käy parhaiten ja tyhjäkäynti on korkeimmillaan. Jos tyhjäkäynti on liian isolla, ei eroa huomaa.
Vastaa Viestiin