Dr 650 jotain pielessä
Valvoja: Moderaattorit
Dr 650 jotain pielessä
Ostin tuollaisen Suzuki DR 650 1992 nokka-akseli vikaisena.
Ostin uuden nokka-akseli ja mielestäni asensin ajotuksen oikein.
Nyt kuitenkin pyörä puhaltaa liekkiä pakoaukosta jo tyhjäkäynnillä ja putkella putki lämpeää luvattoman paljon.
Putki lämpeää ryyppy päälläkin, eli ei varmaan laihalla käy.
Mikä vois olla vikana?
Nokan olen ajoittanut siten että, Vauhtipyörän kurkistus reiästä näkyy t-viiva ja nokassa viivat ovat tiivistepintojen kanssa samaan suuntaan. Jotan tuossa on pielessä, mutta mikä?
Edit: löysin yhden venttiilin säätö ohjeen, jonka mukaan pitäis säätää silloin kun vauhtipyörän t-merkki on keskellä kurkistus reikää. Nokan olen säätänyt siten että t-merkin vieressä oleva viiva on keskellä kurkistus reikää. Kumpi on oikein?
Ostin uuden nokka-akseli ja mielestäni asensin ajotuksen oikein.
Nyt kuitenkin pyörä puhaltaa liekkiä pakoaukosta jo tyhjäkäynnillä ja putkella putki lämpeää luvattoman paljon.
Putki lämpeää ryyppy päälläkin, eli ei varmaan laihalla käy.
Mikä vois olla vikana?
Nokan olen ajoittanut siten että, Vauhtipyörän kurkistus reiästä näkyy t-viiva ja nokassa viivat ovat tiivistepintojen kanssa samaan suuntaan. Jotan tuossa on pielessä, mutta mikä?
Edit: löysin yhden venttiilin säätö ohjeen, jonka mukaan pitäis säätää silloin kun vauhtipyörän t-merkki on keskellä kurkistus reikää. Nokan olen säätänyt siten että t-merkin vieressä oleva viiva on keskellä kurkistus reikää. Kumpi on oikein?
-
- Viestit: 54
- Liittynyt: To Loka 12, 2006 11:06 pm
- Pyörä: DR 94&93
- Paikkakunta: Jämsänkoski
-
- Viestit: 54
- Liittynyt: To Loka 12, 2006 11:06 pm
- Pyörä: DR 94&93
- Paikkakunta: Jämsänkoski
Re: Dr 650 jotain pielessä
..no menipä sähläilyksi.. ehkä tästä apua vaikka työvaiheiden kuvat meni ristiin..takakumidr kirjoitti:-KG-
Re: Dr 650 jotain pielessä
Kiitoksia. Mielestäni olen säätänyt oikein sen. Eli viiva keskelle reikää ja nokan viivat tiivitepintojen suuntaisesti. Vai olenko ymmärtänyt jotain väärin?
-
- Viestit: 496
- Liittynyt: Ma Joulu 05, 2011 3:32 pm
- Pyörä: suzuki
Re: Dr 650 jotain pielessä
Huomioitko tuon 1. nuolen osoittaman paikan?
Re: Dr 650 jotain pielessä
Joo, kohdistustappi tiivistepintojen ylä puolelle. En niin sen tarkaa asentoa miettinyt. Jos se olis väärin, niin kohdistustappi ois jäänyt tiivistepintojen alapuolelle silloin kun nokan viivat ovat tiivistepintojen kanssa samassa linjassa.
Re: Dr 650 jotain pielessä
Pyörä oireilee edelleen. Nyt käytetty nokka pyörää irti ja kokeiltu miltä näyttää kun on hampaan pielessä. Tämä siksi koska ihan aavistuksen on nokan merkit vinossa, kun vauhtipyörän merkit on kohillaan.
Kaasutin puhallettu paineilmalla pariin kertaan ja nyt tänään pesty ultraäänipesurilla.
Sitten taas kysymyksiä. Kaasuttimena vakio bst40ss. Miten seosruuvin kääntely menikään, eli muistanko oikein että auki päin rikastu?
Korjausopas sano että vain kierros auki, voiko tämä olla mahdollista?
Pyörässä modeina ainakin avarrettu ilmanputsarikotelo ja gixxerin vaimennin.
Voiko sygronointimittarin avulla säätää seoksen kohilleen? Eikö silloin pitäis olla alipainekorkeimmillaan, kun seos on kohdillaan?
Kaasutin puhallettu paineilmalla pariin kertaan ja nyt tänään pesty ultraäänipesurilla.
Sitten taas kysymyksiä. Kaasuttimena vakio bst40ss. Miten seosruuvin kääntely menikään, eli muistanko oikein että auki päin rikastu?
Korjausopas sano että vain kierros auki, voiko tämä olla mahdollista?
Pyörässä modeina ainakin avarrettu ilmanputsarikotelo ja gixxerin vaimennin.
Voiko sygronointimittarin avulla säätää seoksen kohilleen? Eikö silloin pitäis olla alipainekorkeimmillaan, kun seos on kohdillaan?
Re: Dr 650 jotain pielessä
Pakoventtiilien kunto... sytytyksen ajoitus myöhäsellä..? Käykö moottori normaalisti?
Re: Dr 650 jotain pielessä
Juu, rikastuu kun kääntää aukipäin.8pallo kirjoitti:Sitten taas kysymyksiä. Kaasuttimena vakio bst40ss. Miten seosruuvin kääntely menikään, eli muistanko oikein että auki päin rikastu?
Korjausopas sano että vain kierros auki, voiko tämä olla mahdollista?
Pyörässä modeina ainakin avarrettu ilmanputsarikotelo ja gixxerin vaimennin.
Voiko sygronointimittarin avulla säätää seoksen kohilleen? Eikö silloin pitäis olla alipainekorkeimmillaan, kun seos on kohdillaan?
Voi. Sopivan säädön pitäisi osua n. 1-2 kierrosta auki. Jos tarvii avata enemmän, niin tyhjäkäyntisuutin on liian pieni.
En kyllä heti keksi miten tuossa onnistuisi. Säädä niin, että ensin tyhjäkäynti riittävän pienelle, sitten seosruuvia kääntämällä haet sellaisen kohdan missä kone käy parhaiten ja tyhjäkäynti on korkeimmillaan. Jos tyhjäkäynti on liian isolla, ei eroa huomaa.