KTM 690 Enduro (/R)
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
-
- Viestit: 2094
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Onko uuteen 2019-malliin saatavilla ruiskukartat, jos vaihtaa äänenvaimentimen ja ilmanputsarin kannen?
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Re: KTM 690 Enduro (/R)
En oikein usko noihin tps-tai kaasuvaijeriongelmiin koska aina suuttimen puhdistuksen jälkeen on menty muutama sata kilometriä nätisti ennenkuin alkaa oireet pikkuhiljaa painamaan päälle.
Seuraava steppi on asentaa 10micronin suodatin tuohon tankin pikaliittimen paikalle. Ehkä jos talvella uusisi koko bensaletkun sitten!
Uusi tankinkorkki on otettu käyttöön vasta nyt keväällä ja tankattu kerran. Paljon fiksumpi systeemi...
Seuraava steppi on asentaa 10micronin suodatin tuohon tankin pikaliittimen paikalle. Ehkä jos talvella uusisi koko bensaletkun sitten!
Uusi tankinkorkki on otettu käyttöön vasta nyt keväällä ja tankattu kerran. Paljon fiksumpi systeemi...
-
- Viestit: 444
- Liittynyt: To Maalis 29, 2018 7:32 am
- Pyörä: 690 Enduro R -15
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Joissakin malleissahan bensapumppu jauhoi hiilet bensan sekaan ja tukki suodattimen ja suuttimen mustalla mönjällä. Oisko siitä kyse?
KTM 690 Enduro R -15
Triumph Bonneville Bobber Black -18
Triumph Bonneville Bobber Black -18
- _JPA_
- Viestit: 663
- Liittynyt: Ke Loka 15, 2014 11:58 am
- Pyörä: 2019 KTM 690 Enduro R
- Paikkakunta: Keski-Suomi
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Joo. Merkkikoijjaamo kommentoi edellistä kuvaa, että öljy näyttää ketjurasvalle._JPA_ kirjoitti:Toista tankillistahan sillä pätkän pääsi ennen öljyvuotoa.
Vaihdeanturin pulttikin jo näköjään melkein irti.
Noh, voihan se ketjuakin rasvata...
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Samalla bensapumpulla on kyllä menty alusta asti, noin 25tkm. Ehkäpä jos se jossain kohtaa kajahtaa niin vika voi olla siinä. Itse suuttimessa en fyysistä likaa ole nähnyt. Reiät ovat kyllä niin pienet ettei sinne isoa mönjää tarvitse mennä että alkaa menoa haittaamaan. Nyt motonetin 10micronin suodattimella tuntui toimivan ensimmäiset 100km ilman ongelmia.B12 kirjoitti:Joissakin malleissahan bensapumppu jauhoi hiilet bensan sekaan ja tukki suodattimen ja suuttimen mustalla mönjällä. Oisko siitä kyse?
- __Antti__
- Viestit: 103
- Liittynyt: Pe Joulu 04, 2015 4:53 pm
- Pyörä: Ktm 690 Enduro R
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Laitoitko yks lisä filtteri vai?
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Juu, penkin alle vasemmalle puolelle tankin pikaliittimen tilalle motonetistä 10 micronin suodatin. Vastaava kuin Can Amin suodatin-modi.__Antti__ kirjoitti:Laitoitko yks lisä filtteri vai?
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Jani M kirjoitti:Onko uuteen 2019-malliin saatavilla ruiskukartat, jos vaihtaa äänenvaimentimen ja ilmanputsarin kannen?
Ei ole vielä kuulunut. Itse odottelen tätä, sekä halvempien valmistajien vaimentimia. Wings ei jotenkin iske.
- _JPA_
- Viestit: 663
- Liittynyt: Ke Loka 15, 2014 11:58 am
- Pyörä: 2019 KTM 690 Enduro R
- Paikkakunta: Keski-Suomi
Re: KTM 690 Enduro (/R)
2019 mallissa ei sitten ole sivukatteissa "matkustajan kahvoille" porattavien reikien merkit kohdallaan.
Perun Moton sivuilta löytyy juttua aiheeseen liittyen.
https://www.perunmoto.com/blogs/blog/dr ... nduro-2019
Perun Moton sivuilta löytyy juttua aiheeseen liittyen.
https://www.perunmoto.com/blogs/blog/dr ... nduro-2019
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Uusi 690 enduro R omistaja ilmottautuu.. tai pyörä siis on -13 mutta mulle uusi. Löytyisiköhän täältä entinen omistaja? pyörän ostin RE motorsilta noin 27tkm ajettuna rekkarin loppuosa NFR, lähinnä kiinnostaisi mitä on tehty
- _JPA_
- Viestit: 663
- Liittynyt: Ke Loka 15, 2014 11:58 am
- Pyörä: 2019 KTM 690 Enduro R
- Paikkakunta: Keski-Suomi
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Mitenkäs kollegoilla toimii quickshifter 2019 mallissa?
Kakkoselta ei aina huoli kolmosta sisään ja alas vaihtaessa viitosen ja nelosen väilistä löytyy toisinaan vapaa.
Kakkoselta ei aina huoli kolmosta sisään ja alas vaihtaessa viitosen ja nelosen väilistä löytyy toisinaan vapaa.
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Itellä ei oo ollu tommosta, mutta laita kunnon varmuudella, nopeasti ja voimalla ne painallukset. Hiljaa painamalla tulee ongelmia._JPA_ kirjoitti:Mitenkäs kollegoilla toimii quickshifter 2019 mallissa?
Kakkoselta ei aina huoli kolmosta sisään ja alas vaihtaessa viitosen ja nelosen väilistä löytyy toisinaan vapaa.
- Sotanorsu666
- Viestit: 95
- Liittynyt: Ke Maalis 13, 2019 1:50 pm
- Pyörä: BMW G450X & Buell 1125R
- Paikkakunta: Rajamäki
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Tänään ajelulla huomasin, että etujarrun jarrunestesäiliö hikoilee vähän nesteitä ulos. Onko muilla ollut ongelmia tuon kanssa ? Tulee pieninä kuplina, kun painaa jarrua. Tuossa kannen ja säiliön välissä on molemmin puolin tuollaiset pienet reiät vastakkaisissa kulmissa ja sieltä nestettä tulee. Jarru toimii normaalisti, eikä ole mitenkään tunnoton. Voiko olla että hikoilee vain helteiden takia vai pitääkö tilata uusi kansi ? Tiivistettä tuohon ei tietenkään saa irtonaisena, vaan toimitetaan kannen ja torx-ruuvien kanssa pakettina. Pyörä vuosimallia 2014.
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Onko kannessa/säiliön tiivistepinnassa hapettumaa? Tiiviste ehjä? Tarvikekannet voi tiivistää huonosti -> hionta oikeaan korkeuteen voi auttaa. Muistaaksen oli aika tarkka kiristyksestä, muuten jäi hikoilee omassakin...
Tuleeko koko painamisen ajan kuplia vai alussa vain? Jos koko ajan voi sylinterin tiivistys olla huono, varsinkin jos kahva vajoaa sormen alta. Pitopainetesti, purista kahvasta pidemmän aikaa, painuuko kahva. Jos painuu ni remontti/uusinta edessä jos muualta ei vuoda (letku/satula).
Oletko hiljan puristanut männät sisään? Tällöin voi tiivistys antaa periksi ja jarrunestettä päässyt kannen alle. Parempi sekin kuin että tarkistus-silmä lähtee irti, on nähty sekin... Niin kun vaihtaa paloja pitää avata kansi että neste mahtuu takas säiliöön...
Tuleeko koko painamisen ajan kuplia vai alussa vain? Jos koko ajan voi sylinterin tiivistys olla huono, varsinkin jos kahva vajoaa sormen alta. Pitopainetesti, purista kahvasta pidemmän aikaa, painuuko kahva. Jos painuu ni remontti/uusinta edessä jos muualta ei vuoda (letku/satula).
Oletko hiljan puristanut männät sisään? Tällöin voi tiivistys antaa periksi ja jarrunestettä päässyt kannen alle. Parempi sekin kuin että tarkistus-silmä lähtee irti, on nähty sekin... Niin kun vaihtaa paloja pitää avata kansi että neste mahtuu takas säiliöön...
Viisautta ja rikkautta ei minulle riittänyt, onneksi sentään hulluutta!
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Kyllähän se on niin, että kannen alta ei pidä mitään tulla, eikä sinne pidä mitään mennä.Sotanorsu666 kirjoitti:Tänään ajelulla huomasin, että etujarrun jarrunestesäiliö hikoilee vähän nesteitä ulos. Onko muilla ollut ongelmia tuon kanssa ? Tulee pieninä kuplina, kun painaa jarrua. Tuossa kannen ja säiliön välissä on molemmin puolin tuollaiset pienet reiät vastakkaisissa kulmissa ja sieltä nestettä tulee. Jarru toimii normaalisti, eikä ole mitenkään tunnoton. Voiko olla että hikoilee vain helteiden takia vai pitääkö tilata uusi kansi ? Tiivistettä tuohon ei tietenkään saa irtonaisena, vaan toimitetaan kannen ja torx-ruuvien kanssa pakettina. Pyörä vuosimallia 2014.
Tuo väli pitää olla puhdas ja tiivis.
STN