KTM 1190 Adventure
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
-
- Viestit: 50
- Liittynyt: La Tammi 23, 2010 10:01 am
- Pyörä: 1190 ADV R
- Paikkakunta: Kymenlaakso
Re: KTM 1190 Adventure
Jaahas, että tälläinenkin on mahdollista...
Metsätien notkelmassa jäin märkään saviseen kohtaan jumiin.
Pyörän kaivautuessa vaan syvemmälle päätin kaataa vehkeen ja kääntää pyörän kyljellään uuteen suuntaan.
Pistin siinä samalla merkille että Mitas E07+ oli täysin tukkeessa savesta.
Miljoona hyttysen pistoa myöhemmin olin taas liikkeellä.
Maantiellä totesin renkaiden olevan epätasapainossa, tuumasin että vanteiden päälle olisi jäänyt savea.
Pyörää pestessä huomasin kilpitelineen heiluvan holtittomasti.
Takalokasuoja kokonaan poikki ja paloja puuttuu sieltä täältä.
En oikein keksi muuta selitystä kuin että savesta tukkeessa oleva rengas keräsi vielä soratieltä kiviä mukaan jotka sitten
maantiellä satasen vauhdissa sinkoutuivat päin lokasuojaa.
Vähän turhan kovaa tuo muovi kun palasiksi menee.
Jos kilpitelineen 2 jäljellä olevaa ruuvia olisi pettänyt niin tuo ECU olisi pomppinut johtojen varassa takarenkaan päällä.
Metsätien notkelmassa jäin märkään saviseen kohtaan jumiin.
Pyörän kaivautuessa vaan syvemmälle päätin kaataa vehkeen ja kääntää pyörän kyljellään uuteen suuntaan.
Pistin siinä samalla merkille että Mitas E07+ oli täysin tukkeessa savesta.
Miljoona hyttysen pistoa myöhemmin olin taas liikkeellä.
Maantiellä totesin renkaiden olevan epätasapainossa, tuumasin että vanteiden päälle olisi jäänyt savea.
Pyörää pestessä huomasin kilpitelineen heiluvan holtittomasti.
Takalokasuoja kokonaan poikki ja paloja puuttuu sieltä täältä.
En oikein keksi muuta selitystä kuin että savesta tukkeessa oleva rengas keräsi vielä soratieltä kiviä mukaan jotka sitten
maantiellä satasen vauhdissa sinkoutuivat päin lokasuojaa.
Vähän turhan kovaa tuo muovi kun palasiksi menee.
Jos kilpitelineen 2 jäljellä olevaa ruuvia olisi pettänyt niin tuo ECU olisi pomppinut johtojen varassa takarenkaan päällä.
Re: KTM 1190 Adventure
Aika raju.. adwdhdriderilla oli joskus jotain vastaava mutta muistasin että siinä oli takarunkokin repsahtanut.
-
- Viestit: 500
- Liittynyt: Ke Tammi 31, 2007 1:29 pm
- Pyörä: 890 Adventure R
- Paikkakunta: SASTAMALA
- Viesti:
Re: KTM 1190 Adventure
Selvä kulutusosa. Paikkaillut omaa jo useaan otteeseen. Mulla ei onneksi ole siellä sisällä onneksi enää mitään rikkumassa. Liian kovaa muovia.
Ura metsässä on kotaristin pikatie, umpihanki ja sänkipelto monikaistainen moottoritie.
p.050nelkolnol8957
p.050nelkolnol8957
Re: KTM 1190 Adventure
Nyt olis molemmat päät tehty Topilla kahteen kertaan. Vielä en ole ehtinyt ajamaan mutta muutoksia tehtiin taas.
Re: KTM 1190 Adventure
Vieläkö näiden laitteiden huollot voi hoitaa kotona ilman testereitä? Vähä ruvennu R malli kuumotteleen vesigessun lisänä. Tuleeko mittariin välkkyviä huoltovaloja joita ei saa ilman testeriä pimiäksi. Onneksi ei oo tääläpäin yhtään myynnisä ettei testeille pääse.
Paskapuhetta, mutta uskon.
Re: KTM 1190 Adventure
Saa ainakin tossa ei tft-mallissa kuittailtua. Esim Youtuupparista ohjeet.
Re: KTM 1190 Adventure
Myös tft-mallissa saa kuitattua. Juutubesta löytyy ohjeet siihenkin...
Rima on asetettava niin korkealle että sen voi alittaa pää pystyssä!
-
- Viestit: 500
- Liittynyt: Ke Tammi 31, 2007 1:29 pm
- Pyörä: 890 Adventure R
- Paikkakunta: SASTAMALA
- Viesti:
Re: KTM 1190 Adventure
Nykyään saa kaikkien pyörien vikavalot ja huoltonollaukset tehtyä ihan auto testereillä. -17 vuonna tuo obd yhteneväisyys tuli pakolliseksi, mutta kotareissa se alkoi jo kun kun siirryttiin 990stä isompiin. toimii myös 2t ruiskuissa.
Ura metsässä on kotaristin pikatie, umpihanki ja sänkipelto monikaistainen moottoritie.
p.050nelkolnol8957
p.050nelkolnol8957
Re: KTM 1190 Adventure
Mitä muuta tapahtuu muutaku tehot lisävyy 990 tullesa. Onko alusta paremmin balanssisa. ABSit on tietenki väkisin, onko kaikisa yksilöisä luistonestoja ja kaiken maailman ajomoodeja.
Paskapuhetta, mutta uskon.
-
- Viestit: 500
- Liittynyt: Ke Tammi 31, 2007 1:29 pm
- Pyörä: 890 Adventure R
- Paikkakunta: SASTAMALA
- Viesti:
Re: KTM 1190 Adventure
No kuljettajahan siinä vaihdettiin matkustajaksi. Tosin omassa yksilössä pääsi taas kuljettajaksi.Peltsi kirjoitti:Mitä muuta tapahtuu muutaku tehot lisävyy 990 tullesa. Onko alusta paremmin balanssisa. ABSit on tietenki väkisin, onko kaikisa yksilöisä luistonestoja ja kaiken maailman ajomoodeja.
Ura metsässä on kotaristin pikatie, umpihanki ja sänkipelto monikaistainen moottoritie.
p.050nelkolnol8957
p.050nelkolnol8957
-
- Viestit: 75
- Liittynyt: Ti Loka 25, 2005 5:30 pm
- Pyörä: BMW G650Xchallenge, KTM250MX
- Paikkakunta: Rauma
Re: KTM 1190 Adventure
Tarvis vaihtaa eturatasta. Heräsi kysymys:
Onko näissä valmiina joku kohta missä saisi lukittua koneen pyörimisen?
Vai oletteko vain vääntäneet rattaan kiinnityspultin auki käyttäen vaihde+jarru lukitusta?
Onko näissä valmiina joku kohta missä saisi lukittua koneen pyörimisen?
Vai oletteko vain vääntäneet rattaan kiinnityspultin auki käyttäen vaihde+jarru lukitusta?
-
- Viestit: 2656
- Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 6:28 pm
- Pyörä: HVA: 901 Expedition, FE 450, BMW K100
- Paikkakunta: Oulu
Re: KTM 1190 Adventure
Siinä on iso kone, vääntöäkin 125 Nm joka vielä kertautuu eturattaalle. Joten avauksessa olen laittanut 1:n päälle ja kiertänyt mutterin auki. Jos kone pyörähtäisi mitä se ei tee, niin se vastaisi erittäin voimakasta moottorijarrutusta ja luistokytkin varmaan reagoisi. Kiinni laitossa sitten takajarru päällä.Petroska kirjoitti:Tarvis vaihtaa eturatasta. Heräsi kysymys:
Onko näissä valmiina joku kohta missä saisi lukittua koneen pyörimisen?
Vai oletteko vain vääntäneet rattaan kiinnityspultin auki käyttäen vaihde+jarru lukitusta?
Jos ei avaudu kohtuudella, niin sitten kuumailmapuhaltimella eturattaan mutterin lämmitys. Jos siinä on vaikka lujaa ruuvilukitetta.
Re: KTM 1190 Adventure
Kyllä 1190R on ihan eri maata. Kone vetää nätisti ja rytkyttämättä pieniltäkin kierroksilta ja sillä on helppo ajella nätisti (jos malttaa). Toisaalta sitten jostain 8000k paikkeilta alkaa ihan uudenlaiset huvit (990 verrattuna).Peltsi kirjoitti:Mitä muuta tapahtuu muutaku tehot lisävyy 990 tullesa. Onko alusta paremmin balanssisa. ABSit on tietenki väkisin, onko kaikisa yksilöisä luistonestoja ja kaiken maailman ajomoodeja.
Jarrut on hyvät ja toimivat myös soralla. Tykkäsin ajaa sport-asetuksilla, vetoluistonesto toimii huomaamatta, estää kuitenkin holtittoman sutimisen.
Mulla se vei pari litraa sataselle vähemmän polttoainetta, millä oli toimintasäteeseen merkittävä vaikutus. Helpompi tankata (yksi korkki vs 990:n kaksi). Rengaspainevalvonta osoittautui sekin hyödylliseksi.
Kumma kyllä tuon uuden 1290 super adven kone ei käyttäydy alakierroksilla yhtä siivosti kuin 1190. Mielestäni 10 hv tehoero ei ole sen väärti. Vakkari olisi kyllä hyvä siirtymillä.
Olin jo luopumassa multista 1190R:n hyväksi mutta raato ei kestä enää antaumuksellista soratiekurvailua. Pitää tyytyä tohon leposohvaan.
SF 1098S
MTS V4S
MTS V4S
Re: KTM 1190 Adventure
huomattavasti parempi ajettava kaksipäällä kuin 990:ppi, tilaa on reilumman tuntuisesti.
Yllä olevat huomiot pätee omiinkin kokemuksiin. Kone on kyllä hieno.
Maastokykyinen kyllä, mutta mielestäni antaa päällystetyillä pikkuteillä enemmän nautintoa kuin
990. Ihan samalla tavalla tällä ei ole vetoa rypemään kuin vanhemmilla. Filosofialtaan vähän erilainen
kampe.
Yllä olevat huomiot pätee omiinkin kokemuksiin. Kone on kyllä hieno.
Maastokykyinen kyllä, mutta mielestäni antaa päällystetyillä pikkuteillä enemmän nautintoa kuin
990. Ihan samalla tavalla tällä ei ole vetoa rypemään kuin vanhemmilla. Filosofialtaan vähän erilainen
kampe.