KTM LC4 640 tietämystä?

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

jussi666
Viestit: 35
Liittynyt: Su Huhti 07, 2019 7:41 pm
Pyörä: KTM LC4 640 2006, Honda CR500AF 1998
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: KTM LC4 640 tietämystä?

Viesti Kirjoittaja jussi666 »

Koheltaja kirjoitti:En tunne kyseistä moottoria mutta nämä tulee mulle kolinasta ensimmäisenä mieleen.

Onko jotain mennyt pieleen ajoituksen kanssa ja venttiilit on osuneet mäntään? Tuleeko Rally nokalla lisää nostoa, mikä mäntä ja onko männän laessa tilaa venttiileille suuremmalla nostolla? Pyörikö kone takertelematta kun pyöritti käsin/vääntimellä kampurasta? Puolipuristimen toiminta?
Ajoitus oli kunnossa (tarkistin sen uusiksi). Ekan kasauksen jälkeen ei vielä päässyt tikittämään, koska en saanut käyntiin, enkä silloin kokeillut työntämistä.

Nokka tuo 0.5mm lisää nostoa ja sen pitäisi sopia suoraan tähän koneeseen. Mietin että ehkä entinen omistaja on laittanut erilaisen männän tai ohuempaa kannentiivistettä tms...

Mä aattelin luovuttaa jo tän kanssa ja viedä huoltoon ... lompsa kiittää :cry: Pääkoppa ainakin kiittää, vähän rupee väsyttään kun pyörä on 2vk levällään ja ei mitään käryä mikä on vikana
Avatar
Ranezki
Viestit: 204
Liittynyt: To Huhti 03, 2008 9:27 pm
Pyörä: 500EXC, 990ADV
Paikkakunta: Tuusula

Re: KTM LC4 640 tietämystä?

Viesti Kirjoittaja Ranezki »

jussi666 kirjoitti:
Koheltaja kirjoitti:En tunne kyseistä moottoria mutta nämä tulee mulle kolinasta ensimmäisenä mieleen.

Onko jotain mennyt pieleen ajoituksen kanssa ja venttiilit on osuneet mäntään? Tuleeko Rally nokalla lisää nostoa, mikä mäntä ja onko männän laessa tilaa venttiileille suuremmalla nostolla? Pyörikö kone takertelematta kun pyöritti käsin/vääntimellä kampurasta? Puolipuristimen toiminta?
Ajoitus oli kunnossa (tarkistin sen uusiksi). Ekan kasauksen jälkeen ei vielä päässyt tikittämään, koska en saanut käyntiin, enkä silloin kokeillut työntämistä.

Nokka tuo 0.5mm lisää nostoa ja sen pitäisi sopia suoraan tähän koneeseen. Mietin että ehkä entinen omistaja on laittanut erilaisen männän tai ohuempaa kannentiivistettä tms...

Mä aattelin luovuttaa jo tän kanssa ja viedä huoltoon ... lompsa kiittää :cry: Pääkoppa ainakin kiittää, vähän rupee väsyttään kun pyörä on 2vk levällään ja ei mitään käryä mikä on vikana
Oireet voisi hyvin sopia puolipuristimeen... Toimiiko puolipuristin normaalin tuntuisesti vipua käytettäessa? Tuntuuko vivussa välys joka siellä on hyvä olla ja välys siis niin, että moottorin kyljessä oleva varsikin liikkuu ennen kuin varsinaisesti painaa venttiiliä? Raskashan tuo on polkea käyntiin ja jos yhtäkkiä kevyemmäksi muuttuu, niin syystä tai toisesta joku venttiili jää auki. Sitä en tiedä voiko automaattisen puolipuristimen saada jotenkin vituralleen...?
jussi666
Viestit: 35
Liittynyt: Su Huhti 07, 2019 7:41 pm
Pyörä: KTM LC4 640 2006, Honda CR500AF 1998
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: KTM LC4 640 tietämystä?

Viesti Kirjoittaja jussi666 »

Puolipuristin tuntuu kevyeltä, ehkä ei edes ees osu keinuvipuun... Tai osuu koko ajan.

Nyt kun mietin niin muistaakseni pakopuolella piti aika paljon löysätä välystä että sitä ylipäätään oli, tappi jäi paljon ylemmäs kuin imupuolella. Aattelin että nyt on työtahti päällä ja tarkistin pari kertaa yläkuolokohdan.

Eikö se näin löydy? Eikö yläkuolokohta ole toisen tahdin loppuvaihe?
1. Etsitään kohta jossa kumpikin venttili liikahtaa nopeasti ja imuventtiili jää auki
2. Mäntä painuu alas
3. Imuventtiili kiinni ja mäntä tulee ylös
4. Vauhtipyörän ikkunassa merkki keskelle pyörittämällä konetta.

Automaattinen puolipuristin on vaan siellä nokassa ja pitäis ymmärtääkseni toimia jos sen sisäinen tappi on ehjä ja jousi paikoillaan. Ei vaadi eritysjuttuja koneen kasauksessa. Liian iso välya tosin haittaa senkin toimintaa.

Ehkä mä katon ne välykset vielä miljoonannen kerran ja oikein kunnolla levänneenä :mrgreen:
Avatar
Ranezki
Viestit: 204
Liittynyt: To Huhti 03, 2008 9:27 pm
Pyörä: 500EXC, 990ADV
Paikkakunta: Tuusula

Re: KTM LC4 640 tietämystä?

Viesti Kirjoittaja Ranezki »

Mahdollista on asentaa manuaalinen puolipuristinkin väärinpäin, ainakin jos on ollut purettuna..
jussi666
Viestit: 35
Liittynyt: Su Huhti 07, 2019 7:41 pm
Pyörä: KTM LC4 640 2006, Honda CR500AF 1998
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: KTM LC4 640 tietämystä?

Viesti Kirjoittaja jussi666 »

Mulla on heti TDC kohdan jälkeen joku 2mm välys pakovenoissa. Tdc kohdassa taas 0.15mm. Tää viittais siihen että jako on pielessä mutta oon avannu koneen 2 kertaa ja tarkistanu sen. Laitoin jopa videon nettiin että jengi näkee Advrider foorumilla että teen kaiken oikein.

Raottaako autodeco sitä venaa tdc kohdalla?? Ja siks heti sen jälkeen välys kasvaa. Ehkä sen pitäis raottaa venttiiliä hiukan ennen tdc?

En keksi enää muutakuin että autodeco jumittaa tai nokan ajoitus merkki väärässä kohdassa valmistusvirheen takia.
Patupatu16
Viestit: 5
Liittynyt: La Tammi 26, 2019 9:33 pm
Pyörä: Ktm 640

Re: KTM LC4 640 tietämystä?

Viesti Kirjoittaja Patupatu16 »

Olisko kellään joutilaana 640 enduroon tarakkaa tai laukkuja telineineen?

Ota yhteyttä

-Mikko
0407460151
jussi666
Viestit: 35
Liittynyt: Su Huhti 07, 2019 7:41 pm
Pyörä: KTM LC4 640 2006, Honda CR500AF 1998
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: KTM LC4 640 tietämystä?

Viesti Kirjoittaja jussi666 »

jussi666 kirjoitti:Mulla on heti TDC kohdan jälkeen joku 2mm välys pakovenoissa. Tdc kohdassa taas 0.15mm. Tää viittais siihen että jako on pielessä mutta oon avannu koneen 2 kertaa ja tarkistanu sen. Laitoin jopa videon nettiin että jengi näkee Advrider foorumilla että teen kaiken oikein.

Raottaako autodeco sitä venaa tdc kohdalla?? Ja siks heti sen jälkeen välys kasvaa. Ehkä sen pitäis raottaa venttiiliä hiukan ennen tdc?

En keksi enää muutakuin että autodeco jumittaa tai nokan ajoitus merkki väärässä kohdassa valmistusvirheen takia.
Syy löytyi. Yksi circlip oli löystynyt ja vääntynyt, ja nokka siirtynyt sen takia puoli milliä sivuun, joka aiheutti sen, että autodeco osuu koko ajan keinuvipuun ja pakovena jää auki. En oikein tiedä mikä sitten ekan kasauksen jälkeen oli pielessä, koska tota ei ainakaan silloin ollut (avasin siis koneen toisen kerran ja otin nokankin irti). Uus keinuvipu pitää laittaa, sai sen verran osumaa. Kohta ajellaan!

Circlipit pitää siis aina vaihtaa
Mr
Viestit: 290
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 7:56 pm
Pyörä: 500 EXC
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: KTM LC4 640 tietämystä?

Viesti Kirjoittaja Mr »

No varman päälle jos aina vaihtaa. Kymmeneen vuoteen en kertaakaan vaihtanut, tarkastin aina että suora ja ettei ole painunut kasaan.
Kasatessahan se saattaa mennä vinoon ja siinä rusikoitua, ei siihen normaalisti paljon kuormaa tule.
Avatar
AKH
Viestit: 525
Liittynyt: Ma Elo 17, 2009 7:47 pm
Pyörä: Yamaha RD

Re: KTM LC4 640 tietämystä?

Viesti Kirjoittaja AKH »

Tuoko oli syyllinen, mikä pitää rattaan puoleista laakeria paikallaan.

Omasta puuttui pieni pätkä. Laitoin ihan uuden. Kuva

Lähetetty minun SM-T395 laitteesta Tapatalkilla
Avatar
AKH
Viestit: 525
Liittynyt: Ma Elo 17, 2009 7:47 pm
Pyörä: Yamaha RD

Re: KTM LC4 640 tietämystä?

Viesti Kirjoittaja AKH »

Patupatu16 kirjoitti:Olisko kellään joutilaana 640 enduroon tarakkaa tai laukkuja telineineen?

Ota yhteyttä

-Mikko
0407460151
Diy versio löytyy,

tein rst putkesta moisen ja veti ruosteeseen osittain, kunnes huomasin hyllystä hävinneen mustaa rautaa olevan putken, elikkäs osittain rst ja mustaa rautaa.

Taka kannakkeet ei välttämättä osu tehtaan suunnittelluihin kohtiin. Kuva

Lähetetty minun SM-T395 laitteesta Tapatalkilla
Viuh
Viestit: 1677
Liittynyt: La Maalis 12, 2011 2:05 pm
Pyörä: 1290SAR, SE, 701 LR Aurora, R75/5

Re: KTM LC4 640 tietämystä?

Viesti Kirjoittaja Viuh »

Sopiiko HighFlow-koneeseen vanhemman noHighFlow-koneen sytkäosat?
kempula
Viestit: 5
Liittynyt: La Heinä 21, 2012 12:23 pm
Pyörä: Ktm 640 Adventure -03
Paikkakunta: Oulu

Re: KTM LC4 640 tietämystä?

Viesti Kirjoittaja kempula »

Millä kilometreillä noihin kannattaa alkaa suunnittelemaan vesipumppuremonttia? Onko jollain heittää varaosanumerot mitä siihen tarvii?
MTL1
Viestit: 36
Liittynyt: To Loka 22, 2015 6:38 pm
Pyörä: ktm 640
Paikkakunta: lpr

Re: KTM LC4 640 tietämystä?

Viesti Kirjoittaja MTL1 »

Motokeitaan sivuilla voi ihailla varaosanumeroita ja kuvia,ni näkee vähä mitä voi vaihtaa,siipipyörä kantsii ainakii.
Avatar
MIL
Viestit: 121
Liittynyt: Ma Helmi 26, 2018 12:00 pm
Pyörä: KTM 350 exc 2020 ex KTM Military
Paikkakunta: Helsinki

Re: KTM LC4 640 tietämystä?

Viesti Kirjoittaja MIL »

Lc4 nokkaketjusta kaipaisiin hieman tietoa.
Eli osaisiko joku sanoa että onko nokkaketju venynyt tai muuten liian löysä jos kiristimessä on enää kaksi naksua jäljellä enne ääri asentoa. Aloin tätä tutkia kun pyörä 400 lc4 2002 24 tkm on alkanut pitämään niin ikävää särinää että sillä ei uskalla eikä kehtaa ajaa. Lähtee käyntiin ja toimii lähes normaalisti, paitsi ehkä vähän puhditon. Vapaalla, kytkin pohjassa ja pienillä kierroksilla veto päällä äänet lähes normaalit, mutta kun löysää kaasua niin särisee todella ilkeästi, vähän niinkun joku osa olisi irti.
Eli tällä kuvausella, voisiko ääni tulla löysästä nokkaketjusta ?
Seuraajarullat ja keinujen shimmilevyjä juuri vaihdoin, ja välykset säädin, niillä väheni kalkatus mutta särinä jäi.
Avatar
Jokke Espoosta
Viestit: 744
Liittynyt: Ke Touko 02, 2012 8:32 am
Pyörä: Poljettava
Paikkakunta: Häme

Re: KTM LC4 640 tietämystä?

Viesti Kirjoittaja Jokke Espoosta »

Vaihteeksi hyvin tyhmä kysymys. 625 SXC:n ketjunohjainta (sitä takahaarukan alapinnassa olevaa) ihmettelin, että puuttuukohan siitä jotain vai onko sen tarkoitus tosiaan olla vain tuollainen levy siinä ketjun ulkopuolella? En netistäkään oikein löytänyt mitään järkevää kuvaa josta näkisi että onko minulla siitä joku pala irti/kulunut kokonaan pois.

Erilaista aftermarket-palikkaa, jonka läpi ketju oikeasti kulkee ja joka siis oikeasti ohjaa ketjun rattaalle, löytyy kyllä, mutta tuo minulla oleva ei kyllä ohjaa yhtään mitään :D
"Trying is the first step toward failure!"
-Homer Simpson
Exät: Honda XRV 650 Africa Twin RD03 -89 -> KTM 625 SXC -04
Vastaa Viestiin