Mitas
Valvoja: Moderaattorit
- Raimo
- Viestit: 1275
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 8:17 am
- Pyörä: BMW R80GS & R1200RT
- Paikkakunta: Oulunsalo
- Viesti:
Re: Mitas
Joo, 120 leveänä mahtui just pyörimään, kun 4.00-18 on monolever-kantturan vakiorengas takana.
Gone but not forgotten: Yamaha DT125LC -85, Honda NX650 Dominator -93, Suzuki DR800 Big -90, Suzuki DR350S -94, BMW R80G/S Paris-Dakar -85, Honda Africa Twin -90, Honda Africa Twin -97, BMW R1150GS -01, Honda XR400R -98, Honda XRV650 -89
Re: Mitas
Onkos kellään kokemuksia ef-07 tai 05 renkaasta?
Näkyy saavan vihreällä ja keltaisella raidalla, mitä eroa ja kumpi sopisi paremmin ihan perus makkaranpaisto surautteluun?
Onko olemassa 140/80 18 koossa ei fim hyväksyttyjä?
Näkyy saavan vihreällä ja keltaisella raidalla, mitä eroa ja kumpi sopisi paremmin ihan perus makkaranpaisto surautteluun?
Onko olemassa 140/80 18 koossa ei fim hyväksyttyjä?
-
- Viestit: 2102
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: Mitas
Ei ole kokemusta Mitaksen FIMeistä, mutta vihreäraidallinen on pehmeällä seoksella, joten keltaraidallinen voisi olla parempi makkaranpaistosurautteluun.
Esim. Pirelli Scorpion XC Mid Hard on 140/80-18 crossirengas, joka kuitenkin on tieliikennehyväksytty. Kovin paljoa ei ole 140-leveitä muita kuin FIMejä, mutta monessa crossirenkaassa 120-leveä on todellisuudessa yhtä leveä kuin 140 FIM, joten niitä voi käyttää ihan yhtä hyvin. Nytkin minulla on 690:ssä 110/100-18 Michelin AC10 ja se on ihan riittävän leveä (129 mm nappulan reunasta reunaan).
Esim. Pirelli Scorpion XC Mid Hard on 140/80-18 crossirengas, joka kuitenkin on tieliikennehyväksytty. Kovin paljoa ei ole 140-leveitä muita kuin FIMejä, mutta monessa crossirenkaassa 120-leveä on todellisuudessa yhtä leveä kuin 140 FIM, joten niitä voi käyttää ihan yhtä hyvin. Nytkin minulla on 690:ssä 110/100-18 Michelin AC10 ja se on ihan riittävän leveä (129 mm nappulan reunasta reunaan).
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Re: Mitas
Tuota scorpionia voisi harkita kunhan exc ensiasennus maxxixet on loppu toki ei niissäkään mitään vikaa ole mutta saatavuus ja hinta huonompi ja fim hyväksyntää en tarvi eikä korkeammasta nappulastakaan haittaa ole.Jani M kirjoitti:Ei ole kokemusta Mitaksen FIMeistä, mutta vihreäraidallinen on pehmeällä seoksella, joten keltaraidallinen voisi olla parempi makkaranpaistosurautteluun.
Esim. Pirelli Scorpion XC Mid Hard on 140/80-18 crossirengas, joka kuitenkin on tieliikennehyväksytty. Kovin paljoa ei ole 140-leveitä muita kuin FIMejä, mutta monessa crossirenkaassa 120-leveä on todellisuudessa yhtä leveä kuin 140 FIM, joten niitä voi käyttää ihan yhtä hyvin. Nytkin minulla on 690:ssä 110/100-18 Michelin AC10 ja se on ihan riittävän leveä (129 mm nappulan reunasta reunaan).
-
- Viestit: 150
- Liittynyt: Pe Helmi 16, 2007 8:54 pm
- Pyörä: R1100GS, XF650
- Paikkakunta: Kajaani
Re: Mitas
Hsippe kirjoitti:Oliko kukaan kokeillut näitä Terra Force R matkaenduro kumeja?
http://www.mitas-moto.com/international ... dial-tyre/
Ovatko Tourancea / Anakeeta huonompia?
Painotus nyt siis katu/maantieajossa satunnaisine soratie poikkeiluneen.
???? kukaan?
Kuntoilu ja ulkoilumielellä...
-
- Viestit: 2102
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: Mitas
C-17 on pyörinyt nyt 1300 km 690:n eturenkaana ja siitä on jäänyt positiivisella tavalla mitäänsanomaton kuva. Toimii tasaisesti niin kovalla kuin irtosoralla, eikä yllätä missään. Sepelillä irtonainen, mutta niin on kaikki renkaat. Ei ollut voblausherkkä edes uutena motarilla. Renkaasta on nappulat vasta hiukan pyöristyneet, eikä nappuloissa olevat pienet kuopatkaan ole vielä hävinneet, joten renkaalle voi ennustaa pitkää käyttöikää.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Re: Mitas
Noin 1000 km ollut eturenkaana, takana vielä Michelin Anakee 2. Takanenkin vaihtuu, kunhan ajan misukan loppuun.JariKoo kirjoitti:Hsippe kirjoitti:Oliko kukaan kokeillut näitä Terra Force R matkaenduro kumeja?
http://www.mitas-moto.com/international ... dial-tyre/
Ovatko Tourancea / Anakeeta huonompia?
Painotus nyt siis katu/maantieajossa satunnaisine soratie poikkeiluneen.
???? kukaan?
Ei pahaa sanottavaa eturenkaasta, toimii hyvin kuivalla ja märällä asfaltilla ja kovapintaisilla sorateillä. Märällä, savisella ja mutaisella alustoilla pito heikko.
Suomi elää metsästä, myös kurapyöräilijä.
-
- Viestit: 444
- Liittynyt: To Maalis 29, 2018 7:32 am
- Pyörä: 690 Enduro R -15
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: Mitas
07 alkaa olla takana ehtoopuolella ja alkanut lipsahdella ikävän äkkinäisesti. Anakee Wild oli jouhean johdonmukainen loppuun asti, mutta tällä Mitaksella kuluneena alkaa tulla äkkinäisiä perän sivulle potkimisia. Uutena hyvä soratierengas, mutta kuluneena tuntuu olevan kulmikas ajettava.
Onko se "laaturengas" ja halpisrengas sitten kuitenkin omat juttunsa?
Onko se "laaturengas" ja halpisrengas sitten kuitenkin omat juttunsa?
KTM 690 Enduro R -15
Triumph Bonneville Bobber Black -18
Triumph Bonneville Bobber Black -18
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Mitas
Suurilla kuviopaloilla ja leveillä urilla olevat renkaat on niitä kulmikkaampia kuluneena vaikka uutena pito olisikin tasaista.
Kestää minkä kestää, kunhan on luotettava ajaa koko elinkaaren ajan kaikissa keleissä. Siinä ei kahdenkympin säästö ja ylimääräinen ajettu tonni paljoa lohduta jos ajamisen mielekkyys kärsii renkaan arvaamattomuudesta. Tämä on oma mielipide, muilla on taatusti eri näkemyksiä asiasta ja se heille suotakoot koska kriteerit ei välttämättä ole täysin samanlaisia
Kyllä ne tuntuisi olevan, "laaturenkailla" ei ole ollut samanlaisia pitovaikeuksia kuluneena ja märällä asfaltilla kun halpiksilla, jotka ei loppupelissä olekkaan niin halpoja. Omat luottorenkaat on tällä hetkellä karkea Pirelli MT16, medium Anakee Wild ja katsotaan tuleeko Pirelli STR:stä pikitiepainoitteinen sekarengas. Noista kaikista hauskin soralla on kiistattomasti MT16 joka on johdonmukainen ajettava vaihtelevasti pitävällä soratiellä myös kuluneena ja kestää hyvin kulutusta rupulirenkaaksi eikä ole huono ajaa myöskään pikitiellä.B12 kirjoitti:Onko se "laaturengas" ja halpisrengas sitten kuitenkin omat juttunsa?
Kestää minkä kestää, kunhan on luotettava ajaa koko elinkaaren ajan kaikissa keleissä. Siinä ei kahdenkympin säästö ja ylimääräinen ajettu tonni paljoa lohduta jos ajamisen mielekkyys kärsii renkaan arvaamattomuudesta. Tämä on oma mielipide, muilla on taatusti eri näkemyksiä asiasta ja se heille suotakoot koska kriteerit ei välttämättä ole täysin samanlaisia
Kylätason kurapyöräilijä.
Re: Mitas
Do diin; Mitas E-07 edessä alkaa antautua jo parin kesän asfalttiajon jälkeen... Takanen on vielä hyvässä kunnossa - pintaa 7 mm. Onko tosiaan niin, että Iso-Gessussa etunen on lujemmalla kuin takanen?
Mikä olisi nyt suositus takasen kaveriksi; onko suurta väliä jos kuvio on kovin erilainen?
Mikä olisi nyt suositus takasen kaveriksi; onko suurta väliä jos kuvio on kovin erilainen?