JariKoo kirjoitti:Eilen illalla löytyi taas motivaatiota, putsailin liittimiä, ja putsasin halanturit, paineilmalla ja puhistusspraylla. (ei ollut kyllä oikeastaan mitään, mutta silti.)JariKoo kirjoitti:Pyöränä jo aiemmin mainittu r1100gs
Muutoksia vakioon:
power commader asennettu jonkin edellisen omistajan toimesta, samoin "teho" äänenvaimennin
Penkitetty
Tähän mennessä minä uusinut vikaa etsiessä:
Puola
Tulpanohdot
Tulpat
Bensapumppu
Suodatin
läppärunkojen synkronointi tsekattu pariinkertaankin, ja pitäisi olla ok.
Vikana:
Nyhtää/nykii / pätkii / ravistaa edelleen noin 3500rpm alueella.
Äsken 0c lämpötilasta pihalla ei luvannutkaan kun yritin startata, siis pyöritti kyllä ihan ok, muttei käynnistynyt (kylmäkäynnistysvivulla tai ilman, liian laiha seos? )
Tyhjäkäynnillä toimii ja kuormittamattomana kierroksilla.
Ajossa / kuormitettuna ei.
Eikä toimi PowerCommanderilla tai vakio Ruiskunohjauksella (powercommanderilla ehkä vähän paremmin?)
Seuraavaksi koittaa vaihtaa hal-anturit? suuttimien tukkeentuminen? mitähän muuta voisi vielä tsekata?
Nyt pyörä tallissa lämpenemässä, mutta pitää vähän(Paljon) siivota että sopii jotain tekemäänkin.
Myöskään venttiilin välyksiä en ole tarkastanut, mutta oli mielesäni viiimekeväänä säädetty. Jos pakoventtiili vähän kuumana kantaisi, voisiko tehdä moista?
Sorry aiemmansta enemmän sekavasta viestistä, tuli kännykän kautta purettua ahdistusta, ja siilä editointi on vähintäänkin haasteellista.
Ohuesti harmittaa, kunnolla ajamaan ei ole oikein päässyt koko aikana.
Loppuillasta kun tallissa käytin niin tuntui että ei olisi enään pätkinyt, joten tänään koeajolenkki, ja kyllä nyt tuntuisi että isoin pätkiminen olisi loppunut.
Epäilys on siis hal anturin liittimissä? tai sitten antureissa oli joku roska?
Pitää nyt talvenaikana saada penkitykseen, ja säädätykseen.
Samalla sais ajettua laajakaista lambdan että miten seokset menee vs oma lambdan näyttämä.
Miten Bensapumpun ja bensamittarin maadoitus / jännitesyöttö tulee tankille, Kun tuntuu kauhean vallattomasti seilaavan tuo bensanpinta nykyisin?
Nyt alkaa olla toimivahko.
Läppärungot näytti mittarilla ok, ei olleet kuitenkaan, alusta asti itse tekemällä sai kondikseen ..
(toinen messinkiruuvi oli montakierrosta auki, toinen ei juurikaan, oli vaijerilla kompensoitu. )
uudet tulpat laitettu (taas) Nyt paikoillaan kokeeksi halvat perustulpat (tarkistan tyypin kun käyn tallissa olisko ollut BCPR7??-11) puuilosta, 4,90/kpl
Samalla Reissulla ostin Denson iridiumit (Iridium IK22) 14,90€/kpl motonetistä, samoin motonetin, Suosittelemat? 2 kärkiset NGK:t (BKR7EKC, nämä olikin jo siellä paikallaan aienminkin... ) (koska virallisia kolmikärkisiä ei ollut, BCP7ET)
Kokeillaan nuita iridiumeja vaikka seuraavaksi.
Vanhoja suuttimia koitettu putsailla?
Tulossa vielä uudet suuttimet. (r1200gs suuttimet, sovittimilla, setti)
Eli bensan puutetta ollut, synkat sekaisin ja taispa se polttaa parit tulpatkin kokeilujen aikana.
Pitkä reissu. .