AT rd04 ja ilmavaivainen kaasari tai jotaikin....
Valvoja: Moderaattorit
AT rd04 ja ilmavaivainen kaasari tai jotaikin....
Rd 04 pytty ei saa tarpeeks polttoainetta tai ainakin tuntuu siltä.
Kierrokset jäävät ilmaan leiumaan 3000 ja laskevat siitä hiljalleen ja ailahtelevat tyhjäkäynillä. Pienniä tyssähtelyjä on kuultavissa kaasarin puolelta välillä kuin jättäis lyönteja väliin. peräpäässä on taas paukkumista joka taas viittais liian vähäiseen ilmaan ..??.. etumaisen puolan irottamalla koneen käynnissä ei tapahu muutoksia, sama tekemällä takimaiselle niin käynti huonone. puolat ja tulppat on toimivia kaikki 4. Pyttyjen paineet hyviä noin 10bar molemmissa ja sytytys puolikin on käyty läpi. cdi boksin vaihtoa oon kokeilut myös.
Vaiva on jatkunut ja pahentunut ajan mittaan, viime kesänä ei ollut nuin paha.
Käynti ongelma häviä kun fuel/air mix ruuvia vääntää auki 6 kierrosta etumaisesta ja noin 3 takimaisesta
.AT sen pitäis tarkottaa että mitä enemän auki sen enemän polttoainetta?
Kaasari on putsattu moneen kertaan ja vaihettu kaikki osat mitkää lähtee irti paitsi luistin ja neula(silmämääräisesti on suora) ja ryyppy ei oo jumissa.
Polttoaine pumpun oon kiertänyt. moottorin ja kaasarin väliset kumit melkein uusia. kuten myös ilmaputsari.
Olen suihkutanut käynnistys sumutetta ilma vuotoja etsiessäni joka puolelle ja kaikki hyvin mutta kun poistin ryypystä vaijerin ja sen kumi-mutka suojan jättäen vain venttiilin ja jousen siihen muovi mutterin alle niin siihen käynnistyssumutetta tai wd40 suihkuttamalla molempaan etumaisen ja takimaisen niin koneen kierrokset lähti nousemaan eli molemat vuotaan....
Siihen ryypyn mutterin reikiin pistin sopivan pultin tiivisti jättäen venttiilit sisälle mutta moottori käynti ei parannut siitä kuitenkaan ja vitutus jatkuu...
Pitääkö noiden ryyppy venttiilien olla niin väljiä että ulko- kuten myös sisäilma pääse läpi nuista venttiileistä???
Tai oisko jollain joku muu ratkaisu tohon vaivaan??
Kierrokset jäävät ilmaan leiumaan 3000 ja laskevat siitä hiljalleen ja ailahtelevat tyhjäkäynillä. Pienniä tyssähtelyjä on kuultavissa kaasarin puolelta välillä kuin jättäis lyönteja väliin. peräpäässä on taas paukkumista joka taas viittais liian vähäiseen ilmaan ..??.. etumaisen puolan irottamalla koneen käynnissä ei tapahu muutoksia, sama tekemällä takimaiselle niin käynti huonone. puolat ja tulppat on toimivia kaikki 4. Pyttyjen paineet hyviä noin 10bar molemmissa ja sytytys puolikin on käyty läpi. cdi boksin vaihtoa oon kokeilut myös.
Vaiva on jatkunut ja pahentunut ajan mittaan, viime kesänä ei ollut nuin paha.
Käynti ongelma häviä kun fuel/air mix ruuvia vääntää auki 6 kierrosta etumaisesta ja noin 3 takimaisesta
.AT sen pitäis tarkottaa että mitä enemän auki sen enemän polttoainetta?
Kaasari on putsattu moneen kertaan ja vaihettu kaikki osat mitkää lähtee irti paitsi luistin ja neula(silmämääräisesti on suora) ja ryyppy ei oo jumissa.
Polttoaine pumpun oon kiertänyt. moottorin ja kaasarin väliset kumit melkein uusia. kuten myös ilmaputsari.
Olen suihkutanut käynnistys sumutetta ilma vuotoja etsiessäni joka puolelle ja kaikki hyvin mutta kun poistin ryypystä vaijerin ja sen kumi-mutka suojan jättäen vain venttiilin ja jousen siihen muovi mutterin alle niin siihen käynnistyssumutetta tai wd40 suihkuttamalla molempaan etumaisen ja takimaisen niin koneen kierrokset lähti nousemaan eli molemat vuotaan....
Siihen ryypyn mutterin reikiin pistin sopivan pultin tiivisti jättäen venttiilit sisälle mutta moottori käynti ei parannut siitä kuitenkaan ja vitutus jatkuu...
Pitääkö noiden ryyppy venttiilien olla niin väljiä että ulko- kuten myös sisäilma pääse läpi nuista venttiileistä???
Tai oisko jollain joku muu ratkaisu tohon vaivaan??
Re: AT rd04 ja ilmavaivainen kaasari tai jotaikin....
Tommosta tussahtelua ja takaisin ilmanputsariin yskähtelyä tapahtui joskus, kun kaasareiden synkroni oli pahasti pielessä.
Happi
Happi
Re: AT rd04 ja ilmavaivainen kaasari tai jotaikin....
itse lähtisin tarkastamaan tankista kohti kaasareita (tankin sihti-bensahana-bensa suodin-pumppu-kaasarit).
onko kaasareiden huohotusletkua muutettu?
entäs alipainelähdöt kurkuissa?
onko kaasareiden huohotusletkua muutettu?
entäs alipainelähdöt kurkuissa?
- Ilmari
- Viestit: 1057
- Liittynyt: Su Maalis 12, 2006 11:15 am
- Pyörä: T7,CBR600, zxr6
- Paikkakunta: Kokkola
Re: AT rd04 ja ilmavaivainen kaasari tai jotaikin....
Mulla oli wanhassa bokseri-bemarissa just samanmoisia oireita.
Syynä oli löystyneet ruuvit, joilla kaasuläppä on kiinni akselissa jolloin kaasuläppä pääsi heilumaan imukurkussa.
Bemussa siis Bing-kaasarit, enkä tiedä miten Twinin kaasareissa tuo homma on tehty.
-Ile-
Syynä oli löystyneet ruuvit, joilla kaasuläppä on kiinni akselissa jolloin kaasuläppä pääsi heilumaan imukurkussa.
Bemussa siis Bing-kaasarit, enkä tiedä miten Twinin kaasareissa tuo homma on tehty.
-Ile-
Re: AT rd04 ja ilmavaivainen kaasari tai jotaikin....
Synkronointi on tehty ja molemmat ovat siinä tyhjäkäynillä -0.2bar hujakoilla ja vähän päälle muistaakseni.
Huohotin letku on kiinni kaasarissa. Letkussa on Y-haara ennen istuimen alkua josta toinen päättyy istuimen alle ja toinen jatkuu takaiskarin alapäähään eikä ne ole liitettyy mihinkään, vai pitäiskö ne olla??
Tankin,pumpun ja ulkoisen bensa filterin oon jättänyt välistä. 1.5l limu pullosta suoraan kaasutimelle ja se limu pullo on peilin korkeudella.
En noita läppiä irrottanut mutta käsissä hiplaamalla ei ylimääräistä liikkumista ollut.
Huohotin letku on kiinni kaasarissa. Letkussa on Y-haara ennen istuimen alkua josta toinen päättyy istuimen alle ja toinen jatkuu takaiskarin alapäähään eikä ne ole liitettyy mihinkään, vai pitäiskö ne olla??
Tankin,pumpun ja ulkoisen bensa filterin oon jättänyt välistä. 1.5l limu pullosta suoraan kaasutimelle ja se limu pullo on peilin korkeudella.
En noita läppiä irrottanut mutta käsissä hiplaamalla ei ylimääräistä liikkumista ollut.
Re: AT rd04 ja ilmavaivainen kaasari tai jotaikin....
kyllä tuo huohotus kuullostaa alkuperäiseltä. letkun pitää olla avoin sekä ylös että alas.
eikös rd04 kaasarit ole samat kuin TA xl600v? niissähän on nuo air cut-off kalvot. voisiko ne olla rikki?
onko pyörässä alipaineella toimivia varusteita(ketjun voitelija)?
venttiilien säätö millon tehty?
sähköpuolen arvailua:
murtunut tulpanjohto
johtosarjan maadoitus runkoon
pääsulakkeen kontaktipinnat
akun napojen puhdistus
lohkoon menevä maadoitus
vaikkakin kierrosten "leijuminen viittaa ilma vuotoon
eikös rd04 kaasarit ole samat kuin TA xl600v? niissähän on nuo air cut-off kalvot. voisiko ne olla rikki?
onko pyörässä alipaineella toimivia varusteita(ketjun voitelija)?
venttiilien säätö millon tehty?
sähköpuolen arvailua:
murtunut tulpanjohto
johtosarjan maadoitus runkoon
pääsulakkeen kontaktipinnat
akun napojen puhdistus
lohkoon menevä maadoitus
vaikkakin kierrosten "leijuminen viittaa ilma vuotoon
Re: AT rd04 ja ilmavaivainen kaasari tai jotaikin....
En osa vertailla tuohon TA:n mutta nuo air cut vaihoin viime kesäna ja olihan nuo huonnossa kunnossa kun aurinko paistoi kalvosta läpi..
Venttiliit on sääjetty.
Ja ei oo mitään ylimääräistä asennettu.
Sytytys puolelta kaikkien vastukset on mittailtu ohjekirjan mukaan..
Onks kellaâän kokemusta tuosta ultraääni pesurista? Sais melkein halvemmalla kun ryypyn osat yhteensä.. kun ei noita ryypyn venttiilejä on eriksen saatavilla...jos siinä on kuitenkin joku paska joka ei lähe perus jutuilla.
Venttiliit on sääjetty.
Ja ei oo mitään ylimääräistä asennettu.
Sytytys puolelta kaikkien vastukset on mittailtu ohjekirjan mukaan..
Onks kellaâän kokemusta tuosta ultraääni pesurista? Sais melkein halvemmalla kun ryypyn osat yhteensä.. kun ei noita ryypyn venttiilejä on eriksen saatavilla...jos siinä on kuitenkin joku paska joka ei lähe perus jutuilla.
Re: AT rd04 ja ilmavaivainen kaasari tai jotaikin....
Gsx-r kaasareita pestiin ultralla ja pinelinella
Kyllä vesi likaiseksi muuttui, vaikka näyttivät ihan puhtaille
Kyllä vesi likaiseksi muuttui, vaikka näyttivät ihan puhtaille
- pkilpo
- Viestit: 1463
- Liittynyt: To Huhti 23, 2009 10:04 am
- Pyörä: Husky 901 Expedition -23,Husky FE450 -16
- Paikkakunta: Kempele
Re: AT rd04 ja ilmavaivainen kaasari tai jotaikin....
Onko tässä cv kaasari? Eli alipaineluisti. Jos on niin onko sen kalvo ehjä ja liikkuu vapaasti? Luistin neulakin voi olla irti. Ihan vaan arvailen
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Kuraköröttelijä
Re: AT rd04 ja ilmavaivainen kaasari tai jotaikin....
Joo on alipaine luisti ja tuo kalvokin on ehjä.
Tuli kokeiltua tuota ultra ääni pesuria ja Pineline ja lopuksi kaikki reijät paine ilmalla putsattua. Lopputulos on että nyt toinenkin puoli kaasarista ei toimi ....!! toistin pesun 2 kertaan ja varmaan 10 kerta kokeilin kaiken maailman muita sumutteita ja lopuksi paine ilmalla niin että meinas ilma loppua tallista.
vaihoin suuttimia ja luistimia päikseen eikä mitään eroa.
Kokeilin toisen Hondan kaasaria niin sillä hyrräs kone hyviin eli vika on omassa kaasarin tyhjäkäynissä.
voisko olla että tyhjäkäynti kanava on sen verran tukossa tai hapettunut ettei se lähe enää ikinä sieltä tai jos lähtee niin millä??
on tullut ajettua tuolla 95 E10.
Tuli kokeiltua tuota ultra ääni pesuria ja Pineline ja lopuksi kaikki reijät paine ilmalla putsattua. Lopputulos on että nyt toinenkin puoli kaasarista ei toimi ....!! toistin pesun 2 kertaan ja varmaan 10 kerta kokeilin kaiken maailman muita sumutteita ja lopuksi paine ilmalla niin että meinas ilma loppua tallista.
vaihoin suuttimia ja luistimia päikseen eikä mitään eroa.
Kokeilin toisen Hondan kaasaria niin sillä hyrräs kone hyviin eli vika on omassa kaasarin tyhjäkäynissä.
voisko olla että tyhjäkäynti kanava on sen verran tukossa tai hapettunut ettei se lähe enää ikinä sieltä tai jos lähtee niin millä??
on tullut ajettua tuolla 95 E10.