Itte en ainakaan meinannu vahvistaa, mutta meinaan pärjätä pienellä kuormalla. Kotarissa sentään on takahäkki, kun esim Hussessa on pelkkää muovia koko perä. Kuvia voin laittaa, kun saan pyörän kokonaan kasaan, alkuviikosta pitäis olla Nomadin paketti Suomessa, saa sitten nähdä, koska saan osat kotio saakka.Akilleus kirjoitti:Mites Sukke tollasten kilpurien takahäkki/takapää kestää kuormausta? Tartteeko vahvistaa jotenkin
terv. Tapsa
p.s Paas kuvia tänne ni saaraan arvostella
KTM/Husqvarna nelarienskat 2017->
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
-
- Viestit: 641
- Liittynyt: To Marras 22, 2012 4:44 pm
- Pyörä: KTM 500 EXC-F Sixdays
- Paikkakunta: Raisio
Re: KTM/Husqvarna nelarienskat 2017->
-
- Viestit: 115
- Liittynyt: Ti Heinä 10, 2012 4:29 am
- Pyörä: KTM exc 500 -17vm
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: KTM/Husqvarna nelarienskat 2017->
Armenia on ainut johon tarvii viisumin, näyttäs että n.30€ maksaa netin kautta. Muihin ei tarvi viisumia. Kahdella pyörällä ollaan menossa. Katsotaan miten keretään ajella, 5viikkoa on yhteensä aikaa ja oli ollut myös puhetta ukrainan kotari edustajan kanssa että niiden kanssa ehkä käytäis karpaatteja ajaan. Katsotaan miten menee hommat. Ajatus on tällä hetkellä bulgariasta varnan kaupungista laivalla georgiaan ja sieltä takaspäin. Autolle on paikka bukarestissa missä se on jemmassa.__Antti__ kirjoitti:Mielenkiintoinen reissu kyllä. Onko ollut vaikea hakea kaikki tarvittavat paperit vai saako niitä oma maan rajalla sitten? Onko monta pyörät menossa? Meinaako ajaa yhtään Romaniassa? Laivalle Turkille vai? Meinaako jättä auto jossain B&B/hotelli?
-
- Viestit: 115
- Liittynyt: Ti Heinä 10, 2012 4:29 am
- Pyörä: KTM exc 500 -17vm
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: KTM/Husqvarna nelarienskat 2017->
Hyttisen jussilla on hyvät kuvat ja informaatiot blogissa miten tuollasesta exc:stä saa reissumopon
https://therollinghobo.com/500exc
Jussin kanssa tosiaan ollaan lähdössä sitten
https://therollinghobo.com/500exc
Jussin kanssa tosiaan ollaan lähdössä sitten
-
- Viestit: 641
- Liittynyt: To Marras 22, 2012 4:44 pm
- Pyörä: KTM 500 EXC-F Sixdays
- Paikkakunta: Raisio
Re: KTM/Husqvarna nelarienskat 2017->
Jussin jutut ja seikkailut minun alkuperäisinä innoittajina ovat olleet. Kun vielä olen saanut vahvistusta monelta muulta taholta ja oman kokemuksen kautta, niin lopulta sitten päädyin itsekin kokeilemaan kevyempää seikkailupyörää. Kyllä tuo 500 exc-f on niin hieno ajettava, että ei Tigeria ole kyllä ikävä.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: KTM/Husqvarna nelarienskat 2017->
millaista rengastusta olette noissa exc500 reissupyörissä käyttäneet?
esim pitkä reissu / rypemis reissu.
esim pitkä reissu / rypemis reissu.
Taas lähti mopo käsistä
Re: KTM/Husqvarna nelarienskat 2017->
Renkaaksi Mitas C02 + C21 että maksimi rypemispito ja kestää n. 3-4tkm jossa pitkiäkin reissusiirtymiä.
Re: KTM/Husqvarna nelarienskat 2017->
Aikas karkeaa!!! Mitäs jos on enempi siirtymää ja joutuu assuja pitkin etenemään kohdealueelle?
Taas lähti mopo käsistä
-
- Viestit: 115
- Liittynyt: Ti Heinä 10, 2012 4:29 am
- Pyörä: KTM exc 500 -17vm
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: KTM/Husqvarna nelarienskat 2017->
Mie en laittas c-02 taakse exc:hen, 690 se toimii hyvin mutta exc on kevyempi. Pittää ite vähän vielä pähkäillä minkä laitan taakse, eteen tulee kans C-21. Mie ajoin viime vuonna lastatulla 690 jossa edessä lisätankit yms hilppeet helsingistä baltian kierroksen sorateitä ja polkuja pitkin ja helsingistä rovaniemeen 4500km, takana oli c-02 ja edessä c-21. Molemmista oli puolet hävinnyt kuviosta. Pakollisilla asfalttisiirtymillä ajeltiin max 90km/h. Ei siis ollut mitää kaasupohjassa lähtöjä koko ajan vaan normaalia ajamista. Me laitetaan vielä aluksi solut paikalleen, sisäkumet mukaan sittenkun nuo solut hajoaa. Mutta esim tuolla georgiassa ei paljoa tarvi moottoriteitä ajellakkaan, saatiin pelkästään sinne 3000km polkuja yms joista valita reitti
Re: KTM/Husqvarna nelarienskat 2017->
Onko normaalia että tyhjäkäynti jää korkealle, välillä jää pitkäski aikaa kunnes palautuu ja muutaman kerran ei ole palautunut ollenkaan ilman herkuttelua vaihteella, ei tee kokoajan mutta vähän mietityttää kuuluuko hintaan vai onko jotain häikkää?
Pyörä on -19 exc 350f
Pyörä on -19 exc 350f
- tertsu
- Viestit: 2857
- Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:11 am
- Pyörä: GASGAS 300 -22, KTM 990 S -07
- Paikkakunta: Oulu
Re: KTM/Husqvarna nelarienskat 2017->
Ei kuullosta normaalilta
Lähetetty minun CLT-L29 laitteesta Tapatalkilla
Lähetetty minun CLT-L29 laitteesta Tapatalkilla
Kura lentää...
Re: KTM/Husqvarna nelarienskat 2017->
Jääkö korkealle tyhjäkäynti vaikka on vapaalla?
Pyörät: -16 701enduro. Entiset: -18 exc-f250, -20 300exc tpi, -18 exc450, -14 exc250&300, -13 yz450f, -12 exc300, -03 CR250R, -01 kx125
Re: KTM/Husqvarna nelarienskat 2017->
Tätä en ole vielä testannut.Rymyäjä kirjoitti:Jääkö korkealle tyhjäkäynti vaikka on vapaalla?
Kaasukahvaa käytin auki ja herkistelin ettei varmasti ainakaan sieltä mikään jätä kaasua päälle.
Kaasuläpältä kuuluu myös että kaasu palautuu tangon joka asenossa.
Viikonloppuna pääsee suorittamaan testiajoa ja jos vielä temppuilee niin kai se häätyy huoltoon viedä...
- tertsu
- Viestit: 2857
- Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:11 am
- Pyörä: GASGAS 300 -22, KTM 990 S -07
- Paikkakunta: Oulu
Re: KTM/Husqvarna nelarienskat 2017->
Kytkin pohjassa vaihepäällä on tarkoituksella kovempi tyhjäkäynti kun vapaalla
Lähetetty minun CLT-L29 laitteesta Tapatalkilla
Lähetetty minun CLT-L29 laitteesta Tapatalkilla
Kura lentää...
Re: KTM/Husqvarna nelarienskat 2017->
Tätä ominaisuutta minun pyörässä ei ole tai jos on niin ei toimi.tertsu kirjoitti:Kytkin pohjassa vaihepäällä on tarkoituksella kovempi tyhjäkäynti kun vapaalla
Lähetetty minun CLT-L29 laitteesta Tapatalkilla
Sama oire jatkuu edelleen satunnaisesti, ulkolämpötilalla ei väliä mutta ehkä moottorin lämmöillä kun enemmän tekee lämpimällä hieman pidemmän ajon jälkeen.
Lambda kun on poistettu niin saako ecu mistään tietoa ettei pyörä kävisi laihalla tms?
-
- Viestit: 115
- Liittynyt: Ti Heinä 10, 2012 4:29 am
- Pyörä: KTM exc 500 -17vm
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: KTM/Husqvarna nelarienskat 2017->
Tarviiko tuossa xplor keulassa mitään ihmeellistä tietää kun sen purkaa, jossaki videoissa sanotaan että tarvii erikoistyökalun kun on se jousen esijännityksen säätömulikka. Miten ootte touhunnu sen? Ja mitä öljyä sinne saapi kaataa, tai mitä suosittelette? Kotari ilmottaa vaan omaa SAE4 öljyä ja sitä ei taida nyt olla saatavilla.