CRF250 Rally
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Re: CRF250 Rally
Ei oo vielä keretty ajaa kun 60km. Työt prkl... haittaa harrastuksia. Onhan se vähän mopo mutta ihan kiva ajaa. Pitää jossain vaiheessa vähän miettiä varustuksia mitä siihen laittaisi.
Itsellä vielä xr650r,sillä sitten kun haluaa leikkiä.
Itsellä vielä xr650r,sillä sitten kun haluaa leikkiä.
- antti_p
- Viestit: 313
- Liittynyt: Ma Tammi 07, 2013 6:19 pm
- Pyörä: Hypermotard/250 Rally
- Paikkakunta: Savo
Re: CRF250 Rally
Eikö näitä pyöriä ole kellään, vai miten näin hiljasta?
Vuosien tauon jälkeen on tullut vähän kateltua Rallyä vapaa-ajan leikkikaluksi. Tehoja ei ole juuri nimeksikään, mutta haitanneeko tuo.
Onko näissä tullut mitään ongelmia vastaan ja helposti taitaa semmonen 5-8kg tippua kun vaihtaa putkea, akun ja muut pienet hilppeet?
Toisena vaihtoehtona myös 250l, mutta ei oikein osaa päättää näiden välillä. Paino houkuttelee 250l, mutta koskaan ei ole ollut katettua pyörää, niin tuo houkuttelee.
Vuosien tauon jälkeen on tullut vähän kateltua Rallyä vapaa-ajan leikkikaluksi. Tehoja ei ole juuri nimeksikään, mutta haitanneeko tuo.
Onko näissä tullut mitään ongelmia vastaan ja helposti taitaa semmonen 5-8kg tippua kun vaihtaa putkea, akun ja muut pienet hilppeet?
Toisena vaihtoehtona myös 250l, mutta ei oikein osaa päättää näiden välillä. Paino houkuttelee 250l, mutta koskaan ei ole ollut katettua pyörää, niin tuo houkuttelee.
- Tohtori_650
- Viestit: 959
- Liittynyt: Ma Joulu 20, 2004 9:46 pm
- Pyörä: Ktm Adventure 950
- Paikkakunta: Muurame
Re: CRF250 Rally
Jyväskylän Bikeforumista löytyy 2018 mallinen pyörä(siis uusi), hintaa tais olla alle kuus tonnia. Ihan pätevän oloiselta näytti, en tiedä miks ei oo yleistynyt... Jossain välissä olis kuumottanu ostaa tuo, mutta sähköfillari vei voiton.
Lähetetty minun SM-G390F laitteesta Tapatalkilla
Lähetetty minun SM-G390F laitteesta Tapatalkilla
Tuomas
Life's a piece of shit,
When you look at it.
-Always Look on the Bright Side of Life (from Monty Python)-
Life's a piece of shit,
When you look at it.
-Always Look on the Bright Side of Life (from Monty Python)-
Re: CRF250 Rally
Miten kuivapaino on saatu kakspuolikkaalla huimaan 157 kiloon? Jää teho/painosuhde aika vaatimattomaksi.
- antti_p
- Viestit: 313
- Liittynyt: Ma Tammi 07, 2013 6:19 pm
- Pyörä: Hypermotard/250 Rally
- Paikkakunta: Savo
Re: CRF250 Rally
Tuo on ilmoitettu märkäpaino.XL250R kirjoitti:Miten kuivapaino on saatu kakspuolikkaalla huimaan 157 kiloon? Jää teho/painosuhde aika vaatimattomaksi.
- antti_p
- Viestit: 313
- Liittynyt: Ma Tammi 07, 2013 6:19 pm
- Pyörä: Hypermotard/250 Rally
- Paikkakunta: Savo
Re: CRF250 Rally
Tuli vähän punnittua, että ostaako takaisin 690E, mutta päädyin jostain kumman syystä tähän 250 ja viikonloppuna pitäisi hakea pois.
Jotenkin nuo katteet ja hondan varmuus houkutteli, sekä omalla lailla moottorin tehottomuus. Hiljasta kyllä ollut tämän pyörän osalta täällä ja itselläkin muutaman vuoden hiljaisolo
Jotenkin nuo katteet ja hondan varmuus houkutteli, sekä omalla lailla moottorin tehottomuus. Hiljasta kyllä ollut tämän pyörän osalta täällä ja itselläkin muutaman vuoden hiljaisolo
-
- Viestit: 8361
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: CRF250 Rally
Tuo on kyllä houkutellut ja usean kerran istunut Rallyn päällä mutta... WR250R osoitti että 250 on vähän väärä pyörä mun ajoihin kun välillä tulee pidempiä vetoja pikiteillä. Jos olisi enemmän sora ja mettäteitä niin melko varmaan olisi ostanut Rallyn aikoja sitten, tykkäsin 250L koneesta ja katettu Rally on mun silmään pirun hyvä näköinen. Mun painoisella kuskilla alustan joutuisi päivittämään ja vähän löylyä lisää niin sekin latisti ostointoa.
Honda vois tehdä Rally version CB500 koneen ympärille.
Honda vois tehdä Rally version CB500 koneen ympärille.
Kylätason kurapyöräilijä.
- antti_p
- Viestit: 313
- Liittynyt: Ma Tammi 07, 2013 6:19 pm
- Pyörä: Hypermotard/250 Rally
- Paikkakunta: Savo
Re: CRF250 Rally
Punnitsin markkinoilla olevia pyöriä ja ei oikein ole kevyitä valmiita adventurepyöriä saatavilla muita. En kyllä koeajanut ennen ostoa, että katsotaan nyt miltä nuo tehot tuntuu On sitä kyllä joskus aikoinaan omistanut dr-350, että eiköhän se pikkutohtorin lähellä ole.
Heti ekana lähtee tilaukseen kyllä tuo Japanin Ecu pyörään
Heti ekana lähtee tilaukseen kyllä tuo Japanin Ecu pyörään
-
- Viestit: 8361
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: CRF250 Rally
Yllättävän pirteä se on pikkulohkoksi ja vaikka ei ranteita venytä niin on siinä oma fiiliksensä kun pääsee kepittämään nätisti kiertävällä koneella.
Kylätason kurapyöräilijä.
Re: CRF250 Rally
antti_p kirjoitti:Punnitsin markkinoilla olevia pyöriä ja ei oikein ole kevyitä valmiita adventurepyöriä saatavilla muita. En kyllä koeajanut ennen ostoa, että katsotaan nyt miltä nuo tehot tuntuu On sitä kyllä joskus aikoinaan omistanut dr-350, että eiköhän se pikkutohtorin lähellä ole.
Heti ekana lähtee tilaukseen kyllä tuo Japanin Ecu pyörään
taakse kannattaa miettiä progreevista jousta, aika lulla minun alla mutta normaalisti meillä kuski on 64kg joten ei oo vaihdettu. (tuohonhan oli saatavilla tykitykseen iskarin tuunaus settiäkin ja äkkikös joku simmittää jämymmän alustan vielä jousien lisäksi jos tarvista.
pehmeähän tuo on mutta jos sillä aletaan poluilla tai pikkuteillä ajamaan niin en usko että sillä jalkoihin jäisi muiden adve pyörien perässäkään vaikka pehmeä on moottorilta. (omaan oon joutunut tyytymään ajeluissa) Tietysti jos pikkusen väliä lyhentäisi ja änkkän vaihtaisi niin voisi herätä paremmin.
Meillä on kyllä tykätty honusta.
- Dominator
- Viestit: 1674
- Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
- Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
- Paikkakunta: Manse
Re: CRF250 Rally
Ja sen jälkeen.. http://www.takegawa.co.jp/english/new_p ... F250_e.pdfantti_p kirjoitti: Heti ekana lähtee tilaukseen kyllä tuo Japanin Ecu pyörään
- antti_p
- Viestit: 313
- Liittynyt: Ma Tammi 07, 2013 6:19 pm
- Pyörä: Hypermotard/250 Rally
- Paikkakunta: Savo
Re: CRF250 Rally
No omapainokin vain n. 72kg, niin uskon vakiojousituksen riittävän alkuun. Täytyy myöhemmin katella sitten alustan laittoa.Solaris kirjoitti: taakse kannattaa miettiä progreevista jousta, aika lulla minun alla mutta normaalisti meillä kuski on 64kg joten ei oo vaihdettu. (tuohonhan oli saatavilla tykitykseen iskarin tuunaus settiäkin ja äkkikös joku simmittää jämymmän alustan vielä jousien lisäksi jos tarvista.
pehmeähän tuo on mutta jos sillä aletaan poluilla tai pikkuteillä ajamaan niin en usko että sillä jalkoihin jäisi muiden adve pyörien perässäkään vaikka pehmeä on moottorilta. (omaan oon joutunut tyytymään ajeluissa) Tietysti jos pikkusen väliä lyhentäisi ja änkkän vaihtaisi niin voisi herätä paremmin.
Meillä on kyllä tykätty honusta.
Näinhän se saatta mennä. Aikoinaan dr-350 vaihtu nopsaan drz 400, sitten siihen kaikki hilut mitä sai ja lopulta olikin käsissä 690Dominator kirjoitti: Ja sen jälkeen.. http://www.takegawa.co.jp/english/new_p ... F250_e.pdf
Re: CRF250 Rally
Kuten nimimerkistäkin saattaa kuvitella, tallista löytyy samankokoinen Honda, mutta reilut kolmekymmentä vuotta vanhempana sekä lähes yhtä monta kiloa kevyempänä, tehoiltaan melkein samana.
Mielijohteesta aikoinaan uudenkarheana ostettu vanhus on jäänyt talliin satunnaista ajoa varten.
Kilometrejä kertyy vuodesta riippuen nollasta kahteenkolmeen sataan, mutta metsäteillä ja -poluilla sekä hiekkateillä pikkuhonda on niin mainio laite, että ei ole tullut mieleenikään luopua pyörästä.
Keveydestä huolimatta tuon teholuokan pyörällä jo satasenkin matkanopeuden ylläpito pikitiellä tuntuu muulle kuin kivalle ja siksi tallissa on rinnalla paremmin tieajoon sopiva kaveri.
Uuden mallin kolmekymmentä kiloa painoa päälle ei kuulosta hyvältä, valitettavasti.
Mielijohteesta aikoinaan uudenkarheana ostettu vanhus on jäänyt talliin satunnaista ajoa varten.
Kilometrejä kertyy vuodesta riippuen nollasta kahteenkolmeen sataan, mutta metsäteillä ja -poluilla sekä hiekkateillä pikkuhonda on niin mainio laite, että ei ole tullut mieleenikään luopua pyörästä.
Keveydestä huolimatta tuon teholuokan pyörällä jo satasenkin matkanopeuden ylläpito pikitiellä tuntuu muulle kuin kivalle ja siksi tallissa on rinnalla paremmin tieajoon sopiva kaveri.
Uuden mallin kolmekymmentä kiloa painoa päälle ei kuulosta hyvältä, valitettavasti.
-
- Viestit: 444
- Liittynyt: To Maalis 29, 2018 7:32 am
- Pyörä: 690 Enduro R -15
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: CRF250 Rally
Harrastuksia on joka lähtöön, mutta en silti oikein ymmärrä. Miksi ostaa 20hv mopo ja virittää sitä monella tonnilla, jotta siitä tulee 25-30hv mopo? Mutta kuten sanottu, kukin harrastaa tavallaan. Helppojen hevosten vapauttaminen kuuluu kansalaisvelvollisuuksiin, jos pyörää on kuristettu väkisin.Dominator kirjoitti:Ja sen jälkeen.. http://www.takegawa.co.jp/english/new_p ... F250_e.pdfantti_p kirjoitti: Heti ekana lähtee tilaukseen kyllä tuo Japanin Ecu pyörään
KTM 690 Enduro R -15
Triumph Bonneville Bobber Black -18
Triumph Bonneville Bobber Black -18
- antti_p
- Viestit: 313
- Liittynyt: Ma Tammi 07, 2013 6:19 pm
- Pyörä: Hypermotard/250 Rally
- Paikkakunta: Savo
Re: CRF250 Rally
Halusin huolettoman kakkospyörän ja virittäminen kuuluu asiaan. Ei oma 690:kään vakio ollut ja melkoinen hintalappu tulisi 690 laittaa adventure kuntoon. Lienee liki 2.5 kertainen ja luotettavuus ei Hondan tasolla.Sekä noissa ”mopoissa” on oma vetovoimansa. Jokaisella on omat mielenkiintonsa.B12 kirjoitti: Harrastuksia on joka lähtöön, mutta en silti oikein ymmärrä. Miksi ostaa 20hv mopo ja virittää sitä monella tonnilla, jotta siitä tulee 25-30hv mopo? Mutta kuten sanottu, kukin harrastaa tavallaan. Helppojen hevosten vapauttaminen kuuluu kansalaisvelvollisuuksiin, jos pyörää on kuristettu väkisin.