Ongelma RadeGaragen lisätankin asennuksessa Husse 701 / KTM

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
Stanu
Viestit: 73
Liittynyt: Ke Maalis 26, 2014 1:02 pm
Pyörä: FE501

Ongelma RadeGaragen lisätankin asennuksessa Husse 701 / KTM

Viesti Kirjoittaja Stanu »

Nohevana asensin lisätankin (RadeGarage 6L ilmanputsarin paikalle) Husseen (701 2016) ja tuntien ähräämisen jälkeen tuli aika käynnistää. Pyörittää kivasti, muttei käynnisty.
Kipinää tulee ja pumppukin tuntuisi pyörivän. Tsekkasin asennuksen pariin kertaan ja kaikki näyttäisi olevan paikoillaan.
Onko joku törmännyt moiseen ongelmaan?
Nimim: bensanhajuinen, melkein sohvalla nukkunut.
Avatar
__Antti__
Viestit: 103
Liittynyt: Pe Joulu 04, 2015 4:53 pm
Pyörä: Ktm 690 Enduro R
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Ongelma RadeGaragen lisätankin asennuksessa Husse 701 /

Viesti Kirjoittaja __Antti__ »

Onko kaikki ilma lähtenyt pois linjasta? Kuulu kyllä pumpun äänella jos kierokset laske hieman.
Oliko bensapumpun adapteri hankala saada takas kiinni? Letku solmussa tankin sisään? Letku irti tankin sisään?
Tai sitten vaan joku perus simpeli vika. Joku piuha on lähtenyt irti....
Avatar
Stanu
Viestit: 73
Liittynyt: Ke Maalis 26, 2014 1:02 pm
Pyörä: FE501

Re: Ongelma RadeGaragen lisätankin asennuksessa Husse 701 /

Viesti Kirjoittaja Stanu »

Liittimet on tsekattu. Tuota kun on nyt googletellut, on bensapumpun koteloon porattavien reikien kohdalla suuri merkitys. Voi olla, että siinä bensahöyryissä tuli porattu liian alas, jolloin pumppu ei saa bensaa.
Pitää ottaa jälleen kerran alas se pumppu sieltä.
sam1
Viestit: 192
Liittynyt: Ti Huhti 26, 2011 1:43 pm
Pyörä: Husqvarna 701 Enduro (2016)
Paikkakunta: Etelä-Kuopio

Re: Ongelma RadeGaragen lisätankin asennuksessa Husse 701 /

Viesti Kirjoittaja sam1 »

Tsekkaa myös se bensaletkun pikaliitin ilmanputsarin alta. Siihen painaa suoraan raden ilmanputsarissa se anturi ja saattaa sen takia olla auki niin että näyttää olevan kiinni mutta ei olekaan.
Se ei päästä bensaa läpi jos on yhtään huonosti pohjassa.

Lähetetty minun ELE-L29 laitteesta Tapatalkilla
Husqvarna 701 Enduro -16, Kovrovez 175 -61.Menneet: BMW F800 GS -08 X2, Honda CR250 -90, BMW F650GS (twin) -09, BMW F650GS (single) -04, Kawasaki VN750 -89
Avatar
__Antti__
Viestit: 103
Liittynyt: Pe Joulu 04, 2015 4:53 pm
Pyörä: Ktm 690 Enduro R
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Ongelma RadeGaragen lisätankin asennuksessa Husse 701 /

Viesti Kirjoittaja __Antti__ »

Tuo bensapumpun kotelo poraminen ei aluks ollut mukana siinä Rade Garage ohjeet.
Luulis että se toimii jotenkin ilman niitä reikiä. Bensapumppu kotelo ei ole niin tiivis kuitenkin.
Mulla on se eka tankki versio 690. Silloin otettiin ohjeet Australian tekemä Safari tank. Siellä oli just nuo ohjeet miten porataan niitä reikiä että bensa valu helpompi pumpulle.

Tuo pikaliitin voi sanoa että mulla on siinä radetankissa semmonen että saa helposti irti jos tarvii ilman työkalut. Kerran oli rade tankki melkein täynnä ja bensavalo syttyi. Tuo pikaliitin oli jäänyt kiinni vaikka ulospäin kaikki näytti ok. Voitele silikonirasvalla tuo o-rengas joka kerta se on auki niin se mene helposti pohjaan ja lukiste kunnolla.
sam1
Viestit: 192
Liittynyt: Ti Huhti 26, 2011 1:43 pm
Pyörä: Husqvarna 701 Enduro (2016)
Paikkakunta: Etelä-Kuopio

Re: Ongelma RadeGaragen lisätankin asennuksessa Husse 701 /

Viesti Kirjoittaja sam1 »

Minä asensin raden tankin niin että porasin tankkiin reiän siihen mihin Hussen suunnittelijat on tarkoittaneet lisätankin liitännän ja laitoin siihen muutaman euron hintaisen KTM-hanan josta sitten letku lisätankille.

Ei ole ollut mitään ongelmia tuon kanssa muuta kuin se Hussen oma pikaliitin oli kerran vähän auki niin mopo hyytyi matkalle eikä käynnistynyt (starttasi kyllä).

En ole varma oliko tuo jäänyt itsellä huonosti kun juuri olin tehnyt huoltoja vai oliko anturin liitin painanut pikaliittimen auki.

Edit : niin tässä asennustavassa ei siis tartte porata sitä bensapumpun koteloa.
Lähetetty minun ELE-L29 laitteesta Tapatalkilla
Husqvarna 701 Enduro -16, Kovrovez 175 -61.Menneet: BMW F800 GS -08 X2, Honda CR250 -90, BMW F650GS (twin) -09, BMW F650GS (single) -04, Kawasaki VN750 -89
Avatar
__Antti__
Viestit: 103
Liittynyt: Pe Joulu 04, 2015 4:53 pm
Pyörä: Ktm 690 Enduro R
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Ongelma RadeGaragen lisätankin asennuksessa Husse 701 /

Viesti Kirjoittaja __Antti__ »

Tuo oli kyllä uusi tieto mulle että pystyy liittää lisä tankki ilman adapteri husqvarnalle. Hienosti suunniteltu.
Avatar
Stanu
Viestit: 73
Liittynyt: Ke Maalis 26, 2014 1:02 pm
Pyörä: FE501

Re: Ongelma RadeGaragen lisätankin asennuksessa Husse 701 /

Viesti Kirjoittaja Stanu »

Noniin... tämähän ratkesi. Alunperin ongelma oli tuon lisälaipan asennuksessa tehtävät reiät pumppukoteloon, Toinen reikä täytyy olla laipan yläpuolella (laipan/pumpun välistä ei tule tarpeeksi bensaa). Minulla kun tuo lisätankki oli täysin tyhjä, kun yritin käynnistää. Vianhaun yhteydessä avasin kaikki mahdolliset letkut/liittimet ja juurikin tuo putsarin vieressä oleva pikaliitin jäi näköjään huonosti kiinnitettyä takaisin. Näyttäisi olevan ns. sulkeutuva liitin, joka auki ollessaan ei päästä bensaa tulemaan läpi. Liitin pohjaan ja homma pelittää.
Vastaa Viestiin