KTM/Husqvarna nelarienskat 2017->

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Avatar
Ranezki
Viestit: 204
Liittynyt: To Huhti 03, 2008 9:27 pm
Pyörä: 500EXC, 990ADV
Paikkakunta: Tuusula

Re: KTM/Husqvarna nelarienskat 2017->

Viesti Kirjoittaja Ranezki »

Olen ihmetellyt pitempää käyntiinlähdön hankaluutta tuolla omalla mopolla (2017 500EXC)... Lämpöisenä käy ja kukkuu hyvin, mutta aamulla startatessa joutui sahaamaan käyntiin turhan pitkään. Ja juu, on tähän opetusvideoitakin https://www.youtube.com/watch?v=aLS6iut15TA , mutta tuntui, että pikkupikkuhiljaa käyntiinlähtö vain huononi. Tämä ei ainakaan käyntiinlähtöä ole helpottanut:

Kuva

Ja jos kuva ei näy, niin tässä linkki: https://1drv.ms/u/s!ArxIsfe-gGxd1DoHWe3vXQCSAOvO

Mukavaa mustaa sontaa tankin sisällä oleva suodatin täynnä. Mistä lie tuo töhnä tulee, mutta pienesti epäilisin pumppua, kun en usko bensan seassakaan tuollaista olevan. Tämä nyt tosin pelkkää arvailua. Olen käyttänyt kahta tankkia, joten en tiedä paljonko tuolla on ajettu, mutta arvaus jossain 100h paikkeilla.

Ensimmäisien testien jälkeen tuntuu, että pyörä starttaa paremmin. Kelit vähän lämmenneet, niin aivan varmuutta asiasta ei ole. Turhaan en kyllä suodatinta vaihtanut, kun kovin tukkoinen näyttää olevan. Suosittelen muillekkin..
skuikka
Viestit: 2211
Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Pyörä: SE ja Temmi 450fi
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala

Re: KTM/Husqvarna nelarienskat 2017->

Viesti Kirjoittaja skuikka »

Varmaan muistat ne 10v takaiset sirkukset 690:ien ja siitä pienempien ruisku-Kotaburgereiden kanssa. Monesti tuon näyn yhteydessä sitä sontaa olis suuttimellakin saakka. Jos starttihäröily jatkuu niin kurkkaisin mimmoinen suihku sieltä tulee ja sulkeutuuko suutin tiiviisti. Viimeinen kyllä yleensä häiritsee lähinnä kuumastarteissa pikku tauon jälkeen.
Avatar
Ranezki
Viestit: 204
Liittynyt: To Huhti 03, 2008 9:27 pm
Pyörä: 500EXC, 990ADV
Paikkakunta: Tuusula

Re: KTM/Husqvarna nelarienskat 2017->

Viesti Kirjoittaja Ranezki »

Hyvässä muistissa on nuo 690 ongelmat ja parikin mopoa saatiin käymään sun hienon esityön ansiosta. Pieni lapsenusko vaan oli, että KTM olisi korjannut varsinaisen vian jo näin kymmenessä vuodessa. Positiivista tuossa on, että ongelmat ovat tulleet hiipien (olettaen, että ne tuohon liittyvät), eivätkä ole halvaannuttaneet mopoa. Mitään muuta en ole edes huomannut kun tuon kylmäkäynnistyksen. Lisäksi tuo nyt ei ole iso ongelma jos kaikki moska jää tuohon suodattimeen eivätkä mene suuttimelle asti... Vaihto on kuitenkin aikas helppoa. Ainoa miinus, että kyseinen suodatin on mielestäni turhan kallis tuollaiseksi (30€), mutta ei se nyt konkurssiin vie.. Voishan tuon suuttimen vielä jossain välissä irrottaa ja katsoa kuinka kauniisti suihkii.
Mr
Viestit: 290
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 7:56 pm
Pyörä: 500 EXC
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: KTM/Husqvarna nelarienskat 2017->

Viesti Kirjoittaja Mr »

Ei niin, että epäilisin ylivoimaisen puhdasta ja tehokasta neuvostobensaa.... Oisko tuo jauho tullut jonkun tankkauksen yhteydessä? Vai kummanko tankin suotimesta tuo löydös on? Pikkutankilla ajat vissiin huonolla suomi-bensalla :-)
100h mittarissa itsellänikin, tarttee vissiin avata ja vaihtaa...
Avatar
Ranezki
Viestit: 204
Liittynyt: To Huhti 03, 2008 9:27 pm
Pyörä: 500EXC, 990ADV
Paikkakunta: Tuusula

Re: KTM/Husqvarna nelarienskat 2017->

Viesti Kirjoittaja Ranezki »

Pikkutankista tuo oli ja on sitäkin täytetty monenmoisella bensalla... Mitään mujua vaan ei ole missään muualla.. Tankinpohjalla, esisuodattimessa eikä letkusuodattimessa vaan kaikki on kasaantunut tuonne ruiskupumpun jälkeen. Lisäksi kun tietää nämä aiemmat moskaongelmat, sekä viitteitä aiheeseen on myös internetin palstoilla maailmalta (https://www.youtube.com/watch?v=ibuwXN5Sha4), niin en uskoisi bensan olevan syynä. Voin toki olla väärässäkin.

Neuvostoliiton bensaan kun ei sotketa viinaa, eikä muitakaan turhuuksia, niin miksi sinne pistettäsiin tuollasta sontaa :shock: . Olen pyrkinyt välttämään kotimaisia polttonesteitä, kun autoonkin tehtiin remonttia 10000€ edestä epäilynä kelvoton polttoaine ja mitään muuta kun kotimaista ei siihen oltu tankattu. Onneksi oli työsuhdeauto...
Sukke
Viestit: 641
Liittynyt: To Marras 22, 2012 4:44 pm
Pyörä: KTM 500 EXC-F Sixdays
Paikkakunta: Raisio

Re: KTM/Husqvarna nelarienskat 2017->

Viesti Kirjoittaja Sukke »

Mä rakentelen 2019 500 exc-f:stä reissupyörää ja miettiny, että kahvalämppärit vois olla kova sana reissussa, kun kylmä yrittää hiipiä niveliin, mutta miten näihin semmoset saa laitettua? Just asensin alumiiniset kahvasuojat ja huomasin, että nää tupit on ruuveilla kiinni, eikä se kumi ole irtonainen, niin kuin oli Tiikerissä.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Avatar
Ranezki
Viestit: 204
Liittynyt: To Huhti 03, 2008 9:27 pm
Pyörä: 500EXC, 990ADV
Paikkakunta: Tuusula

Re: KTM/Husqvarna nelarienskat 2017->

Viesti Kirjoittaja Ranezki »

Kahvalämppäreit asentuu kun ruuvaat tupit irti ja vaihdat tavalliset tilalle. Kaasukapulaan joutuu sen tupin muoviosan ostamaan vanhan mallisena...
Avatar
__Antti__
Viestit: 103
Liittynyt: Pe Joulu 04, 2015 4:53 pm
Pyörä: Ktm 690 Enduro R
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: KTM/Husqvarna nelarienskat 2017->

Viesti Kirjoittaja __Antti__ »

Sukke kirjoitti:Mä rakentelen 2019 500 exc-f:stä reissupyörää ja miettiny, että kahvalämppärit vois olla kova sana reissussa, kun kylmä yrittää hiipiä niveliin, mutta miten näihin semmoset saa laitettua? Just asensin alumiiniset kahvasuojat ja huomasin, että nää tupit on ruuveilla kiinni, eikä se kumi ole irtonainen, niin kuin oli Tiikerissä.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Minkälaiset osat meinaa laitta pyörään kiinni? Pehmeä laukut?
Avatar
tertsu
Viestit: 2857
Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:11 am
Pyörä: GASGAS 300 -22, KTM 990 S -07
Paikkakunta: Oulu

Re: KTM/Husqvarna nelarienskat 2017->

Viesti Kirjoittaja tertsu »

Onko kellään -19 mallin Hussea? Kiinnostaa mitkä ketjut on alkuperäisenä. Mulla ja kaverilla -19 mallin 250 FE:ssä Regina 520 ZSA ketjut ja ketjulukkoa ei löydy mistään. Osaluettelo tarjoaa vaan DID ketjua ja maahantuoja väittää että kaikki toimitetaan DID ketjuilla. Ketjun merkki/tyyppi lukee jonku lenkin sivussa.
Kura lentää...
Sukke
Viestit: 641
Liittynyt: To Marras 22, 2012 4:44 pm
Pyörä: KTM 500 EXC-F Sixdays
Paikkakunta: Raisio

Re: KTM/Husqvarna nelarienskat 2017->

Viesti Kirjoittaja Sukke »

__Antti__ kirjoitti:
Sukke kirjoitti:Mä rakentelen 2019 500 exc-f:stä reissupyörää ja miettiny, että kahvalämppärit vois olla kova sana reissussa, kun kylmä yrittää hiipiä niveliin, mutta miten näihin semmoset saa laitettua? Just asensin alumiiniset kahvasuojat ja huomasin, että nää tupit on ruuveilla kiinni, eikä se kumi ole irtonainen, niin kuin oli Tiikerissä.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Minkälaiset osat meinaa laitta pyörään kiinni? Pehmeä laukut?
Nomad Adv:n torni, IMS:n 17 litran tankki, Moskon Reckless 40L ja Wheel Factoryn vaimennettu vanne taakse. Noi taitaa olla tärkeimmät reissu lisäykset, niitten lisäksi kaikennäköistä ”tarpeellista”, mm. suojaavampi pohjapanssari mallia AXP, ohjausiskari MSC:ltä.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Avatar
__Antti__
Viestit: 103
Liittynyt: Pe Joulu 04, 2015 4:53 pm
Pyörä: Ktm 690 Enduro R
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: KTM/Husqvarna nelarienskat 2017->

Viesti Kirjoittaja __Antti__ »

Näyttä hyvä tuo setuppi kyllä. Onko tietoa kuinka pitkästi pääse tolla IMS tankilla? Meinaako muutta välitykset?
Sukke
Viestit: 641
Liittynyt: To Marras 22, 2012 4:44 pm
Pyörä: KTM 500 EXC-F Sixdays
Paikkakunta: Raisio

Re: KTM/Husqvarna nelarienskat 2017->

Viesti Kirjoittaja Sukke »

__Antti__ kirjoitti:Näyttä hyvä tuo setuppi kyllä. Onko tietoa kuinka pitkästi pääse tolla IMS tankilla? Meinaako muutta välitykset?
Reissuajoa pitäisi päästä neljäsataa ja rymytessä kolmekin on jo hyvä, toistaiseksi meikäläisen ajomaastoissa pärjää noilla kilometreillä ja litroilla mainiosti. Toistaiseksi tehdas välitykset tuntuneet hyviltä, tässä on mukavan lyhyt ykkönen ja kutosella kulkee kivasti tonne 130 km/h vauhtiin, kovempaa en ole vielä kokeillu, mutta tuo on toistaiseksi tarpeeksi mulle tämän kanssa. Vielä kun vaan saisi tuon tornin ja tankin, kaikki muu rupee oleen paikallaan ja kasassa:(
Avatar
Akilleus
Viestit: 604
Liittynyt: Pe Touko 20, 2005 9:33 am
Pyörä: KTM 1290 SAR
Paikkakunta: Littoinen, Lieto

Re: KTM/Husqvarna nelarienskat 2017->

Viesti Kirjoittaja Akilleus »

Mites Sukke tollasten kilpurien takahäkki/takapää kestää kuormausta? Tartteeko vahvistaa jotenkin :shock:
terv. Tapsa
p.s Paas kuvia tänne ni saaraan arvostella :wink:
"Going somewhere in the middle of nowhere" ex AT, 950Adv, SE, 990Adv Dakar, 1190 Adv R
kafuusti
Viestit: 115
Liittynyt: Ti Heinä 10, 2012 4:29 am
Pyörä: KTM exc 500 -17vm
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: KTM/Husqvarna nelarienskat 2017->

Viesti Kirjoittaja kafuusti »

Itellä on aika samanlainen setti 17vm 500. Mulla on msc ohjausiskari, kotarin oma 12L tankki, varalla on mukana giant loopin 4L bensakassi. Axp pohjapanssari ja mitälie kaikkea siihen on laitettu jo. Itse en navitornia halua niin laitoin vain gepsin kiinni ram mountin kiinnikkeillä. Laukuiksi laitoin http://xcountry.pl/index.php/en/ enduro laukut. 2x15L. Kesällä lähdetään vetään turkki, georgia, armenia ja azerbaizan läpi. Pakulla siirretään pyörät romaniaan.
Avatar
__Antti__
Viestit: 103
Liittynyt: Pe Joulu 04, 2015 4:53 pm
Pyörä: Ktm 690 Enduro R
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: KTM/Husqvarna nelarienskat 2017->

Viesti Kirjoittaja __Antti__ »

Mielenkiintoinen reissu kyllä. Onko ollut vaikea hakea kaikki tarvittavat paperit vai saako niitä oma maan rajalla sitten? Onko monta pyörät menossa? Meinaako ajaa yhtään Romaniassa? Laivalle Turkille vai? Meinaako jättä auto jossain B&B/hotelli?
Vastaa Viestiin