Yamaha XT660Z Tenere 2008

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

kopone
Viestit: 66
Liittynyt: To Heinä 17, 2014 11:28 pm
Pyörä: Yamaha xt660z -08, Kawasaki 250 -89
Paikkakunta: Kuopio

Re: Yamaha XT660Z Tenere 2008

Viesti Kirjoittaja kopone »

Roiske kirjoitti:
kopone kirjoitti:Hello! Olettako millaista suojaa tehneet / ostaneet jännitteensäätimelle? Itsellä ainakin on niin ottavalla paikalla edessä että ois hyvä jotain keksiä.
Onhan tuo melko vahvan peltilevyn takana piilossa? Ei mulla ainakaan ole ollut ongelmia sen suhteen.
Itsellä ei ole minkäänlaista suojaa siinä edessä, niin sillä vähän läksin kyselemään et millaisia porukoilla on? Ja jos joku osaa tehdä sellaisen niin aina parempi.
kopone
Viestit: 66
Liittynyt: To Heinä 17, 2014 11:28 pm
Pyörä: Yamaha xt660z -08, Kawasaki 250 -89
Paikkakunta: Kuopio

Re: Yamaha XT660Z Tenere 2008

Viesti Kirjoittaja kopone »

kopone kirjoitti:
Roiske kirjoitti:
kopone kirjoitti:Hello! Olettako millaista suojaa tehneet / ostaneet jännitteensäätimelle? Itsellä ainakin on niin ottavalla paikalla edessä että ois hyvä jotain keksiä.
Onhan tuo melko vahvan peltilevyn takana piilossa? Ei mulla ainakaan ole ollut ongelmia sen suhteen.
Itsellä ei ole minkäänlaista suojaa siinä edessä, niin sillä vähän läksin kyselemään et millaisia porukoilla on? Ja jos joku osaa tehdä sellaisen niin aina parempi.
http://www.accessoryinternational.com/p ... e-660.html Onko joku tämmönen?
Avatar
Roiske
Viestit: 1396
Liittynyt: Ma Huhti 30, 2007 9:21 pm
Pyörä: DR800, DR-Z400

Re: Yamaha XT660Z Tenere 2008

Viesti Kirjoittaja Roiske »

Onhan sulla nyt kuitenkin ne jäähdytysrivat taaksepäin eli säädin sen peltilevyn takapuolella? Lienee mahdollista asentaa myös peltilevyn etupuolelle, jolloin on paremmin ottamassa osumaa. Laita kuva asennuksesta, jos ei näillä neuvoilla ratkea?
kopone
Viestit: 66
Liittynyt: To Heinä 17, 2014 11:28 pm
Pyörä: Yamaha xt660z -08, Kawasaki 250 -89
Paikkakunta: Kuopio

Re: Yamaha XT660Z Tenere 2008

Viesti Kirjoittaja kopone »

Roiske kirjoitti:Onhan sulla nyt kuitenkin ne jäähdytysrivat taaksepäin eli säädin sen peltilevyn takapuolella? Lienee mahdollista asentaa myös peltilevyn etupuolelle, jolloin on paremmin ottamassa osumaa. Laita kuva asennuksesta, jos ei näillä neuvoilla ratkea?
En mä oo vittu ees miettinyt sitä et sen vois asentaa sinne takapuolelle :lol: :lol: Pitääpä koettaa sellasita kun meen pyörän luo :lol:
śMU
Viestit: 2
Liittynyt: Ma Huhti 29, 2019 8:15 pm
Pyörä: pappatunturi

Re: Yamaha XT660Z Tenere 2008

Viesti Kirjoittaja śMU »

Haaveissa olis tommonen pikkutenere ja pituutta on se 174, kannattaako edes harkita näin persjalkaisella. Ekaksi A2 pyöräksi tulis. Onko vähän ahnimista ostaa ensimmäiseksi kunnon pyöräksi korkeaa matkaenskaa? Soratieajelu kiinnostais, mutta heikosti löytyy sorapyöriä alle 35kw luokkaan.
Koheltaja
Viestit: 8361
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Yamaha XT660Z Tenere 2008

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Hyvin toimii ekana pyöränä eikä ole liian korkea ja saa madallettua tarvittaessa.
Kylätason kurapyöräilijä.
śMU
Viestit: 2
Liittynyt: Ma Huhti 29, 2019 8:15 pm
Pyörä: pappatunturi

Re: Yamaha XT660Z Tenere 2008

Viesti Kirjoittaja śMU »

Sehän kuulostaa hyvältä. Oliko nuo vanhemmat vuosimallit vähän korkeampia, vai onko nekään liian korkeita? Miten sitten vuosimalleissa oliko jokin jokin vuosimalli muita huonompi laadultaan? Onko jotain mitä pitää erityisesti huomioida jos ostamaan lähtee? Vähän huonostihan noita on saatavilla ainakin tällä hetkellä,mutta ei mulla kauheaa kiirettä vielä ole ostaa.
Koheltaja
Viestit: 8361
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Yamaha XT660Z Tenere 2008

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Eipä noissa juurikaan ole ollut sen kummempia tyyppivikoja tai huonoja vuosimalleja, oliko niin että 2008 mallissa saattoi hajota kolmosvaihteen rattaat? Joitain satunnaisia vikoja porukoilla on ollut mutta nitä on joka pyörässä.

Ohjauslaakeri, samoin linkuston laakerit on tehtaan jäljiltä aika kuivat ja jos niitä ei ole rasvattu, ne kannattaa tehdä. Moottori on näissä perusluotettava ja niissä ei ole juurikaan ollut mitään.

Etutunneliin kannattaa tehdä ilmanohjain ettei turbulenssi ravistele kypärää +90kmh vauhdeissa, kuvia taisi löytyä jostain 2011-2012 keskusteluista.

Penkki jakaa mielipiteitä, vakiona painaa häntäluuta ja puuduttaa ahterin hyvin nopeasti, pienellä modauksella tulee paremmaksi.

Mä ajoin Tenellä joku 12tkm ja hyvä pyörä sekalaiseen ajoon, pitkän ykkösen takia en kovin hitaaseen maastoajoon sitä veisi ja pyörä on parhaimmillaan kun ykköstä käytetään pelkästään liikkeelle lähtöä varten. Nyt mulla on pari vuotta ollut XT660R joka on kelpo peli sekin sekalaiseen surautteluun mutta pienemmällä tankilla ja katteella.
Kylätason kurapyöräilijä.
Avatar
Kallet
Viestit: 303
Liittynyt: Ke Helmi 09, 2011 5:34 pm
Pyörä: T7
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Re: Yamaha XT660Z Tenere 2008

Viesti Kirjoittaja Kallet »

Kallet kirjoitti:Hermot menee kun virtalukko temppuilee.... Onko kukaan asentanut tällaista Kiinan kopiota?

https://m.ebay.ie/itm/Ignition-Key-Swit ... %7Ciid%3A1

Viikonloppuna värkätty kyseinen lukko paikoilleen. Toimii ainakin vielä :D
Ei ihan heittämällä mene. Vanhan avaimen jätin avaimenperäksi. Yv:lisäinformaatiota.
LightSpeed
Viestit: 1294
Liittynyt: La Maalis 04, 2006 8:58 pm
Pyörä: FE390,12GS
Paikkakunta: Hamina

Re: Yamaha XT660Z Tenere 2008

Viesti Kirjoittaja LightSpeed »

Kannattaako tila varalle odottelun välttämiseksi jos alkup. hajoaa?
Avatar
Kallet
Viestit: 303
Liittynyt: Ke Helmi 09, 2011 5:34 pm
Pyörä: T7
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Re: Yamaha XT660Z Tenere 2008

Viesti Kirjoittaja Kallet »

LightSpeed kirjoitti:Kannattaako tila varalle odottelun välttämiseksi jos alkup. hajoaa?
Tuohon hintaa joo. 4 vkoa kesti tulo.
kopone
Viestit: 66
Liittynyt: To Heinä 17, 2014 11:28 pm
Pyörä: Yamaha xt660z -08, Kawasaki 250 -89
Paikkakunta: Kuopio

Re: Yamaha XT660Z Tenere 2008

Viesti Kirjoittaja kopone »

Onko kellään muulla ikinä ollut niin paska tuuri, että pudonnut jotain öljyn täyttö aukosta sisään? Vittumaista yrittää saada pois...

Lähetetty minun ONE A2003 laitteesta Tapatalkilla
kopone
Viestit: 66
Liittynyt: To Heinä 17, 2014 11:28 pm
Pyörä: Yamaha xt660z -08, Kawasaki 250 -89
Paikkakunta: Kuopio

Re: Yamaha XT660Z Tenere 2008

Viesti Kirjoittaja kopone »

Nyt vittu keittää jo yli päänupissa! On jos millaista harmia ollu pyörässä! Nyt ilmeisesti koneesta mennyt jotain kun savuttaa välillä sammuu itsekseen ajossa. Vittu mä sanon tätä paskaa romua!

Lähetetty minun ONE A2003 laitteesta Tapatalkilla
STN
Viestit: 474
Liittynyt: Pe Huhti 07, 2006 6:28 pm
Pyörä: xt660z. Tunturi Start

Re: Yamaha XT660Z Tenere 2008

Viesti Kirjoittaja STN »

kopone kirjoitti:Nyt vittu keittää jo yli päänupissa! On jos millaista harmia ollu pyörässä! Nyt ilmeisesti koneesta mennyt jotain kun savuttaa välillä sammuu itsekseen ajossa. Vittu mä sanon tätä paskaa romua!

Lähetetty minun ONE A2003 laitteesta Tapatalkilla
Olisikohan joku kyläseppä joukahainen "korjaillut" sitä?? Kyseinen mopo on nimittäin ehkä luotettavimpia kapistuksia mitä maailmasta löytyy.
Vieppäs se nyt johonkin osaavaan paikkaan missä on diagnosointivehje ja päästömittarit.
Itsellä lähes 80tkm. takana ilman minkäänlaista oiretta.. Ja tämä tieto varmasti helpotti.

Alkupään vuosimalleissa ollut ongelmaa jännitteensäätäjän kanssa. Katoppa sen liitokset, aikaisemmista viesteistäsi päätellen sitä on joku jotenkin ronkkinut. Alottaisin siitä..

STN
Koheltaja
Viestit: 8361
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Yamaha XT660Z Tenere 2008

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

ECU:n liitin kannattaa myös tarkistaa, vaikka on vesitiivis niin joillain on päässyt kosteutta liittimeen joka sekoittaa koko pyörän sähköt, niin nopeusmittarin kun moottorin käynnin ja tekee vaikka minkälaisia oireita.

Samoilla ajatuksilla STN:än kanssa, tehdaskuntoisissa ja huolletuissa pyörissä ei juuri ongelmia ole ollut. Viat ja ongelmat on yleensä johtuneet omistajien aiheuttamista patenteista ja huonosta huollosta, niitä tee-se-itse ruuvaajia kun on laidasta laitaan.
Kylätason kurapyöräilijä.
Vastaa Viestiin