Itsellä ei ole minkäänlaista suojaa siinä edessä, niin sillä vähän läksin kyselemään et millaisia porukoilla on? Ja jos joku osaa tehdä sellaisen niin aina parempi.Roiske kirjoitti:Onhan tuo melko vahvan peltilevyn takana piilossa? Ei mulla ainakaan ole ollut ongelmia sen suhteen.kopone kirjoitti:Hello! Olettako millaista suojaa tehneet / ostaneet jännitteensäätimelle? Itsellä ainakin on niin ottavalla paikalla edessä että ois hyvä jotain keksiä.
Yamaha XT660Z Tenere 2008
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
-
- Viestit: 66
- Liittynyt: To Heinä 17, 2014 11:28 pm
- Pyörä: Yamaha xt660z -08, Kawasaki 250 -89
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Yamaha XT660Z Tenere 2008
-
- Viestit: 66
- Liittynyt: To Heinä 17, 2014 11:28 pm
- Pyörä: Yamaha xt660z -08, Kawasaki 250 -89
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Yamaha XT660Z Tenere 2008
http://www.accessoryinternational.com/p ... e-660.html Onko joku tämmönen?kopone kirjoitti:Itsellä ei ole minkäänlaista suojaa siinä edessä, niin sillä vähän läksin kyselemään et millaisia porukoilla on? Ja jos joku osaa tehdä sellaisen niin aina parempi.Roiske kirjoitti:Onhan tuo melko vahvan peltilevyn takana piilossa? Ei mulla ainakaan ole ollut ongelmia sen suhteen.kopone kirjoitti:Hello! Olettako millaista suojaa tehneet / ostaneet jännitteensäätimelle? Itsellä ainakin on niin ottavalla paikalla edessä että ois hyvä jotain keksiä.
Re: Yamaha XT660Z Tenere 2008
Onhan sulla nyt kuitenkin ne jäähdytysrivat taaksepäin eli säädin sen peltilevyn takapuolella? Lienee mahdollista asentaa myös peltilevyn etupuolelle, jolloin on paremmin ottamassa osumaa. Laita kuva asennuksesta, jos ei näillä neuvoilla ratkea?
-
- Viestit: 66
- Liittynyt: To Heinä 17, 2014 11:28 pm
- Pyörä: Yamaha xt660z -08, Kawasaki 250 -89
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Yamaha XT660Z Tenere 2008
En mä oo vittu ees miettinyt sitä et sen vois asentaa sinne takapuolelle Pitääpä koettaa sellasita kun meen pyörän luoRoiske kirjoitti:Onhan sulla nyt kuitenkin ne jäähdytysrivat taaksepäin eli säädin sen peltilevyn takapuolella? Lienee mahdollista asentaa myös peltilevyn etupuolelle, jolloin on paremmin ottamassa osumaa. Laita kuva asennuksesta, jos ei näillä neuvoilla ratkea?
Re: Yamaha XT660Z Tenere 2008
Haaveissa olis tommonen pikkutenere ja pituutta on se 174, kannattaako edes harkita näin persjalkaisella. Ekaksi A2 pyöräksi tulis. Onko vähän ahnimista ostaa ensimmäiseksi kunnon pyöräksi korkeaa matkaenskaa? Soratieajelu kiinnostais, mutta heikosti löytyy sorapyöriä alle 35kw luokkaan.
-
- Viestit: 8361
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Yamaha XT660Z Tenere 2008
Hyvin toimii ekana pyöränä eikä ole liian korkea ja saa madallettua tarvittaessa.
Kylätason kurapyöräilijä.
Re: Yamaha XT660Z Tenere 2008
Sehän kuulostaa hyvältä. Oliko nuo vanhemmat vuosimallit vähän korkeampia, vai onko nekään liian korkeita? Miten sitten vuosimalleissa oliko jokin jokin vuosimalli muita huonompi laadultaan? Onko jotain mitä pitää erityisesti huomioida jos ostamaan lähtee? Vähän huonostihan noita on saatavilla ainakin tällä hetkellä,mutta ei mulla kauheaa kiirettä vielä ole ostaa.
-
- Viestit: 8361
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Yamaha XT660Z Tenere 2008
Eipä noissa juurikaan ole ollut sen kummempia tyyppivikoja tai huonoja vuosimalleja, oliko niin että 2008 mallissa saattoi hajota kolmosvaihteen rattaat? Joitain satunnaisia vikoja porukoilla on ollut mutta nitä on joka pyörässä.
Ohjauslaakeri, samoin linkuston laakerit on tehtaan jäljiltä aika kuivat ja jos niitä ei ole rasvattu, ne kannattaa tehdä. Moottori on näissä perusluotettava ja niissä ei ole juurikaan ollut mitään.
Etutunneliin kannattaa tehdä ilmanohjain ettei turbulenssi ravistele kypärää +90kmh vauhdeissa, kuvia taisi löytyä jostain 2011-2012 keskusteluista.
Penkki jakaa mielipiteitä, vakiona painaa häntäluuta ja puuduttaa ahterin hyvin nopeasti, pienellä modauksella tulee paremmaksi.
Mä ajoin Tenellä joku 12tkm ja hyvä pyörä sekalaiseen ajoon, pitkän ykkösen takia en kovin hitaaseen maastoajoon sitä veisi ja pyörä on parhaimmillaan kun ykköstä käytetään pelkästään liikkeelle lähtöä varten. Nyt mulla on pari vuotta ollut XT660R joka on kelpo peli sekin sekalaiseen surautteluun mutta pienemmällä tankilla ja katteella.
Ohjauslaakeri, samoin linkuston laakerit on tehtaan jäljiltä aika kuivat ja jos niitä ei ole rasvattu, ne kannattaa tehdä. Moottori on näissä perusluotettava ja niissä ei ole juurikaan ollut mitään.
Etutunneliin kannattaa tehdä ilmanohjain ettei turbulenssi ravistele kypärää +90kmh vauhdeissa, kuvia taisi löytyä jostain 2011-2012 keskusteluista.
Penkki jakaa mielipiteitä, vakiona painaa häntäluuta ja puuduttaa ahterin hyvin nopeasti, pienellä modauksella tulee paremmaksi.
Mä ajoin Tenellä joku 12tkm ja hyvä pyörä sekalaiseen ajoon, pitkän ykkösen takia en kovin hitaaseen maastoajoon sitä veisi ja pyörä on parhaimmillaan kun ykköstä käytetään pelkästään liikkeelle lähtöä varten. Nyt mulla on pari vuotta ollut XT660R joka on kelpo peli sekin sekalaiseen surautteluun mutta pienemmällä tankilla ja katteella.
Kylätason kurapyöräilijä.
Re: Yamaha XT660Z Tenere 2008
Kallet kirjoitti:Hermot menee kun virtalukko temppuilee.... Onko kukaan asentanut tällaista Kiinan kopiota?
https://m.ebay.ie/itm/Ignition-Key-Swit ... %7Ciid%3A1
Viikonloppuna värkätty kyseinen lukko paikoilleen. Toimii ainakin vielä
Ei ihan heittämällä mene. Vanhan avaimen jätin avaimenperäksi. Yv:lisäinformaatiota.
-
- Viestit: 1294
- Liittynyt: La Maalis 04, 2006 8:58 pm
- Pyörä: FE390,12GS
- Paikkakunta: Hamina
Re: Yamaha XT660Z Tenere 2008
Kannattaako tila varalle odottelun välttämiseksi jos alkup. hajoaa?
Re: Yamaha XT660Z Tenere 2008
Tuohon hintaa joo. 4 vkoa kesti tulo.LightSpeed kirjoitti:Kannattaako tila varalle odottelun välttämiseksi jos alkup. hajoaa?
-
- Viestit: 66
- Liittynyt: To Heinä 17, 2014 11:28 pm
- Pyörä: Yamaha xt660z -08, Kawasaki 250 -89
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Yamaha XT660Z Tenere 2008
Onko kellään muulla ikinä ollut niin paska tuuri, että pudonnut jotain öljyn täyttö aukosta sisään? Vittumaista yrittää saada pois...
Lähetetty minun ONE A2003 laitteesta Tapatalkilla
Lähetetty minun ONE A2003 laitteesta Tapatalkilla
-
- Viestit: 66
- Liittynyt: To Heinä 17, 2014 11:28 pm
- Pyörä: Yamaha xt660z -08, Kawasaki 250 -89
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Yamaha XT660Z Tenere 2008
Nyt vittu keittää jo yli päänupissa! On jos millaista harmia ollu pyörässä! Nyt ilmeisesti koneesta mennyt jotain kun savuttaa välillä sammuu itsekseen ajossa. Vittu mä sanon tätä paskaa romua!
Lähetetty minun ONE A2003 laitteesta Tapatalkilla
Lähetetty minun ONE A2003 laitteesta Tapatalkilla
Re: Yamaha XT660Z Tenere 2008
Olisikohan joku kyläseppä joukahainen "korjaillut" sitä?? Kyseinen mopo on nimittäin ehkä luotettavimpia kapistuksia mitä maailmasta löytyy.kopone kirjoitti:Nyt vittu keittää jo yli päänupissa! On jos millaista harmia ollu pyörässä! Nyt ilmeisesti koneesta mennyt jotain kun savuttaa välillä sammuu itsekseen ajossa. Vittu mä sanon tätä paskaa romua!
Lähetetty minun ONE A2003 laitteesta Tapatalkilla
Vieppäs se nyt johonkin osaavaan paikkaan missä on diagnosointivehje ja päästömittarit.
Itsellä lähes 80tkm. takana ilman minkäänlaista oiretta.. Ja tämä tieto varmasti helpotti.
Alkupään vuosimalleissa ollut ongelmaa jännitteensäätäjän kanssa. Katoppa sen liitokset, aikaisemmista viesteistäsi päätellen sitä on joku jotenkin ronkkinut. Alottaisin siitä..
STN
-
- Viestit: 8361
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Yamaha XT660Z Tenere 2008
ECU:n liitin kannattaa myös tarkistaa, vaikka on vesitiivis niin joillain on päässyt kosteutta liittimeen joka sekoittaa koko pyörän sähköt, niin nopeusmittarin kun moottorin käynnin ja tekee vaikka minkälaisia oireita.
Samoilla ajatuksilla STN:än kanssa, tehdaskuntoisissa ja huolletuissa pyörissä ei juuri ongelmia ole ollut. Viat ja ongelmat on yleensä johtuneet omistajien aiheuttamista patenteista ja huonosta huollosta, niitä tee-se-itse ruuvaajia kun on laidasta laitaan.
Samoilla ajatuksilla STN:än kanssa, tehdaskuntoisissa ja huolletuissa pyörissä ei juuri ongelmia ole ollut. Viat ja ongelmat on yleensä johtuneet omistajien aiheuttamista patenteista ja huonosta huollosta, niitä tee-se-itse ruuvaajia kun on laidasta laitaan.
Kylätason kurapyöräilijä.