Staattorin ja cdi boksin mittausta.

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

Matti-Pekka
Viestit: 28
Liittynyt: Su Loka 18, 2015 5:40 pm
Pyörä: Dnepr,Ural 1600(vw)

Re: Staattorin ja cdi boksin mittausta.

Viesti Kirjoittaja Matti-Pekka »

Aika usein vika on sytytyskäämissä, joka siis tuottaa sytytysvirran cdi boxille, boksit jotka toimii akkuvirralla ei tietty tarvi kun asentotunnistimen.
Bergland83
Viestit: 33
Liittynyt: Su Tammi 06, 2019 11:38 pm
Pyörä: Hbg 650cc

Re: Staattorin ja cdi boksin mittausta.

Viesti Kirjoittaja Bergland83 »

Tarkoitatko sytyskäämillä staattoria? Mulla on niitä 2kpl kumpikin antaa ohje arvoissa olevat ohmi määrät. Nyt tilasin impulssi anturan. Kokeilla sitä ja sen jälkeen jos ei toimi niin hommata cdi boksi.
Matti-Pekka
Viestit: 28
Liittynyt: Su Loka 18, 2015 5:40 pm
Pyörä: Dnepr,Ural 1600(vw)

Re: Staattorin ja cdi boksin mittausta.

Viesti Kirjoittaja Matti-Pekka »

Aika usein staattorissa on yksi jopa kaksi erillistä käämiä jotka syöttää sähköä cdi poksille, eli mopo käy tarvittaessa ilman akkua...staattori voi toimia latauspuolella ihan ok, mutta cdi "puola" ei anna sähköä tai antaa niin heikosti että käynnistys on hyvin vaikeaa, ja konee ei kestä kierrättää, on voimaton jne.. uusia sytkän käämejä saa.mutta usein on jopa edullisempaa ostaa uusi cdi poksi, joita saa ohjelmoitavilla ennakkokäyrillä ja parasta ,ne toimii akkusähköllä ja alkuperäisellä asentotunnistimella. Meidän Dr 800 alkoi kunnolla pelaa kun saatiin uusi (tsekki,,sovakia) ohjelmoitava akkuvirta cdi.
Bergland83
Viestit: 33
Liittynyt: Su Tammi 06, 2019 11:38 pm
Pyörä: Hbg 650cc

Re: Staattorin ja cdi boksin mittausta.

Viesti Kirjoittaja Bergland83 »

Okei. Mistähän tähän minunki vehkeeseen sellasen ohjelmoitavan boksin saa ja mitä mahtaa maksaa.
Matti-Pekka
Viestit: 28
Liittynyt: Su Loka 18, 2015 5:40 pm
Pyörä: Dnepr,Ural 1600(vw)

Re: Staattorin ja cdi boksin mittausta.

Viesti Kirjoittaja Matti-Pekka »

Bergland83
Viestit: 33
Liittynyt: Su Tammi 06, 2019 11:38 pm
Pyörä: Hbg 650cc

Re: Staattorin ja cdi boksin mittausta.

Viesti Kirjoittaja Bergland83 »

Ei oikein aukee toi englanti. Kuiten sen verran että löytyi sem sähköihin jotain mulla on kokusan sähköt. Vanhemmissa käyttivät nuita semin sähköjä. Nyt tuli uusi liipaisukäämi. Ei tullut kipinä sen paremmin vaikka sen vaihtoi. Vahvistuu vain koko aika se epäilys että cdi boksi olis rikki. Staattorin kuitenki pitäs olla ehyt kun pysyy ohje ohmi arvoissaan.
meikä
Viestit: 1201
Liittynyt: To Kesä 01, 2006 1:56 am
Pyörä: 610 "crate" exc
Paikkakunta: hki

Re: Staattorin ja cdi boksin mittausta.

Viesti Kirjoittaja meikä »

CDI boksi on kai vaihtokelpoinen vanhan kotarin boksin kanssa, ainakin sen verran että käy ja toimii jotakuinkin normaalisti. Kokeile semmoisella.
Bergland83
Viestit: 33
Liittynyt: Su Tammi 06, 2019 11:38 pm
Pyörä: Hbg 650cc

Re: Staattorin ja cdi boksin mittausta.

Viesti Kirjoittaja Bergland83 »

Okkei. Täytynee hommata sellainen. Mitannut nuita johtoja sellanen löytyi että boksin ruskea maajohto ja sammutus napin mustakeltainen ovat yhteydessä toisiinsa kun mittaa virta mittarin piippaus puolella. Sitten ei piippaa kun ottaa boksista liittimen irti. Tuntus että ei ole normaalia sammutushan on tällöin koko aika päällä. Cdi boksilta johto mikä menee puolalle mittasin virta mittarilla näyttää 7,5 volttia pitäskö löytyä 12volttia? Mittauksen aikana kokeilin laittaa sammutus johdon maahan näyttää silti 7,5volttia. Eikö pitäs katkaista virran kulun kokonaan että sammuu.
Bergland83
Viestit: 33
Liittynyt: Su Tammi 06, 2019 11:38 pm
Pyörä: Hbg 650cc

Re: Staattorin ja cdi boksin mittausta.

Viesti Kirjoittaja Bergland83 »

Vika löydetty. Cdi boksi oli sökö. Nyt toimii hyvin.
Vastaa Viestiin