Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.

Yleistä keskustelua enduroista

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Hobes
Viestit: 477
Liittynyt: To Maalis 23, 2017 12:31 pm
Pyörä: T7

Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.

Viesti Kirjoittaja Hobes »

Totti kirjoitti: Itse itselleni vastaten. Tilattiin ja viikossa tuli perille. Hassua että samalle päivälle tilattiin myös Stormilta varastotavaraa ja se tuli myöhemmin perille.
Hyvin informoivat tilauksen kulusta ja osat olivat juuri sitä mitä luvattiin joten yhden tilauksen perusteella voin suositella.
Toi kyllä kertoo aika paljon suomalaisen mopokaupan alennustilasta. Toki logistiikka ei Suomenmaassa tahdo aina kovin rivakasti toimia mutta silti. Itse haluaisin ostaa kotimaisista putiikeista, mutta on kyllä hirmuisen vaikeaa löytää järjellistä perustetta käydä marmoritiskillä maksamassa tuplahintaa varaosamyyjälle, jolla ei ole hajuakaan siitä mitä hän on myymässä. Etenkin kun toimitusajat ovat usein huomattavasti nopeampia ulkomailta tilattaessa ja sähköpostilla lähetettyihin kysymyksiin vastataan parin tunnin sisään kunnioitettavalla ammattitaidolla. Ihan niin isänmaallinen en ole, että suomilisää olisin valmis maksamaan huonosta palvelusta ja toimituksen hitaudesta.
Avatar
_JPA_
Viestit: 665
Liittynyt: Ke Loka 15, 2014 11:58 am
Pyörä: 2019 KTM 690 Enduro R
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.

Viesti Kirjoittaja _JPA_ »

Onko kenelläkään asennettuna WP:n 48 mm keulaan SKS mud scraperit?
Pitäisi saada ulkohalkaisija tietoon.
Kuva
Jani_rr
Viestit: 312
Liittynyt: To Touko 17, 2012 10:56 am
Pyörä: 701

Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.

Viesti Kirjoittaja Jani_rr »

Auttakaapa miestä mäessä. 525exc 2003 koittaa tappaa mun hanurin. Nyt väliaikaisena, ja kohtuullisen toimivana ratkaisuna Airhawk penkin päällä. Ainut että vähän liukas pinta, ja jarrutuksissa, ja kiihdytyksissä joutuu tarraa kovin kiinni. Olen koittanut penkoa vaikka mitä ja mistä, mutta ei oikein pehmyttä penkkiä tunnu löytyvän. Miten olette dualsport käytössä hoitaneet tuon istumispuolen. Ei jaksais tapeiltakaan koko ajan ajaa. Airhawk kyllä jeesaa, mutta mutta... Joku verhoilija ketä osaisi modata penkin? Vai valmis penkki ulkomailta, tai jospa löytyis joltain foorumilaiselta pehmustettu penkki.
--------------------------------------------------------------
KTM 1090 Adventure R 17
Avatar
kalle j
Viestit: 869
Liittynyt: Su Syys 17, 2006 10:59 am
Pyörä: R100GS
Paikkakunta: Muurame

Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.

Viesti Kirjoittaja kalle j »

Lisää urkua monitoriin...
Jani_rr
Viestit: 312
Liittynyt: To Touko 17, 2012 10:56 am
Pyörä: 701

Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.

Viesti Kirjoittaja Jani_rr »

Tuota itse asiassa katselinkin, mutta aika suolaiseksi nousee hinta. Mutta paras vaihtoehto tähän mennessä.
--------------------------------------------------------------
KTM 1090 Adventure R 17
Avatar
pmw
Viestit: 650
Liittynyt: Pe Kesä 01, 2012 9:20 pm
Pyörä: XR650R, EXC300 TPI
Paikkakunta: Tampere

Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.

Viesti Kirjoittaja pmw »

Mikäs nyt on oikeesti parasta ainetta / paras tapa saada tupit jämähtään tankoon? Ikuinen virsi tää. Mutta pieni sitrep aiheesta, onko jotain hyviä uusia tärpättejä vai vedetäänkö sinne edelleen jotain hiussprayta?
Nykyisiä: Honda XR650R, KTM EXC300 TPI, Suzuki Bandit 1200 Turbo, Honda CB500S, Yamaha FZ-6, Kymco Super8, Thumpstar 125
Menneitä: Suzuki Vstrom 1000, Honda CB900F, Suzuki DR-Z400S, Suzuki DR800S, Honda CB500, Honda NSR125, Baotian
Avatar
VAK
Viestit: 1866
Liittynyt: Ma Maalis 20, 2006 4:11 pm
Pyörä: pyöräkuume on kova

Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.

Viesti Kirjoittaja VAK »

pmw kirjoitti:Mikäs nyt on oikeesti parasta ainetta / paras tapa saada tupit jämähtään tankoon? Ikuinen virsi tää. Mutta pieni sitrep aiheesta, onko jotain hyviä uusia tärpättejä vai vedetäänkö sinne edelleen jotain hiussprayta?
renthalin tuppiliima ja kahdella rautalangalla/tuppi varmistus. Kyllä pitäisi pysyä.

-ville
---x mopolla suohon x---
Avatar
pmw
Viestit: 650
Liittynyt: Pe Kesä 01, 2012 9:20 pm
Pyörä: XR650R, EXC300 TPI
Paikkakunta: Tampere

Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.

Viesti Kirjoittaja pmw »

VAK kirjoitti:
pmw kirjoitti:Mikäs nyt on oikeesti parasta ainetta / paras tapa saada tupit jämähtään tankoon? Ikuinen virsi tää. Mutta pieni sitrep aiheesta, onko jotain hyviä uusia tärpättejä vai vedetäänkö sinne edelleen jotain hiussprayta?
renthalin tuppiliima ja kahdella rautalangalla/tuppi varmistus. Kyllä pitäisi pysyä.

-ville
Tattis, näyttäs olevan mätänettikamaa. Ei muutaku testiin.
Nykyisiä: Honda XR650R, KTM EXC300 TPI, Suzuki Bandit 1200 Turbo, Honda CB500S, Yamaha FZ-6, Kymco Super8, Thumpstar 125
Menneitä: Suzuki Vstrom 1000, Honda CB900F, Suzuki DR-Z400S, Suzuki DR800S, Honda CB500, Honda NSR125, Baotian
Syke
Viestit: 1604
Liittynyt: Ti Joulu 26, 2006 11:25 am
Pyörä: Ktm380, Yamaha Wr250f, Kona
Paikkakunta: Iitti

Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.

Viesti Kirjoittaja Syke »

pmw kirjoitti:Mikäs nyt on oikeesti parasta ainetta / paras tapa saada tupit jämähtään tankoon? Ikuinen virsi tää. Mutta pieni sitrep aiheesta, onko jotain hyviä uusia tärpättejä vai vedetäänkö sinne edelleen jotain hiussprayta?
Kattoisin löytyykö valikoimasta sopivaa Hondan nelarille noista lukkotupeista.
Omassa käkättimessä Emigit ja on hyvät.
Braa-aab!
skuikka
Viestit: 2211
Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Pyörä: SE ja Temmi 450fi
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala

Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.

Viesti Kirjoittaja skuikka »

Minulla on Emigit ollut toista vuotta. Ne kun kiristää paikalleen niin ei lähde kävelemään, liimalla en ole saanut pysymään.
Miinuksena se että kumiosa kuluu puhki pirun sukkelaan ainakin meikäläisen riuhtomisella. Sitten kun se oli puhki, saksin ne juomut pois ja jumppasin renthalin kumitupit päälle. Kumi kumia vasten, ei luista ja jos kämmen sattuu olemaan kokoa 11 tai isompi, sopii kouraan paremmin kuin grillimakkara. Paljon harvemmin lähtee enää tunto käsistä ajaessa.
Syke
Viestit: 1604
Liittynyt: Ti Joulu 26, 2006 11:25 am
Pyörä: Ktm380, Yamaha Wr250f, Kona
Paikkakunta: Iitti

Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.

Viesti Kirjoittaja Syke »

skuikka kirjoitti:Minulla on Emigit ollut toista vuotta. Ne kun kiristää paikalleen niin ei lähde kävelemään, liimalla en ole saanut pysymään.
Miinuksena se että kumiosa kuluu puhki pirun sukkelaan ainakin meikäläisen riuhtomisella. Sitten kun se oli puhki, saksin ne juomut pois ja jumppasin renthalin kumitupit päälle. Kumi kumia vasten, ei luista ja jos kämmen sattuu olemaan kokoa 11 tai isompi, sopii kouraan paremmin kuin grillimakkara. Paljon harvemmin lähtee enää tunto käsistä ajaessa.
Sul on varmaan karheat kädet :P 40h noi on nyt ollut sekalaisissa olosuhteissa ja ei mitään kulumaa.
On tosiaan mukavan ohuet, aluksi vähän hassun tuntuiset jopa.
Braa-aab!
skuikka
Viestit: 2211
Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Pyörä: SE ja Temmi 450fi
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala

Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.

Viesti Kirjoittaja skuikka »

Ei ne sentään hanskan läpi raavi. Vaan isohko mopo ja taipumus kompensoida ajoteknisiä puutteita voimalla voi vähän kuluttaa tuppejakin.
Jani M
Viestit: 2102
Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
Paikkakunta: Tampere

Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.

Viesti Kirjoittaja Jani M »

160 tuntia takana 250 EXC-F:ssä ja kahdet Kotarin vakiona tulevat lukkotupit olen ajanut loppuun. Juuri pistin uudet Parolaa varten.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Avatar
x-mean
Viestit: 1165
Liittynyt: Ti Marras 20, 2007 6:28 pm
Pyörä: sattuman kaupalla

Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.

Viesti Kirjoittaja x-mean »

Ootteko saanut jostain tilattua merkkikohtaisia ns "laakerikuppeja" ohjauslaakerille? xt660x jammun ala-ohjauslaakerin kuppi on huonossa jamassa ja mielummin vaihtais uuteen,kuin että yrittäis hioa.
Hyvää siitä tuskin enää hiomalla saa (?) ...vaikuttais olevan kromattua rautaa,ja ruoste on päässyt tekemään siihen joskus poikittaisuria,mikä tuntuu jo ohjauksessa ikävästi. :?
Itsekkin vois osaa hakea,jos tietäisi mikä on laakerikuppi englanniksi :shock:
Bearing cup haulla yritin,mutta ei oikeen löytynyt.
Foorumin "sekakäyttäjä"
Avatar
Pturu
Viestit: 233
Liittynyt: Ti Syys 30, 2008 2:51 pm
Pyörä: Tenere 700
Paikkakunta: Kajaani

Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.

Viesti Kirjoittaja Pturu »

x-mean kirjoitti:Ootteko saanut jostain tilattua merkkikohtaisia ns "laakerikuppeja" ohjauslaakerille? xt660x jammun ala-ohjauslaakerin kuppi on huonossa jamassa ja mielummin vaihtais uuteen,kuin että yrittäis hioa.
Hyvää siitä tuskin enää hiomalla saa (?) ...vaikuttais olevan kromattua rautaa,ja ruoste on päässyt tekemään siihen joskus poikittaisuria,mikä tuntuu jo ohjauksessa ikävästi. :?
Itsekkin vois osaa hakea,jos tietäisi mikä on laakerikuppi englanniksi :shock:
Bearing cup haulla yritin,mutta ei oikeen löytynyt.
Kyseessä lienee ohjauslaakerin ulkokooli. Kyseinen osa on siis osa ohjauslaakeria. Ohjauslaakeri koostuu sisäkoolista, vierintäelimistä pitimineen ja ulkokoolista, jotka kaikki tulevat uusien ohjauslaakerien mukana. Esim. tuosta https://www.storm-motor.fi/osat/moottor ... risarja-4/ löytyy laakerisarjaa joka sisältää ylä- ja alalaakerit. Löytynee useimmista mp -tarvikekaupoista. On hyvin yleinen huolto-osa ja useimpiin pyörämalleihin helposti saatavilla.

-PekkaT
Vastaa Viestiin