KTM 1190 Adventure
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
- Akilleus
- Viestit: 604
- Liittynyt: Pe Touko 20, 2005 9:33 am
- Pyörä: KTM 1290 SAR
- Paikkakunta: Littoinen, Lieto
Re: KTM 1190 Adventure
Isossa huollossa Paikvööltin poijaat olivat panneet koneeseen öljyksi Silkolene Pro4 10W50 XP:tä. Onko kansalla kokemuksia Silkolenen öljyistä?? Itselläni sellaiset nyt ekaa kertaa koneessa......
terv. Tapsa
terv. Tapsa
"Going somewhere in the middle of nowhere" ex AT, 950Adv, SE, 990Adv Dakar, 1190 Adv R
Re: KTM 1190 Adventure
Exceessä on Fuchsin Pro 4 15w—50 toiminut hyvin, Silikoonia mitä lie mutta ainakin on kivan väristä (punaista)
-
- Viestit: 79
- Liittynyt: Ti Maalis 05, 2019 3:48 pm
- Pyörä: KTM 890 adventure r 2021
- Paikkakunta: Vimpeli
Re: KTM 1190 Adventure
Kovasti polttelis hankkia 1190 adventure R, mutta hiukan tuo korkeus mietityttää. Tän ketjun lukenut jo useampaankin kertaan läpi, mutta oikein tietoa pyörän madaltamisesta ei löydy. Onko kenelläkään omakohtaista kokemusta kuinka alusta toimii jos takaiskarin liikettä rajoittaa pari senttiä, ja onko etuputkissa varaa hiukan pudottaa? Itsellä pituutta 174, ja hiukan haastavalta tuntuu noinkin raskas pyörä kun ei ylety kun varpaat maahan.
Myös jos jostain tulossa myyntiin +2015 mallinen kohtuu kilsoilla oleva pyörä, niin kiinnostaisi kovasti. Nettimoton tarjonta on kyllä tiedossa. Saksan tarjonta kovasti houkuttelis, mutta haastavaa löytää aikaa lähteä hakemaan.
Myös jos jostain tulossa myyntiin +2015 mallinen kohtuu kilsoilla oleva pyörä, niin kiinnostaisi kovasti. Nettimoton tarjonta on kyllä tiedossa. Saksan tarjonta kovasti houkuttelis, mutta haastavaa löytää aikaa lähteä hakemaan.
Re: KTM 1190 Adventure
Hei!
Jos sopiva löytyy, niin osta ihmeessä. Tuossa foorumillakin yksi myynnissä. Tuon korkeuden kanssa oppii kyllä elämään.
Jos sopiva löytyy, niin osta ihmeessä. Tuossa foorumillakin yksi myynnissä. Tuon korkeuden kanssa oppii kyllä elämään.
Minkä huollan, sen myös korjaan.
-
- Viestit: 224
- Liittynyt: Pe Maalis 20, 2009 6:07 am
- Pyörä: CRF1100L Africa Twin. KTM 350 exc-f
- Paikkakunta: Turku
Re: KTM 1190 Adventure
Meikäläinen on 174cm lyhyt ja ajanut nyt 17-syksystä 1090 adventure r:llä. Alkuun oli hieman hakemista, mutta tuohon korkeuteen tottui nopeasti. Käänsin kaikki iskarien säädöt soft-asentoon ja hienosti onnistuu. Suosittelen kyllä, oli sitten 1190 tai 1090. Lähes samoja vehkeitä ovat.
Wille81 kirjoitti:Kovasti polttelis hankkia 1190 adventure R, mutta hiukan tuo korkeus mietityttää. Tän ketjun lukenut jo useampaankin kertaan läpi, mutta oikein tietoa pyörän madaltamisesta ei löydy. Onko kenelläkään omakohtaista kokemusta kuinka alusta toimii jos takaiskarin liikettä rajoittaa pari senttiä, ja onko etuputkissa varaa hiukan pudottaa? Itsellä pituutta 174, ja hiukan haastavalta tuntuu noinkin raskas pyörä kun ei ylety kun varpaat maahan.
Myös jos jostain tulossa myyntiin +2015 mallinen kohtuu kilsoilla oleva pyörä, niin kiinnostaisi kovasti. Nettimoton tarjonta on kyllä tiedossa. Saksan tarjonta kovasti houkuttelis, mutta haastavaa löytää aikaa lähteä hakemaan.
Elämässä ei jaeta uusintoja.
-
- Viestit: 79
- Liittynyt: Ti Maalis 05, 2019 3:48 pm
- Pyörä: KTM 890 adventure r 2021
- Paikkakunta: Vimpeli
Re: KTM 1190 Adventure
1190 adventure r kotiutui minulle eilen. Fiilikset aivan huiput parin päivän ajeluilla. Soratiet aukeaa isolla pyörällä aivan toisella lailla kun pikku enskalla, polut ym pienemmät olen vielä toistaiseksi jättänyt väliin. Ei ehkä yksin ole kaikista hauskinta kaivaa tuota ylös suosta. Pyörän korkeuteen tosiaankin vaatii totuttelua, mutta uskon että siitä selviää.sunkku kirjoitti:Meikäläinen on 174cm lyhyt ja ajanut nyt 17-syksystä 1090 adventure r:llä. Alkuun oli hieman hakemista, mutta tuohon korkeuteen tottui nopeasti. Käänsin kaikki iskarien säädöt soft-asentoon ja hienosti onnistuu. Suosittelen kyllä, oli sitten 1190 tai 1090. Lähes samoja vehkeitä ovat.
Pyörään oli aikaisempi omistaja asentanut about 10cm vakiota korkeamman pleksin, ja se osoittautui täysin sopimattomaksi ainakin minulle. Aivan kamala pyörre kypärään ja meteli oli korvia raastava, vaikka tulpat onkin aina korvissa ajaessa. Äsken vaihdoin alkuperäisen paikalleen, testilenkki kylläkin vasta huomenna.
-
- Viestit: 500
- Liittynyt: Ke Tammi 31, 2007 1:29 pm
- Pyörä: 890 Adventure R
- Paikkakunta: SASTAMALA
- Viesti:
Re: KTM 1190 Adventure
En tiedä onko kellään muulla ollut kytkimen luisto murheita, mulla kun on yli 20Nm enemmän vääntöä. Mutta tiedoksi silti että 1290 SD GT:n oranssit kytkin jouset on noin 10% jäykemmät.
Re: KTM 1190 Adventure
Millä tempuilla alusta toimivaksi?
Tehdaskuosissa tuntuu aika pintakovalta ja on toki hyvä tasaisen puoleisilla kovemmilla alustoilla mutta
jotenkin tuntuu että ei toimi alkuunkaan kun vähän koittaa pomputella pyörää kovemmin. Melko kevyesti
perän saa pohjaamaankin.
Edelliseen 990:iin alusta tuli vakio-osilla vallan toimivaksi pelkästään Topin hoidossa, pakat rakenteli uusiksi ja näin.
Aloin pohtimaan saako tämän halvennetusta takaiskarista lainkaan toimivaa vai pitääkö suosiolla
alkaa katselemaan iskarin päivitystä?
Tehdaskuosissa tuntuu aika pintakovalta ja on toki hyvä tasaisen puoleisilla kovemmilla alustoilla mutta
jotenkin tuntuu että ei toimi alkuunkaan kun vähän koittaa pomputella pyörää kovemmin. Melko kevyesti
perän saa pohjaamaankin.
Edelliseen 990:iin alusta tuli vakio-osilla vallan toimivaksi pelkästään Topin hoidossa, pakat rakenteli uusiksi ja näin.
Aloin pohtimaan saako tämän halvennetusta takaiskarista lainkaan toimivaa vai pitääkö suosiolla
alkaa katselemaan iskarin päivitystä?
Re: KTM 1190 Adventure
Viuh kirjoitti:Millä tempuilla alusta toimivaksi?
Tehdaskuosissa tuntuu aika pintakovalta ja on toki hyvä tasaisen puoleisilla kovemmilla alustoilla mutta
jotenkin tuntuu että ei toimi alkuunkaan kun vähän koittaa pomputella pyörää kovemmin. Melko kevyesti
perän saa pohjaamaankin.
Edelliseen 990:iin alusta tuli vakio-osilla vallan toimivaksi pelkästään Topin hoidossa, pakat rakenteli uusiksi ja näin.
Aloin pohtimaan saako tämän halvennetusta takaiskarista lainkaan toimivaa vai pitääkö suosiolla
alkaa katselemaan iskarin päivitystä?
Ainakin mun 1190 advr:n iskarit tuli todella hyväks Gustaffson racingilla , Karkkilassa , joten kyllä ne on muutettavissa juurikin asiakkaan toiveiden mukaisiksi . Ohjaus iskaria myöten päivitettiin mun adv ärrän jousitus. Ohjausiskari korjaantui mieleisekseni pykälää paksummalla öljyllä. Mulla on painoa öbaut 90 kg , joten ainakin tämän painoiselle votjakkeelle 1190adv ärrään saa päivitettyä orkkis iskareista loikkimiskelpoiset pamput.
Any bike can be taken off road. The question is:
How much fun did you have doing it
How much fun did you have doing it
Re: KTM 1190 Adventure
Takaa tässä puuttuu PDS joka esim 990:issä on ja samoin Tractiven 1190R:ään tekemässä iskarissa. Sinänsä pakat saa tietenkin rakenneltua. Käytän omat keppini tällä viikolla Topilla ja eiköhän niihin parannusta saada tähän hätään. Kyselin Technoflexiltä kanssa niin heiltä on loppuvuodesta tulossa tuote uudemmille isoille kotareille.
Re: KTM 1190 Adventure
Topi soitteli että ihan kohtalaiset näistä saa, tehtaan jäljiltä ei voi kasata huonommiksi
Tämä on kuudes pyörä mihin se on mulle kepit tehny ja yleensä on tämmöselle ripuliranteelle ollu aika hyvät setit.
Tämä on kuudes pyörä mihin se on mulle kepit tehny ja yleensä on tämmöselle ripuliranteelle ollu aika hyvät setit.
-
- Viestit: 2656
- Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 6:28 pm
- Pyörä: HVA: 901 Expedition, FE 450, BMW K100
- Paikkakunta: Oulu
Re: KTM 1190 Adventure
Huomasin että mulla eturengas vuotaa ilmaa pinnanreiästä. Tuleeko homma kuntoon vaihtamalla vanteen sisälle kuminen rengas ja pitääkö vaihdossa olla jotain tiivisteliimaa. Onko kokemusta?
Huom, haluan säilyttää tubeless renkaan joten sisäkumin laitto ei ole ratkaisu.
Huom, haluan säilyttää tubeless renkaan joten sisäkumin laitto ei ole ratkaisu.
Re: KTM 1190 Adventure
Liekö näisä sama kytkimen työsylinetri kun 950/990 malleisa. Tutulla 80tkm menty R-malli josta tulee nesteet alhaalta pois. Lähinnä mietin OEM vs. Oberon juttuja että kumpaa alkais hankkiin.
Paskapuhetta, mutta uskon.
Re: KTM 1190 Adventure
Sanoisin että sama.
-
- Viestit: 2656
- Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 6:28 pm
- Pyörä: HVA: 901 Expedition, FE 450, BMW K100
- Paikkakunta: Oulu
Re: KTM 1190 Adventure
Vuotoon löytyi syy. Vanteen sisällä olevassa reunaurassa oli hapettumaa joka pullisti kumitiivistettä poispäin. Putsasin hapettumat ja laitoin silikonia niihin kohtiin. Sitten kumitiiviste rengassaippuan kanssa paikalleen. Aamulla sitten näkee onko ilmat pysyneet sisällä. Ostin pyörän viime kesänä 2 vuotta käytettynä ja jo silloin oli pientä vuotoa havaittavissa.Tase kirjoitti:Huomasin että mulla eturengas vuotaa ilmaa pinnanreiästä. Tuleeko homma kuntoon vaihtamalla vanteen sisälle kuminen rengas ja pitääkö vaihdossa olla jotain tiivisteliimaa. Onko kokemusta?
Huom, haluan säilyttää tubeless renkaan joten sisäkumin laitto ei ole ratkaisu.