Dominator kysymyksiä

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

epoksi
Viestit: 172
Liittynyt: Ti Marras 25, 2014 8:04 am
Pyörä: TTR 600

Re: Dominator kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja epoksi »

En tunne tankin konstruktiota mutta yhtenä vaihtoehtona tuli mieleen korvausilma? Tekeekö mitään eroa jos käyttelee tankin korkki auki
Markoinen
Viestit: 12
Liittynyt: To Elo 16, 2018 11:25 am
Pyörä: R1150GSA / KTM 350 EXC-F
Paikkakunta: Uusimaa / Päijät-Häme

Re: Dominator kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Markoinen »

On perimätiedon mukaan toiminut hyvin aikaisemmalla omistajalla, eli suuttimien koon kanssa en vielä lähde leikkimään. Kokeilen vielä jatkaa sitä säätämistä ja samalla tankin korkkikin tulee testattua.

-Marko
-Henkka
Viestit: 43
Liittynyt: Su Heinä 10, 2016 4:27 pm
Pyörä: XRV 750 1996

Re: Dominator kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja -Henkka »

Ostin projektiksi dominatorin joka ei lähde käyntiin.
Kipinä testissä antaa kyllä jonkunlaisen kipinän, mutta ajoituslamppu ei oikein pelannut joten alkoin mittaamaan sähköjä manuaalin mukaan. Puolan ensiökääminvastus antaa arvoksi 1.8 ja ohjearvo on 0,4-0,6. Toisiokäämi mittauksen tulos oli ohjeen mukaisessa arvossa. Meneekö puola vaihtoon?
Avatar
jusupov2002
Viestit: 40
Liittynyt: Ti Syys 08, 2015 3:38 pm
Pyörä: Honda SLR650
Paikkakunta: Tampere

Re: Dominator kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja jusupov2002 »

Noissa pienen vastusarvon mittauksissa kannattaa aina tsekata, mitä vastusta/resistanssia mittari näyttää mittajohtimet oikosuljettuna. Sitten tuo arvo tulee aina vähentää kohdetta (esim. puolan vastusarvoa) mitattaessa saadusta lukemasta.
mikko.ko
Viestit: 17
Liittynyt: Su Huhti 24, 2016 9:57 pm
Pyörä: Honda NX 650 Dominator, -94

Re: Dominator kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja mikko.ko »

Noniin elo uuden putken kanssa on ollut aika paljon vauhdikkaampaa kuin orkkiksen. Nyt on saanut kilometrejä alle jonkin verran ja tehot tuntuu lisääntyneen varsinkin kierrosten keskivaiheille. Aika terävät äänet tulee matalilla ja suurilla kierroksilla mutta juuri tuossa keskivaihella hyvinkin miellyttävä pörinä kypärän sisään.

Mitä aiempiin käymis- ja käynnistysongelmiin tulee niin nekin on vähentynyt mutta vieläkin on omituisuuksia. Pyörä saattaa käydä ihan mukavasti tyhjäkäynnillä siinä 1300 pintaan mutta kun laittaa seisontatuelle ja on kallistamassa pyörää niin tuntuu että on tullut lähes vakioksi että siinä kohtaa sammahtaa. Mistä moinen voisi johtua?

Käynnistykseenkin tuntuu tarvitsevan monta yritystä. Pyörä oli yli viikon ajamatta lämpimässä tallissa, sen jälkeen tarvittiin useampi yritys että lähti käyntiin.

Akku ja sytytystulppa on juuri vaihdettu, Yuasa ja NGK iridium tulppa.

Yksi omituinen äänikin tullut uutena tuttavuutena. Kuulostaa hieman jarrupalojen laahaamiselta, metallinen ääni mutta tuntuu että tulee enemmän koneen seudulta kuin etu- tai takapäästä.
jaket
Viestit: 1033
Liittynyt: Ma Helmi 14, 2005 1:37 pm
Pyörä: 1050 S3, R1200GS 2010

Re: Dominator kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja jaket »

Pyörä saattaa käydä ihan mukavasti tyhjäkäynnillä siinä 1300 pintaan mutta kun laittaa seisontatuelle ja on kallistamassa pyörää niin tuntuu että on tullut lähes vakioksi että siinä kohtaa sammahtaa. Mistä moinen voisi johtua?
bensanpinta heilahtaa kaasarin uimurissa. Seos muuttuu tod näk laihemmaksi. Voisi auttaa jos säätää pintaa vähän korkeammalle, mutta se myös rikastaa sitten koko aluetta vähn.
Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.
E. F. Schumacher
Avatar
Dominator
Viestit: 1674
Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
Paikkakunta: Manse

Re: Dominator kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Dominator »

mikko.ko kirjoitti: Mitä aiempiin käymis- ja käynnistysongelmiin tulee niin nekin on vähentynyt mutta vieläkin on omituisuuksia. Pyörä saattaa käydä ihan mukavasti tyhjäkäynnillä siinä 1300 pintaan mutta kun laittaa seisontatuelle ja on kallistamassa pyörää niin tuntuu että on tullut lähes vakioksi että siinä kohtaa sammahtaa. Mistä moinen voisi johtua?
Toi Jaketin edellä mainitsema bensanpinnan liian alhainen taso voisi hyvinkin aiheuttaa tuota sammuilua sekä muitakin mainitsemiasi oireita. Onkos siitä sun Domista sivuseisontatuen katkaisin ohitettu? Jos ei ole kannattaa senkin toiminta tarkistaa. Omassa Domissa oli sellainen(kin) vika joskus että kun ohjaustankoa käänsi sopivasti niin pyörä sammui, tämä johtui puhkikuluneesta johtosarjasta. Johtosarjan kävin jossain vaiheessa kokonaan läpi ja löysin useita huonoja liitoksiia ja puhkikuluneita johtoja..
Käynnistykseenkin tuntuu tarvitsevan monta yritystä. Pyörä oli yli viikon ajamatta lämpimässä tallissa, sen jälkeen tarvittiin useampi yritys että lähti käyntiin.
Domi on vakio Keihin kaasuttajalla hyvin tarkka siitä että kylmäkäynnistyksen yhteydessä ei ennen starttia kaasukapulaan kosketa. Bensahana vaan auki ja ryyppyvipu pohjaan, sen jälkeen lyhyitä starttauksia eikä startatessakaan saa pumpata kaasua.
mikko.ko
Viestit: 17
Liittynyt: Su Huhti 24, 2016 9:57 pm
Pyörä: Honda NX 650 Dominator, -94

Re: Dominator kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja mikko.ko »

Ei oo ohitettu tota seisontatuki tappokatkasijaa mutta ei siitä aiheudu, sammuu vasta kun pyörän kallistaa. Ehkä sitten tyhjäkäyntiä suuremmalle, katottaan jos se jeesais, mutta tuntuu niin mukavalta nyt kun pysyy suht alhasilla kierroksilla käynnissä.

Pääsiäisenä todennäkösesti tulee kilometrejä melkein 1000, helsinki - savo - helsinki, niin siinä ehtii testailemaan kaikenlaista.
mikko.ko
Viestit: 17
Liittynyt: Su Huhti 24, 2016 9:57 pm
Pyörä: Honda NX 650 Dominator, -94

Re: Dominator kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja mikko.ko »

On kyllä toi putki aivan ihan päivitys pyörään! Viime kesänä ajelin noita TET pätkiä ja mietin että pitääkö välitystä vaihtaa kun nelonen tuntu vähän liian pieneltä ja vitonen olikin aivan liian suuri vaihde tonne isoille hiekkateille. Tänään sit uudistuneella pyörällä toimi niin mukavasti että jää kyllä toi välitysten säätäminen väliin. Jaksaa nelosella ajaa mukavasti yli 100km/h ja vitosellakin voi tarvittaessa ajaa maltillisia nopeuksia. Ohituskiihtyvyys myö ihan uudenlaista sekä pienellä kaasulla rullailu esim. alamäkeen tuntuu kanssa niin paljon luonnollisemmalta kuin ennen. Alkaa pikkuhiljaa heräämään Domi henkiin!

Reilu 500km matkalla pyörä ei sammunut ennenaikaisesti kertaakaan, taitaa olla säädöt vihdoin kunnossa. Tyhjäkäynti pyörii siinä vähän alle 1500rpm. Bensaa kyllä kuluu aika paljon, epätieteellisellä mittauksella 94km ja yli 7 litraa.
-Henkka
Viestit: 43
Liittynyt: Su Heinä 10, 2016 4:27 pm
Pyörä: XRV 750 1996

Re: Dominator kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja -Henkka »

Näyttäis domissa jako olevan yhden hampaan pielessä.
Onko hyviä vinkkejä miten tuota ketjua sais siirrettyä? Otin kiristimen pois mutta ei saa niin paljon löysää ketjuun että mahtuis nokka-akselin ratas pyörähtään.

EDIT: Näköjään se onnistuu kun aukaisee hammasrattaan pultit niin sen saa tuohon uraan. Kiristäjän paikalleen laittoon vois silti niitä vinkkejä ottaa.
Avatar
Dominator
Viestit: 1674
Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
Paikkakunta: Manse

Re: Dominator kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Dominator »

Ruuvipenkki ja nippuside kikka on toimiva: https://youtu.be/m9Q4NLjps7I
-Henkka
Viestit: 43
Liittynyt: Su Heinä 10, 2016 4:27 pm
Pyörä: XRV 750 1996

Re: Dominator kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja -Henkka »

Tuohan olikin toimiva kikka. Vaan onnistuu tuo säätö näköjään ilman kiristimen irroitustakin, mutta molempia merkkejä ei vaan saa kohilleen yhtäaikaa. Onko ketju liian venynyt jos ylämerkit on kohillaan ja alamerkki on jo 5-10mm ohi kohastaan? Jos yhen hampaan verran siirtää niin hyppää jo tuplasti toiseen suuntaan.

Edit: 4,5mm menee alamerkki edellä.
Avatar
Dominator
Viestit: 1674
Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
Paikkakunta: Manse

Re: Dominator kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Dominator »

Kaikista vanhoista Domeista nokkaketju on varmuudella venynyt mikäli ei sit oo joskus vaihdettu. Tuskinpa tuo pieni heitto koneen toimivuuteen isommin vaikuttaa. Nokkaketjun uusiminen ei silti ainakaan huononna tilannetta. Kohtuu edullinen osa, pikkusen joutuu askartelemaan kun kytkinkopan ja primääriakselin rattaat joutuu purkamaan pois tieltä. Kytkimen kiinnipitotyökalu, pulttipyssy ja momenttiavain on hyvänä apuna hommassa..

https://www.storm-motor.fi/osat/moottor ... 2rh2010-6/
-Henkka
Viestit: 43
Liittynyt: Su Heinä 10, 2016 4:27 pm
Pyörä: XRV 750 1996

Re: Dominator kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja -Henkka »

Mikä tarkoitus tuolla diodisulakkeella on? Ja voiko sen puuttuminen vaikuttaa käyntiin lähtöön?
Jamesi
Viestit: 16
Liittynyt: La Huhti 05, 2014 8:24 am
Pyörä: Dominator
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Dominator kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Jamesi »

Terve, kehtaako joku mitata öljytikusta strategiset mitat? Tuli pari viikkoo sitten hommattua dominaattori ja siihen on ruuvattu öljynlämpö mittari tikun tilalle, mutta siinä tikussa ei oo mitään merkkejä...
Vastaa Viestiin