XR 650 L ja R

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Viuh
Viestit: 1666
Liittynyt: La Maalis 12, 2011 2:05 pm
Pyörä: 1290SAR, SE, 701 LR Aurora, g/s, R75/5

Re: XR 650 L ja R

Viesti Kirjoittaja Viuh »

10 millisestä polyeteenilevystä saa tehtyä hyviä pohjapanssareita. Taivutteluun pari puhallinta niin toimii.
XRR
Viestit: 29
Liittynyt: To Helmi 13, 2014 7:43 pm
Pyörä: XR650R
Paikkakunta: Helsinki

Re: XR 650 L ja R

Viesti Kirjoittaja XRR »

Possua ulkoilutettu kokonaiset kolme metriä jonka jälkeen havaitsin katastrofaalisen vaurion polttoainejärjestelmässä.
Kuva
Moneen kertaan FCR:n ympärille kuumailmapuhaltimella muotoiltu tankkini on viimein puhjennut. Josko sen saisi vielä kolvilla hitsattua umpeen jahka on höyryt haihtuneet.
Jur1
Viestit: 22
Liittynyt: Ma Tammi 02, 2017 6:55 pm
Pyörä: XR650R
Paikkakunta: Kotka

Re: XR 650 L ja R

Viesti Kirjoittaja Jur1 »

No kuten joku arvasikin niin sanomistahan miekkahihoilta siitä kilvestä tuli. Yllättivät mokomat vielä kun olin tankilla niin ei ollut mahdollisuutta haihtua paikaltakaan. Kirjallinen maksusitoumus jäi sentään saamatta kun sen verran kovilla puhujan lahjoilla olen varustettu.

Muuten tavoistani poiketen, kuljettaja yllätti ajokauden tänä keväänä ja Possu on kovemmassa iskussa kuin aikoihin. Sitä vois vaikka kuvitella harrastavansa sen verran touringia, että osallistuu XR miittiin..
XR650R 2001
Avatar
pmw
Viestit: 644
Liittynyt: Pe Kesä 01, 2012 9:20 pm
Pyörä: XR650R, EXC300 TPI
Paikkakunta: Tampere

Re: XR 650 L ja R

Viesti Kirjoittaja pmw »

Täälläki possu käytännössä valmis. Navin USB-piuha meni särki, se täytyy uusia. Muuten kaikki pelaa ja Reklusekin viritelty entistä parempaan kondikseen, nyt toimii loistavasti.
Takalaukku puuttuu kuvista, sen pistän sit kun lähden vetään yhren miähen rallia.

Kuva
Kuva
Nykyisiä: Honda XR650R, KTM EXC300 TPI, Suzuki Bandit 1200 Turbo, Honda CB500S, Yamaha FZ-6, Kymco Super8, Thumpstar 125
Menneitä: Suzuki Vstrom 1000, Honda CB900F, Suzuki DR-Z400S, Suzuki DR800S, Honda CB500, Honda NSR125, Baotian
Avatar
JUHHisi
Viestit: 999
Liittynyt: Pe Syys 05, 2008 8:15 pm
Pyörä: XR650R vm.-00 & XR400R vm.-97
Paikkakunta: Häme

Re: XR 650 L ja R

Viesti Kirjoittaja JUHHisi »

ai että kyllä näyttää hyvältä pmw possu ! 8)

tuota öljytikkua varmasti nautinto ruuvailla :lol:
Avatar
pmw
Viestit: 644
Liittynyt: Pe Kesä 01, 2012 9:20 pm
Pyörä: XR650R, EXC300 TPI
Paikkakunta: Tampere

Re: XR 650 L ja R

Viesti Kirjoittaja pmw »

JUHHisi kirjoitti:ai että kyllä näyttää hyvältä pmw possu ! 8)

tuota öljytikkua varmasti nautinto ruuvailla :lol:
Ei oo ihan optimaalisin paikka ruuvvailla.. Mutta kyllä se sieltä onnistuu, eikä sitä onneks tässä tartte kovinkaan usein kattella.
Nykyisiä: Honda XR650R, KTM EXC300 TPI, Suzuki Bandit 1200 Turbo, Honda CB500S, Yamaha FZ-6, Kymco Super8, Thumpstar 125
Menneitä: Suzuki Vstrom 1000, Honda CB900F, Suzuki DR-Z400S, Suzuki DR800S, Honda CB500, Honda NSR125, Baotian
JPR
Viestit: 11
Liittynyt: Pe Elo 24, 2018 10:31 pm
Pyörä: XR650R
Paikkakunta: Tornio

Re: XR 650 L ja R

Viesti Kirjoittaja JPR »

Tervepäterve, täältä Meri-Lapin alueelta ilmoittautuu uudehko porsaan omistaja. Pyörä on vuosimallia 2004, ajettu pikkusen reilu 8000km, alkuperäisessä loistossaan pois lukien vilkkuja, tankoa ja vielä säätöä vailla olevaa Mikunia. Kilvitysprosessi vielä vaiheessa, mutta eiköhän siihen vielä joku tolkku saaja. Suunnitelmissa olis supermotovanteet ja pieni kasvojen kohotus. Nettiä selatessani olen vakuuttanut itseni siitä, että CRF vanteet passaa holkit sorvaamalla, mutta kuinkahan leveää takavannetta saapii sopimaan ? Vaimennintakin täytyy miettiä jossakin kohtaa, vakiosta poistettu db-killeri ja aikamoinen papatus tuntuis olevan..

Kuva

E:prkl tuo googlekuvat on vaikea laitos
Viimeksi muokannut JPR, Ma Touko 20, 2019 9:12 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
XRR
Viestit: 29
Liittynyt: To Helmi 13, 2014 7:43 pm
Pyörä: XR650R
Paikkakunta: Helsinki

Re: XR 650 L ja R

Viesti Kirjoittaja XRR »

4.5" takavanne menee helposti. Talon-napani meni holkittamalla, vakio honda saattaa mennä jopa pelkällä laakerien vaihdolla. Etunavasta ei tietoa.

Ennustan eeppistä työmaata noinkin "uuden" kilvityksestä tähän byroslaviaan.

Tervetuloa eksklusiiviseen Suomen possukuskien joukkoon joka tapauksessa!
Avatar
pmw
Viestit: 644
Liittynyt: Pe Kesä 01, 2012 9:20 pm
Pyörä: XR650R, EXC300 TPI
Paikkakunta: Tampere

Re: XR 650 L ja R

Viesti Kirjoittaja pmw »

Joku ajeli juuri äsken Tampereella ihan uudenkarheen näkösellä XR650R:llä, olikohan joku täältä? Viimeks katoin trafilta niin mulla oli pirkanmaan ainoa XRR, onkohan tullut joku toinen onnekas?
Nykyisiä: Honda XR650R, KTM EXC300 TPI, Suzuki Bandit 1200 Turbo, Honda CB500S, Yamaha FZ-6, Kymco Super8, Thumpstar 125
Menneitä: Suzuki Vstrom 1000, Honda CB900F, Suzuki DR-Z400S, Suzuki DR800S, Honda CB500, Honda NSR125, Baotian
Japetzkin
Viestit: 35
Liittynyt: Ti Loka 21, 2014 10:27 pm
Pyörä: XR650R, CBR1100XX
Paikkakunta: Tampere

Re: XR 650 L ja R

Viesti Kirjoittaja Japetzkin »

Terve!
pwn taisi bongata minut, jos kuvan pyörä näyttää tutulta. Tosin kyseinen yksilö ei ole uusi. :lol: Elikkä tuli hommattua kauan kuolattu XRR toukokuun lopulla Siuntiosta. Pyörä on aikaisemmin ollut Ylöjärvellä ja nyt palautui takaisin Pirkanmaan alueelle. Honda on vuosimallia 2003 ja mittarissa 27tkm, katsastettu 2 paikaiseksi ja papereissa 45kw. Tällä hetkellä kuvan kaltaisessa kunnossa, mutta tarkoitus olisi päivitellä pyörää tälle vuosituhannelle. Pyörästä löytyy jo kiihdytyspumpullinen kaasutin (joka näissä ei taida olla vakiona?) ja Akrapovič. Hyllystä löytyy HRC:n mäntäsarja, joka tuli kaupantekijäisiksi. Koneen sisuskaluista ei ole tietoa, mutta hyvin tunnuttaa vetävän. 8) Jos joku tietää Ylöjärven suunnalta edellistä omistajaa edeltävän omistajan, niin olisi mukava tietää mitä koneesta löytyy.

Oletteko vaihtaneet öljyt ja säätäneet venttiilit aina 1tkm välein katukäytössäkin. Öljynvaihtovälin kyllä ymmärtää, mutta venttiilien säätö kuulostaa aika tiheältä. Millä välityksillä olette ajaneet. Onko mahdollista saada sellaisia välityksiä pyörään ettei tarvitse ajaa kierrokset tapissa motarilla, mutta kuitenkaan välit tunnustaisi liian pitkiltä?

Tietääkö kukaan onko missään pyörässä USD-keulaa, joka menisi heittämällä XRR:n? Tarkoitus olisi sellainen asentaa tähän. Netistä löytyy billet t-paloja, joilla USD-pumppujen asennus onnistuu, mutta ratkaisulle tulisi enemmän hintaa, kuin valmiin keulan ostamiselle käytettynä.

Myös monen pyörässä oleva monireikäinen vasen sivukate sekä valoton takakate kiinnostaa. Mistähän moiset voisi ostaa?

Lopuksi vielä mulla saattaisi löytyä ylimääräinen iso tankki, jos jollain on tarvetta ja hinnasta päästään sopuun. Myös piikkikumit alkuperäisille enskavanteille löytyy ylimääräisenä sekä 2kpl 17" nappulakumia, joista toinen uusi ja toinen erittäin vähän käytetty. Tankki ja kumet sijaitsee tosin Rovaniemellä... Myös jostain Hondan krossipyörästä ylimääräinen etuvanne löytyy, joka menee XRR:ään. Vanne löytyy Tampereelta.

Tähän hätään en parempaa kuvaa löytänyt eivätkä kelit sallineet uuden nappaamista. :D
Kuva
Viimeksi muokannut Japetzkin, Ke Heinä 03, 2019 5:01 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
pmw
Viestit: 644
Liittynyt: Pe Kesä 01, 2012 9:20 pm
Pyörä: XR650R, EXC300 TPI
Paikkakunta: Tampere

Re: XR 650 L ja R

Viesti Kirjoittaja pmw »

Varmastikin sama, ei näitä oo liikaa! Tuu käymään mustassalahdessa joku tiistai tolla, voidaan jubailla.

Vastauksia:

- Oon vaihtanu öljyt 2000km välein. Tuntuu olevan "alan standardi" ja toiminu loistavasti. Motulin 7100 toimii parhaiten mulla tässä, muilla oli kytkimen kans luisto-ongelmia.
- Venttiilit oon tarkastanu 1-2krt kesässä, harvoin edes tarttee säädellä kummosesti. Ei todellakaan 1000km välein tartte, ihan humpuukia. Oon varmaankin säätäny ne 4000km välein suunnilleen, mutta tässähän on helppo säätää ne(!)
- Välityksinä mulla 14-46. Voi ajaa tiukkaakin pätkää, mutta menee motarillakin. Ei lopu heti kierrosalue kun lähtee vedättään mut ei silti liian pitkät, keulii ja sutii ja paukkuu
- USD-keulaa kannattaa varmaan pohtia, sillä tulee kuulemma pyörästä turhankin levoton ja skarppi. Mutta toki jos sellasen haluaa? Toiset tykkää. Vakiokeula tässä toimii hienosti kun sen säätää, vakiona ihan liian löysä jne. Mulla on Topin konffaama alusta ja ihan mahtava, ihan eri peli kun vakio-XR:n konffeilla. Mutta vastaukseks, käsittääkseni aika moni on pistäny CRF250:n keuloja näihin, jotkut showan kepit tms
- Osia löytyy ainakin xrsonly.comista, toki jenkkisivu mutta siellä on kaikkea. Kai sit ebaysta loput. Mulla oli valmiina reijälline
- Clarken tankki kannattaa tilata jenkeistä, 16.4 litraa. Menee vakiokiinnityksillä, istuu loistavasti ja saa tuulettimetkin mahtuun koneelle. Harmi, kun mulla oli viä vuosi sitten yks ylimääräne semmone mutta myin pois, meni muuten Siuntoon? Olikohan sama kaveri?


----

Mulla ittellä on suoravetokaasari ja se on ehdoton näihin. Nyt pohdinnassa pikakaasu, vois tehdä tästä vielä monsterimman...

----

Niin ja onneks olkoon maailman parhaasta moposta :mrgreen:

----

Viimene juddu, nyt alkaa XR:iä oleen niin paljon, että pitäskö meidän ny saada se miittinki aikaseks?
Nykyisiä: Honda XR650R, KTM EXC300 TPI, Suzuki Bandit 1200 Turbo, Honda CB500S, Yamaha FZ-6, Kymco Super8, Thumpstar 125
Menneitä: Suzuki Vstrom 1000, Honda CB900F, Suzuki DR-Z400S, Suzuki DR800S, Honda CB500, Honda NSR125, Baotian
Japetzkin
Viestit: 35
Liittynyt: Ti Loka 21, 2014 10:27 pm
Pyörä: XR650R, CBR1100XX
Paikkakunta: Tampere

Re: XR 650 L ja R

Viesti Kirjoittaja Japetzkin »

Ooright kiva tietää, ettei huoltovälien tarvitse olla yhtä tiheitä mitä Haynesin opas väittää. Tosin venttiilien säätö oli aika nopea prosessi tässä pyörässä.

Meinasin pistää seuraavaksi Honda GN4 öljyt moottoriin, jota huolto-opas suositteli ellei kellään ole mitään huonoa sanottavaa kyseisistä öljyistä. Hintakin on paljon halvempi kuin Motulin 7100. Lupasivat Bikeworld:istä 4l pöntön 45 euroon. Kyseisestä puljusta saa muuten pyörään oem osaa. Kertoivat eivät itse omaa varastoa, mutta pystyvät tilamaan Hollannista tosin toimitusajat olivat pitkähköjä.

Korjasin vähän edellistä postausta; täällä sana muuttui minulla. Eli kyseinen Clarken tankki tuli pyörän mukana, mutta omasta mielestäni pyörän ulkonäkö kärsii liikaa, jos sen lyö paikalleen, joten se olisi myynnissä... :D

Pyörästä pitäisi jossain välissä rakentaa harraste supermoto, jolla viittisi käydä muutamia kertoja kesässä jopa radallakin. Tällä hetkellä vakiokeula on aivan liian löysä ja väljyyttäkin löytyy. Koska keulaan joutuisi tekemään joka tapauksessa remonttia, on sama päivittää keula suoraan USD malliseksi.

Mustalahdessa voisi tulla käymään jossain välissä myös miittingit XRR porukalla voisi kiinnostaa.
Avatar
pmw
Viestit: 644
Liittynyt: Pe Kesä 01, 2012 9:20 pm
Pyörä: XR650R, EXC300 TPI
Paikkakunta: Tampere

Re: XR 650 L ja R

Viesti Kirjoittaja pmw »

Mulla ei niillä Hondan suosittelemilla öljyillä toiminu, mut kokeile miten sulla menee. XR:ssähän on vakiokytkimen kans ilmeisesti aika usein ongelmia, jotkut sanoo että se olis jotenkin alimitotettu voimalle, että alkaa aina helposti luisuun, ja huonot öljyt korostaa sitä -- tiedä sit. Mää pistin itte vielä Reklusen joka vieläkin paransi kytkintä, paljon napakampi. Motuli on ainakin varma.

No mietinkin, varmaan punanen se tankki? Se on se meikän vanha, ei oo isot piirit XRR-touhuissa suomessa :mrgreen:

Pistä ihmeessä rojektikuvia ym kun lähdet rakenteleen.

Ja ens tiistaina klo 18:00 mustalahti :idea: :arrow:
Nykyisiä: Honda XR650R, KTM EXC300 TPI, Suzuki Bandit 1200 Turbo, Honda CB500S, Yamaha FZ-6, Kymco Super8, Thumpstar 125
Menneitä: Suzuki Vstrom 1000, Honda CB900F, Suzuki DR-Z400S, Suzuki DR800S, Honda CB500, Honda NSR125, Baotian
Japetzkin
Viestit: 35
Liittynyt: Ti Loka 21, 2014 10:27 pm
Pyörä: XR650R, CBR1100XX
Paikkakunta: Tampere

Re: XR 650 L ja R

Viesti Kirjoittaja Japetzkin »

Jovain on tankki punainen. :D

Tällä hetkellä koneessa on Motulin 5100 10w-40. Niillä on ainakin toiminut ihan hyvin. Pitää nyt miettiä mitä sinne sitten seuraavaksi pukkaa.

Katsotaan miten kerkeän töistä, mutta pyrin tulemaan paikalle. 8)
Avatar
pmw
Viestit: 644
Liittynyt: Pe Kesä 01, 2012 9:20 pm
Pyörä: XR650R, EXC300 TPI
Paikkakunta: Tampere

Re: XR 650 L ja R

Viesti Kirjoittaja pmw »

Ei kellään olis ylimäärästä ehjää kytkinkopan kantta?
Oma on halki näemmä. Uusi suomesta about +200 äyriä. Melkein parempi tilata suoraan jenkeistä vahvistettua koppaa.
Nykyisiä: Honda XR650R, KTM EXC300 TPI, Suzuki Bandit 1200 Turbo, Honda CB500S, Yamaha FZ-6, Kymco Super8, Thumpstar 125
Menneitä: Suzuki Vstrom 1000, Honda CB900F, Suzuki DR-Z400S, Suzuki DR800S, Honda CB500, Honda NSR125, Baotian
Vastaa Viestiin