KTM 990 adventure
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Re: KTM 990 adventure
Kyllä kone pitäisi pyöriä? Marras-Joulukuus käytin, lähti lisä akulla käyntiin.Oma akku näyttää olevan loppu
parikesää ajettu.Mitään ylimääräistä ääntä ei kuulu, ei vain jaksa pyörittää.
Kesällä vaikka oli uusi akku niin ei kauaa jaksanut pyörittää.yleensä lähti hyvin käyntiin.
mikä tuo torque limitter on?
Pyöräytin konetta yhden (työtahdin) niin heti lähti käyntiin.Ihmettelen jos mäntä on lähellä
ns, yläkuolo kohtaa niin ei jaksa puristaa käyntiin.sanokaa viisaammat onko sellaasta mahdollituutta?
parikesää ajettu.Mitään ylimääräistä ääntä ei kuulu, ei vain jaksa pyörittää.
Kesällä vaikka oli uusi akku niin ei kauaa jaksanut pyörittää.yleensä lähti hyvin käyntiin.
mikä tuo torque limitter on?
Pyöräytin konetta yhden (työtahdin) niin heti lähti käyntiin.Ihmettelen jos mäntä on lähellä
ns, yläkuolo kohtaa niin ei jaksa puristaa käyntiin.sanokaa viisaammat onko sellaasta mahdollituutta?
- Ludwig
- Viestit: 443
- Liittynyt: Pe Syys 09, 2011 7:14 pm
- Pyörä: KTM 990 adve -08
- Paikkakunta: Finnmark
Re: KTM 990 adventure
kyllä pitäisi jaksaa puristaa ja pyörittää vaikka olis missä kohtaa vaan. tuntus ettei tule kunnolla sähkö läpi startille.
pikkusen työtä mutta katoppa ja putsaa kaikki paksun kaapelin liitokset akulta lähtien, käynnistysreleellä (siinä alhaalla heti, pääsulakkeella), startin +johtokytkentä (startin oikeessa päässä), ja maajohto myös. jos näkyy vihreetä tatinaa niin kunnon putsaus. ja sitten suojarasvaa ettei taas hapetu.
jos noissa liitoksissa on rapaa ja hapettumaa, vastus on iso ja vie tehoa. laturin kolmijohtoliitin akkukotelon päällä on myös yleensä hirveessä savessa, voi olla ettei tule akkuun tehokkaasti sähköö.
ja jos ei auta, ei tuosta puuhasta haittaakaan ole.
pikkusen työtä mutta katoppa ja putsaa kaikki paksun kaapelin liitokset akulta lähtien, käynnistysreleellä (siinä alhaalla heti, pääsulakkeella), startin +johtokytkentä (startin oikeessa päässä), ja maajohto myös. jos näkyy vihreetä tatinaa niin kunnon putsaus. ja sitten suojarasvaa ettei taas hapetu.
jos noissa liitoksissa on rapaa ja hapettumaa, vastus on iso ja vie tehoa. laturin kolmijohtoliitin akkukotelon päällä on myös yleensä hirveessä savessa, voi olla ettei tule akkuun tehokkaasti sähköö.
ja jos ei auta, ei tuosta puuhasta haittaakaan ole.
Kraftfahrzeug Trunkenpolz Mattighofen
Re: KTM 990 adventure
jep,, Akun päällä olevan liitin putsaaminen riitti.nyt starttaa.
Kytkimen sylinterin vaihto kahvassa on ollut koko talven taistelemista. kuinka se muovi prikka saa pysymään kolossa?
Aina kun painaa kytkintä pullahtaa muovi prikka lukkosokan läpi, korjaussarja on orginaali
Pitäisikö laittaa suurempi prikka vai kuinka olette toiminut?
Netistä katsoin että vain muovi prikka sinne ja lukkoprikka perään ja sillä selvä.
Alkuperäinen prikka on samankokoinen kuin uusi.
Kytkimen sylinterin vaihto kahvassa on ollut koko talven taistelemista. kuinka se muovi prikka saa pysymään kolossa?
Aina kun painaa kytkintä pullahtaa muovi prikka lukkosokan läpi, korjaussarja on orginaali
Pitäisikö laittaa suurempi prikka vai kuinka olette toiminut?
Netistä katsoin että vain muovi prikka sinne ja lukkoprikka perään ja sillä selvä.
Alkuperäinen prikka on samankokoinen kuin uusi.
- Ludwig
- Viestit: 443
- Liittynyt: Pe Syys 09, 2011 7:14 pm
- Pyörä: KTM 990 adve -08
- Paikkakunta: Finnmark
Re: KTM 990 adventure
hyvä että startti hoitui.jarkar kirjoitti:jep,, Akun päällä olevan liitin putsaaminen riitti.nyt starttaa.
Kytkimen sylinterin vaihto kahvassa on ollut koko talven taistelemista. kuinka se muovi prikka saa pysymään kolossa?
Aina kun painaa kytkintä pullahtaa muovi prikka lukkosokan läpi, korjaussarja on orginaali
Pitäisikö laittaa suurempi prikka vai kuinka olette toiminut?
Netistä katsoin että vain muovi prikka sinne ja lukkoprikka perään ja sillä selvä.
Alkuperäinen prikka on samankokoinen kuin uusi.
---
kytkimen pääsylinterissä ei ole koskaan muoviprikka tullu pois omia aikojaan - onpas outoa.
onhan se jousisokka kunnolla urassaan, eikä siinä uran pohjassa ole mitään rapaa estämässä sokan uraan painumista?
Kraftfahrzeug Trunkenpolz Mattighofen
Re: KTM 990 adventure
Joo en tiedä mikä on syy muutamia kertoja kokeillut talven aikana mutta ei pysynyt,no nyt on suurempi prikka se ainakin pysynyt toistaiseksiLudwig kirjoitti:hyvä että startti hoitui.jarkar kirjoitti:jep,, Akun päällä olevan liitin putsaaminen riitti.nyt starttaa.
Kytkimen sylinterin vaihto kahvassa on ollut koko talven taistelemista. kuinka se muovi prikka saa pysymään kolossa?
Aina kun painaa kytkintä pullahtaa muovi prikka lukkosokan läpi, korjaussarja on orginaali
Pitäisikö laittaa suurempi prikka vai kuinka olette toiminut?
Netistä katsoin että vain muovi prikka sinne ja lukkoprikka perään ja sillä selvä.
Alkuperäinen prikka on samankokoinen kuin uusi.
---
kytkimen pääsylinterissä ei ole koskaan muoviprikka tullu pois omia aikojaan - onpas outoa.
onhan se jousisokka kunnolla urassaan, eikä siinä uran pohjassa ole mitään rapaa estämässä sokan uraan painumista?
Re: KTM 990 adventure
Onko jollain tietoa mikä on takavanteen offset ?Tai vaikka mitta jarrulevyn kiinnityspinnan ja vanteen ulkoreunan väliltä vakio 4.25 vanteella?
-
- Viestit: 2210
- Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
- Pyörä: SE ja Temmi 450fi
- Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Re: KTM 990 adventure
http://matkaendurot.net/phpBB3/viewtopi ... &start=120
Tuolta sivulta löytyy kuvat joissa on SE:n vanteesta mitat. 2,5' leveä eli vähän joudut kalkuleeraamaan.
Tuolta sivulta löytyy kuvat joissa on SE:n vanteesta mitat. 2,5' leveä eli vähän joudut kalkuleeraamaan.
-
- Viestit: 97
- Liittynyt: Su Syys 02, 2012 9:58 pm
- Pyörä: ktm 990 adventure s
- Paikkakunta: vieremä
Re: KTM 990 adventure
Oli sitte vedet,ja öljyt sekaisin. Vesipumpun tiiviste oli antautunut,ja sen verran ikävän näköistä sotkua sisällä,että oman mielenrauhan vuoksi kone auki. Nyt ongelmana on vauhtipyörän ulosvedin. Mistä sen nyt sais tähän hätään nopeasti. Vai onko olemassa kikka kakkosta sen irroittamiseen..?
-
- Viestit: 2210
- Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
- Pyörä: SE ja Temmi 450fi
- Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Re: KTM 990 adventure
Pulttikaupasta seuraavilla ohjeilla https://advrider.com/f/threads/how-to-r ... up.967591/
Varsin vaivaton homma mutta pulttipyssy pitää olla.
En kyllä murehtisi litkujen sekoittumisesta. Periaatteessa liukulaakerit voisi ottaa nokkiinsa mutta jos koneessa on normaalit öljynpaineet niin huuhtoisin mähnät pois ja kovaa ajoa.
Varsin vaivaton homma mutta pulttipyssy pitää olla.
En kyllä murehtisi litkujen sekoittumisesta. Periaatteessa liukulaakerit voisi ottaa nokkiinsa mutta jos koneessa on normaalit öljynpaineet niin huuhtoisin mähnät pois ja kovaa ajoa.
-
- Viestit: 97
- Liittynyt: Su Syys 02, 2012 9:58 pm
- Pyörä: ktm 990 adventure s
- Paikkakunta: vieremä
Re: KTM 990 adventure
Kiitos nopeasta vastauksesta. Pitää lähteä sitten pulttikauppaan. Ihan vaan oman mielenrauhan takia sen koneen avaan. Voi olla turhaa työtä,mutta kuitenkin. Samalla uudet laakerit,ja männänrenkaat,niin saa olla huoleti pitkän aikaa.
Re: KTM 990 adventure
.skuikka kirjoitti:http://matkaendurot.net/phpBB3/viewtopi ... &start=120
Tuolta sivulta löytyy kuvat joissa on SE:n vanteesta mitat. 2,5' leveä eli vähän joudut kalkuleeraamaan.
Tästähän se selvisi . 7.5mm kehä jarrulevyn puolella.Kiitos skuikka.
-
- Viestit: 97
- Liittynyt: Su Syys 02, 2012 9:58 pm
- Pyörä: ktm 990 adventure s
- Paikkakunta: vieremä
Re: KTM 990 adventure
No ei ihan suotta tullu avattua pataa.. petilaakerit punametallilla.. ja mäntien laet ihan helvetin karstaiset..
Re: KTM 990 adventure
Noniin taas tyhmiä kysymyksiä.Kuskin penkiltä oikenpuoleisen tankin keskeltä lähtee letku,moottorin syövereihin
minne sen pitäisi kuulua?Oli irti tankkia irrottaessa.
minne sen pitäisi kuulua?Oli irti tankkia irrottaessa.
- Totti
- Viestit: 1073
- Liittynyt: Pe Joulu 07, 2012 4:02 pm
- Pyörä: Tenere 700
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Re: KTM 990 adventure
Letku tankin korvausilmalle? Kunhan se jonnekin sinne syövereihin menee niin hyvä niin.
”On se kumma kun tehdään kunniaa sille joka löi jalkansa poikki.
Vaan se jolla on päässä huminaa, sitä poloista häpeää kaikki.” Timo Rautiainen & Neljäs Sektori
Exät: TransAlp, Africa Twin, 950 Adv, 990 Adv
https://www.kuraukot.fi/
Vaan se jolla on päässä huminaa, sitä poloista häpeää kaikki.” Timo Rautiainen & Neljäs Sektori
Exät: TransAlp, Africa Twin, 950 Adv, 990 Adv
https://www.kuraukot.fi/
- Ludwig
- Viestit: 443
- Liittynyt: Pe Syys 09, 2011 7:14 pm
- Pyörä: KTM 990 adve -08
- Paikkakunta: Finnmark
Re: KTM 990 adventure
ei tyhmä kysymys ollenkaan. letku siellä alhaalla on (1) tankin ylitäytön sekä (2) sadeveden viemäri:jarkar kirjoitti:Noniin taas tyhmiä kysymyksiä.Kuskin penkiltä oikenpuoleisen tankin keskeltä lähtee letku,moottorin syövereihin
minne sen pitäisi kuulua?Oli irti tankkia irrottaessa.
1. siis jos sohit bensaa ohi täyttöreiän, se menee siitä letkusta maahan, älä sijoita sen alapäätä kohti pakoputkea...
2. sadevesi kertyy täyttöreiän ympärille, ja menee letkua pitkin pois. jos letku on tukossa, kertynyt vesi hulahtaa tankkiin kun avaat luukun.
letku siis paikalleen, ja vapaa reitti kohti maata.
tankin ilmausletku on tankin etuyläkulmassa, ja johtaa etusivukatteeseen, josta reikä ulos katteen etusisäpuolelta.
Kraftfahrzeug Trunkenpolz Mattighofen