Sisäkumit vai tubeless
Valvoja: Moderaattorit
Re: Sisäkumit vai tubeless
Tää tein Adven takakumin jollain massalla ja vedin 5cm leveän kiveniskuteipin vannenauhaksi. Yhen kesän toiminu täysin vuotamatta. Nyt en oo tarkistanu tilannetta.
En raskinu ostaa tuota 3mummon teippiä.
En raskinu ostaa tuota 3mummon teippiä.
Paskapuhetta, mutta uskon.
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Sisäkumit vai tubeless
Tämä kuulostaa suunnitelmalta seuraavien renkaiden vaihdon yhteydessä, Sika tilaukseen.skuikka kirjoitti:Ei teippejä, eikä muutenkaan hetkeen viritellyt mutta tuossa rengasta vaihtaessa kurkkasin miltä näyttää Sika T2 vanteessa. Istuu yhä kuin tauti. Kunnon karhennus teräsharjalla, teippitäpät nippoihin että niitä voi kiristää jatkossa ja Sikaa leveä ja litteä lätkä nipan perään. Odotetaan että kuivuu, pannaan rengas paikalleen ja ajetaan, vaihdellen renkaita sitä mukaa kun ne loppuu.
Kylätason kurapyöräilijä.
-
- Viestit: 2214
- Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
- Pyörä: SE ja Temmi 450fi
- Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Re: Sisäkumit vai tubeless
Uskallan jo pikkuhiljaa suositella. Etusessa on ollut kai 8v liimaus, takasessa on tuoreempi kun vaihdoin navan pyörän vaihtuessa. Motot siis kyseessä, enskoissa arvon muusseihin siirtymistä.
Harjauksen jälkeen tietty asetonilla loppupuhdistus.
Harjauksen jälkeen tietty asetonilla loppupuhdistus.
- Ilmari
- Viestit: 1059
- Liittynyt: Su Maalis 12, 2006 11:15 am
- Pyörä: T7,CBR600, zxr6
- Paikkakunta: Kokkola
Re: Sisäkumit vai tubeless
Moe.
Kerran käynyt silleen, että wanhasta gessusta pääsi takarenkaasta ilmat pihalle, ku ajoin johonki pattiin. Ja sokerina pohjalla kumi päätti "irrota" vanteelta.
Ja tämähän onki maastossa tekemätön paikka, kun käytössä ei ole riittävästi tuottoa tarjoavaa kompuraa. Onneksi olin edes jollain lailla ihmisten ilmoilla. Eli rengas irti, pyörittelin sen tien varteen ja soitin kaverille, että hakea mies ja rengas huoltoasemalle ja sitte taas takaisin.
Sen jälkeen on aina ollut sisuskumit, koska se tubelles saattaa EHKÄ irrotas vanteelta jossain jumalan selän takana...
Kerran käynyt silleen, että wanhasta gessusta pääsi takarenkaasta ilmat pihalle, ku ajoin johonki pattiin. Ja sokerina pohjalla kumi päätti "irrota" vanteelta.
Ja tämähän onki maastossa tekemätön paikka, kun käytössä ei ole riittävästi tuottoa tarjoavaa kompuraa. Onneksi olin edes jollain lailla ihmisten ilmoilla. Eli rengas irti, pyörittelin sen tien varteen ja soitin kaverille, että hakea mies ja rengas huoltoasemalle ja sitte taas takaisin.
Sen jälkeen on aina ollut sisuskumit, koska se tubelles saattaa EHKÄ irrotas vanteelta jossain jumalan selän takana...
-
- Viestit: 2214
- Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
- Pyörä: SE ja Temmi 450fi
- Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Re: Sisäkumit vai tubeless
Tuon on ihan tosi juttu, siksi en ole enskoissa edes koittanut. Minulla on sisukka matkassa aina siltä varalta ettei muu auta mutta toistaiseksi on koiranpaskoilla (heh, no kerran teippaamalla sisäpuolelta ) selvitty.
Noissa vanteissa on pikku kynnys palteessa, varmaan osasyy ettei ole ongelmia tullut. Ajoin minä kerran sen verran kiveen että piti vasaraa näyttää vanteelle kotona, ilmat ihme kyllä pysyi kyydissä.
Noissa vanteissa on pikku kynnys palteessa, varmaan osasyy ettei ole ongelmia tullut. Ajoin minä kerran sen verran kiveen että piti vasaraa näyttää vanteelle kotona, ilmat ihme kyllä pysyi kyydissä.
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Sisäkumit vai tubeless
Tuo on tärkeä ominaisuus jos aikoo tehdä tubeleksen ja kaikissa enskavanteissa tuota ei ole, lisäksi enskavanteissa voi olla vino- tai ristikarhennus vanteen reunassa antamassa pitoa renkaalle ettei pyörähdä niin helposti, tämä karhennus voi olla potenttiaalinen vuotokohta tubeleksena.skuikka kirjoitti:Noissa vanteissa on pikku kynnys palteessa
Kylätason kurapyöräilijä.
-
- Viestit: 150
- Liittynyt: Pe Helmi 16, 2007 8:54 pm
- Pyörä: R1100GS, XF650
- Paikkakunta: Kajaani
Re: Sisäkumit vai tubeless
Kuntoilu ja ulkoilumielellä...
-
- Viestit: 2214
- Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
- Pyörä: SE ja Temmi 450fi
- Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Re: Sisäkumit vai tubeless
Tuota joutuu muuten tekemään tosi usein tuon takavanteen kanssa. Valuvanteessa kai on tasaisempi tuo sisäpinta ja.matalampi uuma niin lähtee helpommin nousemaan.
Re: Sisäkumit vai tubeless
Onnistuuko jarrucliinerillä, vai mikä olis hyvä aines?
Taas lähti mopo käsistä
-
- Viestit: 2214
- Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
- Pyörä: SE ja Temmi 450fi
- Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Re: Sisäkumit vai tubeless
Starttipilotti on ollut minusta paras. Jos ei pomppaa, ennen uusintasytytystä puhalla paineilmalla renkaan sisus että on happea seuraavalle yritykselle.
Venttiilistä sielu pois, muuten käy helposti niin että rengas nousee vähän palteelle mutta kun palokaasut jäähtyy, imahtaa takaisin. Korvausilma venan kautta kuvitellakseni auttaa.
Hanskat ja suojalasit on kova sana. Kerran poltin sormen kun paljain käsin turasin ja pistoliekki osui kynnen juureen.
Venttiilistä sielu pois, muuten käy helposti niin että rengas nousee vähän palteelle mutta kun palokaasut jäähtyy, imahtaa takaisin. Korvausilma venan kautta kuvitellakseni auttaa.
Hanskat ja suojalasit on kova sana. Kerran poltin sormen kun paljain käsin turasin ja pistoliekki osui kynnen juureen.
Re: Sisäkumit vai tubeless
Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.
E. F. Schumacher
E. F. Schumacher
Re: Sisäkumit vai tubeless
https://youtu.be/ROd8n-rw0ss
Tubliss on ihan toimiva systeemi. Linkin videossa objektiivinen näkemys hyvistä ja huonoista puolista.
Vannetta pitää modata poraamalla toinen rei'istä (vannelukko/venttiilin reikä) isommaksi. Tublississa rikkoutuvaa lähinnä sen oma sisäkumi, varaosat pitänee tilata tublissilta jos paikkaus ei onnistu. Mousse on vielä pomminvarmempi, mutta samalla paljon kalliimpi vaihtoehto.
Tubliss on ihan toimiva systeemi. Linkin videossa objektiivinen näkemys hyvistä ja huonoista puolista.
Vannetta pitää modata poraamalla toinen rei'istä (vannelukko/venttiilin reikä) isommaksi. Tublississa rikkoutuvaa lähinnä sen oma sisäkumi, varaosat pitänee tilata tublissilta jos paikkaus ei onnistu. Mousse on vielä pomminvarmempi, mutta samalla paljon kalliimpi vaihtoehto.
-
- Viestit: 150
- Liittynyt: Pe Helmi 16, 2007 8:54 pm
- Pyörä: R1100GS, XF650
- Paikkakunta: Kajaani
Re: Sisäkumit vai tubeless
Spray mallin Bräkkäriä on kait aika yleisesti käytetty. Lähinnä siinäkin taitaa palaa se ponneaine (siis pumppupullo ei toimi niin hyvin kuin spray.. Laittoivat jossain videolla tabac illakin.
Kuntoilu ja ulkoilumielellä...
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Sisäkumit vai tubeless
Valmis tubeless kitti: https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R ... s&_sacat=0
https://www.youtube.com/watch?v=ikKeVNBAmQQ
https://www.youtube.com/watch?v=ikKeVNBAmQQ
Kylätason kurapyöräilijä.