XT 660 R/X rakentelu

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

jarno78
Viestit: 1666
Liittynyt: Ke Syys 08, 2010 6:21 pm
Pyörä: kawasaakeli kle ja Suzuki DR 125
Paikkakunta: Kellokoski

Re: XT 660 R/X rakentelu

Viesti Kirjoittaja jarno78 »

mulla oli rotta tunturissa kans lipaslaatikot :) Junioriin vois kans hommata laatikot, eihän niihin juuri mitään mahu mut ruuat ja varakalsarit sukkien kans et työkalut
Yksinäinen Susi
mikaka
Viestit: 146
Liittynyt: Ti Syys 04, 2018 8:02 pm
Pyörä: Tenere 700
Paikkakunta: Leppävirta

Re: XT 660 R/X rakentelu

Viesti Kirjoittaja mikaka »

Ammuslaatikot on sopivat tälläiseen lähiseutu ajeluun mitä on näin syksystä tullu tehtyä.
Ensi kesälle jos tälläiset
https://www.varusteleka.fi/fi/product/m ... akki/25661

Mutta minkä kokoisia mahtaa olla muilla noi sivulla roikkuvat säkit 30 vai 50 litraa.
ja niihin pitää keksiä joku alumiinilevy kiinnitykseen.
Jamppi79
Viestit: 11
Liittynyt: Ti Loka 02, 2018 9:59 pm
Pyörä: yamaha xt660r

Re: XT 660 R/X rakentelu

Viesti Kirjoittaja Jamppi79 »

Houhou. Xtx:ään nappulakumia, ootteko minkä kokoista laittanu???
Avatar
x-mean
Viestit: 1165
Liittynyt: Ti Marras 20, 2007 6:28 pm
Pyörä: sattuman kaupalla

Re: XT 660 R/X rakentelu

Viesti Kirjoittaja x-mean »

Jamppi79 kirjoitti:Houhou. Xtx:ään nappulakumia, ootteko minkä kokoista laittanu???
Jos nimenomaan x:sään meinaat,niin paremmin ainakin saatavilla olis vakiota kapeampaa rengasta,mutta riippuen leveys/korkeus -suhteesta voi tietysti vähän muuttaa ohjausgeometriaa,mutta onko sillä nyt sitten väliäkään talven (ehkä vähäisillä) ajoilla?
Itellä vain R mallista semmosta kokemusta että onhan noissa tosin välillä nappularenkaissakin melkosia korkeuseroja mutta hyvin on pelanneet.
Tässä on ainakin jotain suosituksia kun sivua selailee alaspäin https://mprenkaat-store.com/moottoripyo ... kinnat.php
Foorumin "sekakäyttäjä"
Jamppi79
Viestit: 11
Liittynyt: Ti Loka 02, 2018 9:59 pm
Pyörä: yamaha xt660r

Re: XT 660 R/X rakentelu

Viesti Kirjoittaja Jamppi79 »

Äx nimenomaan, takarenkaan kanssa ei onkelmaa mut etunen 120/70 17 alla ja tarjolla näyttäis olevan 130/80-90,...melkonen mötkö, ja korkeusero mietityttää.
Peltsi
Viestit: 2821
Liittynyt: To Loka 14, 2004 9:13 pm
Pyörä: Tunturi
Paikkakunta: Oulu

Re: XT 660 R/X rakentelu

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

TKC80 on tieten vieläki jotakuinki ainua mistä tuo oikea koko löytyy.
Paskapuhetta, mutta uskon.
mikaka
Viestit: 146
Liittynyt: Ti Syys 04, 2018 8:02 pm
Pyörä: Tenere 700
Paikkakunta: Leppävirta

Re: XT 660 R/X rakentelu

Viesti Kirjoittaja mikaka »

Osaisko joku sanoa mikä noista motonetin lokareista kävis helpoiten Ärrään
https://www.motonet.fi/fi/kategoria/100 ... Lokasuojat
Kun olis varmaan hyvä laittaa joku tarvike loksu kun pikkulokarin otin pois kun piikit heitin alle.
Avatar
x-mean
Viestit: 1165
Liittynyt: Ti Marras 20, 2007 6:28 pm
Pyörä: sattuman kaupalla

Re: XT 660 R/X rakentelu

Viesti Kirjoittaja x-mean »

Jamppi79 kirjoitti:Äx nimenomaan, takarenkaan kanssa ei onkelmaa mut etunen 120/70 17 alla ja tarjolla näyttäis olevan 130/80-90,...melkonen mötkö, ja korkeusero mietityttää.
Mielipiteeni sanoo että no problem,ainakin jos laittaatoisenmallisen loksun eli ylös normi sm loksu :wink:
Foorumin "sekakäyttäjä"
Avatar
x-mean
Viestit: 1165
Liittynyt: Ti Marras 20, 2007 6:28 pm
Pyörä: sattuman kaupalla

Re: XT 660 R/X rakentelu

Viesti Kirjoittaja x-mean »

mikaka kirjoitti:Osaisko joku sanoa mikä noista motonetin lokareista kävis helpoiten Ärrään
https://www.motonet.fi/fi/kategoria/100 ... Lokasuojat
Kun olis varmaan hyvä laittaa joku tarvike loksu kun pikkulokarin otin pois kun piikit heitin alle.
Moro.
Joutuu ainakin ottamaan ne etuteleskooppien suojat pois (kuten huomaat),mutta eihän talvella niitä silleen tarvitsekkaan.
Tämä kävi mulle: https://www.motonet.fi/fi/tuote/4004130 ... alli-musta,oletan että on 21" pyörälle tämäkin motonetin,samalta näyttää nimeä myöden ja on ihan komee 8)
Foorumin "sekakäyttäjä"
mikaka
Viestit: 146
Liittynyt: Ti Syys 04, 2018 8:02 pm
Pyörä: Tenere 700
Paikkakunta: Leppävirta

Re: XT 660 R/X rakentelu

Viesti Kirjoittaja mikaka »

Pitää käydä tuollainen hakemassa
Jotkut kunnolliset suojat varmaan muutenkin voisi ostaa etuputkille.
Jos tarvike lokarin antas olla kesälläkin.
Niitä kumisukkia tai mitä ne nyt onkaan
Jos on vinkkejä niistäkin otan mielelläni vastaan.
T. Mika
Avatar
x-mean
Viestit: 1165
Liittynyt: Ti Marras 20, 2007 6:28 pm
Pyörä: sattuman kaupalla

Re: XT 660 R/X rakentelu

Viesti Kirjoittaja x-mean »

Ajelin tuota x-mallia (-07 jälkeen tullutta mallia) ja huomioni oli että ompas hermostuneen oloinen "mopovauhdissa" ja sen alle.
Kun vertaa R-malliin niin käytös on tavallaan päinvastainen,ärrä hieman tuppaa vipattelemaan sitten enempi motarivauhdeissa.
Joo,onhan noissa eri keulakulmat kyllä,joka selittää toki eroja osin.
Toki myös keskeltä kulunut takarengas vaikuttaa ajettavuuteen.mutta silti ei ole sattunut vastaan näin hermostuneen oloista vekotinta vaikka monella pyörällä on tullu kokeiltua.
Joskus lukenut että olis tehtaalla jääneet joistain pyöristä vaseliinit vähiin ohjauslaakereista,se nyt ekana tulis mieleen. :wink:
Onko muita ehdotuksia ?
Foorumin "sekakäyttäjä"
Koheltaja
Viestit: 8367
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: XT 660 R/X rakentelu

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Renkaat ja rengaspaineet vaikuttaa paljon hermostuneisuuteen, samoin takapyörän linjaus että pyörä kulkee suorassa, ei kannata luottaa haarukan merkintöihin. Ne X:ät mitä olen ajanut on olleet vakaita ajaa kaikissa nopeuksissa, renkaina oli muistaakseni Misukan joku Pilot ja toisessa Conti Attack SM.
Kylätason kurapyöräilijä.
Koheltaja
Viestit: 8367
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: XT 660 R/X rakentelu

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Joskus oli puhetta että puhdistan irtalukon bräkliinillä ja voitelen PRF Teflonilla. Joku mietti sitä mitä virtalukon pohja ja sirutunnistin tykkää tästä. Purin virtalukon isoa puhdistusta varten ja sirutunnistin on erillinen osa virtalukon etupuolella ja täysin itsenäinen osa sekä hermeettinen eli se ei ota turpaansa virtalukon pesusta. Virtalukon pohja on täysin mekaaninen eikä sekään tykkää tuosta puhdistusmetelmästä huonoa. Aika paljon oli hienoa hiekkapölyä koko paketin sisällä.
Kylätason kurapyöräilijä.
Avatar
x-mean
Viestit: 1165
Liittynyt: Ti Marras 20, 2007 6:28 pm
Pyörä: sattuman kaupalla

Re: XT 660 R/X rakentelu

Viesti Kirjoittaja x-mean »

...aivan,hyvää tietoisuutta edellä Koheltajalla,itsellä oli tuo purkukin yhdessä vaiheessa mielessä mutta jäi tekemättä.
Tais tarvita erikoistyökaluja?
Edellä oli myös puhetta xtx mallin hermostuneesta käytöksestä.Pyörän etupää nostettiin ylös,väljyyttä ei havaittu,ja ohjaus kääntyi kevyesti.
Mutta mutta...
Ohjauksen keskivaiheilla,siis kun pyörän suunta on eteenpäin,tuntuu tuskin havaittava pykälä.Hoksasin tuon kun pidin samalla tarakasta kiinni,kun kääntelin ohjausta.Siis "käsituntumalla" jotain on vialla kuitenkin ohjauslaakerissa,eipä kai tuo perässä asti tuntuva "pykälä" voi oikeen muustakaan johtua :roll: (ellei linkun laakerista välittymällä)
Varmuudeksi laakerit vaihtoon,myös linkun alin,sekin kun taitaa olla hitusen väljä.
Foorumin "sekakäyttäjä"
Koheltaja
Viestit: 8367
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: XT 660 R/X rakentelu

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Virtalukossa on katkoruuvit ja ne joutuu avaamaan poraamalla ja lyömällä reikään Torx kärki. Periaatteessa riittää kun irroittaa virtalukon pohjan, koko virtalukkoa ei tarvii irroittaa yläkolmiosta jos ei halua. Yläkolmion joutuu joka tapauksessa irroittamaan että pääsee lukkoon käsiksi.
Kylätason kurapyöräilijä.
Vastaa Viestiin