XT 660 R/X rakentelu
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
-
- Viestit: 1666
- Liittynyt: Ke Syys 08, 2010 6:21 pm
- Pyörä: kawasaakeli kle ja Suzuki DR 125
- Paikkakunta: Kellokoski
Re: XT 660 R/X rakentelu
mulla oli rotta tunturissa kans lipaslaatikot Junioriin vois kans hommata laatikot, eihän niihin juuri mitään mahu mut ruuat ja varakalsarit sukkien kans et työkalut
Yksinäinen Susi
Re: XT 660 R/X rakentelu
Ammuslaatikot on sopivat tälläiseen lähiseutu ajeluun mitä on näin syksystä tullu tehtyä.
Ensi kesälle jos tälläiset
https://www.varusteleka.fi/fi/product/m ... akki/25661
Mutta minkä kokoisia mahtaa olla muilla noi sivulla roikkuvat säkit 30 vai 50 litraa.
ja niihin pitää keksiä joku alumiinilevy kiinnitykseen.
Ensi kesälle jos tälläiset
https://www.varusteleka.fi/fi/product/m ... akki/25661
Mutta minkä kokoisia mahtaa olla muilla noi sivulla roikkuvat säkit 30 vai 50 litraa.
ja niihin pitää keksiä joku alumiinilevy kiinnitykseen.
Re: XT 660 R/X rakentelu
Houhou. Xtx:ään nappulakumia, ootteko minkä kokoista laittanu???
Re: XT 660 R/X rakentelu
Jos nimenomaan x:sään meinaat,niin paremmin ainakin saatavilla olis vakiota kapeampaa rengasta,mutta riippuen leveys/korkeus -suhteesta voi tietysti vähän muuttaa ohjausgeometriaa,mutta onko sillä nyt sitten väliäkään talven (ehkä vähäisillä) ajoilla?Jamppi79 kirjoitti:Houhou. Xtx:ään nappulakumia, ootteko minkä kokoista laittanu???
Itellä vain R mallista semmosta kokemusta että onhan noissa tosin välillä nappularenkaissakin melkosia korkeuseroja mutta hyvin on pelanneet.
Tässä on ainakin jotain suosituksia kun sivua selailee alaspäin https://mprenkaat-store.com/moottoripyo ... kinnat.php
Foorumin "sekakäyttäjä"
Re: XT 660 R/X rakentelu
Äx nimenomaan, takarenkaan kanssa ei onkelmaa mut etunen 120/70 17 alla ja tarjolla näyttäis olevan 130/80-90,...melkonen mötkö, ja korkeusero mietityttää.
Re: XT 660 R/X rakentelu
TKC80 on tieten vieläki jotakuinki ainua mistä tuo oikea koko löytyy.
Paskapuhetta, mutta uskon.
Re: XT 660 R/X rakentelu
Osaisko joku sanoa mikä noista motonetin lokareista kävis helpoiten Ärrään
https://www.motonet.fi/fi/kategoria/100 ... Lokasuojat
Kun olis varmaan hyvä laittaa joku tarvike loksu kun pikkulokarin otin pois kun piikit heitin alle.
https://www.motonet.fi/fi/kategoria/100 ... Lokasuojat
Kun olis varmaan hyvä laittaa joku tarvike loksu kun pikkulokarin otin pois kun piikit heitin alle.
Re: XT 660 R/X rakentelu
Mielipiteeni sanoo että no problem,ainakin jos laittaatoisenmallisen loksun eli ylös normi sm loksuJamppi79 kirjoitti:Äx nimenomaan, takarenkaan kanssa ei onkelmaa mut etunen 120/70 17 alla ja tarjolla näyttäis olevan 130/80-90,...melkonen mötkö, ja korkeusero mietityttää.
Foorumin "sekakäyttäjä"
Re: XT 660 R/X rakentelu
Moro.mikaka kirjoitti:Osaisko joku sanoa mikä noista motonetin lokareista kävis helpoiten Ärrään
https://www.motonet.fi/fi/kategoria/100 ... Lokasuojat
Kun olis varmaan hyvä laittaa joku tarvike loksu kun pikkulokarin otin pois kun piikit heitin alle.
Joutuu ainakin ottamaan ne etuteleskooppien suojat pois (kuten huomaat),mutta eihän talvella niitä silleen tarvitsekkaan.
Tämä kävi mulle: https://www.motonet.fi/fi/tuote/4004130 ... alli-musta,oletan että on 21" pyörälle tämäkin motonetin,samalta näyttää nimeä myöden ja on ihan komee
Foorumin "sekakäyttäjä"
Re: XT 660 R/X rakentelu
Pitää käydä tuollainen hakemassa
Jotkut kunnolliset suojat varmaan muutenkin voisi ostaa etuputkille.
Jos tarvike lokarin antas olla kesälläkin.
Niitä kumisukkia tai mitä ne nyt onkaan
Jos on vinkkejä niistäkin otan mielelläni vastaan.
T. Mika
Jotkut kunnolliset suojat varmaan muutenkin voisi ostaa etuputkille.
Jos tarvike lokarin antas olla kesälläkin.
Niitä kumisukkia tai mitä ne nyt onkaan
Jos on vinkkejä niistäkin otan mielelläni vastaan.
T. Mika
Re: XT 660 R/X rakentelu
Ajelin tuota x-mallia (-07 jälkeen tullutta mallia) ja huomioni oli että ompas hermostuneen oloinen "mopovauhdissa" ja sen alle.
Kun vertaa R-malliin niin käytös on tavallaan päinvastainen,ärrä hieman tuppaa vipattelemaan sitten enempi motarivauhdeissa.
Joo,onhan noissa eri keulakulmat kyllä,joka selittää toki eroja osin.
Toki myös keskeltä kulunut takarengas vaikuttaa ajettavuuteen.mutta silti ei ole sattunut vastaan näin hermostuneen oloista vekotinta vaikka monella pyörällä on tullu kokeiltua.
Joskus lukenut että olis tehtaalla jääneet joistain pyöristä vaseliinit vähiin ohjauslaakereista,se nyt ekana tulis mieleen.
Onko muita ehdotuksia ?
Kun vertaa R-malliin niin käytös on tavallaan päinvastainen,ärrä hieman tuppaa vipattelemaan sitten enempi motarivauhdeissa.
Joo,onhan noissa eri keulakulmat kyllä,joka selittää toki eroja osin.
Toki myös keskeltä kulunut takarengas vaikuttaa ajettavuuteen.mutta silti ei ole sattunut vastaan näin hermostuneen oloista vekotinta vaikka monella pyörällä on tullu kokeiltua.
Joskus lukenut että olis tehtaalla jääneet joistain pyöristä vaseliinit vähiin ohjauslaakereista,se nyt ekana tulis mieleen.
Onko muita ehdotuksia ?
Foorumin "sekakäyttäjä"
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: XT 660 R/X rakentelu
Renkaat ja rengaspaineet vaikuttaa paljon hermostuneisuuteen, samoin takapyörän linjaus että pyörä kulkee suorassa, ei kannata luottaa haarukan merkintöihin. Ne X:ät mitä olen ajanut on olleet vakaita ajaa kaikissa nopeuksissa, renkaina oli muistaakseni Misukan joku Pilot ja toisessa Conti Attack SM.
Kylätason kurapyöräilijä.
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: XT 660 R/X rakentelu
Joskus oli puhetta että puhdistan irtalukon bräkliinillä ja voitelen PRF Teflonilla. Joku mietti sitä mitä virtalukon pohja ja sirutunnistin tykkää tästä. Purin virtalukon isoa puhdistusta varten ja sirutunnistin on erillinen osa virtalukon etupuolella ja täysin itsenäinen osa sekä hermeettinen eli se ei ota turpaansa virtalukon pesusta. Virtalukon pohja on täysin mekaaninen eikä sekään tykkää tuosta puhdistusmetelmästä huonoa. Aika paljon oli hienoa hiekkapölyä koko paketin sisällä.
Kylätason kurapyöräilijä.
Re: XT 660 R/X rakentelu
...aivan,hyvää tietoisuutta edellä Koheltajalla,itsellä oli tuo purkukin yhdessä vaiheessa mielessä mutta jäi tekemättä.
Tais tarvita erikoistyökaluja?
Edellä oli myös puhetta xtx mallin hermostuneesta käytöksestä.Pyörän etupää nostettiin ylös,väljyyttä ei havaittu,ja ohjaus kääntyi kevyesti.
Mutta mutta...
Ohjauksen keskivaiheilla,siis kun pyörän suunta on eteenpäin,tuntuu tuskin havaittava pykälä.Hoksasin tuon kun pidin samalla tarakasta kiinni,kun kääntelin ohjausta.Siis "käsituntumalla" jotain on vialla kuitenkin ohjauslaakerissa,eipä kai tuo perässä asti tuntuva "pykälä" voi oikeen muustakaan johtua (ellei linkun laakerista välittymällä)
Varmuudeksi laakerit vaihtoon,myös linkun alin,sekin kun taitaa olla hitusen väljä.
Tais tarvita erikoistyökaluja?
Edellä oli myös puhetta xtx mallin hermostuneesta käytöksestä.Pyörän etupää nostettiin ylös,väljyyttä ei havaittu,ja ohjaus kääntyi kevyesti.
Mutta mutta...
Ohjauksen keskivaiheilla,siis kun pyörän suunta on eteenpäin,tuntuu tuskin havaittava pykälä.Hoksasin tuon kun pidin samalla tarakasta kiinni,kun kääntelin ohjausta.Siis "käsituntumalla" jotain on vialla kuitenkin ohjauslaakerissa,eipä kai tuo perässä asti tuntuva "pykälä" voi oikeen muustakaan johtua (ellei linkun laakerista välittymällä)
Varmuudeksi laakerit vaihtoon,myös linkun alin,sekin kun taitaa olla hitusen väljä.
Foorumin "sekakäyttäjä"
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: XT 660 R/X rakentelu
Virtalukossa on katkoruuvit ja ne joutuu avaamaan poraamalla ja lyömällä reikään Torx kärki. Periaatteessa riittää kun irroittaa virtalukon pohjan, koko virtalukkoa ei tarvii irroittaa yläkolmiosta jos ei halua. Yläkolmion joutuu joka tapauksessa irroittamaan että pääsee lukkoon käsiksi.
Kylätason kurapyöräilijä.