Pakkomielteenä Africa Twin 750

Yleistä keskustelua enduroista

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

vcf
Viestit: 4
Liittynyt: Ti Marras 27, 2018 1:33 pm
Pyörä: Beta 350RR
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Pakkomielteenä Africa Twin 750

Viesti Kirjoittaja vcf »

Joo moi, nyt on ollu kyllä suhteellisen pitkä talvi. On tullut luettua kyseinen foorumi läpi varmasti etuperin ja takaperin. Tunnelmat vähintäänkin sekavat. Liikaa tarjontaa ja liian ailahteleva mieli.
Nyt kiinnostelis xt660z tenere, vaan kiven alla näyttävät olevan.
Jos Pirkanmaalta tai siedettävän etäisyyden tuntumasta on tarjolla jotain hauskaa niin saa tarjota! Nettimoton valikoima on kyllä ankarassa 24/7 seurannassa.

Ja kysymys, onko DR800s liian möhkäle vaiko passeli 176/70 kokoiselle?
RiiMi
Viestit: 1483
Liittynyt: Su Syys 25, 2005 11:46 am
Pyörä: Honda cbf 1000f
Paikkakunta: somero

Re: Pakkomielteenä Africa Twin 750

Viesti Kirjoittaja RiiMi »

https://www.youtube.com/watch?v=hpWCBUB_4Wk

En usko ,et dr big mikään liian möhkäle sulle ois. :mrgreen:
Any bike can be taken off road. The question is:
How much fun did you have doing it
Avatar
Tumpeelo
Viestit: 289
Liittynyt: Ti Marras 07, 2017 2:02 pm
Pyörä: Orbea
Paikkakunta: Pornainen

Re: Pakkomielteenä Africa Twin 750

Viesti Kirjoittaja Tumpeelo »

vcf kirjoitti:.

Ja kysymys, onko DR800s liian möhkäle vaiko passeli 176/70 kokoiselle?
Tuosta en tiedä, mutta AT on ainakin liian iso sulle jos pusikkoon on mieli.

T: 187cm/105kg, ja puskassa lentelee ärräpäät kun on niin mahoton möhkö.
"We have to stop because, it came something stone or something through seat. Up in the ass of Timo"
Koheltaja
Viestit: 8361
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Pakkomielteenä Africa Twin 750

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

AT sopii yhtä hyvin pusikkoon ja maastoon kun kisaenska euroopan pikitie tournelle reissukamojen ja kyytiläisen kera. Tuli monesti käännyttyä mettäautotiellä ympäri AT:n kanssa kun kevyemmällä olisin jatkanut eteenpäin, jotkut tykkää ajaa tollaisella norsulla maastossa, mä en.
Kylätason kurapyöräilijä.
Avatar
teneraattori
Viestit: 437
Liittynyt: Ma Kesä 05, 2006 6:09 pm
Pyörä: ON
Paikkakunta: suurhollola

Re: Pakkomielteenä Africa Twin 750

Viesti Kirjoittaja teneraattori »

vcf kirjoitti: Ja kysymys, onko DR800s liian möhkäle vaiko passeli 176/70 kokoiselle?
Molemmilla AT ja DR on tullut liikuttua, mulla mittaa 182. Kyl DR tuntui mulla ainakin kaatuvammalta, ehkä painopiste on myös ylempänä. Mut pärjäähän noilla kun liikkeessä pysyy. Aikoinaan kun mm. DR BIGILLÄ ajettiin aavikoilla, niin kuski Gaston Rahier oli melkoinen hukkapätkä ja niin vain pärjäsi. Netissä on kuvia, missä Rahier poseeraa DRn vierellä, satula on rinnan tasolla.
Entiset: DR 600 -> NX 650 -> TA 650 -> XT 600 -> DR 800
Nykyiset: XT 600Z , YZ 250, XRV 750, DR650SE, entinen DR600 palasi.
Sanottua: Jokainen metsästyspäivä lisää elinaikaa samanverran, elän siis vanhaksi.
sim
Viestit: 256
Liittynyt: Su Heinä 01, 2012 8:22 pm
Pyörä: AT-98
Paikkakunta: Helsinki/Kainuu

Re: Pakkomielteenä Africa Twin 750

Viesti Kirjoittaja sim »

Ittellä 98 AT, pituus 185 ja laskiä riittää. Alottevalle ihan hyvä yleispyörä. Pärjää huonollakin tiellä ja polulla, mutta tulee hiki joka tapauksessa. Ostaessa oli 77k nyt taitaa 12k tms. kun mittari pyörähti niin avasin koneen koska halusin harrastaa ja minun yksilössä oli vielä hoonaus jäljet näkyvillä, eikä merkkejä että konetta olisi avattu ennen.
Konetta olen vähän laittanu , teki helpommaksi ajaa kun hain lisää vääntöä alemmas, mutta ois voinu jättää välistäkin, bensasta tykkää nykyään. Uusi takaiskari ja alustan huolto toi ajettavuuteen lisää.

3k hintaluokassa oikein hyvä valinta.
Virransäädin ( tai sen liitin) on hajonnut, ainut vika jätti "tielle" kun akku tyhjeni. Bensapumppu ei ole vielä hajonnut mutta se on jo edellisen toimesta vaihdettu.
Avatar
Creature
Viestit: 507
Liittynyt: Su Marras 07, 2004 1:56 am
Pyörä: Suzuki DR 800
Paikkakunta: Espoo

Re: Pakkomielteenä Africa Twin 750

Viesti Kirjoittaja Creature »

Joskus kun AT:tä harkitsin niin yksi iso asia oli Hondan maine luotettavana kulkijana. Aina ollut se mielikuva, että kun muut leviää tielle niin Honda jatkaa.

Oma pakkomielle oli taasen DR800 uudempi ja sen sitten hankin. Pituus ja paino mulla samaa luokkaa, eikä mulle ainakaan ole liian möhkäle. Kyllä niillä ajaa tarvittaessa maailman laidalle. Ennen tätä hankin kevyemmän DR650RS:n, eikä ole pahaa sanottavaa. Oma luonnehdinta menee jotakuinkin niin, että DR:t on tarpeeksi sivistyneitä matkantekoon, mutta niissä on silti jotenkin astetta enemmän uskottavuutta. Jos 650, niin nyttemmin ottaisin sähköstartilla.

DR:ien osalta ainakaan en ihan käsitä puhetta tärinöistä. Ainut ajamani pyörä mikä on tärissyt mitenkään olennaisesti eli suorastaan hakannut oli KTM, niitä ensimmäisiä 690 Adventureja, ja sekin vain herkemmin joissain tilanteissa. Onko sitten niin, että joillain pienikin tärinä aiheuttaa fyysisiä oireita tms?
Joh. 3:16

Solifer Export > Tunturi Tiger Aqua > Solifer Speed > Suzuki RG 125 > KTM GS 125 > Yamaha TDR 250 > Suzuki DR 650 RS > Suzuki VS 1400 Intruder > Suzuki DR 800S
Avatar
Happi
Viestit: 2872
Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 7:42 am
Pyörä: 690ER, 800XCA
Paikkakunta: Pori

Re: Pakkomielteenä Africa Twin 750

Viesti Kirjoittaja Happi »

Creature kirjoitti: Ainut ajamani pyörä mikä on tärissyt mitenkään olennaisesti eli suorastaan hakannut oli KTM, niitä ensimmäisiä 690 Adventureja, ja sekin vain herkemmin joissain tilanteissa. Onko sitten niin, että joillain pienikin tärinä aiheuttaa fyysisiä oireita tms?

Mikäs se tämmönen 690 Adventure on?

Happi
Avatar
Creature
Viestit: 507
Liittynyt: Su Marras 07, 2004 1:56 am
Pyörä: Suzuki DR 800
Paikkakunta: Espoo

Re: Pakkomielteenä Africa Twin 750

Viesti Kirjoittaja Creature »

Mikäs se tämmönen 690 Adventure on?

Happi[/quote]


Hyvä kysymys. Siinä vuosituhannen vaihteen molemmin puolin markkinoilla ollut, veikeillä "Darth Vader" -katteilla varustettu yksisylinterinen täristäjä. Moottori oli joku LC4? Olisko ollut kuitenkin 640? Ensin noita oli yläetulokarilla, sitten siirtyi alas.

Jotain muistan, jotain en. Pitää kerrata opittua näemmä.
Joh. 3:16

Solifer Export > Tunturi Tiger Aqua > Solifer Speed > Suzuki RG 125 > KTM GS 125 > Yamaha TDR 250 > Suzuki DR 650 RS > Suzuki VS 1400 Intruder > Suzuki DR 800S
seikkailuendurol.la
Viestit: 109
Liittynyt: Ti Kesä 28, 2016 12:09 am
Pyörä: Honda CRF1100L Africa Twin
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Re: Pakkomielteenä Africa Twin 750

Viesti Kirjoittaja seikkailuendurol.la »

vcf kirjoitti:Ja kysymys, onko DR800s liian möhkäle vaiko passeli 176/70 kokoiselle?
Samoissa mitoissa olen ja molemmat mallit olen omistanut. Pärjätty on ja joka kerta olen saanut kaatuneen pyörän ylös vaikka käsissä ei luiden ja nahan lisäksi paljon muuta ole. Muutaman kerran olen kaatunut, kun ei ole jaloissa voima riittänyt pitämään pystyssä.

Taidon karttuessa pituuden puute on häirinnyt vähemmän. Heti kun pyörään saa vähän vauhtia, paino ja korkeus lakkaa häiritsemästä.
Vastaa Viestiin