Pakkomielteenä Africa Twin 750
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Re: Pakkomielteenä Africa Twin 750
Joo moi, nyt on ollu kyllä suhteellisen pitkä talvi. On tullut luettua kyseinen foorumi läpi varmasti etuperin ja takaperin. Tunnelmat vähintäänkin sekavat. Liikaa tarjontaa ja liian ailahteleva mieli.
Nyt kiinnostelis xt660z tenere, vaan kiven alla näyttävät olevan.
Jos Pirkanmaalta tai siedettävän etäisyyden tuntumasta on tarjolla jotain hauskaa niin saa tarjota! Nettimoton valikoima on kyllä ankarassa 24/7 seurannassa.
Ja kysymys, onko DR800s liian möhkäle vaiko passeli 176/70 kokoiselle?
Nyt kiinnostelis xt660z tenere, vaan kiven alla näyttävät olevan.
Jos Pirkanmaalta tai siedettävän etäisyyden tuntumasta on tarjolla jotain hauskaa niin saa tarjota! Nettimoton valikoima on kyllä ankarassa 24/7 seurannassa.
Ja kysymys, onko DR800s liian möhkäle vaiko passeli 176/70 kokoiselle?
Re: Pakkomielteenä Africa Twin 750
Any bike can be taken off road. The question is:
How much fun did you have doing it
How much fun did you have doing it
Re: Pakkomielteenä Africa Twin 750
Tuosta en tiedä, mutta AT on ainakin liian iso sulle jos pusikkoon on mieli.vcf kirjoitti:.
Ja kysymys, onko DR800s liian möhkäle vaiko passeli 176/70 kokoiselle?
T: 187cm/105kg, ja puskassa lentelee ärräpäät kun on niin mahoton möhkö.
"We have to stop because, it came something stone or something through seat. Up in the ass of Timo"
-
- Viestit: 8361
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Pakkomielteenä Africa Twin 750
AT sopii yhtä hyvin pusikkoon ja maastoon kun kisaenska euroopan pikitie tournelle reissukamojen ja kyytiläisen kera. Tuli monesti käännyttyä mettäautotiellä ympäri AT:n kanssa kun kevyemmällä olisin jatkanut eteenpäin, jotkut tykkää ajaa tollaisella norsulla maastossa, mä en.
Kylätason kurapyöräilijä.
- teneraattori
- Viestit: 437
- Liittynyt: Ma Kesä 05, 2006 6:09 pm
- Pyörä: ON
- Paikkakunta: suurhollola
Re: Pakkomielteenä Africa Twin 750
Molemmilla AT ja DR on tullut liikuttua, mulla mittaa 182. Kyl DR tuntui mulla ainakin kaatuvammalta, ehkä painopiste on myös ylempänä. Mut pärjäähän noilla kun liikkeessä pysyy. Aikoinaan kun mm. DR BIGILLÄ ajettiin aavikoilla, niin kuski Gaston Rahier oli melkoinen hukkapätkä ja niin vain pärjäsi. Netissä on kuvia, missä Rahier poseeraa DRn vierellä, satula on rinnan tasolla.vcf kirjoitti: Ja kysymys, onko DR800s liian möhkäle vaiko passeli 176/70 kokoiselle?
Entiset: DR 600 -> NX 650 -> TA 650 -> XT 600 -> DR 800
Nykyiset: XT 600Z , YZ 250, XRV 750, DR650SE, entinen DR600 palasi.
Sanottua: Jokainen metsästyspäivä lisää elinaikaa samanverran, elän siis vanhaksi.
Nykyiset: XT 600Z , YZ 250, XRV 750, DR650SE, entinen DR600 palasi.
Sanottua: Jokainen metsästyspäivä lisää elinaikaa samanverran, elän siis vanhaksi.
Re: Pakkomielteenä Africa Twin 750
Ittellä 98 AT, pituus 185 ja laskiä riittää. Alottevalle ihan hyvä yleispyörä. Pärjää huonollakin tiellä ja polulla, mutta tulee hiki joka tapauksessa. Ostaessa oli 77k nyt taitaa 12k tms. kun mittari pyörähti niin avasin koneen koska halusin harrastaa ja minun yksilössä oli vielä hoonaus jäljet näkyvillä, eikä merkkejä että konetta olisi avattu ennen.
Konetta olen vähän laittanu , teki helpommaksi ajaa kun hain lisää vääntöä alemmas, mutta ois voinu jättää välistäkin, bensasta tykkää nykyään. Uusi takaiskari ja alustan huolto toi ajettavuuteen lisää.
3k hintaluokassa oikein hyvä valinta.
Virransäädin ( tai sen liitin) on hajonnut, ainut vika jätti "tielle" kun akku tyhjeni. Bensapumppu ei ole vielä hajonnut mutta se on jo edellisen toimesta vaihdettu.
Konetta olen vähän laittanu , teki helpommaksi ajaa kun hain lisää vääntöä alemmas, mutta ois voinu jättää välistäkin, bensasta tykkää nykyään. Uusi takaiskari ja alustan huolto toi ajettavuuteen lisää.
3k hintaluokassa oikein hyvä valinta.
Virransäädin ( tai sen liitin) on hajonnut, ainut vika jätti "tielle" kun akku tyhjeni. Bensapumppu ei ole vielä hajonnut mutta se on jo edellisen toimesta vaihdettu.
Re: Pakkomielteenä Africa Twin 750
Joskus kun AT:tä harkitsin niin yksi iso asia oli Hondan maine luotettavana kulkijana. Aina ollut se mielikuva, että kun muut leviää tielle niin Honda jatkaa.
Oma pakkomielle oli taasen DR800 uudempi ja sen sitten hankin. Pituus ja paino mulla samaa luokkaa, eikä mulle ainakaan ole liian möhkäle. Kyllä niillä ajaa tarvittaessa maailman laidalle. Ennen tätä hankin kevyemmän DR650RS:n, eikä ole pahaa sanottavaa. Oma luonnehdinta menee jotakuinkin niin, että DR:t on tarpeeksi sivistyneitä matkantekoon, mutta niissä on silti jotenkin astetta enemmän uskottavuutta. Jos 650, niin nyttemmin ottaisin sähköstartilla.
DR:ien osalta ainakaan en ihan käsitä puhetta tärinöistä. Ainut ajamani pyörä mikä on tärissyt mitenkään olennaisesti eli suorastaan hakannut oli KTM, niitä ensimmäisiä 690 Adventureja, ja sekin vain herkemmin joissain tilanteissa. Onko sitten niin, että joillain pienikin tärinä aiheuttaa fyysisiä oireita tms?
Oma pakkomielle oli taasen DR800 uudempi ja sen sitten hankin. Pituus ja paino mulla samaa luokkaa, eikä mulle ainakaan ole liian möhkäle. Kyllä niillä ajaa tarvittaessa maailman laidalle. Ennen tätä hankin kevyemmän DR650RS:n, eikä ole pahaa sanottavaa. Oma luonnehdinta menee jotakuinkin niin, että DR:t on tarpeeksi sivistyneitä matkantekoon, mutta niissä on silti jotenkin astetta enemmän uskottavuutta. Jos 650, niin nyttemmin ottaisin sähköstartilla.
DR:ien osalta ainakaan en ihan käsitä puhetta tärinöistä. Ainut ajamani pyörä mikä on tärissyt mitenkään olennaisesti eli suorastaan hakannut oli KTM, niitä ensimmäisiä 690 Adventureja, ja sekin vain herkemmin joissain tilanteissa. Onko sitten niin, että joillain pienikin tärinä aiheuttaa fyysisiä oireita tms?
Joh. 3:16
Solifer Export > Tunturi Tiger Aqua > Solifer Speed > Suzuki RG 125 > KTM GS 125 > Yamaha TDR 250 > Suzuki DR 650 RS > Suzuki VS 1400 Intruder > Suzuki DR 800S
Solifer Export > Tunturi Tiger Aqua > Solifer Speed > Suzuki RG 125 > KTM GS 125 > Yamaha TDR 250 > Suzuki DR 650 RS > Suzuki VS 1400 Intruder > Suzuki DR 800S
Re: Pakkomielteenä Africa Twin 750
Creature kirjoitti: Ainut ajamani pyörä mikä on tärissyt mitenkään olennaisesti eli suorastaan hakannut oli KTM, niitä ensimmäisiä 690 Adventureja, ja sekin vain herkemmin joissain tilanteissa. Onko sitten niin, että joillain pienikin tärinä aiheuttaa fyysisiä oireita tms?
Mikäs se tämmönen 690 Adventure on?
Happi
Re: Pakkomielteenä Africa Twin 750
Mikäs se tämmönen 690 Adventure on?
Happi[/quote]
Hyvä kysymys. Siinä vuosituhannen vaihteen molemmin puolin markkinoilla ollut, veikeillä "Darth Vader" -katteilla varustettu yksisylinterinen täristäjä. Moottori oli joku LC4? Olisko ollut kuitenkin 640? Ensin noita oli yläetulokarilla, sitten siirtyi alas.
Jotain muistan, jotain en. Pitää kerrata opittua näemmä.
Happi[/quote]
Hyvä kysymys. Siinä vuosituhannen vaihteen molemmin puolin markkinoilla ollut, veikeillä "Darth Vader" -katteilla varustettu yksisylinterinen täristäjä. Moottori oli joku LC4? Olisko ollut kuitenkin 640? Ensin noita oli yläetulokarilla, sitten siirtyi alas.
Jotain muistan, jotain en. Pitää kerrata opittua näemmä.
Joh. 3:16
Solifer Export > Tunturi Tiger Aqua > Solifer Speed > Suzuki RG 125 > KTM GS 125 > Yamaha TDR 250 > Suzuki DR 650 RS > Suzuki VS 1400 Intruder > Suzuki DR 800S
Solifer Export > Tunturi Tiger Aqua > Solifer Speed > Suzuki RG 125 > KTM GS 125 > Yamaha TDR 250 > Suzuki DR 650 RS > Suzuki VS 1400 Intruder > Suzuki DR 800S
-
- Viestit: 109
- Liittynyt: Ti Kesä 28, 2016 12:09 am
- Pyörä: Honda CRF1100L Africa Twin
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Re: Pakkomielteenä Africa Twin 750
Samoissa mitoissa olen ja molemmat mallit olen omistanut. Pärjätty on ja joka kerta olen saanut kaatuneen pyörän ylös vaikka käsissä ei luiden ja nahan lisäksi paljon muuta ole. Muutaman kerran olen kaatunut, kun ei ole jaloissa voima riittänyt pitämään pystyssä.vcf kirjoitti:Ja kysymys, onko DR800s liian möhkäle vaiko passeli 176/70 kokoiselle?
Taidon karttuessa pituuden puute on häirinnyt vähemmän. Heti kun pyörään saa vähän vauhtia, paino ja korkeus lakkaa häiritsemästä.