Huolettu varmaan enempi mitä ohjekirjoissa sanotaan, kaveri korjaa ja huoltaa näitä vehkeitä työkseen. Aiko viikolla aukasta, raporttia tulee myöhemmin mitä rikki ja ennen kaikkea minkä johdosta.
Itse veikkaan, että tuorevoitelu pettänyt.
Viimeksi muokannut Rymyäjä, Ma Maalis 04, 2019 8:34 am. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Mites muilla on tuo pohjapanssarin kiinnitys, mulla ne insertit vai miksi niitä runkoon kiinnittyviä kierteitä pitäisi sanoa ovat käytännössä irtonaiset jotta niihin mitään kiinni saa? vai enkö vain osaa Ne kierre holkit lähtee sormin irti siis
fiksusti kiinnityvistä ja muutenkin hyvistä pohjapanssareista otetaan vinkkejä vastaan
Kyllä itsellä on pysynyt sen 2,5 vuotta ihan kiinni ne insertit ja panssaria on irroiteltu lukemattomia kertoja. Aina kiristetty ohjekirjan antamaan 10Nm momenttiin.
Joskus tuntuu, ettei minulla ole mitään järkevää sanottavaa, mutta sanon siltikin aina jotain...
KTM 350 EXC-F -21
KTM 250 EXC Six Days -17 (ex)
KTM 350 EXC-F Six Days -15 (ex)
KTM 690 Enduro R -13 (ex)
Yamaha XT660Z Ténéré -09 (ex)
Yamaha DT125R -92 (ex)
Huolettu varmaan enempi mitä ohjekirjoissa sanotaan, kaveri korjaa ja huoltaa näitä vehkeitä työkseen. Aiko viikolla aukasta, raporttia tulee myöhemmin mitä rikki ja ennen kaikkea minkä johdosta.
Itse veikkaan, että tuorevoitelu pettänyt.
Katsoin sen videon missä kone kilkkas. Olihan se melko ronski ääni kun kilkkas. Aiemmissa videoissa kuuluu myös kun kone ääntää satunnaisesti. Mielenkiintoinen kyllä kuulla mikä pettänyt. Jotenkin voisi olettaa että bensan syötössä ongelmaa kun nakutteli niin rajusti. Voisiko tankin tai pikaliittimen suodatin olla tukossa? Toinen hyvä testi olisi tsekata pumppaako pumppu öljyä kuten kuuluu.
AnttiL kirjoitti:Mites muilla on tuo pohjapanssarin kiinnitys, mulla ne insertit vai miksi niitä runkoon kiinnittyviä kierteitä pitäisi sanoa ovat käytännössä irtonaiset jotta niihin mitään kiinni saa? vai enkö vain osaa Ne kierre holkit lähtee sormin irti siis
fiksusti kiinnityvistä ja muutenkin hyvistä pohjapanssareista otetaan vinkkejä vastaan
Jos oikein ymmärsin minkälaisia holkkeja tarkoitit, niin ne pitäisi niille spesifioiduilla pihdeillä
puristaa paikoilleen.
Olisiko jäänyt tehtaalta vähän huonosti puristettu alunperin?
AnttiL kirjoitti:Mites muilla on tuo pohjapanssarin kiinnitys, mulla ne insertit vai miksi niitä runkoon kiinnittyviä kierteitä pitäisi sanoa ovat käytännössä irtonaiset jotta niihin mitään kiinni saa? vai enkö vain osaa Ne kierre holkit lähtee sormin irti siis
fiksusti kiinnityvistä ja muutenkin hyvistä pohjapanssareista otetaan vinkkejä vastaan
Googlaa niittimutteri-pihdit, tällaisia vaikka lainaamalla saat ehkä kiristettyä nuo tai vaihdat uusiin.
Halvoissa niittimuttereissa ei ole karhennusta ja siksi pyörähtävät helposti.
Itsellä on noita halpoja mutta teen reilut karhennukset Dremelillä ennenkuin asennan tai reijästä hieman ”kulmikkaan”
Kun puhutaan useasta kilahtamisesta, niin pitää pitää mielessä, että 250 EXC TPI oli toiseksi rekisteröidyin ja 300 EXC TPI neljänneksi rekisteröidyin yli piikkinen moottoripyörämalli Suomessa viime vuonna, eli niitä on myös myyty reilusti huomioiden kaikki katupyörätkin.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Huolettu varmaan enempi mitä ohjekirjoissa sanotaan, kaveri korjaa ja huoltaa näitä vehkeitä työkseen. Aiko viikolla aukasta, raporttia tulee myöhemmin mitä rikki ja ennen kaikkea minkä johdosta.
Itse kyllästyin Mikunin säätämiseen mutta en uskaltanut (raaskinut, pihi kun olen) vaihtaa vielä TPI:hin. Joten pistin sitten Lectronin. 10 viikkoa sitä joutui odotella mutta ainakin ensituntuman mukaan oli sen arvoista. Pyörä käy tosi puhtaasti jokaisessa kaasun asennossa ja vääntää todella hyvin jo tyhjäkäynniltä lähtien. Aika näyttää miten hyvin tuo sitten oikeasti kompensoi noita lämpötilavaihteluita yms. Mutta vielä ainakin olen tyytyväinen ostokseen.
Joskus tuntuu, ettei minulla ole mitään järkevää sanottavaa, mutta sanon siltikin aina jotain...
KTM 350 EXC-F -21
KTM 250 EXC Six Days -17 (ex)
KTM 350 EXC-F Six Days -15 (ex)
KTM 690 Enduro R -13 (ex)
Yamaha XT660Z Ténéré -09 (ex)
Yamaha DT125R -92 (ex)