R1200GS

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Nordsjö
Viestit: 29
Liittynyt: To Elo 23, 2018 5:23 pm
Pyörä: 1200 gsa 08, Ktm 690 E

Re: R1200GS

Viesti Kirjoittaja Nordsjö »

1200gsa 08 rengaspaineantureista ilmeisesti paristot loppu. Voishan ne tietty vaihtaa, mut löytyisköhän jostain Kiinasta noita kohtuuhinnalla? Koodaustyökalu löytyy.
Avatar
vtwin
Viestit: 547
Liittynyt: Ma Tammi 28, 2008 12:08 pm
Pyörä: BMW, Ducati, Cube e-MTB
Paikkakunta: Sydän-Häme

Re: R1200GS

Viesti Kirjoittaja vtwin »

Mä tilasin aliexpressistä, siellä niitä on. Tarkkana, että tulee oikeanlainen.
"..kai tässä ny ryyppää ku koneet hajoo ja lunta sataa.."
gaz169
Viestit: 276
Liittynyt: Ke Loka 03, 2012 7:56 am
Pyörä: gsa1200,dnepr1300gs,dnepr650,honda st70
Paikkakunta: jmsk.

Re: R1200GS

Viesti Kirjoittaja gaz169 »

Nordsjö kirjoitti:1200gsa 08 rengaspaineantureista ilmeisesti paristot loppu. Voishan ne tietty vaihtaa, mut löytyisköhän jostain Kiinasta noita kohtuuhinnalla? Koodaustyökalu löytyy.
Ai voikos sinne patterin vaihtaa?
Nordsjö
Viestit: 29
Liittynyt: To Elo 23, 2018 5:23 pm
Pyörä: 1200 gsa 08, Ktm 690 E

Re: R1200GS

Viesti Kirjoittaja Nordsjö »

jep, patterin voi vaihtaa epävirallisesti. Mut jos Kiinasta saa uudwn anturin 20€, kannattaako?
Oisko laittaa jotain linkkiä toimivasta anturimyyjästä, noita löytyy tuolta Aliespressistä paljon noita vaihtoehtoja?
Avatar
vtwin
Viestit: 547
Liittynyt: Ma Tammi 28, 2008 12:08 pm
Pyörä: BMW, Ducati, Cube e-MTB
Paikkakunta: Sydän-Häme

Re: R1200GS

Viesti Kirjoittaja vtwin »

Juutuubista löytyy videoita patterinvaihdosta. Työläältä näyttää.

Pari sivua taaksepäin laitoin muistaakseni kiinanlinkin; ei ole sitä linkkiä nyt tässä, kun kirjoitan puhelimella.
/edit: enhän minä laittanut kuin sen työkalun linkin... tarvii etsiä se anturi linkki..

/edit2: tässä linkki siihen jonka tilasin.
Kannattaa tarkastaa, käykö itselle. Esim pinnavanne/aluvanne, anturi+venttiili samassa vai erikseen, jne.
"..kai tässä ny ryyppää ku koneet hajoo ja lunta sataa.."
gaz169
Viestit: 276
Liittynyt: Ke Loka 03, 2012 7:56 am
Pyörä: gsa1200,dnepr1300gs,dnepr650,honda st70
Paikkakunta: jmsk.

Re: R1200GS

Viesti Kirjoittaja gaz169 »

Tarviikos se vanha anturi uudestaan koodata kun pariston vaihtaa? Ei vissiinkään onnistu gs911 vehkeellä?
Nordsjö
Viestit: 29
Liittynyt: To Elo 23, 2018 5:23 pm
Pyörä: 1200 gsa 08, Ktm 690 E

Re: R1200GS

Viesti Kirjoittaja Nordsjö »

Tuo linkki on Ktm:n anturille? Käykö sama 1200 gs?
Jos pariston vaihtaa, koodausta ei tarvi koska anturin id ei vaihdu.
Avatar
vtwin
Viestit: 547
Liittynyt: Ma Tammi 28, 2008 12:08 pm
Pyörä: BMW, Ducati, Cube e-MTB
Paikkakunta: Sydän-Häme

Re: R1200GS

Viesti Kirjoittaja vtwin »

Kyllä minä sain sen heräämään aiemmin linkatulla työkalulla ja Motoscan -softalla sain koodattua uuden anturin mittaristolle. Kaikki tämä vielä vain autotallissa, ajotestiä en ole suorittanut.
Tuon anturin löysin muistaakseni aliexpressistä originaalilla bmw:n osanumerolla. Tosin kai se myyjä voi kirjoittaa sinne ihan mitä tuubaa haluaa..
"..kai tässä ny ryyppää ku koneet hajoo ja lunta sataa.."
Nordsjö
Viestit: 29
Liittynyt: To Elo 23, 2018 5:23 pm
Pyörä: 1200 gsa 08, Ktm 690 E

Re: R1200GS

Viesti Kirjoittaja Nordsjö »

Sait siis rengaspaineet näkyviin mittaristoon ihan autotallissa tuon oranssin matolaatikon avulla?
Avatar
vtwin
Viestit: 547
Liittynyt: Ma Tammi 28, 2008 12:08 pm
Pyörä: BMW, Ducati, Cube e-MTB
Paikkakunta: Sydän-Häme

Re: R1200GS

Viesti Kirjoittaja vtwin »

Kyllä. Mulla on kyllä toinen takarengas samassa tallissa, mutta ei kai nuo anturit metritolkulla kanna, eli tuskin se sitä näytti. Täytyykin käydä tekemässä uusi testi ja viedä varmuuden vuoksi se toinen kauemmas.
"..kai tässä ny ryyppää ku koneet hajoo ja lunta sataa.."
Nordsjö
Viestit: 29
Liittynyt: To Elo 23, 2018 5:23 pm
Pyörä: 1200 gsa 08, Ktm 690 E

Re: R1200GS

Viesti Kirjoittaja Nordsjö »

Niitähän pystyy kaiketi koodaamaan 2 settiä niitä antureita (yhteensä 4) siihen pyörän järjestelmään?
Mulla on 2 settiä itsellä, rupulit ja matkaenskarenkaat eri vanteilla.
Avatar
vtwin
Viestit: 547
Liittynyt: Ma Tammi 28, 2008 12:08 pm
Pyörä: BMW, Ducati, Cube e-MTB
Paikkakunta: Sydän-Häme

Re: R1200GS

Viesti Kirjoittaja vtwin »

Kyllä. Mulla on 1,5 settiä. Eli kaksi takarengasta. Järjestelmä näyttäisi olevan niin pöljä että ei hyväksy samaa eturengasta molempiin setteihin. No, kunhan ajokelit alkaa, näen miten toimii ajossa.
"..kai tässä ny ryyppää ku koneet hajoo ja lunta sataa.."
Avatar
daddy0
Viestit: 942
Liittynyt: Su Heinä 20, 2008 12:13 am
Pyörä: BMW R1200GSA 2010
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: R1200GS

Viesti Kirjoittaja daddy0 »

juvander kirjoitti:Tuosta joitain ideoita. Osa on kyllä nyttemmin karsiutunut pois, mutta valtaosa on vielä paikallaan.
Olipas kattava listaus, kiitos. Osa noista olikin jo mietinnässä (tangon nestesäilöiden suojat, parempi pohjapanssari, rungonsuojat jalkatappien viereen jne.).
KimmoL
Viestit: 88
Liittynyt: To Tammi 31, 2013 11:43 am
Pyörä: R1200GSA
Paikkakunta: Österbotten

Re: R1200GS

Viesti Kirjoittaja KimmoL »

Morjens!
Säädin (pitkästä aikaa) gessun venttiilit ja kiristelin vasemman kopan ruuveja 10 Nm momenttiin. Tarkistin vielä auton renkaanpultissa että avain napsuu varmasti kevyesti. Ristiin kiristelin niin naps alin ruuvi poikki. Ikinä en ole uskaltanu noin kireälle kiristää ja tässä seuraus!
Nyt pitää saada pala pois ja mistähän uuden pultin sais?
Nimimerkki Päiväpilall
R1200GSA exät F800GS, R1150GSA, Versys 650, R1100GS, AT650, Z650SR
Avatar
Mika TA-91
Viestit: 1467
Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 1:22 pm
Pyörä: 790 Adventure R, EXC-F 250
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: R1200GS

Viesti Kirjoittaja Mika TA-91 »

KimmoL kirjoitti:Morjens!
Säädin (pitkästä aikaa) gessun venttiilit ja kiristelin vasemman kopan ruuveja 10 Nm momenttiin. Tarkistin vielä auton renkaanpultissa että avain napsuu varmasti kevyesti. Ristiin kiristelin niin naps alin ruuvi poikki. Ikinä en ole uskaltanu noin kireälle kiristää ja tässä seuraus!
Nyt pitää saada pala pois ja mistähän uuden pultin sais?
Nimimerkki Päiväpilall
10 Nm on varsin kevyt kiristys, eli kyllä pultissa on jotain vikaa ollut jos tuossa menee poikki ja/tai momenttiavain on pahasti poissa säädöistä. Tuo 10 Nm siis tulee ranteella pienellä räikän varella varsin helposti.
Mika TA-91
Vastaa Viestiin