Mikä rivi tuossa kmtf tiedostossa muuttaa tuon jäljen leveyttä. Kyselen siksi , että käytän tuota modattua suomikartan väritystä , siis samaa mitä täällä foorumilla on mainittu. En haluasi karttaväritystä muuttaa.
Vaikuttava rivi on tämä:
<STYLE field="MAP_TRK_CLR" scale="7">
Eli tuo "7" leventää viivaa maksimiin.
Tarkista että alla olevan rivin arvo (SCALE) on 1
<STYLE field="MAP_TRK_SAVED_CLR" scale="1">
Toinen vaihtoehto on tehdä frame viivalle eli eli ennen rivin lopussa olevaa ">" merkkiä kirjoitat FRAME="7"
Vaikutus pitäisi olla sama.
I'm not afraid to go fast... It's crashing & burning that sucks!
tuplatarkistin vielä , kaikki on tehty niinkuin on ohjeet. Lisäksi kokeilin vielä muuttaa tuon FRAME :n numeron seiskaksi (7).
välillä olen napannut virrat pois, ja olen lisännut uusia jälkiä muistiin ja aktivoinut ne . Teemana on tallennettu tuo HV 390.... ja näkyy myös valikossa tällä nimellä. Värit muuttuu, mutta ei jälki.
Näillä jäljillä mäkin olen melkeimpä aina liikkeellä, ainakin pari viimevuotta, harvoin pidän navigointia päällä. Jäljet teen basella ja asia on noin muuten tuttua huttua.
Sukke kirjoitti:Mä tuota kokeilin myös, mutta tota jälkiviivaa en saanut millään leveemmäksi. Polut kyllä muuttu jossain vaiheessa tosi leveiksi;)
Sent from my iPhone using Tapatalk
Vertasitteko jäljen leveyttä tuohon alla olevaan kuvalinkkiin? Eli näyttääkö jäljen viiva tuolla joko keskimmäisessä kuvassa tai 3D -tilassa oikean puoleisessa kuvassa?
Eli tuo keskimmäinen on RideADV_Thick_Line-karttateema sillä erotuksella että olen muuttanut karttavärejä huomattavasti vaaleammaksi?
Ihan yhtä ohut kuin alunperinkin. Eli suunnilleen tien reunaviivan levyinen.
Itsekkin tulee 99% ajettua jälkiä pitkin, niin tämän kun saisi toimimaan niin a vot!
Parempi on jälkeä pitkin ajellessa vanha GPSMAP 64, siinä näkyy jälki tosi hyvin.
No johan nyt on kummallista. Tuo karttateema "Garmin HV 390 TRK 7" kun on alun perin tehty Zümo 390:lle.
Tästä aiheesta ei oikein löydy netistä mitään materiaalia joten kaikki menee tyylillä "kokeile ja testaa".
Iso apu tulee kun karttavärejä vaalentaa niin tuo jälki erottuu paremmin.
Ohessa karttateema jossa jälki=7 ja vaaleat värit kartalla jos joku haluaa testata. Värivaikutus Garmin CN-karttaan ainakin.
Garmin 395 kesti noin kolme vuotta, kunnes Viron reissulla nyt ensin pimeni ja sitten näytön sisusta muuttui nestemäisen näköiseksi ilman, että se sai kolhuja.
Kiinan navi kesti vuoden. Se oli parempi käyttää Ozilla ja maastokartoilla ja maksoi noin neljäsosan Garminista.
Kertokaapa, millä Samsungin Active Tabin saa tankoon kiinni kunnolla ja mitkä ohjelmat ovat käyttökelpoisimmat? En juuri tarvitse reititysominaisuutta, koska tykkään tehdä jäljet ja ajella niitä pitkin.
Oliko muita vaihtoehtoja? Ja saa myös yrittää perustella, miksi kannattaisi investoida 500euroa vielä kerran garminiin
Gartzza kirjoitti:Garmin 395 kesti noin kolme vuotta, kunnes Viron reissulla nyt ensin pimeni ja sitten näytön sisusta muuttui nestemäisen näköiseksi ilman, että se sai kolhuja.
Kiinan navi kesti vuoden. Se oli parempi käyttää Ozilla ja maastokartoilla ja maksoi noin neljäsosan Garminista.
Kertokaapa, millä Samsungin Active Tabin saa tankoon kiinni kunnolla ja mitkä ohjelmat ovat käyttökelpoisimmat? En juuri tarvitse reititysominaisuutta, koska tykkään tehdä jäljet ja ajella niitä pitkin.
Oliko muita vaihtoehtoja? Ja saa myös yrittää perustella, miksi kannattaisi investoida 500euroa vielä kerran garminiin
Gartzza kirjoitti:Garmin 395 kesti noin kolme vuotta, kunnes Viron reissulla nyt ensin pimeni ja sitten näytön sisusta muuttui nestemäisen näköiseksi ilman, että se sai kolhuja.
Kiinan navi kesti vuoden. Se oli parempi käyttää Ozilla ja maastokartoilla ja maksoi noin neljäsosan Garminista.
Kertokaapa, millä Samsungin Active Tabin saa tankoon kiinni kunnolla ja mitkä ohjelmat ovat käyttökelpoisimmat? En juuri tarvitse reititysominaisuutta, koska tykkään tehdä jäljet ja ajella niitä pitkin.
Oliko muita vaihtoehtoja? Ja saa myös yrittää perustella, miksi kannattaisi investoida 500euroa vielä kerran garminiin
Samsungi kiini itselläkin rammountilla, joskin siirsin kiinnityspistettä keskemmälle telineessä niin pysyy paremmin suorassa isommassakin patikossa. Toinen vaihtoehto olisi hankkia rammounttia vähän isommilla palloilla. Ja jos tuota samsungin tablettia hankkii, niin kannatta valita 2-malli. Etenkin märkänä toimii huomattavasti paremmin, kuin ykkönen.
Jos ei tarvitse reititystä eikä online-kattoja, niin mielestäni Ozi on paras karttaohjelma edelleen...
Työnantaja järjesti töitä uudelleen, napsahti yllätys vapaata kesän alkuun ja moporeissu. Kumpi kannattaa hankkia Tomtom 550 vai Garmin 396 (vai perinteisesti kännykän navilla ja korvanapit)? Kokemusta on vain vanhasta Garmin nuvi 500 ennen kuin laukesi kai vanhuuttaan, sen jälkeen kännykän navilla. Pitäisi olla mahdollisimman helppo käyttää ensi alkuun, kun aikataulu lähtöön on varsin tiukka. Sinällään Garmin on tutumpi mutta luin jonkun testin, jossa Tomtom julistettiin voittajaksi
"Kahviautomaatti valuttaa moottoriöljyä kuppiin ja päivä on muutenkin saranoiltaan"
Minä ottaisin Garminin, seuraavista syistä:
- ilmaiset osm-kartat mistävaan puolelta maailmaa (http://garmin.openstreetmap.nl/)
- ilmaiset maastokartat (http://kartat.hylly.org/)
- oikean moottoripyöränavin näyttö näkyy auringonpaisteessa paremmin kuin kännykän
Ääni garminille vaikka puljun softa on lähinnä kivikautista. Rauta on kuitenkin OK ja kartta aineistoja on joka paikka väällään. Jos ei haittaa rahan upottaminen karttojen ostoon ( tai tulee toimeen navin mukana tulevalla kartalla), niin sitten tomppa.
Kännykässä vedeltä suojaaminen ja näytön kirkkaus on usein pahimmat ongelmat, josta syystä en noita reissunavigointiin viitsi käyttää.