Nastarenkaat hakusessa.

Keskustelua renkaista, vertailut, kimppatilaukset

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
Mako_
Viestit: 9
Liittynyt: Su Heinä 24, 2016 6:10 pm
Pyörä: Yamaha XT1200Z

Nastarenkaat hakusessa.

Viesti Kirjoittaja Mako_ »

Vinkkejä nastarenkaiksi Super Tenereen. Kenellä kokemusta, vinkkejä kaivataan. Jos sattuu nurkissa pyörimään joutilaita kunnossa olevia tarjoa.
Gospel Riders

"Jeesus sanoi, "Minä olen tie, totuus ja elämä."
Avatar
viljami
Viestit: 43
Liittynyt: Ma Marras 08, 2010 11:44 am
Pyörä: KTM640ADV/1290SAR

Re: Nastarenkaat hakusessa.

Viesti Kirjoittaja viljami »

Itse en uskalla mitään suositella mutta kannattaa myös kysellä Satapiikistä ja vastaavilta renkaan tekijöiltä. He osaa varmasti suositella omaan ajoon ja tyyliin oikean tyyppistä rengasta sekä nastoitusta (nastat ja erilaiset kombinaatiot).
sunkku
Viestit: 224
Liittynyt: Pe Maalis 20, 2009 6:07 am
Pyörä: CRF1100L Africa Twin. KTM 350 exc-f
Paikkakunta: Turku

Re: Nastarenkaat hakusessa.

Viesti Kirjoittaja sunkku »

Soitto satapiikille ja homma ratkeaa. Ainakin itsellä toiminut tuo ratkaisu jo useamman kerran. Ne tietää mitkä kumit millekin alustalle ja pyörälle.
Elämässä ei jaeta uusintoja.
Sulo
Viestit: 21
Liittynyt: Pe Heinä 01, 2016 10:26 am
Pyörä: Honda Africa Twin crf 1000L
Paikkakunta: Kokkola

Re: Nastarenkaat hakusessa.

Viesti Kirjoittaja Sulo »

Ajankohtainen aihe täällä kanssa. Tarkoituksena ajellatalvella tuolla RD07 Africa Twinillä . Lähinnä sekalaista ajoa, ei mitään spoorikyntöö. Olisiko tuo rallinastalla oleva Mitas ok tähän hommaan?? Riittääkö tuo rallinastalla ainoastaan nastoitettu, vai tarviiko tuon enskanastan sivulle??

http://www.kisarengas.fi/talvihinnasto.html#valikausi

https://www.satapiikki.fi/epages/satapi ... MIC02190VK

https://www.satapiikki.fi/epages/satapi ... IC02323VKE

https://www.satapiikki.fi/epages/satapi ... 300VK/E%22
Honda Africa Twin Crf 1000 L , Honda Africa Twin Xrv 750 RD04 , Honda Africa Twin RD07...Näillä mennään
ceevu
Viestit: 2005
Liittynyt: La Huhti 07, 2007 10:04 pm
Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610
Paikkakunta: jokela

Re: Nastarenkaat hakusessa.

Viesti Kirjoittaja ceevu »

Rallinasta imho riittää kun ajetaan aurattuja teitä järki päässä.(eli niitä missä on painautunutta lunta) Mihinkään umpihankeen/huimailuun siitä ei ole,toisaalta pitkät sladit tulee pienemmässäkin vauhdissa jos niin haluaa. Pitemmät nastat sitten vaatii paksumpaa lumikerrostakin,hauskuuskin kyllä lisääntyy samaa tahtia olosuhteiden niin salliessa.
EsaH
Viestit: 4
Liittynyt: To Loka 25, 2018 9:35 pm
Pyörä: KTM 690 enduro R

Re: Nastarenkaat hakusessa.

Viesti Kirjoittaja EsaH »

Satapiikistä lähti mitaksen c02 tilaukseen... Keskellä rallinasta, reunassa pitkät. Katsotaan mitä tästä tulee...

https://www.satapiikki.fi/epages/satapi ... IC02340VKE
EsaH
Viestit: 4
Liittynyt: To Loka 25, 2018 9:35 pm
Pyörä: KTM 690 enduro R

Re: Nastarenkaat hakusessa.

Viesti Kirjoittaja EsaH »

Piikkipyörät tuli että pätkähti, tulis vielä talvikin... Näyttää kyllä hyvältä, katotaas kun pääsee ajaan.
Avatar
AnttiL
Viestit: 3017
Liittynyt: Su Loka 30, 2005 12:51 am
Pyörä: exc
Paikkakunta: ROI

Re: Nastarenkaat hakusessa.

Viesti Kirjoittaja AnttiL »

Mulla on ollut tuollainen Satapiikin välikelin takanen joskus päijänteen kierrossa kun oli vähäluminen talvi, lopulta yllättävän hyvä pito ihan spoorissa ja endurossa + tiellä vähän inhimillisempi ajaa. Sekakäyttäjälle uskaltaa jopa vähän suositella. Ainoa oli jotta ajoittain joissain tilanteissa jarrutuspito oli ihan yllättäen täysin olematon kun taas seuraavassa mutkassa taas oli pitoa... -> etelän talveen varmaan aika makia kuitenkin ja kestävä.
antti
juhhyto
Viestit: 256
Liittynyt: La Elo 06, 2011 11:22 am
Pyörä: BMW R1200GS
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Nastarenkaat hakusessa.

Viesti Kirjoittaja juhhyto »

AnttiL kirjoitti:Mulla on ollut tuollainen Satapiikin välikelin takanen joskus päijänteen kierrossa kun oli vähäluminen talvi, lopulta yllättävän hyvä pito ihan spoorissa ja endurossa + tiellä vähän inhimillisempi ajaa. Sekakäyttäjälle uskaltaa jopa vähän suositella. Ainoa oli jotta ajoittain joissain tilanteissa jarrutuspito oli ihan yllättäen täysin olematon kun taas seuraavassa mutkassa taas oli pitoa... -> etelän talveen varmaan aika makia kuitenkin ja kestävä.
Meinaatko etelän talvella sellaista, että ajoa tulee myös kuivalla ja märällä asvaltilla?
Avatar
AnttiL
Viestit: 3017
Liittynyt: Su Loka 30, 2005 12:51 am
Pyörä: exc
Paikkakunta: ROI

Re: Nastarenkaat hakusessa.

Viesti Kirjoittaja AnttiL »

En itse ostaisi asfaltilla ajoon mutta kisapyörässä pärjää paremmin tiellä kuin pitkillä piikeillä. Myös sulalla/vähälumisella kelillä metsässä mitä etelässä piisaa niin mielestäni ok. Ihan matkaendurokäyttöä en osaa kommentoida juurikaan kuin että itse en ainakaan oikeilla piikeillä ajelisi tiellä vapaaehtoisesti metriäkään tai välikelin piikeillä juurikaan. Polanteiset sivutiet eri juttu.
antti
EsaH
Viestit: 4
Liittynyt: To Loka 25, 2018 9:35 pm
Pyörä: KTM 690 enduro R

Re: Nastarenkaat hakusessa.

Viesti Kirjoittaja EsaH »

Asfaltilla ajoa vain liikkumisen kannalta aivan pakollinen pätkä, muuten soratietä / jäällä ajoa. Jos ei tuon 690 alla kerry käyttöä niin enskan alle sitten seuraavaksi kokeiluun.
Vastaa Viestiin