Niamola kirjoitti:Pelkillä ilmasuuttimillakin voi sitten hienosäädellä, joten ei tarvitse aina pääsuutinta, neulaa tai tyhjäkäyntisuutinta vaihdella. Ja silloin ei tarvitse kaasareita irroitella. Menee vain toisinpäin. Esimerkiksi isompi pääilmasuutin laihentaa. tosin enemmän ylempää pääsuutin aluetta kuin alempaa. Superissahan tuo tuppaa vetämään paksulle ylhäällä. Kannattaa kuitenkin säätää vain yhtä kerrallaan.
Nämä on helvatan hienot kaasarit kun niistä löytyy myös noi ilmasuuttimet. Harvoin niitä joka piirille on vaihdeltavissa.
1190 näillä kaasareilla menee 4.8l/100km väärin käytettynä.
Noh en ala kyllä fiiliksellä säätelee kun ei tiedä mitä pitäs kääntää ja minne... mietin josko jotain rullaa kävis joskus kieputtamassa ja samalla säädöttämässä ton kohdalleen.
Eipä se haittais jos safaritankki riittäis 500km ajeluihin.
Niamola kirjoitti:Pelkillä ilmasuuttimillakin voi sitten hienosäädellä, joten ei tarvitse aina pääsuutinta, neulaa tai tyhjäkäyntisuutinta vaihdella. Ja silloin ei tarvitse kaasareita irroitella. Menee vain toisinpäin. Esimerkiksi isompi pääilmasuutin laihentaa. tosin enemmän ylempää pääsuutin aluetta kuin alempaa. Superissahan tuo tuppaa vetämään paksulle ylhäällä. Kannattaa kuitenkin säätää vain yhtä kerrallaan.
Nämä on helvatan hienot kaasarit kun niistä löytyy myös noi ilmasuuttimet. Harvoin niitä joka piirille on vaihdeltavissa.
1190 näillä kaasareilla menee 4.8l/100km väärin käytettynä.
Noh en ala kyllä fiiliksellä säätelee kun ei tiedä mitä pitäs kääntää ja minne... mietin josko jotain rullaa kävis joskus kieputtamassa ja samalla säädöttämässä ton kohdalleen.
Eipä se haittais jos safaritankki riittäis 500km ajeluihin.
Vie juhap tolle Niamolalle, sillä on maagiset rullat tallissa. Ja taito näpissä näiden kanssa. Ainoa mikä ketuttaa on, etten ymmärtänyt tehdä noin heti alussa. Pääsuuttimet vakiot, tyhjäkäynnit pykälää isommat ja toimii loistavasti läpi alueen.
Niamola kirjoitti:Pelkillä ilmasuuttimillakin voi sitten hienosäädellä, joten ei tarvitse aina pääsuutinta, neulaa tai tyhjäkäyntisuutinta vaihdella. Ja silloin ei tarvitse kaasareita irroitella. Menee vain toisinpäin. Esimerkiksi isompi pääilmasuutin laihentaa. tosin enemmän ylempää pääsuutin aluetta kuin alempaa. Superissahan tuo tuppaa vetämään paksulle ylhäällä. Kannattaa kuitenkin säätää vain yhtä kerrallaan.
Nämä on helvatan hienot kaasarit kun niistä löytyy myös noi ilmasuuttimet. Harvoin niitä joka piirille on vaihdeltavissa.
1190 näillä kaasareilla menee 4.8l/100km väärin käytettynä.
Noh en ala kyllä fiiliksellä säätelee kun ei tiedä mitä pitäs kääntää ja minne... mietin josko jotain rullaa kävis joskus kieputtamassa ja samalla säädöttämässä ton kohdalleen.
Eipä se haittais jos safaritankki riittäis 500km ajeluihin.
Vie juhap tolle Niamolalle, sillä on maagiset rullat tallissa. Ja taito näpissä näiden kanssa. Ainoa mikä ketuttaa on, etten ymmärtänyt tehdä noin heti alussa. Pääsuuttimet vakiot, tyhjäkäynnit pykälää isommat ja toimii loistavasti läpi alueen.
Timon penkinrakentelusta FB:n puolella tulikin penkkiasiat mieleen. Minkälaisia kokemuksia teillä on aftermarket-penkeistä? Mistä olette hankkineet ja missä hintaluokassa pyöritään?
Selvittelin kesällä muutamia vaihtoehtoja, mutta lopetin selaamisen hurjien hintojen takia. Seat Conceptsin foam + cover oli noin 300e tanskalaiselta jälleenmyyjältä. Saddlemen maksaa reippaat 400$ + tullit + postikulut. Vertailun vuoksi vakiopenkki Motokeitaalta ~134e ja 950 SM ergo-penkki ~193e.
990-ketjusta bongattu Motok-Seats näyttää tekevän 950/990 Adven penkin modauksia 176e + postikulut. Laitan sinne tiedustelua onnistuuko Superin penkki. Vaihtoehtona on tietenkin yrittää itse muokata sopiva.
Onko teillä apurungot kestäneet, kun tuntuu ihan parinkymmenen kilon painoista särkyneen osalla? Uskaltaisikohan tällä edes kyydittää ketään vai särkyykö ne vaan maastorynkytyksessä?
Veikkaan että parikymmentä kiloa tarakalle ja sitten maastopaukutusta on hyvä resepti minkä vaan takarungon rikkomiseen. Matkalaisen kanssa harvemmin tulee patikkoa ajettua, tuskin siis siihen hajoaa. Tyhjänä tuo ainakin tuntuu kestävän rytkytystä.
Matkustajan paino ei liene ongelma vaan se takalaukku siellä ihan perällä on. Ex. 990 Advesta katkes takarunko takalaukun kanssa URAA:lta palumatkalla.
Kuten jo Skuikka mainitsikin 20 kiloa on erittäin paljon siellä takana. Itse en ole pitänyt pyörässä kuin tavararullaa, mutta muuten olen ihmetellyt, miten kestävä tuo laitos on. Monen vuoden ajan sillä on tultu ajettua myös krossiradalla, jossa jousitus pohjaa ihan huolella ja usein.
Nyt olis etsinnässä parempi takapamppu, josta voisi ruveta tekemään hieman pidempijoustoista takapäätä. Isot pojat Amerikan internetissä ovat tehneet uudemman mallin 990 Adven iskarista. Se kuulemma sopii lisäsäiliöineen takarungon väliin.
Onko raadilla tieto, mikä lienee tämä vuosimalliraja, missä lisäsäiliön muoto muuttuu? Tarvikeriskareita näkyy olevan paremmin tarjolla Adve-malliin, mutta säiliön sopivuus tosiaan arveluttaa.
Advriderilla oli asiasta juttua. Nimimerkki Alongat oli tuohon muistaakseni enemmänkin paneutunut. Sen muistan että siihen vanhan mallin iskariin sopi uudemman lisäsäiliö ja niitä pitäisi saada kaupasta.
MTK kirjoitti:Mitenhän näin inhasta laitteesta pääsis eroon? Kukaan ei varmaan edes ajattele enää ostavansa tällaista... Enkä minäkään ajattele myymistä, mutta kun ajamaankaan ei ehdi niin johonkin tämä pitää työntää. Paras ajokausi alkaa ja SE tylsistyy tallissa. Edit: ruma huudahdus siivottu
Asiahan järjestyi kuin itsestään. Minä siis jatkan tästä
MTK kirjoitti:Mitenhän näin inhasta laitteesta pääsis eroon? Kukaan ei varmaan edes ajattele enää ostavansa tällaista... Enkä minäkään ajattele myymistä, mutta kun ajamaankaan ei ehdi niin johonkin tämä pitää työntää. Paras ajokausi alkaa ja SE tylsistyy tallissa. Edit: ruma huudahdus siivottu
Asiahan järjestyi kuin itsestään. Minä siis jatkan tästä
Sääkö ostit Muuramesta tään? Hyvä homma niin voi antaa kuumeen laskea.
...ei oikein osaa mitään sanoa. Nyt tuli myytyä, kun ei näkynyt valoa tunnelin päässä ja ajot vaan väheni ja väheni. Ehkä elämä jatkuu ilman Superiakin
Villelle riemukkaita ja vauhdikkaita hetkiä SuperEnduron kanssa!