Sähköavusteiset maastopyörät

Yleistä keskustelua enduroista

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Koheltaja
Viestit: 8361
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Sähköavusteiset maastopyörät

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Tuohon käyttöön tuolla hinnalla tekisin nopean päätöksen tästä pyörästä, kävin käpistelemässä ja asialliselta vaikutti https://www.xxl.fi/white-sc-e-comp-ff-1 ... 19_1_style

Vastaavan hintaiset on usein napamoottorilla joka on so last season sähköpyörissä.
Kylätason kurapyöräilijä.
vinski
Viestit: 149
Liittynyt: La Loka 31, 2009 5:38 pm
Pyörä: XLV 750R- 84, DR650R -91, Husse 701E -17

Re: Sähköavusteiset maastopyörät

Viesti Kirjoittaja vinski »

Kävin tänää koeajaa Haibiken ja Trekin malleja. Ei pystynyt tekee mitään päätöstä kun en osannut edes päättää että Yamaha, Shimano vai Bosch moottorilla. Pieniä luonne eroja oli kaikissa.

Ja vähän tarkemmin pitäisi osata erottaa että missä mallissa on mikäkin komponentti parempi kun toisessa yms. Hintahaitari on myös melkoinen, täysjousitettuja kun oli 3900 - 9000eur
Avatar
ATC
Viestit: 2305
Liittynyt: To Huhti 20, 2006 12:53 am
Pyörä: HP2E
Paikkakunta: Oulunseutu

Re: Sähköavusteiset maastopyörät

Viesti Kirjoittaja ATC »

Kokeile jos mahdollista vielä Brosen koneelle oleva, ainakin Fanticissa on se ja mielestäni selkeästi miellyttävin sekä ääneltään että toiminnaltaan ja huoltovapaampi kuin Yamaha/Boss ja on myös vedeneristys tehty kunnolla.. Uudemmissa on nyt kätevä ohjainkin, vanhemmissa kuten minulla on hieman kookas. Hyvä momentintunnistus ja täysin äänetön kun on hammashihnavälitteinen (huoltoystävällinen) ja mitä kavereiden laitteisiin on verteiltu niin Bossin miehetkin joutuu tunnustamaan Brosen hyväksi. :D .
Weteraani kurapyöräilijä
vinski
Viestit: 149
Liittynyt: La Loka 31, 2009 5:38 pm
Pyörä: XLV 750R- 84, DR650R -91, Husse 701E -17

Re: Sähköavusteiset maastopyörät

Viesti Kirjoittaja vinski »

Cuben stereo hybrid 160 sl500 tuli hankittua. Brosea en päässyt kokeilee missään, mutta aloitetaan nyt tällä ja katsotaan mihin harrastus vie :)
Solaris
Viestit: 183
Liittynyt: Ma Loka 30, 2006 8:58 am
Pyörä: KTM 1090R
Paikkakunta: Oulu

Re: Sähköavusteiset maastopyörät

Viesti Kirjoittaja Solaris »

Itelläkin mopo taustaa ja tuli testattua trekin 27.5 + täpäriä niin huh huh. Tosiaan tuo sahkofillari.fi ja lehti tuli myös ostettua.

Saa nähdä meneekö pitkään että tulee ostettua tuollainen [FACE WITH TEARS OF JOY]

Lähetetty minun SM-G870F laitteesta Tapatalkilla
Avatar
svheebo
Viestit: 336
Liittynyt: Ke Huhti 20, 2011 6:45 am
Pyörä: Africa twin DCT
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Sähköavusteiset maastopyörät

Viesti Kirjoittaja svheebo »

Reilu vuosi sutkutettu menemään Spessun turbo levolla. Ihan saa samat rasitukset ajoon kuin”manuaalipyörälläkin”, halutessaan jopa enemmän. Nyt vain liki kuukauden päivät seisonut fillari, vanha rannevaiva töissä ärtynyt niin pahaksi ettei kestä ajoa.

Kuva

Kuva
Koheltaja
Viestit: 8361
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Sähköavusteiset maastopyörät

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

svheebo kirjoitti:Reilu vuosi sutkutettu menemään Spessun turbo levolla. Ihan saa samat rasitukset ajoon kuin”manuaalipyörälläkin”, halutessaan jopa enemmän.
Eräällä foorumilla mut suorastaan kivitettiin kun puhuin sähköavusteisten puolesta ja siitä että yhtä koville kuski joutuu niiden kanssa. Siinä yksi alkoi pätemään että hän ajaa 10000km vuodessa eikä siinä mitään sähköjä tarvita... Totesin vaan että oot kyllä kova jätkä jos ajat 10tkm vuodessa maastopyörällä maastossa... Tämän jälkeen alkoi kritisointi vähentyä ja hyvin huomasi että suurin osa kommentoijista oli katukuskeja, siellä ei sähköavustuksesta ole hyötyä, ellei ajele työmatkoja kulmahousut jalassa skraka lepattaen.

Valitettavan usein sähköavusteiset vieläkin yhdistetään satasta kulkeviin sähkövirityksiin joille pelotellaan mummot ja revitään sammaleet ulkoilualueilta.
Kylätason kurapyöräilijä.
Avatar
svheebo
Viestit: 336
Liittynyt: Ke Huhti 20, 2011 6:45 am
Pyörä: Africa twin DCT
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Sähköavusteiset maastopyörät

Viesti Kirjoittaja svheebo »

Näin se menee. Itse kanssa F-foorumia seurailen, ei voi kuin päätä puistella lukiessaan. Lenkeillä taas kun juttelee muiden ihmisten / ajajien kanssa, pyörä herättää kiinnostusta. Epäilijöille olen vain todennut että käykää itse kokeilemassa, kunnon koeajolla, ei missään liikkeen pihassa isoimmalla avustuksella.
Avatar
AKH
Viestit: 525
Liittynyt: Ma Elo 17, 2009 7:47 pm
Pyörä: Yamaha RD

Re: Sähköavusteiset maastopyörät

Viesti Kirjoittaja AKH »

Itse huonokuntoisena en oikein edes keksi millä pystyis itseään rääkkäämään yhtä paljon kun sähköavisteisella.

Mukava kun tauon sijaan voikin pitää palauttavan jakson avustuksella vähän pienemmällä vauhdilla ajellessa.

En ole ajanut, kun 250W/25km/h versiolla maastossa, toki tehokkaampi on kiva, mutta aika pitkälle tuollainenkin riittää.

Tietysti jos ajelee porukoissa jossa 1kW koneita, niin eihän se silloin ole kivaa.

Sama asia konepyörillä, ei kannata "sekaantua" vääriin porukoihin.
villho
Viestit: 347
Liittynyt: Pe Joulu 13, 2013 2:50 pm
Pyörä: Sähköfillari
Paikkakunta: Siuntio

Re: Sähköavusteiset maastopyörät

Viesti Kirjoittaja villho »

svheebo kirjoitti:Epäilijöille olen vain todennut että käykää itse kokeilemassa, kunnon koeajolla, ei missään liikkeen pihassa isoimmalla avustuksella.
Niin, käy kokeilemassa isoimmalla avustuksella jollain teknisellä polulla 8) niin nousee hymy korviin. Olin Fiskarsissa pari viikkoa sitten, kun siellä oli Bikes, Burgers and Beers -maastopyörätapahtuma ja katselin siinä pihassa, kun porukat tuli koeajolenkeiltään sähköpyörillä ja hymyjen päälle kuulunut innostunut keskustelu osoitti kyllä sen, että aika monta käännynnäistä tuli tapahtuman aikana.
"Homman nimi on se, että ajellaan päivä ympäri, etsitään hyvä lätäkkö, kaadetaan pyörät siihen, paskotaan kamppeet, otetaan valokuva ja sit voidaan paiskata yläfemmat." -S.K.
Avatar
Jakke N
Viestit: 1867
Liittynyt: Pe Helmi 09, 2007 2:11 pm
Pyörä: EXC450
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: Sähköavusteiset maastopyörät

Viesti Kirjoittaja Jakke N »

Mä lopetin sen f-lehden foorumin lukemisen alkuunsa. Hirveetä kitinää.

Kaksi kaveria olen jo saanut innostettua hankkimaan sähkömaasturin ja kolmas käy kuumana kun hellakoukku :mrgreen:

Kiva kun on ajokavereita. On kyllä päällikköhommaa.

Tänäänkin fillarilla töihin metsäpolkuja ja hiekkateitä pitkin. 12h töissä, josta siitäkin tuli suurin osa aikaa hikoiltua metsässä. Sitten naama hymyssä takas fillarilla kotiin samoja polkuja hyvän lampun valossa. On tää vaan hienoa.

Kuva
Liitteet
Marskinmaja.jpg
Koheltaja
Viestit: 8361
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Sähköavusteiset maastopyörät

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Jakke N kirjoitti:Mä lopetin sen f-lehden foorumin lukemisen alkuunsa. Hirveetä kitinää.
Sama juttu, siellä on kottikärryllinen fanaatikkoja jotka johtaa mielipiteillään keskusteluja, ainoa oikea tapa on heidän, ellet osta parasta niin osta ainakin kalleinta ja sähköt kivitetään torilla. On siellä jokunen fiksukin kaveri, leinee kurapyörätausta, mutta ei siellä kukaan uskalla/viitsi avautua mistään kun heti alkaa ruoska viuhumaan.
Kylätason kurapyöräilijä.
Avatar
_JPA_
Viestit: 663
Liittynyt: Ke Loka 15, 2014 11:58 am
Pyörä: 2019 KTM 690 Enduro R
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Sähköavusteiset maastopyörät

Viesti Kirjoittaja _JPA_ »

Onko kukaan tilannut saksasta Bike24:sta mitään?
Fillari tulisi ilman toimituskuluja...

Eikun sehän olikin Bicycle24.
Avatar
svheebo
Viestit: 336
Liittynyt: Ke Huhti 20, 2011 6:45 am
Pyörä: Africa twin DCT
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Sähköavusteiset maastopyörät

Viesti Kirjoittaja svheebo »

Jakke kirjoitteli "Kaksi kaveria olen jo saanut innostettua hankkimaan sähkömaasturin ja kolmas käy kuumana kun hellakoukku :mrgreen: "
Mulla olisi tuo ylempänä kuvissa näyvä Turbo Levo FSR comp ST29 kaupan, hyvä peli jos vain koko natsaa. Löytyy fillaritorilta. Itsellä ei vaan ranne kestä ajamista. Toissapäivänä kävin ajamassa Poronpolun Polkaisu 2018 tapahtumaan uuden gps-jäljen. Ajoa tuli 75km kaiken kaikkiaan ja akkua jäi jäljelle 28%.
Avatar
Jakke N
Viestit: 1867
Liittynyt: Pe Helmi 09, 2007 2:11 pm
Pyörä: EXC450
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: Sähköavusteiset maastopyörät

Viesti Kirjoittaja Jakke N »

svheebo kirjoitti:Reilu vuosi sutkutettu menemään Spessun turbo levolla. Ihan saa samat rasitukset ajoon kuin”manuaalipyörälläkin”, halutessaan jopa enemmän. Nyt vain liki kuukauden päivät seisonut fillari, vanha rannevaiva töissä ärtynyt niin pahaksi ettei kestä ajoa.

Kuva

Kuva
Jahas. Tilanteet vaihtelee. Tää tuli eilen mun talliin ja KTM lähti tänään seuraavalle omistajalle.

Kiitos svheebolle hyvistä kaupoista. Ekat pannut vedetty tänään :roll:

Ihme tauti on tämä (feat Markus Kajo :lol: )
Vastaa Viestiin