Dominator kysymyksiä

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

tomppu7
Viestit: 127
Liittynyt: Ke Heinä 02, 2008 7:35 am
Paikkakunta: vantaa

Re: Dominator kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja tomppu7 »

Lieneekö tämä oikea areena kysyä.

Avasin koneen kolinan ja sylinterin alalaidasta vuotavan öljyn takia. Sylinterin pultit olivat löysällä ja nousseet tärinästä hiukan.
Lienee riittävä syy ainakin vuodolle. miksei kolinallekkin. Kone on jollain ollut remontissa kun mäntä kiilsi vielä uutuuttaan, veivissä ei klappia.

Sylinterin kannessa oli kuitenkin halkeama. halkeama lähti tulpan kierteistä molemmin puolin. Ilmeisesti tyyppivika, kun nettiä kahlailin.

Laitanko takas kiinni vai pitääkö tuo korjata?

Siis nimenomaan tyyppikohtaista tietoa kaipailen, tiedän kyllä, että ehjä osa on aina parempi kuin rikkinäinen yms.. mutta tiedän myös useiden moottorityyppien olevan halkeamille alttiita ja usein myös kestävät vielä piiiiitkään haljenneinakin.
Avatar
Dominator
Viestit: 1674
Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
Paikkakunta: Manse

Re: Dominator kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Dominator »

Vastattu tänne: viewtopic.php?f=6&t=41290
mikko.ko
Viestit: 17
Liittynyt: Su Huhti 24, 2016 9:57 pm
Pyörä: Honda NX 650 Dominator, -94

Re: Dominator kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja mikko.ko »

mikko.ko kirjoitti:
Juku61 kirjoitti:Moi
Kuukausi sitten ostin -93 domin ja pätkimisongelmaa on ollut kylmällä koneella ja pienillä kierroksilla (risteyksiin tullessa sammunut) tai satunnaisesti muutenkin. Vedossa ei ongelmaa pätkimisen kanssa. Tyhjäkäyntiä piti alussa säätää päivittäin(sopivat kiekat löytynyt). Mainio peli ajaa sopivilla nastoilla. Tilasin tuon aikaisemmin mainitun kiina cdi- boxin. Pitää sitten kommentoida pelittääkö tasaisemmin.
Samantyyppistä ongelmaa itselläkin ollut nyt tämän viikon kun pyörä ollut talven jäljiltä käytössä. Jos ilmiö liittyy puolipuristimen toimintaan niin mitä se edes tarkoittaa saati miten se korjataan :))? Voisiko ongelma olla myös hieman kovettuneessa ja tankin päädystä hieman haperoituneessa bensaletkussa? Jos se letkun päästä hörppää hieman ilmaa välillä mukaan. Tämä toisaalta ei selitä sitä että ongelma ehkä poistuu hieman pidemmän ajon jälkeen.

Ehkä ensimmäiset 10km tämä ongelma toistuu, toistaiseksi olen vain kaupungissa ajellut niin pidemmän matkan kokemusta ei tästä ole.

Pyörä on -94 ja ajettu vajaa 26000. Uskoisin kaiken olevan alkuperäistä pl. Acerbiksen tankki ja k&n ilmansuodatin mitkä vaihdoin talven aikana.

https://www.youtube.com/watch?v=vwITR226VNo

Juuri samanlainen ongelma kuin tuossa videossa. Onko se nyt sitten uusi cdi boksi tilalle ja onnellisena auringonlaskuun?

Ei juuri mitään eroa onko kone kylmänä tai vaikka 200km ajettu putkeen, samalla tavalla pätkii.
Avatar
Pallokala
Viestit: 996
Liittynyt: Ke Elo 16, 2006 9:48 am
Pyörä: Dominatör
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Dominator kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Pallokala »

Boxiviat on enemmänkin on/off -vikoja. Kulkee/ei kulje. Dominaattorit pakkaavat muutenkin käymään aika laihalla ja nyt kun vaihdoit K&N:n, se todennäköisesti käy entistä laihemmalla. Tuo pätkiminen, stumppailu ja jatkuva tyhjäkäynnin säätäminenkin viittaisi siihen. Kokeile ensin säätää tyhjäkäyntiseosta rikkaammalle.
Whatever you ride, your bike is an adventure bike – because every ride is an adventure.
Avatar
Dominator
Viestit: 1674
Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
Paikkakunta: Manse

Re: Dominator kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Dominator »

Samaa mieltä CDI-vioista kuin Pallokala edellä, välillä toimii täydellisesti ja välillä kuolee aivan totaalisesti..

Tyhjäkäynnillä stumppailu on valiitettavasti Dominaattorin "ominaisuus". Liian laiha seos tyhjäkäyntipiirin alueelle aiheuttaa stumppailua. Jos ei tyhjäkäynnin seosruuvilla saa käyntiä säädettyä paremmaksi herää epäilys että tk-suutin on liian pieni. Joskus Domin kaasareihin tehtiin kaasarimodauksia joilla tuota stumppaillua vähennettyä, edellyttäen että vakio Keihin on edelleen kaasarina.
Onko kaasari putsattu koska viimeksi? Tyhjkäyntisuuttimessa voi olla myös roska joka saattaisi aiheuttaa stumppaamisen. Kaasari pöydälle ja suuttimien putsaus ja tyhjäkäyntisuuttimen koon tarkistus. Tästä Dominator kysymyksiä ketjusta sekä kaasarimodauslinkistä löytyy vinkkiä tk-suuttimien kokonumeroista: viewtopic.php?f=6&t=8468
Avatar
Pallokala
Viestit: 996
Liittynyt: Ke Elo 16, 2006 9:48 am
Pyörä: Dominatör
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Dominator kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Pallokala »

Tuon Dominatorin linkkaaman ketjun modaukset perustuu pitkälti Dave Clossin XR650L:ään tekemiin muutoksiin, tunnetaan nimellä Dave's Carb Mods.
Itselläni on edelleen sama pyörä kuin tuossa 8 vuoden takaisessa ketjussa, kilometrejä on tietysti enemmän. Samat modaukset edelleen käytössä, sillä erotuksella, että kaasarissa on korjaussarja, joka kannattaa asentaa ensin, jos on pienintäkään epäilystä vaikkapa neulan kulumisesta. Säästää hermoja ihan pirusti kun kaasari reagoi säätöihin edes jollain logiikalla. Ei muuten kone stumppaile vieläkään...
Whatever you ride, your bike is an adventure bike – because every ride is an adventure.
Markoinen
Viestit: 12
Liittynyt: To Elo 16, 2018 11:25 am
Pyörä: R1150GSA / KTM 350 EXC-F
Paikkakunta: Uusimaa / Päijät-Häme

Re: Dominator kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Markoinen »

Moi kaikille,

Uusi kaveri palstalla. Kokemusta sorapeleistä ei juurikaan ole ja nyt on dominaattori alla. Suhde alkoikin samantien startin ropaamisella, hiilet ilmeisen kuluneet. Toivottavasti pääsin uusien hiilien asennuksen jälkeen liikenteeseen. Malli taitaa olla -92 tai -93 (ylivuotinen ehkä), kilometrejä mittarissa reilu 60tht. Pyörä on tältä palstalta tuttu. Toivottavasti kestäisi vielä ajoa ilman suurempia remontteja mutta eiköhän niitäkin ole tämän ikäiseen luvassa. Mitään isompia remppoja en ole pyöriini tehnyt ja apua tulen varmasti huutelemaan.

-Marko
Avatar
Dominator
Viestit: 1674
Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
Paikkakunta: Manse

Re: Dominator kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Dominator »

Startin/akun maadoitus kannattaa tsekata ensin. Maajohto jos on hiukankin löysällä tai saa huonosti kontaktin runkoon ruosteen ym. takia niin aiheuttaa myös samankaltaisia oireita kuin loppuunkuluneet hiilet. Hiilien vaihtoon löytyy ohjeita tästä ketjusta ja allekirjoittaneen XR650L ketjusta johon linkki alla (sama moottori kuin Dominaattorissa)

Dominaattori on kohtuu huoleton puksuttaja mutta normaalia kulumista tietysti saattaa vanhuksessa ilmetä ja sen mukana tuomia oireita. Öljyn määrää kannattaa tarkistella aktiivisemmin kuin omistamassasi katupyörässä, yksipyttyinen ilma/öljyjäähy saattaa syödä sitä joskus yllättävästi..
Markoinen
Viestit: 12
Liittynyt: To Elo 16, 2018 11:25 am
Pyörä: R1150GSA / KTM 350 EXC-F
Paikkakunta: Uusimaa / Päijät-Häme

Re: Dominator kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Markoinen »

joo, luin tämän ketjun jo kokonaan läpi (alkuintoa). Kokeilin mm. täydellä akulla ja tarkastin maadoituksen, ei auttanut. Irroitin ja avasin sen startin, toinen hiilistä oli aika loppuun kuluneen oloinen. Startin ja koneen välissä oleva sovitekappale oli murtunut. Hetki kesti uuden löytämisessä mutta nyt on osat tulossa. Saas nähdä kuinka käy. En kerennyt ajella kuin n.20km. Tyhjäkäynnin kanssa oli myös ongelmia (ei käynyt kylmänä), mutta niistä lisää sitten kun sen saan käyntiin.

Hyvä vinkki toi öljyn määrän tarkkailu. Suitsaan sitä ei ole vaihtovälillä tarvinnut lisätä tippaakaan..
Itk80
Viestit: 3
Liittynyt: Ti Elo 21, 2018 7:40 am
Pyörä: Gs 800, nx 650

Re: Dominator kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Itk80 »

Mites tuon jarrupolkimen saa irroitettua rungosta ilman lekaa? :D
Avatar
Dominator
Viestit: 1674
Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
Paikkakunta: Manse

Re: Dominator kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Dominator »

Olisko tosta räjäytyskuvasta jotain apuja!? https://www.bike-parts-honda.com/honda- ... 900/2/7043# Ensin sokka pois poljinta kiinni pitävästä mutterista ja sen jalkeen mutteri irti jne.

Samaan tyyliin polkimen irroitus takajarrun pääsylinteristä, jarruvalon jousen ja polkimen palautusjousen vapautus. Näiden toimenpiteiden jälkeen alkaa poljin olla aikalailla irti..
https://www.bike-parts-honda.com/honda- ... 100/2/7043
Markoinen
Viestit: 12
Liittynyt: To Elo 16, 2018 11:25 am
Pyörä: R1150GSA / KTM 350 EXC-F
Paikkakunta: Uusimaa / Päijät-Häme

Re: Dominator kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Markoinen »

Nyt on startti huollettu, asennettu ja kaasari putsattu. Startti lähti toimimaan ja tyhjäkäynti parani huomattavasti mutta kuitenkin sammui pari kertaa. Käynnistyy hyvin ja pysyy pääsääntöisesti käynnissä. Kierrokset vähän vaeltaa 1200-1400 välillä. Pari kertaa laski vielä alemmas ja sammui. Jos suoraan ajosta antaa laskea tyhjäkäynnille (päästää kaasun) niin tuntuu sammuvan helpommin kuin, että antaa vähän kierroksia vapaalla. Ajossa paras kierrosalue tuntui olevan 3-4000rpm, alle 3000rpm tuntui vetävän aika huonosti/hyytyvän. Kokemusta vastaavista pyöristä ei ole, eli ei ole vertailu kohtaa.
Avatar
Dominator
Viestit: 1674
Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
Paikkakunta: Manse

Re: Dominator kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Dominator »

Epäilys herää kaasarin säätöjen suhteen kun ei käy tyhjäkäyntiä/ei oo vetoja alakierroksilla :roll: Normaalihuollot vissiin tehty, ilmansuodattimen vaihto, venttiilien säätö? Noi kaksi edellistä ainakin voi vaikuttaa käynnin tasaisuuteen. Kaasuttajan seosruuvilla vois ensin kokeilla kuinka vaikuttaa tyhjäkäyntiin, ihan kiinni / 2 kierrosta auki, onko vaikutusta? (kuva) Jos ei reagoi mitenkään tyhjäkäyntisuutin voi olla väärän kokoinen.. Haljenneita kaasuttajan kumikurkkuja on myös Domeista löytynyt, myös silloin käynti epämääräistä ilmavuodon takia.
Kaasari alta.jpg
Vihreä on kammion tyhjennysruuvi ja sininen seosruuvi.
Markoinen
Viestit: 12
Liittynyt: To Elo 16, 2018 11:25 am
Pyörä: R1150GSA / KTM 350 EXC-F
Paikkakunta: Uusimaa / Päijät-Häme

Re: Dominator kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Markoinen »

Perushuollot on tehty mm. venttillit säädetty. Siinä on kiinni Mikunin TM-40 ja edellinen omistaja, joka sen on siihen laittanut ja säätänyt vakuutti kyllä osaamisellaan, mutta ei kai ne ikuisesti säädöissä pysy. Pitää kokeilla varovasti säätää ruuvista mutta suuttimeen en uskalla ainakaan heti koskea 8)
Avatar
Dominator
Viestit: 1674
Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
Paikkakunta: Manse

Re: Dominator kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Dominator »

Suoraveto Mikuni on huomattavasti herkempi säädöille kuin Domin orginaali alipaine toiminen Keihin ja säätömahdolllisuuksia myös reilusti enemmän. Kierrosalueen alapäähän Mikunissa vaikuttaa seosruuvi, tyhjäkäyntisuutin ja ilmasuutin. Edesmenneessä Dominatorissa ja sen jälkeen XR:ssä sain Mikunin toimimaan kunnolla vasta seosmittarin avulla. Yksi kesä/pyörä siinä säätöjumpassa taisi lopulta vierähtää :o :D Linkissä lisää jupinaa Mikunista: viewtopic.php?f=6&t=24027&hilit=mikuni+ ... C3%A4minen
Vastaa Viestiin