250 EXC harraste

Täällä voit esitellä oman rakennusprojektisi ja kadehtia muiden projekteja.

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
THä
Viestit: 642
Liittynyt: To Tammi 31, 2008 8:02 am
Pyörä: Beta 390 RR, 450 RM-Z

Re: 250 EXC harraste

Viesti Kirjoittaja THä »

Kuva

Tyytyväinen olen tuohon apurunkoon ollut nyt näin lyhyellä kokemuksella. On aika helppo ja nopea napata mopot kyytiin ja työkalut sekä bensat saa viskata laatikkoon.

Viikonloppuna vaihtelin tuoreempia kumeja EXC:n alle. Aiemminhan mulla takapyörän paloletkuun tuli reikä ja paikkasin sen normipaikalla. Hyvin tuo oli pysynyt, mutta moiseen pitäisi varmaan olla jokin UHD-paikkakin:

Kuva

Pullistelee kovasti vaikka painetta ei tuossa kuvassa ole yhtään. Ei lie olisi kovin kauaa kestänyt enää. Laitoin sinne nyt uuden paloletkun ja täytyy tuo paikata uudelleen varasisuriksi.

Kuva

Keli oli kiva, niin siirryin tallista ulos rengastöihin ja alle meni nyt taakse C-12 Mitas. Pitäisi olla hiekka/pehmeän paikan rengas. Mitä pihassa vähän vedättelin, niin tuntui, että yllättävän huonosti piti tuossa meidän kovassa pihassa (kovaa kivituhkaa alla ja vähän hienoa sepeliä pinnassa). Rivissä olevat nappulat ei pure kovaan alustaan. Tuntui tuo vanha misukkakin pitävän kuluneenakin paremmin. Mutta jos se pehmeämmässä toimisi paremmin, sitähän tässä nyt haetaankin.

Eteen käänsin D952 Dunlopin. Ei ihan uusi, mutta niin vähän ajettu, että valukarvojen kohdat näkyy vielä nököinä nappuloissa vaikka karvat onkin jo hävinneet. Paistoleima näyttii olleen jostain -16. Alla olleeseen Bilteman Super Enduroon en oikein ole ollut tyytyväinen, jotenkaan en siihen oikein luottoa ole saanut. Tosin huomasin, ettei se ole Innova kuten on paljon puhuttu, vaan tuo oli "Arctrac Super Enduro". Tuntui, että se karkaili yllättäen ja varoittamatta eikä oikein tahtonut mennä haluttua linjaa kun väkisin. Voi olla tietty kuskinkin vika, mutta koitetaan nyt Dunloppia. Jos tuolla on samat oireet, niin sitten tietänee missä vika on :roll:

MC360 Mid-Soft Metzelerit on kanssa hyllyssä, mutta noissa on kumi käteen kovin kovan tuntuista ja nappulat on melko isot ja tiuhassa, niin en nyt laittanut noita alle. Täytyy noita kovemmilla alustoilla jossain välissä kokeilla.

Takapyörää vaihtaessa totesin, että rattaan puoleinen pyöränlaakeri on finaalissa. Hyllyssä oli uudet, joten vaihtoa. Samalla uudet holkit ja stefat. Tiedä sitten pitääkö ne paremmin kuran pois laakerilta, mutta ei tuo koko satsi ihan kohtuuttoman hintainen ollut. Oli orkkisosia ja yllätyksekseni Mattighofenissa oli laakerit rasvattu kunnolla ja myös stefojen huuliin oli jo valmiiksi sipaistu vaseliinia! Vaikka tuo satsi tähän 250 EXC:hen myytiin, niin väliholkki oli siinä liian lyhyt. Muut oli kuitenkin ok ja vanhakin väliholkki oli ihan ok, joten käytin sen. Mitat tarkastelin, että noin tuli ihan sopiva satsi.

Kun ajamassa kävin, niin huomaa kyllä tuollaisen 1,5 kk ajotauon julmasti. Taas tulee huonot tavat selkärangasta ja tuntui hirmu raskaalta. Koskeekin joka paikkaan :lol: Koitin kääntää rohkeasti 8 naksua puristusta lisää molempiin päihin, mutta kyllä se meni jo liian jäykäksi omaaan vauhtiin. Otin puolet pois, eli 4 naksua vanhasta säädöstä tiukkasin. Tuntuisi, että nyt on reserviä vaikka vähän menisin jotain päinkin, mutta ei ole ihan kivireki. Ajellaan nyt hetki noin.
Neljä vaihdetta riittää.
Avatar
THä
Viestit: 642
Liittynyt: To Tammi 31, 2008 8:02 am
Pyörä: Beta 390 RR, 450 RM-Z

Re: 250 EXC harraste

Viesti Kirjoittaja THä »

Jyhnäharju seikkailtu läpi. Kalusto toimi ja renkaat piti niin menestys ei jäänyt kiinni kun kuskista :D

Edessä tuo Dunlop on parempi mitä super enduro. Menee paremmin mihin haluaa eikä karkaile yllättäen. Vaikka pito irtoaisikin niin luistaa hallitusti jos nyt etunen niin voi tehdä. Taka-Mitaskin kuopi vakuuttavasti eteenpäin

Aika lämmin oli niin varustauduin juomarepulla ja ennen lähtöä kamppeita märäksi. Paitaankin tuli saksittua lisätuuletusta. Kuuma oli silti, mutta kuitenkin pärjäsi jotenkin. Varikkokäynnillä taas lisää vettä kauluksesta sisään.

Lähdin mielestäni ihan rauhassa taas liikkeelle ja eka täysi kierros tasan 12 min, mutta siitä sitten alkoikin hiipua tasaisesti. Tunnin kohdalla varikolle ja otin taktiikaksi koittaa ajaa lopun tasaista vauhtia virheitä välttäen. Perästä päin katsoen aika tarkkaan 13 min 40 s loput kierrokset. Muutama pieni virhe tuli mutta ei mitään suurta, sikäli taktiikka toimi. Radan kuluminen kyllä lisäsi haastetta ja jouduin tempoa vähän nostamaan kohti loppua. Sikäli hitusen yllätti kun lopun kierrosajat oli muutamien sekuntien sisään.

Lopussa alkoi kyllä kuski hyytyä täysin. Jalat loppui, selkä loppui, kädet hyytyi.. Tuolla 1,5 kk ajotauollakin oli varmaan osansa, mutta kuskin fysiikka kaipaisi kohennusta. Nyt ei kyllä saanut itsestään yhtään enempää irti. Yhtään enempi reuhuaminen olisi varmasti kostautunut lopussa.
Neljä vaihdetta riittää.
Avatar
tertsu
Viestit: 2856
Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:11 am
Pyörä: GASGAS 300 -22, KTM 990 S -07
Paikkakunta: Oulu

Re: 250 EXC harraste

Viesti Kirjoittaja tertsu »

Minäkin oli ajmassa harrasteessa ja bongasin lähtökarsinassa että jollakin oli Pohjolan Kurapyöräilijät crossipaita. Olitko se sinä :) Eturivin lähtöpaikka meni hukkaan kun ei startannu tai jotain kämmäsin siinä lähössä ja joudun lähteen kaikkien perään. Niinvaan yllätyksekseni nousin kuudenneksi vaikka tuntu se rossiradan hiekkapatti aika horrorilta. Mukavaa hommaa tuo ceecee :)
Kura lentää...
Avatar
THä
Viestit: 642
Liittynyt: To Tammi 31, 2008 8:02 am
Pyörä: Beta 390 RR, 450 RM-Z

Re: 250 EXC harraste

Viesti Kirjoittaja THä »

Onnittelut sitten hienosta ajosta jälleen! Vaikka eipä tuolla onnen kanssa taida olla mitään tekemistä.

En ollut minä vaan vetelin vanhassa musta-keltaisessa Scotin (muistaakseni) paidassa. Parkissa olin kyllä tarkoittamasi kuskin vieressä ja muutama sana siinä vaihdettiinkin. Taisi vaan kisa jäädä kesken.

Itsellä hiekkaosuus meni jopa pelottavan hyvin niin kauan kun jaksoi. Tosin lopussa se hirviaidan vierus alkoi tuntua vaikealta. Kerran kävin siinä ulkona radaltakin kun laskin nopeamman ohi, hiekkaa päälle, pieni herpaantuminen ja jotenkin loikkasi sinne oikealle..

Mukavaa tuo kyllä oli. Sen verta saanut varmuutta tuohon ajoon, että siitä voi hetkittäin nauttiakin ja pystyy vauhtia rytmittämään. Hetkittäin ajoin joitain kohtia kierroksella ohi tulleiden perässä ja koitin ottaa oppia. Ei vaan moista vauhtia jaksa kun hetken, mutta mielenkiintoista seurata.

Käsiteltävän informaation määrä vaan on aika huima tuossa touhussa ja mitä kovempaa ajaa, niin aina nopeammin ja kauemmas prosessoitava. Nyt Mikkelissä kyllä vähän jeesasi kun oli edes joskus lenkin ajanut ja vähän tiesi mitä tulee. Hattua nostan niille jotka tuota pimeänä ajavat kovaa. Itsellä välillä kun tulee valintatilanne eteen, niin tulee täysi jumi :lol:
Neljä vaihdetta riittää.
Avatar
Happi
Viestit: 2872
Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 7:42 am
Pyörä: 690ER, 800XCA
Paikkakunta: Pori

Re: 250 EXC harraste

Viesti Kirjoittaja Happi »

Minäkin huomasin Kurapyöräpaidan ajajien joukossa. Päivää vietettiin huoltojoukoissa. Valtava pöly ja lämpö jäi päälimmäiseksi mieleen. Varmasti rankka kisa.

Harrasteen ajoa katsellessa ihmettelee, miksei ajeta sileämpää linjaa, kun sitä vielä helposti löytyy. Muutama 50V kuski kokemuksella näin ajoi ja säästi voimia. Tiedän, katsojan on helppo neuvoa :D

Meillä kotimatka "lyheni", kun kojelaudalla komeili kolmospytty päivän viimeisestä lähdöstä.

Happi
Avatar
tertsu
Viestit: 2856
Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:11 am
Pyörä: GASGAS 300 -22, KTM 990 S -07
Paikkakunta: Oulu

Re: 250 EXC harraste

Viesti Kirjoittaja tertsu »

Kuva
Mukavahan tuota oli katella joo :)
Kura lentää...
Jani M
Viestit: 2094
Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
Paikkakunta: Tampere

Re: 250 EXC harraste

Viesti Kirjoittaja Jani M »

Kannattaa käydä kokeilemassa myös sprint enduroa. Ajataan vastaavaa lenkkiä kuin CC:ssä, mutta kierros kerrallaan ja kierrosten välissä on huoltotauko. Vähän kevyempiä kisoja usein kuin CC:t. Reitillä saattaa olla joskus joku vähän haasteellisempi paikka kuin CC:ssä, mutta esimerkiksi RiMPKK:n tulevassa enskasprintissä Räyskälässä on todella mukava reitti eikä yhtään vaikeaa paikkaa.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Avatar
THä
Viestit: 642
Liittynyt: To Tammi 31, 2008 8:02 am
Pyörä: Beta 390 RR, 450 RM-Z

Re: 250 EXC harraste

Viesti Kirjoittaja THä »

^^^ itse ainakin koitin pahimpia patteja kierrellä. Siinä ”stadionillakin” oli reunoissa pienempää pattia mitä keskellä. Samoin metsässä jarrupatteja kehittäneitä linjoja vältin muutamassa kohtaa. Tiedä sitten miten onnistuin, mutta ainakin omasta mielestäni yritin :? Puuttuu kyllä tuo kokemuksen tuoma pelisilmä.

^ täytyy sprintti laittaa korvan taakse. Joku kisa varmaan kyllä vielä käytävä ennen syksyä ajamassa. Lievestuoreen CC ei olisi hirmu kaukana. Mutta miksei jotain muutakin voisi koittaa. Onko tuossa sprintissä säännöt miten? Lähinnä onko jotain tiukempaa mitä CC:ssä? Takajarrun jarruvalokytkin on rikki, tosin uusi kyllä on. Samoin etuvalokytkin jurppii jotain, välillä ei pala kun parkki vaikka polttimo on ehjä. Ei ole nuo olleet ihan siellä prioriteettien kärkipäässä..
Neljä vaihdetta riittää.
Avatar
tertsu
Viestit: 2856
Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:11 am
Pyörä: GASGAS 300 -22, KTM 990 S -07
Paikkakunta: Oulu

Re: 250 EXC harraste

Viesti Kirjoittaja tertsu »

THä kirjoitti: Joku kisa varmaan kyllä vielä käytävä ennen syksyä ajamassa. Lievestuoreen CC ei olisi hirmu kaukana. Mutta miksei jotain muutakin voisi koittaa. Onko tuossa sprintissä säännöt miten? Lähinnä onko jotain tiukempaa mitä CC:ssä? Takajarrun jarruvalokytkin on rikki, tosin uusi kyllä on. Samoin etuvalokytkin jurppii jotain, välillä ei pala kun parkki vaikka polttimo on ehjä. Ei ole nuo olleet ihan siellä prioriteettien kärkipäässä..
Lievestuore CC itelläkin aatoksissa ja ehkä Bike Forum SM enska. Sprintissä samat säännöt kun enskassa pyörän suhteen. Jarruvalot riittää kun toimii joko kahvasta tai polkimesta, mutta toki parempi että molemmat toimii. Sprinttikisat voi olla aika lyhyitä ajoajan suhteen kuten esim. Hälvälässä jossa harrasteelle ajoaikaa yhteensä alle 40min ja sitten vastaavasti enskakisat esim. Vesijärvi SM enduro kestää huoltotaukoinen koko päivän.
Täältä kannattaa käydä lukemassa säännöt enska ja cc: http://www.moottoriliitto.fi/ajajille/saannot/
Kura lentää...
Avatar
THä
Viestit: 642
Liittynyt: To Tammi 31, 2008 8:02 am
Pyörä: Beta 390 RR, 450 RM-Z

Re: 250 EXC harraste

Viesti Kirjoittaja THä »

Noihin enskoihin lie pitäisi olla myös FIM-kumit. Itsellä ei tällä hetkellä ole kun vähän karkeampia. Sikäli taidan ainakin toistaiseksi pysyä CC-puolella. Nuo valot voisi kyllä katsoa kondikseen vaikken tällä tiellä oikeastaan yhtään ajelekaan. Kerran jo tuota valokytkintä koitin purkaa, mutta se ei oikein ole purettavaa mallia. Tuossa selailin, että uusi maksaa kokonaista 25 e, joten lie helpoin tie vaan vaihtaa se. Tööttinappikin tuossa tahtoo välillä pätkiä. Tuota tulee käyteltyä kun juniorin kanssa on sovittu, että töötillä pysäytän sen radalla jos on tarvis ja itse perässä ajelen.

Enskassa on myös ne AT:t sun muut teknisyydet mistä en mitään ymmärrä ja siten ne pitäisi opiskella. Keväällä kyllä noita CC-sääntöjä ja muitä sääntöjä ahkerasti lueskelin. Ei ole äkkinäiselle ihan helppoa kun noita teknisiäkin sääntöjä on monessa paikkaa ja viittauksia ristiin rastiin. Tosin olen havainnut ettei noita kaikkia sääntöjä ihan hirmu tarkasti kyllä noudateta.. Nyt Mikkelissä taas sain katsastuksessa komennon teipata etuvalo umpeen. Käsittääkseni noin ei tarvitsisi tehdä ja viivalla oli kyllä lamput paljaanakin kalustoa. Suojasin tuon kuitenkin kun ei siitä mitään haittaakaan ole. Panssarissa tuo mulla olikin teipattuna.
Neljä vaihdetta riittää.
Avatar
THä
Viestit: 642
Liittynyt: To Tammi 31, 2008 8:02 am
Pyörä: Beta 390 RR, 450 RM-Z

Re: 250 EXC harraste

Viesti Kirjoittaja THä »

Sen verta pyörää fundeerailin tuossa kisan aikana, että vakaus kun tuntui tulleen hyvään kuosiin viimeisillä alustan säädöillä, niin taidan koittaa etuputkia laskea kolmioista läpi vaikka 5 mm. Vähän kankea tuo vanha Fräulein meinaa välillä olla, niin jos tuolla tempulla koittaisi sitä vähän nörjentää. Omaa vaappumista ja huojumista kun on huono korjata, niin koitetaan vähän moposta helpottaa menoa :mrgreen: Kun ei mitään korjattavaakaan oikein tullut, niin koitetaan sitten säätää vähän.
Neljä vaihdetta riittää.
Avatar
THä
Viestit: 642
Liittynyt: To Tammi 31, 2008 8:02 am
Pyörä: Beta 390 RR, 450 RM-Z

Re: 250 EXC harraste

Viesti Kirjoittaja THä »

Otin vähän putkia ylös (~5 mm) ja tuli käytyä crossirataa vähän kiertämässä. Ei se ainakaan huonommaksi mennyt. Olen saanut saavutettua vakautta ja kääntyvyyttä :P

Tuntuisi vielä vahvemmin, että tuolla eturenkaalla on tosiaan merkitystä. Tuo Dunloppi luistaa kyllä välillä, mutta kertaakaan se ei ole karannut täysin alta. Aikaisemmalla Innovalla kävin useamman kerran kyljellään kun se vaan karkasi varoittamatta.

Nyt kun oli tutulla radalla tuon C-12 Mitaksen takarenkaan kanssa, niin tuo tuntuu kanssa tarttuvan hiekkarataan paljon paremmin mitä vanha misukka. Nyt oli lähinnä varottava mutkista ulos kun pyörä pyrkii pystyyn :shock: Samoin mutkat pystyy vedättämään läpi paljon rohkeammmin kun molemmat päät pysyy nyt radassa kiinni ja luistot on loogisia ja rauhallisia. Ruuvasin takaa puristusta muutaman naksun lisää kiinni, mutta tuon vaikutus jäi vielä koittamatta kun kytkimestä katosi nesteet.

Hitusen tuo kytkin on nestettä hukannut mutta ei paljoa. Ennen Jyhnäharjua tarkastin sen ja vähän lisäsin. Samoin Jyhnäharjun jälkeen katsoin sen ja vähän lisäsin vaikken oikein osannut sanoa onko sieltä kadonnut jotain vai ei. Nyt ehkä tunnin radan kierron jälkeen kahva alkoi painua. Lie työsylinterin O-rengas petti lopullisesti. Kerran kevättalvesta tuon teki kanssa ja sen jälkeen olen sitä aina välillä katsellut. Otetaan auki kunhan saa osia.

Juniorin 50 SX on kehitellyt jännää oiretta. Ikäänkuin kävisi rikkaalla. Röpötteli välillä vaikka välillä veti suht puhtaasti. Saattoi paikaltaan lähteä hyvin, mutta sitten jossain 30 km/h tienoilla röpötti-veti-röpötti-veti ja samaa huippuihin asti. Välillä röpötti jo heti paikaltaan Koitin eri suuttimia, vaan ei oikein reagoinut. Putsasin kaasarin huolella, vaan ei vaikutusta. Koitin uutta tulppaa, mutta ei vaikutusta. Puolalla yksi abiko oli sitten löysä ja hapettunut. Oli paikallaan ihan siististi, vaan lähti löysästi irti ja näki, että oli hitsannut kontaktiin. Putsaus ja kiristys ja taas veti puhtaasti. Onneksi en vielä alkanut läppiä purkaa irti. Vaan olipas haastava löytää. Useampana päivänä sitä jo kuuntelin, ettei käy ihan puhtaasti mutta tuli vasta nyt viikonloppuna syvennyttyä ongelmaan. Taas oli pojan naama näkkärillä kun keulii kaasusta.
Neljä vaihdetta riittää.
Avatar
THä
Viestit: 642
Liittynyt: To Tammi 31, 2008 8:02 am
Pyörä: Beta 390 RR, 450 RM-Z

Re: 250 EXC harraste

Viesti Kirjoittaja THä »

Lumet sulaa kovaa vauhtia ja kevät tekee tuloaan.

Kovin oli haastava talvi jääradan osalta, mutta muutamana päivänä pääsi sentään ajelemaan. Ihmeitä en tehnyt, vähän vaan isompia suuttimia, keulaa alas sen mitä putkia pystyi läpi laskemaan ja perä balanssiin jousta löysäämällä. Tietty ratastin vähän välityksiä pidemmiksi. Hauskaa puuhaa noinkin eikä muutoksiin mene hirmu kauaa. Ei kyllä pysy enempi rakennettujen pyörien vauhdissa millään, mutta hauskaa tuo on silti. Takarengaskin oli 18" joka antaa tasoitusta jonkin verran 19" renkaisiin nähden. Tuntimittariin tuli 3 h talven aikana.

Toinen vannekierros tuli etsittyä ja 19" takasella. Ainakin jääratarenkaan voisi päivittää noin tuumaa isommaksi. Jos joku haluaa vaihtaa ihan hyvän 18" jäärata-Duron vastaavaan 19" versioon, niin voi kysellä. Yhtään piikkiä/nappulaa ei puutu. Kesäkumit taidan pitää edelleen 18-koossa. Vähän helpottaa rengasjumppaa toiset vanteet.

Viime viikonloppuna vääntelin kesäkumeja alle ja eteen meni nyt Metzelerin MC360 Mid-Soft ja taakse sama C-12 Mitas mikä viime kesänäkin oli, tosin toisinpäin niin sai taas terävät nurkat nappuloista käyttöön. Hyvin tuo taka-Mitas on kestänyt ajaa ja olen pitoonkin ollut kovin tyytyväinen. Kovaan alustaan se ei oikein pure, mutta pehmemmässä pitoa sitten onkin aika kivasti. Oikein missään kovalla kun en ajele, niin pelaa itsellä hyvin.

Talvella jäällä tuli testattua akselivälin merkitystä vetopitoon. Tuolla muuten on merkitystä. Viime kesän jäljiltä katsoin etten vanhoja ketjuja ja rattaita enää alle laita, niin täytyy uudet vitjat katsella siten, että saa akselivälin melko lyhyeksi. Vähempi luistelee mutkista ulos kun saa taakse enempi painoa noin.

Kuljetuskalustoakin tuli sen verran päivitettyä, että kun eteen osui edullinen koppikärry, niin ostin pois. Vähänhän tuossa on laittoa ja varustelua, mutta jos kauempana käy, niin ei tarvitse niin kovin harmitella jos sade iskee matkalla ja onhan sitä muutenkin mukavampi kun kamppeet on katon alla matkan ajan. Ompahan sadesuojaakin radalla jos joku kuuro yllättää eikä tarvitse kuraisia kamoja auton konttiin mättää.

Jokusen CC-kisan voisi taas kesän aikana käydä ajamassa, tosin Panssarin taidan nyt passata kun kelit vaikuttaa aika samalta mitä viime vuonna. Voisi olla fiksumpaa järjestää noita soramonttukisoja keväällä ja nuo enempi metsässä ajettavat sitten keskemmällä kesää.. Tosin kai tuo Panssari on se perinteinen kauden aloitus, niin eivät halua sitä siirtää ja onhan tuo toisaalta omanlaisensa kisa noin järjestettynä.

Kuski taitaa kyllä olla ihan yhtä huonossa tikissä tällekkin kaudelle :lol: Tosin pari kiloa on näemmä talven aikana paino pudonnut ja nyt keväällä olen pari kertaa fillaroinut töihinkin, niin onhan tuo jo enempi reeniä mitä aiemmin :roll:
Neljä vaihdetta riittää.
Avatar
THä
Viestit: 642
Liittynyt: To Tammi 31, 2008 8:02 am
Pyörä: Beta 390 RR, 450 RM-Z

Re: 250 EXC harraste

Viesti Kirjoittaja THä »

Kyllä siihen vaan päivän saa menemään kun käy pyörää läpi vaikkei oikein mitään rikki ollutkaan. Kaasarin imukurkku tuli laitettua uusi. Vanha oli jo halkeillut ja uusi on ollut hyllyssä jonkin aikaa. Ketjut ja rattaat uutta sekä takajarrupalat taas vaihteeksi. Eiköhän sitä saa nyt huoletta kesäkautta aloitella. Vähän säädin konetta laihemmalle mitä viime kesänä. Ainakin pihassa kokeillen on selvästi terävämpi. Toivottavasti ei mennyt liian kulmikkaaksi.
Neljä vaihdetta riittää.
Avatar
THä
Viestit: 642
Liittynyt: To Tammi 31, 2008 8:02 am
Pyörä: Beta 390 RR, 450 RM-Z

Re: 250 EXC harraste

Viesti Kirjoittaja THä »

Kesäkausi tuli eilen avattua kun löytyi suurinpiirtein sula rata. Mistähän taas johtui, että muutaman kierroksen jälkeen kädet ihan tukossa ja ajaminenkin yhtä kiemurtelua :lol: Mutta kyllä se siitä alkoi taas sujua jotenkin. Taas saa itselleen muistutella ettei purista niin kovin ja roiku sarvissa kokoaikaa, koittaisi katsoa muutakin kun etupyörää ja keulaa pitäisi painottaa mutkissa.. Ei ole sellainen märkä ja upottava hiekka kyllä kovin helppo ja kevyt alusta ajella.

Jostain syystä koskee vähän joka paikkaan :roll:

Kivasti terävöityi kyllä koneen käytös noilla pienillä suutinmuutoksilla, paremmin vetää mutkasta ulos ja on muutenkin napakampi. Ei kyllä kertaakaan ollut edes kaasu täysin auki, mutta keskialueesta tykkäsin. Piti taas muistutella itselleen että kyllä se isommallakin vaihteella vetää eikä tarvitse niin kierroksilla reuhuta.

Taka-Mitashan oli tuttu jo viime syksyltä ja hyvin se hiekassa työntää edelleen. Tuohon Metzelerin etuseenkin olin oikein tyytyväinen ainakin tuollaisessa märässä hiekassa. Tekisikö tuo jäykkä runko, mutta ainakin tuntui että kun välillä hiekan seassa osui isompaankin kiveen, niin se ei pomppinut mihinkään, mitä taas edellinen Dunloppi tahtoi vähän tehdä. Tuo vaan ikäänkuin vaimentaa törmäyksen eleettömästi ja menee valittua linjaa.

Kaasuvaijeri pitää vielä uusia. Oli kaasarin päästä muutama säie poikki.

Kotipihassa tötöilin pyörän kyljelleen paikaltaan ja kytkinkahvan runko murtui. Mistä se johtuu, etten edes muista olenko koskaan saanut varsinaista kahvaa poikki. Itsellä menee aina noita runkoja :evil:
Neljä vaihdetta riittää.
Vastaa Viestiin