Dassault.n puuhia XTZ660 (3YF)

Täällä voit esitellä oman rakennusprojektisi ja kadehtia muiden projekteja.

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
Dassault
Viestit: 565
Liittynyt: Ti Tammi 22, 2008 2:43 am
Pyörä: XTZ750
Paikkakunta: Viitasaari

Dassault.n puuhia XTZ660 (3YF)

Viesti Kirjoittaja Dassault »

Niihän se koitti aika ottaa yläkerta auki uskollisesta tennarista.
Syynä oli se kun pitäisi olla öljysheikki tuon öljynkulutuksen osalta (1l/500km) ja vasta 74tkm takana.

Yksi venttiilikopan pultti sit päätti jumia ittensä ja katketa sisään, no pikku vikoja. Enemmän aiheuttaa vaivaa katella uusi pultti tuon katkenneen tilalle (M6/130) :oops:

Purun yhteydessä alkoi niitä kulutuspaikkoja löytyä:
- Venttiilivarrenkumit, pari hajonnut täysin.
- männänrenkaat kuluneet ja päästäneet painetta kampikammioon. Ilmankos ilmansuodatinkotelossa oli moottoriöljyä reippaasti :shock:

Nyt sitten Kedon lista auki ja ynnäilemään mitäs kaikkea ny tarviikaan, tarpeelista ja tarpeetonta.

Uusi (käytetty) sylinteri ja mäntä löytyikin foorumin kautta, kiitokset siitä.
KuvaKuva
Kyllä se siitä...
Avatar
Dassault
Viestit: 565
Liittynyt: Ti Tammi 22, 2008 2:43 am
Pyörä: XTZ750
Paikkakunta: Viitasaari

Re: Dassault.n puuhia XTZ660 (3YF)

Viesti Kirjoittaja Dassault »

Nyt sitten sattuikin hauska juttu.
Yleinen mielipidehän postin toimivuudesta on hyvä vitsi, kuten esimerkkinä;
Jos haluat hävittää ruumiin, niin lähetä se postitse!
Paketti tuli kolomessa päivässä pohjanmaalta keski-suomeen.
Mutta nyt sitten saksanmaan paketti onkin maanut jossain lentoterminaalissa jokusen päivän (se siitä pikapaketista) :x
Onhan tässä ollunna ny hyvää aikaa puhdistella osia ja mittailla välyksiä (ts. ottaa olutta tallissa) :D
Tuli samalla pidettyä sitten perinteistä käsityötaitoa yllä ja tuli läpättyä venttiilit.

Toivottavasti tiivisteet ny tulis pian, lähtee meinaa viimonen lomaviikko käyntiin :P Kuva
Kyllä se siitä...
Avatar
Dassault
Viestit: 565
Liittynyt: Ti Tammi 22, 2008 2:43 am
Pyörä: XTZ750
Paikkakunta: Viitasaari

Re: Dassault.n puuhia XTZ660 (3YF)

Viesti Kirjoittaja Dassault »

Nää.. Mä en ala!
Tiivisteet tuli sit tänään. No ei ku kasauspuuhiin.
Empä muistanukkaan miten vittumaiset tään vekottimen venat on säätää. Meni sit useampi tunti ja olut niitä hieroessa.

Jos joku joskus kaipaa manuaalia tämmöiseen niin tuolta löytyy yksi:
https://www.scribd.com/mobile/doc/27189 ... enere-3YF#
Mulla nyt sattuu olemaan sama koneellakin, mutta katselee tuota kännykän näytöltäkin.

Remontti onnistui ja käyntisavut on otettu pihalle. Aamulla sitten läjätään pyörä kasaan ja ei kun lenkille. Johan tässä alkoi olemaan oirehia kun ei päässyt harrastaman.

Lähetetty minun E2303 laitteesta Tapatalkilla
Kyllä se siitä...
Avatar
Dassault
Viestit: 565
Liittynyt: Ti Tammi 22, 2008 2:43 am
Pyörä: XTZ750
Paikkakunta: Viitasaari

Re: Dassault.n puuhia XTZ660 (3YF)

Viesti Kirjoittaja Dassault »

Noin, Syyskivetty takana ja nyt alkaa sitten pientä kunnostusta löytymään.
Vaihdepolin meni oikein kunnolla mutkalle metässä, mutta saihan sen sielä vielä huonoilla työkaluilla oikastua, sääli kun ei tullut otettua kuvaa kun se on taittuneena jalkatapin päälle.
Täytyy koittaa vielä oikoa paremmin sitä tässä kotosalla.

Samalla reissulla hävisi eturattaan lukitusmutterikin jonnekin.
Samalla katselin, että takahaarukan ketjulaaharikin alkaa olla heikossa kunnossa. Ompahan talveksi puuhaa kun aukaisee swingin.

Onneksi on http://www.kedo.de
Vielä jossain kolossa lähtee sitten ketjut ja rattaat vaihtoon, mutta se aika ei ole vielä.

Vakioratastus on tuossa 15/45 ja nyt on ollut paikoillaan 16/45 ja mieli tekisi kokeilla 16/42 jaksaisiko se sillä vielä mennä pienessä hiekkateillä.
Kuva
Kyllä se siitä...
Avatar
Dassault
Viestit: 565
Liittynyt: Ti Tammi 22, 2008 2:43 am
Pyörä: XTZ750
Paikkakunta: Viitasaari

Re: Dassault.n puuhia XTZ660 (3YF)

Viesti Kirjoittaja Dassault »

Kait sitä pitää päivitellä välillä mitä puuhataan.
Ketjulaahari tuli vaihdettua, mutta tulikohan hätäiltyä? Onhan tuossa vielä pintaa...

Kiinan spottivalotkin kävi kiinni, mutta noissa kun oli se kolmen asennon toiminto (kuka helvetti käyttää stroboa) ja hermohan siihen meni.
Tuli katottua mitä on sisälle syötetty lamppuun ja enemmän intoa kuin taitoa ja suuri toive, että saisi vain täyden tehon ulos lampusta. Kuinkas kävikään, jomppi väärin ja12V suoraan ledille. Oli kirkas, vain hetken ja "poks". Se siitä.

Sain sitten viimeinkin aikaseksi ottaa tuon Garminin (zümo 345) asennuspalikka-sarjan hyllystä (makasi vaan 10kk kaapin perällä. Parempaakin tekemistä oli kesällä) ja nyt alkoi johtoviidakon selviminen.
Tuntuu, että pääsisi helpommalla kun vain korvais isommalla kaapelilla tuon nykyisen virran ulosoton keulille ja laittelis sinne sulakerasian mistä jakais kaikille apuhärpäkkeille sit sähkön.
Katsotaan kuinka käy.
Savun hälvettyä sitten tarkistellaan vahingot.

Vaihdepolin tuli kanssa hommattua ja pieleen senkin asennus meni.
Tilasin 20mm pidemmän ja kulmathan siinä on liian loivat ja ottaa staattorin koppaan kiinni.
Alumiinia mokoma härpäke, vinkkejä otetaan vastaan kun se pitäisi taittaa jyrkempään kulmaan.

Viikon päästä onkin sitten "vahingossa" pk-seudulla palveeraamassa sopivasti kun on MP-messut.
Jos tämä ketutus olotila on vielä päällä tohon tennariin, niin saattaa tulla kallis keikka...Kuva
Kyllä se siitä...
Avatar
Dassault
Viestit: 565
Liittynyt: Ti Tammi 22, 2008 2:43 am
Pyörä: XTZ750
Paikkakunta: Viitasaari

Re: Dassault.n puuhia XTZ660 (3YF)

Viesti Kirjoittaja Dassault »

Messut oli ja meni.
Kuume kyllä laski kun paino tyhjällä lompakolla ohtaa. Ei näillä kohdin persuus kestä hankkia pakasta repästyä alleen.
Pari viikkoo ois vielä Kivettyyn aikaa ja tennari alkaa läjääntyä hyvää vauhtia näin iltaisin.
Jotain jäynää oli tallihiirikin tehnä, jyvävarasto ilmansuodatinkotelossa[DIZZY FACE][PISTOL]
Onneksi tuli tarkastettua, muuten olisi varmaan ihmetelly, että mitä hemmetti on laiskimuksessa[BLACK QUESTION MARK ORNAMENT]

Tässä sitä nyt leikitään verhoilijaa, kun tuo Äänekosken suuri pieni suutarikin pisti oven säppiin ja ryhtyi keittiöitä kasailee.
Tää on taas niitä kohtia et enemmän intoa kuin älyä. Alkaa tuo taas penkiltä näyttämään...
...kiristystä vielä vaatii (b) ja lisää olutta.Kuva
Kyllä se siitä...
Avatar
Dassault
Viestit: 565
Liittynyt: Ti Tammi 22, 2008 2:43 am
Pyörä: XTZ750
Paikkakunta: Viitasaari

Re: Dassault.n puuhia XTZ660 (3YF)

Viesti Kirjoittaja Dassault »

Noin. Kivetty oli ja meni.
Työt taas haittaa harrastamista ja ei ehtinyt kuin pikaisesti pyörähtää paikanpäällä.
Vaikka hieman ehti ajamaankin niin ketutus oli lauantai-iltana aika korkealla, kun jäi jälkiajot väliin.
Jutaleelle pitää kyllä nostaa hattua tästä Kivetyn kokoontumisesta. Voisi oikeastaan tuumata, että ajokausi vasta oikein aikaa Kevätkivetyn jälkeen.

Positiivinen yllätys, että tennari toimii sittenkin, vaikka tuossa oli jo epätoivoin hetkiä ja meinasi koko homma eksyä nettimoton palstalle, et nyt loppuu otsikon alle.
Ehkäpä tässä nyt sitten sijoittaa vielä uudet ketjut ja rattaat, sekä tekisi uuden "hainevän" ketjuohjarille. Edellinen kun on jossain kivikossa Kyyjärven lähellä.

Kesäkuun alussa sitten Kohti Siku-moton tukikohtaa Tenere -rally.n merkeissä.
Saas nähdä minne sitä tällä kertaa eksyy matkallansa...Kuva
Kyllä se siitä...
Avatar
Dassault
Viestit: 565
Liittynyt: Ti Tammi 22, 2008 2:43 am
Pyörä: XTZ750
Paikkakunta: Viitasaari

Re: Dassault.n puuhia XTZ660 (3YF)

Viesti Kirjoittaja Dassault »

Tenere-rally oli ja meni, mutta hauskaa oli.
Uusia uria ja reittimestari oli ollut nohovana. Pieniä vaurioita sattui vähän itsekullekkin, mutta sehän tämän lajin suola on.

Tuli niiattua pikkutennarillakin useammin jouset pohjaan ja opittua sitten kantapään kautta miten se änkkärin asennointi meni... [FACE WITH TEARS OF JOY].
Ei muuta kuin hyllystä alkuperäinen hylsy paikalleen.
Aamusta sitten kossun alkulähteellä käymään.
Saas nähä mistä sitä ittensä huomenna löytää...KuvaKuva
Kyllä se siitä...
Avatar
Dassault
Viestit: 565
Liittynyt: Ti Tammi 22, 2008 2:43 am
Pyörä: XTZ750
Paikkakunta: Viitasaari

Re: Dassault.n puuhia XTZ660 (3YF)

Viesti Kirjoittaja Dassault »

Niimpä niin...
Tennari rupesi hävittämään taas öljyä, ei sinistä savua eikä näkyvää vuotoa helposti paikannettavissa.

Ketjuja kun rupesin puhdistaa, niin ihmettelen, että mites nää näin hyvässä rasvassa on[ASTONISHED FACE]?
Sieltähän se syy löytyi miksi öljyä häviää koneesta. Vaihdepolkimen stefa oli antautunut.
Pitäisiköhän jättää tuo vuotamaan niin ei tarviisi mitään ketjurasvaria [GRINNING FACE WITH SMILING EYES].

Sit toiseen asiaan, onko muilla vastaavan laitoksen omaavilla ilmennyt vitosvaihteella ajaessa sellainen ylös alas heijaava rahina tai sirinä n 3000-4000rpm kierroksilla?
Epäilys on, että 5 vaiheen rattaassa olisi jotain änäkäistä, mutta voi se olla nokkaketjunkiristinkin.

Jos joku seuraa ulkomaan purkaamoja, niin ei viittis vinkata kun tulee 660 3YF tai 4MY kone vastaan.
Ps. Yamaha Raptor 2001-> on sama mylly. (Mönkijä)
Kyllä se siitä...
Avatar
Dassault
Viestit: 565
Liittynyt: Ti Tammi 22, 2008 2:43 am
Pyörä: XTZ750
Paikkakunta: Viitasaari

Re: Dassault.n puuhia XTZ660 (3YF)

Viesti Kirjoittaja Dassault »

Noin, Kivetty takana ja piru, että oli hauskaa. Remonttiryhmä (ryhmä 1) oli taas nimensä veroinen. Saldona yksi hajonnut F800GS lohko ja oma tennari kanssa halasi maata huolella. Kuten kuvista näkyy niin ei ole H&B raudat kovin jäykkiä. Käsinhän nuo väänti takasin kuosiin (suunilleen).
Seuraavaksi sitten alkaakin pitkä pimiä ja kylmä talvi, joten on aikaa ryhtyä paikkailemaan vanhusta taas muotoon.
Nyt tietää minne raudat tarvii vahvikkeita...
Suunitelmahan on ottaa tässä talven mittaan kone pöydälle ja ryhtyä katsoo koneen kunto. Vaihteisto taitaa tarvita muutakin kuin valohoitoo, sen verran piti mielenkiintoista ääntä isommilla vaihteilla.
Saattaa tietysti olla et saa koneen auki, niin tämän ikäiseen ei kannata enää sijoitella hirveesti rahaa kiinni, jollei löydä moottoria jostain. Elämme jännittäviä aikoja.

Uuden T7 teneren julkistuskin on nyt alustavasti 1.6.2018 joten ei se ainakaan helpota tätä ajamattamuuden tuskaa.
Täytyy ryhtyä harkitsemaan vakavasti (EHKÄ) vaihtoehtoja uudeksi rynyämisvehkeeksi.

KuvaKuva
Kyllä se siitä...
Avatar
Dassault
Viestit: 565
Liittynyt: Ti Tammi 22, 2008 2:43 am
Pyörä: XTZ750
Paikkakunta: Viitasaari

Re: Dassault.n puuhia XTZ660 (3YF)

Viesti Kirjoittaja Dassault »

No niin. Kone pöydällä ja nyt alkoi selviämään outoudet.
Perus syy et mylly siirtyi lähempään tarkasteluun oli, että 5 vaihteella kuulu omituinen ylös alas heijaava "vonkuna" 3-4t/rpm vedossa, öljyä myös hävisi jonkun verran ja konetta ei meinannu saada käyntiin kylmänä.

No, imukaulat oli antautunut - kone laihalla - männän renkaat kulunut.
Pientä puuhaa siis tiedossa.

Päivitetään lisää, kunhan saadaan lohko auki ja selviää muu kunto moottorista...KuvaKuvaKuva
Kyllä se siitä...
Avatar
Dassault
Viestit: 565
Liittynyt: Ti Tammi 22, 2008 2:43 am
Pyörä: XTZ750
Paikkakunta: Viitasaari

Re: Dassault.n puuhia XTZ660 (3YF)

Viesti Kirjoittaja Dassault »

Pientä puuhaa ja talliterapiaa.
Alkaa tennarin sielu kertoo salaisuuksiaan.
Kytkin oli ainakin kunnostuksen tarpeessa.
Huomenna ulosvetäjä ostoksille ja trrrr.... Salaisuudet paljastukoon.Kuva
Kyllä se siitä...
Avatar
Dassault
Viestit: 565
Liittynyt: Ti Tammi 22, 2008 2:43 am
Pyörä: XTZ750
Paikkakunta: Viitasaari

Re: Dassault.n puuhia XTZ660 (3YF)

Viesti Kirjoittaja Dassault »

Yamaha ei pamaha, vai miten se meni?
Ratastautihan se tennariinkin oli iskennä.
Ny sitten alkaa ynnäily eurojen/dollarien/tullin osalta, et kannattaako enää...
Mut positiivista, vain yhdessä laakerissa hieman alkavaa välystä :)

Kuva
Kyllä se siitä...
Avatar
Dassault
Viestit: 565
Liittynyt: Ti Tammi 22, 2008 2:43 am
Pyörä: XTZ750
Paikkakunta: Viitasaari

Re: Dassault.n puuhia XTZ660 (3YF)

Viesti Kirjoittaja Dassault »

Päivitystä kehiin.
Olihan siellä lähemmin tarkasteltuna useammassa laakerissa sanomista, mutta nämä kun on standardi kamaa, niin pistetään vaihtaen.
Vaihteiston osalta on useampi rapala menossa pitkin Eurooppaa, saas nähä tarttuuko jostain?
Kuten varmaan arvaattekin, niin päätin laittaa vanhan vielä kuntoon kun kustannukset jää murtoosaan uuden hankkimisesta.
Ny ootellaan ekaa pakettia (vastaus on kanada). Ei kannattanut enää ryhtyä hoonaamaan ja rengastamaan sylinteriä, pistetään uutta palikkaa kehiin.Kuva
Kyllä se siitä...
Avatar
Dassault
Viestit: 565
Liittynyt: Ti Tammi 22, 2008 2:43 am
Pyörä: XTZ750
Paikkakunta: Viitasaari

Re: Dassault.n puuhia XTZ660 (3YF)

Viesti Kirjoittaja Dassault »

Joulu tuli etuajassa.
Paketti Suomeen Kanadasta neljässä päivässä, hehee...
Nyt sitten odotellaan työkalua, et saa viimoset laakerit pois pesästä ja vastauksia vaihteiston rattaiden saatavuudesta. Saattaa jopa löytyä suomesta ehjä vaihteisto.
Tämähän rupee vaikuttamaan pelottavalta, hyrrr... Mikähän menee pieleen, kun tähän asti on sujunut kuin luomistyö.Kuva
Kyllä se siitä...
Vastaa Viestiin