KTM 1290 Super Adventure R
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Re: KTM 1290 Super Adventure R
Vaihdoin bensapumpulle tulevan valkoisen 3-napaisen liittimen vähän helpommin avattavaan malliin. Vahingossa poistin liittimestä otetun kuvan kännykästä, niin voisko joku tarkistaa liittimestä mitkä värit kuuluu vastakkain. Pumpulta päin tulee punainen, sininen ja musta. Rungosta päin ruskea ja ohut musta.
-
- Viestit: 196
- Liittynyt: La Syys 22, 2007 10:58 am
- Pyörä: 1190 Adventure
- Paikkakunta: Suomussalami
Re: KTM 1290 Super Adventure R
1190 pumpulta päin samat värit. Rungolta päin musta/sininen ja musta/ruskea. Musta/sininen menee pumpun punaiseen ja musta/ruskea pumpun mustaan.
Re: KTM 1290 Super Adventure R
Saisko varmistuksen vielä 1290 mallista.
-
- Viestit: 196
- Liittynyt: La Syys 22, 2007 10:58 am
- Pyörä: 1190 Adventure
- Paikkakunta: Suomussalami
Re: KTM 1290 Super Adventure R
Pumpun punaseen musta ja pumpun mustaan ruskea. SA 1290 R
Re: KTM 1290 Super Adventure R
Kiitos tästä
Timppa(Varadero) kirjoitti:Pumpun punaseen musta ja pumpun mustaan ruskea. SA 1290 R
Re: KTM 1290 Super Adventure R
Toi pyörä aiheuttaa riippuvuutta, saa tekemään typeryyksiä ja vääntää kestohymyn naamalle..
Rima on asetettava niin korkealle että sen voi alittaa pää pystyssä!
Re: KTM 1290 Super Adventure R
Samaa mieltä. Erittäin hauska pyörä. Itseä hieman arvelutti 990R vaihtaa pois mutta yllättävän näppärä kunnon röykytyksessäkin. Minusta maastosta riippuen hieman 990R raskaamman/kankeamman oloinen mutta toisaalta moottorin vääntö ja ruiskun sivistynyt käyttäytyminen pistää hymyilemään. Maantieajossa sekä taajamissa ketterämpi ja sivistyneempi. Myös kaksi päällä ajo sujuu tarvittaessa mukavammin.KN76 kirjoitti:Toi pyörä aiheuttaa riippuvuutta, saa tekemään typeryyksiä ja vääntää kestohymyn naamalle..
Huono puoli minusta liika elektroniikka. Soralla ABS offroad asetus yllättävän hyvä mutta MTC ärsyttävä eikä sitä taida saada kokonaan pois päältä. Huomaa selvästi esim. kuulalaakerisoralla. Varsinkin street tilassa ihan kuin olisi täysin päällä vaikka MTC asetus olisi off -tilassa. Onko muilla samanlaisia kokemuksia? Toinen huono puoli, että MTC+ABS (off) valinnat eivät pysy päällä ja pitää valita aina uudelleen pyörä käynnistettäessä. Dongle tilauksessa mutta hieman tylsää lähteä ostamaan 100e lisäpalikka, että saa haluamansa asetukset pysymään päällä. Minusta off-road asetus myös leikkaa tehoja ehkä liikaa pois.
Mutta hauska pyörä. Ehkä pientä toivomisen varaa näiden ohjelmisto-ominaisuuksien osalta.
Re: KTM 1290 Super Adventure R
Voisko olla ihan lainsäädännöllinen juttu että noi "kaikki pois" asetukset joutuu asettamaan joka käynnistyksen jälkeen...??
Rima on asetettava niin korkealle että sen voi alittaa pää pystyssä!
Re: KTM 1290 Super Adventure R
Ääni tälle, koska nyt kun dongle on paikoillaan tulee joka kerta virtaa kytkiessä ilmoitus "not legal".KN76 kirjoitti:Voisko olla ihan lainsäädännöllinen juttu että noi "kaikki pois" asetukset joutuu asettamaan joka käynnistyksen jälkeen...??
Ainakin 1190 ärrästä saa valikosta luistoneston kokonaan pois päältä.
XT 125 > CBR 1000 F > RF 900 R > XT 600 tenere > TT 600 R > TTR 600 E > KTM: Adv 640 > 690 enduro > Adv 950 S > Adv 1190 R > Adv 990 > 690 Enduro R > 790 Adv R > 890 Adventure R >21> >23>
Re: KTM 1290 Super Adventure R
Perjantaina siirryin itse 1190->1290 sar pyörään. N. 15.00 sain mopon alle ja tänään kahdeksan aikaan meni 3000km rikki. Lähdettiin lauantai aamulla Tukholmasta liikkeelle ja käytiin nopsaan pyörähtään Saksassa, sunnuntai aamu laivalla takaisin Suomeen. Kaikin puolin mukava pyörä, ei voi valittaa. Nyt saa varata ekaa huoltoa.
Re: KTM 1290 Super Adventure R
Ja tosiaan ihan ohjekirjassa lukee että lainsäädäntö (vakuutukset ym.) vaatimusten takia abs ja mtc päällä joka käynnistyksen jälkeen. Omasta mielestä mukavampi ja ketterämpi heitellä kuvan mukaisilla teillä kun 950 koska ei puske keulaa alta. Kuulalaakerisoralla taas huomattavasti vakaampi. Tuntuu että turha edes laittaa tuon karkeampia renkaita kun mihinkään suolle oo tarkoitus mennä kuitenkaan.
Rima on asetettava niin korkealle että sen voi alittaa pää pystyssä!
Re: KTM 1290 Super Adventure R
Ja karkeammat renkaat tuli sittenkin laitettua vaikla uhosin ettei tarvi. Kohta 15tkm mittarissa, saa nähdä ehtiikö pari kymppiä saada tauluun ennen talvea...
Rima on asetettava niin korkealle että sen voi alittaa pää pystyssä!
Re: KTM 1290 Super Adventure R
Onko näitä mällätty kesän aikana rekkakuormallinen vai mistäköhän syystä vakuutushinnat ovat nousseet keväällä mainittuihin hintoihin verrattuna kymmeniä tai jopa satoja prosentteja?
Kyselin alustavasti vakuutuksen hintoja ja halvin kaskovakuutus täysillä bonuksilla, keskittämis- ja maksutapa-alennuksilla höystettynä on vähän päälle 1700€.
Kyselin alustavasti vakuutuksen hintoja ja halvin kaskovakuutus täysillä bonuksilla, keskittämis- ja maksutapa-alennuksilla höystettynä on vähän päälle 1700€.
Re: KTM 1290 Super Adventure R
Kalliin puoleiselta vaikuttaa minustakin. Pelkkä liikenne vajaa 400€.
Huomasinpa tuossa, että jostain syystä esimerkiksi OP:n verkkopalvelu laskee kasko+liikennevakuutuksen hinnaksi 1381€. Hyvinpä onnistuin puhelimessa tinkimään.
Huomasinpa tuossa, että jostain syystä esimerkiksi OP:n verkkopalvelu laskee kasko+liikennevakuutuksen hinnaksi 1381€. Hyvinpä onnistuin puhelimessa tinkimään.