Metzeler Karoo Street

Keskustelua renkaista, vertailut, kimppatilaukset

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
mek
Viestit: 2681
Liittynyt: Ke Loka 22, 2008 3:07 pm
Pyörä: V7
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Metzeler Karoo Street

Viesti Kirjoittaja mek »

Uutuus Metzeleriltä, Karoo 3 ja Tourance Nextin väliin. Saattaa mennä kokeiluun...
http://www.metzeler.com/site/de/mobile/ ... treet.html

Edit, onhan tuosta suomeksikin jo vähän tietoa: https://www.motouutiset.fi/fi/moottorip ... ?ref=front
Tase
Viestit: 2656
Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 6:28 pm
Pyörä: HVA: 901 Expedition, FE 450, BMW K100
Paikkakunta: Oulu

Re: Metzeler Karoo Street

Viesti Kirjoittaja Tase »

mek kirjoitti:Uutuus Metzeleriltä, Karoo 3 ja Tourance Nextin väliin. Saattaa mennä kokeiluun...
http://www.metzeler.com/site/de/mobile/ ... treet.html

Edit, onhan tuosta suomeksikin jo vähän tietoa: https://www.motouutiset.fi/fi/moottorip ... ?ref=front
Joudut vaihtamaan ensin pyörän. Eturenkaita on vaan 19-tuumaisia. :D
Avatar
mek
Viestit: 2681
Liittynyt: Ke Loka 22, 2008 3:07 pm
Pyörä: V7
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: Metzeler Karoo Street

Viesti Kirjoittaja mek »

Tase kirjoitti:Joudut vaihtamaan ensin pyörän. Eturenkaita on vaan 19-tuumaisia. :D
Kyllä tuossa näyttäisi AT:n alla olevan 21-tuumainen, vaikka Metzelerin omat sivut eivät sellaista vielä kerro olevan valikoimissa. Monelta muulta sivulta kyllä löytyy googlella 90/90x21

Edit, vaikkapa Motorrad-lehti
etu:
110/80 R 19 M/C 59V M+S TL
120/70 R 19 M/C 60V M+S TL
90/90 -21 M/C 54V M+S TL
taka:
150/70 R 17 M/C 69V M+S TL
170/60 R 17 M/C 72V M+S TL
150/70 R 18 M/C 70V M+S TL

Kuva

Kuvien perusteella näyttää koko lailla samanveikkaselta kuin TKC70, mutta hyvässä lykyssä vähemmän uraherkkä.
Viimeksi muokannut mek, Ti Tammi 23, 2018 8:56 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tase
Viestit: 2656
Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 6:28 pm
Pyörä: HVA: 901 Expedition, FE 450, BMW K100
Paikkakunta: Oulu

Re: Metzeler Karoo Street

Viesti Kirjoittaja Tase »

Aika jännää että 18 tuuman takarengas on listalla mutta 21 eturengas puuttuu. Varmaan joku kämmi.

Harvassa on sellaiset endurot joissa on 18 - 19 renkaat. :D
Avatar
mek
Viestit: 2681
Liittynyt: Ke Loka 22, 2008 3:07 pm
Pyörä: V7
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: Metzeler Karoo Street

Viesti Kirjoittaja mek »

Testiä italiantaitoisille
https://youtu.be/jl4JWWkLwgs
carpenter
Viestit: 164
Liittynyt: Ke Huhti 30, 2014 3:17 pm
Pyörä: Polkupyörä
Paikkakunta: oulu

Re: Metzeler Karoo Street

Viesti Kirjoittaja carpenter »

mek kirjoitti:Testiä italiantaitoisille
https://youtu.be/jl4JWWkLwgs
valitse tekstitys niin saa englanniksi lukea mitä ukot kertoo
Avatar
mek
Viestit: 2681
Liittynyt: Ke Loka 22, 2008 3:07 pm
Pyörä: V7
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: Metzeler Karoo Street

Viesti Kirjoittaja mek »

carpenter
Viestit: 164
Liittynyt: Ke Huhti 30, 2014 3:17 pm
Pyörä: Polkupyörä
Paikkakunta: oulu

Re: Metzeler Karoo Street

Viesti Kirjoittaja carpenter »

just hain postista nämä karoo street renkaat, alle menee joskus tässä lähipäivinä nopea vilkaisu etunen paistettu 05/18 kulutusura n.7mm takarengas 51/17 n.10mm urasyvyys made in kiina
Peltsi
Viestit: 2817
Liittynyt: To Loka 14, 2004 9:13 pm
Pyörä: Tunturi
Paikkakunta: Oulu

Re: Metzeler Karoo Street

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

Premium tuotetta ostaisa on aina iloinen yllätys löytää Made in China - kyljestä. Toivotaan ettei nämä enää kärsi siitä taannoin Tourancen yhteydesä puhuttaneesta liukkaudesta.
Paskapuhetta, mutta uskon.
carpenter
Viestit: 164
Liittynyt: Ke Huhti 30, 2014 3:17 pm
Pyörä: Polkupyörä
Paikkakunta: oulu

Re: Metzeler Karoo Street

Viesti Kirjoittaja carpenter »

ei kellään ole tiedossa kuka pitää tätä rengasta varastossa suomessa yritin guuglata mutta ei löydy takarengas meni rikki soralla eikä tuo kamelinpaska pidä ilmoja..... muuten ollut hyvä rengas 2500km takana mutta enimmäkseen 80/20 asfaltti/sora ajoa vesisateella ajoa ei oo kun ei tule vettä
kumipää
Viestit: 65
Liittynyt: Ke Heinä 19, 2017 10:06 am
Pyörä: 1200gsa
Paikkakunta: Kalajoki

Re: Metzeler Karoo Street

Viesti Kirjoittaja kumipää »

Jos viittii itte värkätä, niin vingun teräsharjalaikalla raspaus ja normi tiptoppi sisään ja kovaa pitoa.
Vielä jos muistaa merkata venttiilin paikan, niin ei tartte edes painotella, edellyttäen, että on ollut tasapainossa.
Tietty jos on oikeen iso reikä, niin tarvii vähän vahvemman tallan sisään.
carpenter
Viestit: 164
Liittynyt: Ke Huhti 30, 2014 3:17 pm
Pyörä: Polkupyörä
Paikkakunta: oulu

Re: Metzeler Karoo Street

Viesti Kirjoittaja carpenter »

joo tiptop ei pitänyt hinkkasin sisäpuolta ihan kunnolla paikka 25mmx60mm reikä oli sellanen 7mm leveä pitänee saksasta tilata uusi kumi laitoin vanhan kulahtaneen renkaan että pääsee liikkumaan
Jatic
Viestit: 5
Liittynyt: Ke Heinä 18, 2018 6:55 am
Pyörä: KTM + lukuisia muita V-konfiguraatioita

Re: Metzeler Karoo Street

Viesti Kirjoittaja Jatic »

Alussa tuntui todella hyvältä ja suht hiljaiselta joka pinnalla mutta ainakin itsellä mieli hieman muuttui paritonnia myöhemmin. Tosiaan nyt kun takana on (vain) n. 2,5 tkm seka-ajoa ja renkaiden keskikohta on jonkun verran kulahtanut niin matka-ajossa päällystetyllä teillä rengasmelu on kasvanut eksponentiaalisesti. Ylipäätään mielestäni renkaat ovat lähteneet kulumaan liian nopeasti .. onkohan muilla samankaltaisia huomioita/kokemuksia?
What doesn't break eventually vibrates off 😬
Jatic
Viestit: 5
Liittynyt: Ke Heinä 18, 2018 6:55 am
Pyörä: KTM + lukuisia muita V-konfiguraatioita

Re: Metzeler Karoo Street

Viesti Kirjoittaja Jatic »

Kaverila sama homma. Oli vaihdattanut (GS) Karoo Streetit ja eturengas oli mennyt uusiksi jo kotimatkan jälkeen eli pitänyt aivan liikaa meteliä. Itsellä kun ei ollut vertailupohjaa OE renkaaseen ja muutenkin ihan uusi pyörä niin ihmetellyt/kuunnellut ulinaa kauemmin. Näiden kokemusten valossa en voi kyllä suositella Karoo Streetiä ainakaan eturenkaaksi.
What doesn't break eventually vibrates off 😬
carpenter
Viestit: 164
Liittynyt: Ke Huhti 30, 2014 3:17 pm
Pyörä: Polkupyörä
Paikkakunta: oulu

Re: Metzeler Karoo Street

Viesti Kirjoittaja carpenter »

karoo street oli pyörän alla noin vuoden takarengas kesti tuollaiset 10000km pintaa vielä n.2.5mm eturengas 12500km ja pintaa vielä 2-3mm ajo ollut pääsääntöisesti pikitietä josta kakspäällä 2000km, soralla kans jokunen kilometri tuli ajettua... etunen ääntää jonkin verran mutta ei ikinä häirinnyt minua kun on tulpat korvissa... ajotuntuma oli tiehen kokoajan hyvä... renkaan kulutuskestävyys myös hyvä nyt pyörän alle tulee pirelli scorpion rally str
Vastaa Viestiin