Africa twin crf 1000 2014- ja 1100 2020-

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

ATP
Viestit: 3
Liittynyt: Ke Tammi 10, 2018 3:13 am
Pyörä: Honda Africa Twin CRF 1000

Re: uusi africa twin 2014-15

Viesti Kirjoittaja ATP »

Mistähän mahtaa johtua Africa Twinin (2016) korkea vakuutusmaksu? IF:llä etukaskon kanssa 1462 eur koko vuosi ja esim. OP:llä 1042 eur /vuosi. Ihmetyttää eri pyörien täysin erilainen hinnoittelu. Esim IF:ssä BMW R 1200 GS vm2016 on 569 eur vuosi kun Africa Twin 2016 on 1462 eur vuosi eli yli tuplasti kalliimpi. Paljonko teillä maksaa AT:n vakuutus?
Avatar
mek
Viestit: 2681
Liittynyt: Ke Loka 22, 2008 3:07 pm
Pyörä: V7
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: uusi africa twin 2014-15

Viesti Kirjoittaja mek »

Turva oli halvin, kasko ja liinenne noin 700. If on Bemarille halpa, muille kallis.
Avatar
mek
Viestit: 2681
Liittynyt: Ke Loka 22, 2008 3:07 pm
Pyörä: V7
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: uusi africa twin 2014-15

Viesti Kirjoittaja mek »

Saksan AT-foorumilla puhutaan, että uusi 2018 Ride-by-wire kone olisi 1- ja 2-vaihteella kuristettu, kuten Super Tenere. Valmiiksi lussusta koneesta vielä 20 hepoa pois...

https://trueadventure.de/forum/viewtopi ... =13&t=4112

Sveitsissä Hallermoto tarjoaa jo uuteen pyörään kuristuksen poistoja.
Viimeksi muokannut mek, Pe Kesä 29, 2018 10:57 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
JuhaL
Viestit: 852
Liittynyt: Ma Huhti 13, 2015 4:27 pm
Pyörä: CRF1000L DCT
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Re: uusi africa twin 2014-15

Viesti Kirjoittaja JuhaL »

Maahantuojan järjestämä tapahtuma uuden AT:n omistajille: Honda Africa Twin Experience 2018
Solifer SM-82 >>> '12 Yamaha XT660Z Ténéré >>> '16 Honda CRF1000L Africa Twin DCT
Avatar
Hilppa
Viestit: 331
Liittynyt: Ti Helmi 19, 2008 2:23 pm
Pyörä: CRF1000 DCT
Paikkakunta: Nousiainen

Re: uusi africa twin 2014-15

Viesti Kirjoittaja Hilppa »

Nykyään kun pitää olla suvaitsevainen maahantulijoille niin meikäläinenkin heltyi ja tarjosin kodin afrikkalaiselle kaksoselle. :wink:
Nätti ja hyvätapainenhan tuo on ja kun pari vuotta sitten tutustuin kahden kuukauden ajan -16 syntyneeseen manuaaliin ja makoisat kuukaudet sen kanssa vietin niin ei nyt tarvinnut lainkaan jännittää mitä tulemaan pitää.
Nyt siis DCT.lla alkutaipaleella sisäänajoa körötellen ja sopivia ajo"moodeja" etsiskellen. Samalla pitäisi kuitenkin saada varusteltua ainakin osittain ennen neljän viikon päässä olevaa reissua. Suojaraudat jo odottaa asennusta, samoin Scottoiler. Mutta tärkein lienee navigaattorin kiinnitys mutta miten niin se on vielä hiukan auki. Batzenin säädettävä pleksin kiinnitys kiinnostasi johon myös navin saisi, on vaan hiukan suolainen hinta. Edelliseen pyörään tein vastaavan säädön itse (ja säästin :wink: ) mutta se oli hieman simppelimpi.

Sanokaahan nyt kuitenkin että mistä nappaan navigaattorille virran? Vanhoja viestejäkin kolusin pari tumtia mutta en "vastausta" löytänyt. Itse en sähkön päälle mitään ymmärrä joten yksinkertainen on kaunista. Onko pyörässä jossain valmista liitintä olemassa, vai onko 12v ulosoton takaa helppo napata virta?
Scottoilerin vuoksi kuitenkin joudun katteet ottamaan pois vaakkumin liittämisen vuoksi niin siinä vaiheessa vetäisi naville ainakin johdon vaikka telinettä ei vielä olisikaan.

On se... on se vaan kiva pyörä. :) :(
Avatar
petev
Viestit: 775
Liittynyt: To Loka 07, 2004 4:50 pm
Pyörä: 1200 GS

Re: uusi africa twin 2014-15

Viesti Kirjoittaja petev »

Hilppa kirjoitti:Nykyään kun pitää olla suvaitsevainen maahantulijoille niin meikäläinenkin heltyi ja tarjosin kodin afrikkalaiselle kaksoselle. :wink:
Nätti ja hyvätapainenhan tuo on ja kun pari vuotta sitten tutustuin kahden kuukauden ajan -16 syntyneeseen manuaaliin ja makoisat kuukaudet sen kanssa vietin niin ei nyt tarvinnut lainkaan jännittää mitä tulemaan pitää.
Nyt siis DCT.lla alkutaipaleella sisäänajoa körötellen ja sopivia ajo"moodeja" etsiskellen. Samalla pitäisi kuitenkin saada varusteltua ainakin osittain ennen neljän viikon päässä olevaa reissua. Suojaraudat jo odottaa asennusta, samoin Scottoiler. Mutta tärkein lienee navigaattorin kiinnitys mutta miten niin se on vielä hiukan auki. Batzenin säädettävä pleksin kiinnitys kiinnostasi johon myös navin saisi, on vaan hiukan suolainen hinta. Edelliseen pyörään tein vastaavan säädön itse (ja säästin :wink: ) mutta se oli hieman simppelimpi.

Sanokaahan nyt kuitenkin että mistä nappaan navigaattorille virran? Vanhoja viestejäkin kolusin pari tumtia mutta en "vastausta" löytänyt. Itse en sähkön päälle mitään ymmärrä joten yksinkertainen on kaunista. Onko pyörässä jossain valmista liitintä olemassa, vai onko 12v ulosoton takaa helppo napata virta?
Scottoilerin vuoksi kuitenkin joudun katteet ottamaan pois vaakkumin liittämisen vuoksi niin siinä vaiheessa vetäisi naville ainakin johdon vaikka telinettä ei vielä olisikaan.

On se... on se vaan kiva pyörä. :) :(
Siitä 12v ulosoton takaa olen omaan naviin virrat ottanut.
Avatar
Hilppa
Viestit: 331
Liittynyt: Ti Helmi 19, 2008 2:23 pm
Pyörä: CRF1000 DCT
Paikkakunta: Nousiainen

Re: uusi africa twin 2014-15

Viesti Kirjoittaja Hilppa »

petev kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:...Sanokaahan nyt kuitenkin että mistä nappaan navigaattorille virran? Vanhoja viestejäkin kolusin pari tumtia mutta en "vastausta" löytänyt. Itse en sähkön päälle mitään ymmärrä joten yksinkertainen on kaunista. Onko pyörässä jossain valmista liitintä olemassa, vai onko 12v ulosoton takaa helppo napata virta?
Siitä 12v ulosoton takaa olen omaan naviin virrat ottanut.
Hieno homma. Sieltä siis.
Kiitos.
Avatar
JuhaL
Viestit: 852
Liittynyt: Ma Huhti 13, 2015 4:27 pm
Pyörä: CRF1000L DCT
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Re: uusi africa twin 2014-15

Viesti Kirjoittaja JuhaL »

Kyytiläisen penkin alta vasemmalta puolelta löytyy sokkotulpalla varustettu valkoinen liitin, joka on tarkoitettu varashälyttimelle. Itse nappasin aikoinaan tuolta virrat naville, kun en viitsinyt alkaa katteita purkamaan. Liittimiä löytyy ainakin Ruggedilta. Tinatut piuhanpäät tyrkättynä liittimeen toimii myös ja reilusti itsevulkanoituvaa teippiä päälle... :roll:

Navitelineistä taisi olla jotain mainintaa AT varustetopikissa
Solifer SM-82 >>> '12 Yamaha XT660Z Ténéré >>> '16 Honda CRF1000L Africa Twin DCT
Buah
Viestit: 32
Liittynyt: Ma Helmi 29, 2016 11:13 am
Pyörä: Honda CRF1000L 16'

Re: uusi africa twin 2014-15

Viesti Kirjoittaja Buah »

Eipä ole paljoa ehtinyt tänne kirjoitella. Syksyllä huomasin että takapyörän laakerit ovat menneet, mittarissa tuolloin 31tkm. Nyt on vaihdettu kaikki kolme takalaakeria, ei vaan mennyt takuuseen. Ilmeisesti nyt uudet ovat kuitenkin eri mallinumeroa, jospa kestäisivät paremmin. MPmaailman testipyörässä (käyttötesti 2018/02) oli laakerit vaihdettu 30600 km kohdalla.

Uutta lämpökahvojen ohjainta ehdin syksyllä ja nyt keväällä testailla hieman, on parempi muttei vieläkään kovin tehokas ja oikean/vasemman kahvan lämpötilaeroa on jonkin verran. Uusittu SET-nappi on toiminut hyvin.

Naviteline on ollut mittariston putkessa kiinni, pitää varmaan minunkin tilailla vahvikerauta siihen, jos sillä saisi tärinää ja hajoamisriskiä pois, https://www.matkaendurot.net/phpBB3/vie ... 05#p421336

Takana on ollut renkaana Mitas E-07, ajettu 5tkm ja on kulunut melkein kokonaan karkein kuvio pois. Lumella ei paljoa ollut pitoa kun maaliskuun lopulla ajokuume iski. Oli pakko "lumiketjut" tehdä että pääsi sivutietä takaisin ylämäet ilman vetoapua ;) Kuviota oli hieman jäljellä niin raapi kyllä lumet jään päältä pois, mutta pitoa ei ilman nastoja/piikkejä ollut. Anakee Wildiä saa nykyään myös taakse, voisi seuraavaksi sitä kokeilla. Edessä on ollut Anakee Wild ja olen siihen ihan tyytyväinen ollut.

Tässä vuosi vaan ollut muiden asioiden suhteen vähän mylläkkää, pitää katsoa miten harrastuksen tässä käy. Intoa kyllä muuten riittäisi ja hauska vehjehän toi on ajella ;)
Liitteet
Pitovaikeuksia
Pitovaikeuksia
"Lumiketjut"
"Lumiketjut"
Avatar
talkku
Viestit: 1088
Liittynyt: Su Touko 22, 2005 7:29 pm
Pyörä: T7 , XT500-79
Paikkakunta: Coccola

Re: uusi africa twin 2014-15

Viesti Kirjoittaja talkku »

Mikähän olisi veron osuus jos ulkomailta käytetyn toisi ?
https://www.vero.fi/contentassets/f3326 ... 018-mp.pdf täältähän löytyi yksi tuotu
n 3257e.
Sulo
Viestit: 21
Liittynyt: Pe Heinä 01, 2016 10:26 am
Pyörä: Honda Africa Twin crf 1000L
Paikkakunta: Kokkola

Re: uusi africa twin crf 1000 2014-

Viesti Kirjoittaja Sulo »

15 500 km Jarrulevyn puoleinen takapyöränlaakeri väljä/sökö, ottanut likaa sisälle. Vetopuolen laakeri siisti ja vetopakan laakeri ok. Vaihdoin takapyöränlaakerit, skf ja bulgariassa valmistettu..jos kestäis paremmin kun noi japanin laakerit.
Ajettu kaksipäällä paljon ja tavaraakin ollut välillä mukana.
Stefa/ pölysuoja asennettu tehtaalla siten että sen ja laakerin väliin jää tilaa. Jos vesi kertyy tänne, se menee laakeriin ajan kanssa laakerin pölysuojat ei sitä estä. Laitoin stefan hieman syvemmälle ja täytin tilan vaseliinilla.

Muuten ei mitään vikoja oo ollu.
Honda Africa Twin Crf 1000 L , Honda Africa Twin Xrv 750 RD04 , Honda Africa Twin RD07...Näillä mennään
Avatar
mek
Viestit: 2681
Liittynyt: Ke Loka 22, 2008 3:07 pm
Pyörä: V7
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: uusi africa twin crf 1000 2014-

Viesti Kirjoittaja mek »

Ihan turhaan Gessun omistajat murehtii, ettei perälaakeri aina kestä edes 100 tkm. Mun Hondassa alkoi tuntua takapyörässä klappia, kehältä ehkä milli -pari, 18 tkm jälkeen. Kysäisin jälleenmyyjältä, josko menisi takuuseen, mutta en jaksanut odottaa vastausta vaan laitoin itse SKF:t tilalle. https://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/ ... neuvo=2834

Jos takuupäätös on myönteinen, mitä epäilen, niin jätän ne varalle. Jarrulevyn puoleinen oli multakin antautunut, muut ehjiä. Vetorattaan laakerin jätin entisen.

Mittarissa nyt siis 19 tkm. Kun alkuperäiset maksavat 20 e/kpl niin liikkeessä vaihdettuna kustannus ylittäisi Gessun perälaakerin kustannuksen olettaen, että Gessun perälaakeri vaihdetaan 100 tkm kohdalla ja eiköhän kolmen ketju-rataspaketin hinnalla kardaaninkin jo uusi.

Edit, pari kuvaa, stefa näytti ehjältä, mutta vettähän tuolla näyttäisi vähän olleen. Alkuperäiset olivat japanilaiset NSK:t.

KuvaKuva
Avatar
mek
Viestit: 2681
Liittynyt: Ke Loka 22, 2008 3:07 pm
Pyörä: V7
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: uusi africa twin crf 1000 2014-

Viesti Kirjoittaja mek »

Portugalissa takaisinkutsu keskiseisontatuesta.
https://ec.europa.eu/consumers/consumer ... 12/1246/18

Ilmankos noita keskiseisontatukia ei kuulemma olekaan joka maassa vähään aikaan saanut.
TeemuMoi
Viestit: 106
Liittynyt: Su Kesä 12, 2011 8:30 pm
Pyörä: CRF1000L
Paikkakunta: Oulu

Re: uusi africa twin crf 1000 2014-

Viesti Kirjoittaja TeemuMoi »

mek kirjoitti:Portugalissa takaisinkutsu keskiseisontatuesta.
https://ec.europa.eu/consumers/consumer ... 12/1246/18

Ilmankos noita keskiseisontatukia ei kuulemma olekaan joka maassa vähään aikaan saanut.
Juuri näinhän itselle kävi 2017 KKKK ajelussa. :x
Keskituki tipahti kesken ajon, mutta onni onnettomuudessa, vauhtia sillä kohtaa oli ehkä 10km/h.
Onhan tuo kiinnitys pelkällä lukkosokalla osoitus keskenjääneestä sunnittelutyöstä.

TeemuMoi
juhap
Viestit: 1025
Liittynyt: Ke Huhti 20, 2011 10:16 pm
Pyörä: SE

Re: uusi africa twin crf 1000 2014-

Viesti Kirjoittaja juhap »

TeemuMoi kirjoitti:
mek kirjoitti:Portugalissa takaisinkutsu keskiseisontatuesta.
https://ec.europa.eu/consumers/consumer ... 12/1246/18

Ilmankos noita keskiseisontatukia ei kuulemma olekaan joka maassa vähään aikaan saanut.
Juuri näinhän itselle kävi 2017 KKKK ajelussa. :x
Keskituki tipahti kesken ajon, mutta onni onnettomuudessa, vauhtia sillä kohtaa oli ehkä 10km/h.
Onhan tuo kiinnitys pelkällä lukkosokalla osoitus keskenjääneestä sunnittelutyöstä.

TeemuMoi
Kyllähän sitä ihmeteltiin siinä että mitä ihmettä nyt tapahtui ja sit naurettiin, että rengassokalla kiinni. "ankkuri" tarakalle ja matka jatkui, eikä edes menny pahasti pinnojen väliin :D
Vastaa Viestiin