Michelin Anakee Wild

Keskustelua renkaista, vertailut, kimppatilaukset

Valvoja: Moderaattorit

Koheltaja
Viestit: 8361
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Michelin Anakee Wild

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Ei 690 woblaa isoissa vauhdeissa jos alustan säädöt on kunnossa ja takapyörä linjassa, säätömerkkeihin ei kannata luottaa.
Kylätason kurapyöräilijä.
Avatar
016054
Viestit: 268
Liittynyt: Su Helmi 08, 2009 10:55 pm
Pyörä: Honda Varatero
Paikkakunta: Laitila

Re: Michelin Anakee Wild

Viesti Kirjoittaja 016054 »

Varre alkaa voblaamaan yli 180:n vauhdissa noilla kumeilla, mut eipä täällä onneks montaa sellasta tietä olekkaan, missä tollasta vauhtia vois päästellä... :lol: :lol:
Avatar
Sauli
Viestit: 723
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 9:59 am
Pyörä: 890 Adv R
Paikkakunta: Kouvola

Re: Michelin Anakee Wild

Viesti Kirjoittaja Sauli »

016054 kirjoitti:Varre alkaa voblaamaan yli 180:n vauhdissa noilla kumeilla, mut eipä täällä onneks montaa sellasta tietä olekkaan, missä tollasta vauhtia vois päästellä... :lol: :lol:
No valmistajan ilmoittama huippunopeus noille taisi olla 170kmh joten ei kai niiltä voi vaatia enempää.
XT 125 > CBR 1000 F > RF 900 R > XT 600 tenere > TT 600 R > TTR 600 E > KTM: Adv 640 > 690 enduro > Adv 950 S > Adv 1190 R > Adv 990 > 690 Enduro R > 790 Adv R > 890 Adventure R >21> >23>
Koheltaja
Viestit: 8361
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Michelin Anakee Wild

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Takarenkaan saldo oli 4200km mistä suurin osa asfalttia ja soralla ajaessa suomirallia fun factory on aina ollut kohdallaan. Rauhallisemmalla sora ajelulla pääsee varmaan 5-6tkm lukemille mutta onko se rauhallinen sorapäristely nyt niin hauskaa? :?
Kylätason kurapyöräilijä.
Avatar
Sauli
Viestit: 723
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 9:59 am
Pyörä: 890 Adv R
Paikkakunta: Kouvola

Re: Michelin Anakee Wild

Viesti Kirjoittaja Sauli »

5600km joista soraa vajaa puolet. Olisin ehkä hetken vielä ajanut mutta meni naula läpi, niin samalla vaihtui uuteen renkaaseen.
Olen tyytyväinen renkaaseen, pito hyvä koko elinkaaren ajan ja profiili pysyi pyöreänä.
XT 125 > CBR 1000 F > RF 900 R > XT 600 tenere > TT 600 R > TTR 600 E > KTM: Adv 640 > 690 enduro > Adv 950 S > Adv 1190 R > Adv 990 > 690 Enduro R > 790 Adv R > 890 Adventure R >21> >23>
Avatar
Juice
Viestit: 797
Liittynyt: Pe Syys 23, 2005 7:38 pm
Pyörä: RD07A
Paikkakunta: Vimpeli

Re: Michelin Anakee Wild

Viesti Kirjoittaja Juice »

700km ajanut nyt näillä, pääosin asvaltilla. Hyvä rengas, alussa oli ehkä vähän levoton soralla etusen osalta mutta nyt pitää kuin tauti. Paineet at:n suositusten mukaiset.

Lähetetty minun SM-J330F laitteesta Tapatalkilla
Hondamies kahdella ja neljällä pyörällä
Avatar
Pekkavee
Viestit: 4765
Liittynyt: Su Loka 10, 2004 9:04 pm
Pyörä: BMW R1100GS
Paikkakunta: Vantaa

Re: Michelin Anakee Wild

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

Juice kirjoitti:700km ajanut nyt näillä, pääosin asvaltilla. Hyvä rengas, alussa oli ehkä vähän levoton soralla etusen osalta mutta nyt pitää kuin tauti. Paineet at:n suositusten mukaiset.

Lähetetty minun SM-J330F laitteesta Tapatalkilla
Ai jaa, paineet at: mukaiset.
Mitkähän ne at:n mukaan on?

Pekka
:shock: :shock: :shock:
Avatar
Juice
Viestit: 797
Liittynyt: Pe Syys 23, 2005 7:38 pm
Pyörä: RD07A
Paikkakunta: Vimpeli

Re: Michelin Anakee Wild

Viesti Kirjoittaja Juice »

Pekkavee kirjoitti: Ai jaa, paineet at: mukaiset.
Mitkähän ne at:n mukaan on?

Pekka
:shock: :shock: :shock:
2.0bar edessä ja takana. Jossain oli juttua että toimisi paremmin matalammilla paineilla, mutta en ole nähnyt tarpeelliseksi lähteä testaamaan kun noilla paineilla toimii hyvin.
Hondamies kahdella ja neljällä pyörällä
Avatar
Pekkavee
Viestit: 4765
Liittynyt: Su Loka 10, 2004 9:04 pm
Pyörä: BMW R1100GS
Paikkakunta: Vantaa

Re: Michelin Anakee Wild

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

Juice kirjoitti: 2.0bar edessä ja takana. Jossain oli juttua että toimisi paremmin matalammilla paineilla, mutta en ole nähnyt tarpeelliseksi lähteä testaamaan kun noilla paineilla toimii hyvin.
OK, kiitos tiedosta.
Mulla vaihtuu huomenna Anakee Wildit alle Gessumeetingiä varten.
Nuo paineet siis Meetingiin.

Pekka
:shock: :shock: :shock:
Avatar
TomppaV
Viestit: 726
Liittynyt: Ma Joulu 31, 2012 2:34 pm
Pyörä: 950 adv S
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Michelin Anakee Wild

Viesti Kirjoittaja TomppaV »

Ei taida olla eturengasta 90/90x21 olla kenelläkään kauppiaalla suoraan varastossa?


Olisi tarvetta pikatoimitukselle ja nuo ulkomaan nettikaupat joskus kyykkää toimituksissaan.

Tietysti jos jollain on eteläsuomessa omassa tallissaan ko rengas niin voisin ostaa, ja /tai tilata tilalle uuden. Jos ei satu omistajalla olemaan paria viikkoa kiireempi asennukselle.
Taas lähti mopo käsistä
Justeeri
Viestit: 366
Liittynyt: Ke Kesä 03, 2015 11:21 am
Pyörä: KTM 690 enduro r 2020
Paikkakunta: Mänttä

Re: Michelin Anakee Wild

Viesti Kirjoittaja Justeeri »

Laitoin tomppa sulle yv:tä
Avatar
TomppaV
Viestit: 726
Liittynyt: Ma Joulu 31, 2012 2:34 pm
Pyörä: 950 adv S
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Michelin Anakee Wild

Viesti Kirjoittaja TomppaV »

Ehdin just tilata emc: lltä siellä on varastossa.....kiitos tarjouksesta Justeeri!
Taas lähti mopo käsistä
Jani M
Viestit: 2094
Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
Paikkakunta: Tampere

Re: Michelin Anakee Wild

Viesti Kirjoittaja Jani M »

Jani M kirjoitti:920 km ajettu ja takarenkaasta on lähtenyt 3,5 mm. Sellaista 3000 km:n keston tahtia näyttää siis kuluvan, kun ottaa huomioon, että tahti yleensä vähän rauhoittuu loppua kohden. Vähän pettymys, jos ei kestä pidempään kuin MT21.

Eilen ja tänään tuli ajettua paljon irtosoraa, ja on se siinä aika liukas tuohon MT21:een verrattuna. Muutaman kerran karkasi perä vähän altakin. Muilla alustoilla on sitten Pirelliä parempi.
Nyt on 2350 km takana ja renkaan alkuperäisestä 12 mm:n nappulankorkeudesta on puolet kulunut pois. Tällä tahdilla tulee pääsemään 3500 km ennen kuin nappulan korkeus on 3-4 mm, jolloin nappularenkaat ovat yleensä vaihtokunnossa.

Pitää hyvin kovalla, mutta heti kun on vähänkin irtosoraa, pito irtoaa täysin. Pito vaihtelee paljon enemmän kuin esimerkiksi MT21:llä. E-09 käyttäytyi vastaavalla tavalla, mutta siinä pidin liikaa painetta. Tässä Wildissa on nyt ollut 1,5 baria.

Ei tästä minun ajoihini näytä tulevan suosikkirengasta. Kulutuskesto ei ole olennaisesti parempi kuin karkeammilla renkailla, jotta kannattaisi tehdä kompromissia pidon suhteen.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Hobes
Viestit: 477
Liittynyt: To Maalis 23, 2017 12:31 pm
Pyörä: T7

Re: Michelin Anakee Wild

Viesti Kirjoittaja Hobes »

Innostuin sitten näistä ja vääntelin eturenkaaksi wildin. Rengas tuli k60 Scoutin tilalle ja seuraavssa vähän huomioita miten gummi vertautuu K60:seen. Pyöränä BMW F650GS Dakar joten etusen koko on 90/90-21. Takasena tällä hetkellä tourance.

Asfaltti:
Toisin kun k60, wild tuntuu olevan täysin immuuni asfalttipaikkauksille ja pitkittäisille urille. Ei luikertele ei sitten yhtään.
Karrekäytös on ennakoitavaa ja rauhallista ja olin suorastaan yllättynyt kuinka hyvin tuo assulla toimi. Myös hitaassa vauhdissa rengas ei nypytä, täristä tai käyttäydy muutenkaan nappulamaisesti, toisin kuin K60. Katsotaan nyt miten tuo kuluu, joten tähän mielipiteeseen saattaa tulla vielä muutosta.
Kaiken kaikkiaan afalttiominaisuudet ovat mielestäni piirun verran paremmat kuin k60:sellä. Sateella ei ole vielä tullut testattua, joten märkäpidosta kommenttit myöhemmin.

Sora:
Soralla rengas pääsee todella oikeuksiinsa.
Kovapintaisella tiellä pito on ensiluokkaista, enkä juuri moitittavaa keksi. Tässä ei toisaalta mitään vikaa ollut myöskään K60.
Ero irtosoralla sen sijaan on kohtuullisen suuri. Irtosoralla k60:sen kyky jarruttaa on aina ollut hyvä, mutta etenkin kaarreajo irtosoralla on ollut hapuilevaa ja rengas on levoton. Wild sen sijaan kyntää irtosorassa kuin kiskoilla.

K60:sen kanssa tuo tourance tuntui ihan OK parivaljakolta. Toki tourance on irtosorassa liukas, mutta K60:sen rauhattomuus on tehokkaasti hillinnyt kaarrenopeuksia. Anakeen kanssa tuo Tourance on kuitenkin täydellinen altavastaaja. Etunen ei tunnu lipsuvan edes irtosoralla, mutta kaasukäden kanssa saa olla tarkkana koska tourancen ominaisuudet saa ulosmitattua jopa dakarin tehoilla. Siinä missä k60:llä tuli aina vähän varottua irtosoraa kurveissa, niin anakeen kanssa ei ole lainkaan samanlaista epävarmuuden tunnetta. Helposti tulee kurvista avattua kaasua vähän turhankin rivakasti, jolloin Tourancen ominaisuudet loppuvat kesken. Tietysti jos osaisi ajaa, niin tuon saisi varmaan suoritettua tyylikkäänä powerslidenä, mutta itselläni perän irtoaminen yleensä aiheuttaa kaasun keventämisen ja näin ollen jotain ihan muuta kuin tyylikkään poistumisen kurvista.

Tuomio:
Erinomainen rengas jos ajot ovat sekä pikeä, että hiekkatietä. Itsellä ajelut ovat ensisijaisesti yleisiä teitä, joten kovin huonoon maastoon ei itsellä ole mielenkiintoa. Näin ollen oma määritelmäni irtosorasta koskee lähinnä normaaaleja suomalaisia yleisiä teitä. Enskanappulalla voi takuuvarmasti ajaa vielä kovempaa, mutta tällaiseksi yleiskumiksi K60:sen tilalle aivan fantastinen rengas. Ainoa asia jota vään pohtimaan, että onko tuo ehkä vähän turhankin hyvä rengas tarkoitukseensa. Nopeudet tuppaavat hiekkateillä nousemaan semmoisiksi, että yllättäviin tilanteisiin reagoiminen, muuttuu paljon vaikeammaksi. Toki fun factor on kova, mutta hiekkateillä ajellessa on vastaan tullut niin paljon asioita, että reaktionopeus on usein tärkeämpi ominaisuus kuin renkaan raaka pito. Kun tuohon vielä parittaa vähän karkeamman takarenkaan kanssa niin nopeudet kasvaa takuuvarmasti vielä nykyisestä.
Koheltaja
Viestit: 8361
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Michelin Anakee Wild

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Laita myös taakse Wild niin fun factor nousee entisestään eikä tule vauhdin tuomia yllätyksiä, paitsi hymy kasvoilla kun tämänkin mutkan voi vetää yllättävän rennosti ja vauhdikkaasti :)
Kylätason kurapyöräilijä.
Vastaa Viestiin