Avokid kirjoitti:btw. mistä firmasta löytyisi isommat metalliset jalkatapit ?
Bike worldissä eivät tienneet mitään, eikä googlekaan tunnut kertovan vastausta.
En ole vielä jalkatappeja raaskinut ostaa kun halvimmatkin ovat toista sataa.
Onko kukaan hommannut parempaa penkkiä matkakäyttöön? Itsellä tuo vakiopenkki aiheuttaa persuksessa puutumista, luultavasti liiallisen pehmeyden vuoksi.
Ja toinen kysymys, että täristääkö tuo pyörä häiritsevästi yli 5000 kierroksen vai muistanko väärin viime vuoden ajot? Mistä tuollainen voi edes johtua..
Virossa olisi tyrkyllä 2009 jossa 36tkm mittarissa. Tätä ketjua lukiessa tuli paljon esille se kuskin pituus. Onko pyörä siis geometrialtaan hieman pieni tai ahdas jos kuski on n. 180cm?
Virossa olisi tyrkyllä 2009 jossa 36tkm mittarissa. Tätä ketjua lukiessa tuli paljon esille se kuskin pituus. Onko pyörä siis geometrialtaan hieman pieni tai ahdas jos kuski on n. 180cm?
Vähän ahdas. Jos olet pitkäkoipinen niin tosi ahdas, aasialaisilla mitoilla ei ole ongelmaa. Hyvä pyörä se jokatapauksessa on , luotettava.
Tätä ketjua lukiessa tuli paljon esille se kuskin pituus. Onko pyörä siis geometrialtaan hieman pieni tai ahdas jos kuski on n. 180cm?
Kannattaa kyllä käydä jossain koe-istumassa, tämä on niin henkilökohtainen juttu.
Minä ajelin syyskuussa TA:lla kaksi päällä enkä kokenut ahtaaksi. Pituutta on 185 cm, jalat yltää tukevasti maahan.
Mukava pyörä rauhalliseen cruisailuun.
Reilu kuukausi sitten tuli hankittua vm. 2009 transalppi, 50250km ajettu. Nyt olen ajellut jo 4700 kilometriä, joista yli puolet soralla.
Tyytyväinen olen valintaan. (ex pyörät oli pari kyykkyä ja viime talven ajoin dominaattorilla). Toimii sekä matka-ajossa ja erityisesti soralla.
Ajettuna jo 21300 km tälle suvelle ja lystiä on soralla ollut. Pyörä on toiminut täysin moitteettomasti. Normi kulutusosia tietty vaihdettu.
Pakoputken päivitin Mivv:iin. Pitihän sitä ääntäkin saada kuuluville
Liitteet
Viimeksi muokannut Juku61, Pe Marras 02, 2018 11:10 pm. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Vakiorattaat on 15/47. Itse ajattelin vaihtaa eturattaan 14, koska haluan lisää vääntöä kolmoselle sorateille mutkista lähtöä varten. Mutta eipä löydy kotimaan kaupoista.
Ebaysta näkyy saavan.
Laitoin 14 eturattaan ja toimii mainiosti soralla, niin kuin ajattelinkin. Koneen kierrokset nousi noin 400 satasen vauhdissa. Mukavampi ajaa myös kaupungissa.
Viimeksi muokannut Juku61, Pe Elo 23, 2019 10:26 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ajelin hiljattain Italiassa vanhalla Honda Transalp XL650V -vuokrapyörällä viiden päivän ajan. Vaikka pyörä oli aika vanha ja reilut 70 tkm mittarissa, tuntui peli yllättävän mukavalta ajettavalta. Ajoasento oli meikäläisen (180 cm) pitkäkoipiselle rungolle positiivisen luonteva. Givin touring-pleksi suojasi varsin hyvin eikä kauheita pyörteitä ilmennyt edes motariajossa. Transalp oli todella helppo ja ketterä ajettava Lago Maggioren läheisillä kapeilla ja jyrkillä vuoristoteillä. Hiukan häiritseviä olivat katteiden kolinat ja ajoittain tärisevä yleisfiilis sekä suhteellisen pienikokoiset vaihde- ja jarrupolkimet.
Jotenkin heräsi pienoinen kiinnostus päivittää oma liikenneväline nykyistä Triumph Tiger 955i:tä hieman uudempaan ja keveämpään vehkeeseen, vaikkei TA taida lukujen valossa olla kuin parikymmentä kiloa Tigeriä köykäisempi.
Jonkin verran näyttää Transalp XL700V -mallia olevan kotimaassakin kaupan. Lähiseudullani ei ainakaan liikkeissä näytä 700-kuutioisia Transuja olevan, joten ennen kuin matkustan kauemmas koeajolle, minulla olisi muutama kysymys:
1) Onko XL700V:n ajoergonomia verrattavissa XL650V:ään? Vuokrapyörässä esim. polvikulma oli ennakko-odotuksieni vastaisesti varsin siedettävä ja ohjaustanko sijaitsi kohtalaisen sopivasti eikä vaatimattomanoloinen istuinkaan ainakaan lyhyillä (alle 200 km) ajeluilla aiheuttanut pahemmin puutumista.
2) Onko jollakulla kokemuksia Bosleyn (?) tai jonkin muun valmistajan madaltavista jalkatapeista XL700V:ssä? Joutuuko jarru- tai vaihdepoljinta tuunaamaan ko. jalkatappien asennuksen yhteydessä?
3) Maailmaa ja maisemia nähneen vuokrapyörän moottori tuntui melko ponnettomalta Tigeriini verrattuna (vaikkei sekään enää ihan kireimmässä kuosissa ole) eikä vääntökään tehnyt suurta vaikutusta. Liekö syynä Hondan suhteellisen runsaat kilometrit ja huolimaton ylläpito. Löytyyköhän kohtuukilometreillä varustetun XL700V:n moottorista potkua ja vääntöä maltillisiin yksinajotarpeisiin (asfaltilla) mäkisempääkin maastoa ajatellen?
4) Onko markkinoilla olevissa kaatumaraudoissa oleellisia eroja käytännön tai suojaavuuden kannalta?
5) Tekeekö Hondan sivulaukuilla mitään (vedenpitävyys, tilavuus)?
6) Mitkä renkaat ovat asfalttipainoitteiseen ajoon suositeltavimmat?
Minulla on ollut molemmat 650 v 2004 ja 700 v 2010, Itse pidin huomattavasti enemmän 650 v:stä joka suhteessa. Sen ajoasento, varsinkin seisten ajaessa paljon parempi. Molemmissa oli tangossa 25 mm koropalat. Ainoastaan moottori on 700V: ssä parempi
Mhuttu kirjoitti:Minulla on ollut molemmat 650 v 2004 ja 700 v 2010, Itse pidin huomattavasti enemmän 650 v:stä joka suhteessa. Sen ajoasento, varsinkin seisten ajaessa paljon parempi. Molemmissa oli tangossa 25 mm koropalat. Ainoastaan moottori on 700V: ssä parempi
Kiitos vastauksesta!
Minua pitkäkoipisena erityisesti kiinnostaa polvikulman mahdollinen ero 650:n ja 700:n välillä. Muistatko, tapahtuiko sillä saralla muutosta mallin vaihtuessa?
700:sen ajoasento on jotenkin katupyörämäisempi ja tanko omituisesti edessä. Itselle 175 cm ei sopinut yhtään. Muistaakseni 700:sen polvikulma oli myös jyrkempi. Nuo seikat vaivasivat niin että en ajanut sillä kuin yhden kesän. 650 v tykkäsin ja sillä ajelin 30 tkm