Honda transalp 700 vm2008

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Villem
Viestit: 26
Liittynyt: Ma Huhti 15, 2013 5:42 pm
Pyörä: Transalp
Paikkakunta: Himanka

Re: Honda transalp 700 vm2008

Viesti Kirjoittaja Villem »

Avokid kirjoitti:btw. mistä firmasta löytyisi isommat metalliset jalkatapit ?
Bike worldissä eivät tienneet mitään, eikä googlekaan tunnut kertovan vastausta.
Vieläkö tarvetta? tälläinen tuli vastaan:
http://shop.touratech.co.za/long-distan ... l700v.html
Avokid
Viestit: 48
Liittynyt: La Helmi 07, 2015 1:50 pm
Pyörä: TA XL700V

Re: Honda transalp 700 vm2008

Viesti Kirjoittaja Avokid »

En ole vielä jalkatappeja raaskinut ostaa kun halvimmatkin ovat toista sataa. :)

Onko kukaan hommannut parempaa penkkiä matkakäyttöön? Itsellä tuo vakiopenkki aiheuttaa persuksessa puutumista, luultavasti liiallisen pehmeyden vuoksi.

Ja toinen kysymys, että täristääkö tuo pyörä häiritsevästi yli 5000 kierroksen vai muistanko väärin viime vuoden ajot? Mistä tuollainen voi edes johtua..
koira
Viestit: 17
Liittynyt: Ti Heinä 23, 2013 12:53 am
Pyörä: XL700VA
Paikkakunta: Lohja

Re: Honda transalp 700 vm2008

Viesti Kirjoittaja koira »

Transun koneelle normaalia on tärinät 4500-5000 alueella. No worries.
rahi
Viestit: 11
Liittynyt: La Kesä 04, 2011 5:33 pm
Pyörä: F650GS

Re: Honda transalp 700 vm2008

Viesti Kirjoittaja rahi »

Morjens,

Virossa olisi tyrkyllä 2009 jossa 36tkm mittarissa. Tätä ketjua lukiessa tuli paljon esille se kuskin pituus. Onko pyörä siis geometrialtaan hieman pieni tai ahdas jos kuski on n. 180cm?
Avatar
amaunu
Viestit: 663
Liittynyt: La Elo 11, 2007 8:26 pm
Pyörä: CRF1000DCT,DeepSnowGlider
Paikkakunta: Nokia

Re: Honda transalp 700 vm2008

Viesti Kirjoittaja amaunu »

rahi kirjoitti:Morjens,

Virossa olisi tyrkyllä 2009 jossa 36tkm mittarissa. Tätä ketjua lukiessa tuli paljon esille se kuskin pituus. Onko pyörä siis geometrialtaan hieman pieni tai ahdas jos kuski on n. 180cm?
Vähän ahdas. Jos olet pitkäkoipinen niin tosi ahdas, aasialaisilla mitoilla ei ole ongelmaa. Hyvä pyörä se jokatapauksessa on , luotettava.
-ari
Avatar
PAH
Viestit: 923
Liittynyt: Ma Elo 22, 2005 5:46 pm
Pyörä: 890 R
Paikkakunta: Joensuu

Re: Honda transalp 700 vm2008

Viesti Kirjoittaja PAH »

rahi kirjoitti:Morjens,

Tätä ketjua lukiessa tuli paljon esille se kuskin pituus. Onko pyörä siis geometrialtaan hieman pieni tai ahdas jos kuski on n. 180cm?
Kannattaa kyllä käydä jossain koe-istumassa, tämä on niin henkilökohtainen juttu.
Minä ajelin syyskuussa TA:lla kaksi päällä enkä kokenut ahtaaksi. Pituutta on 185 cm, jalat yltää tukevasti maahan.
Mukava pyörä rauhalliseen cruisailuun.
Liitteet
Zakinthos 2017 011 (800x600).jpg
Heikki
Avatar
Happi
Viestit: 2872
Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 7:42 am
Pyörä: 690ER, 800XCA
Paikkakunta: Pori

Re: Honda transalp 700 vm2008

Viesti Kirjoittaja Happi »

Yks tämmönen olis tulossa myyntiin lähi aikoina Satakunnassa. Vanhempi kuski joutuu luopuun harrastuksesta.

Happi
-------------------------------------------
https://www.youtube.com/user/Happi4965/videos
Avatar
Juku61
Viestit: 19
Liittynyt: Pe Tammi 05, 2018 10:32 pm
Pyörä: KTM 690

Re: Honda transalp 700 vm2008

Viesti Kirjoittaja Juku61 »

Reilu kuukausi sitten tuli hankittua vm. 2009 transalppi, 50250km ajettu. Nyt olen ajellut jo 4700 kilometriä, joista yli puolet soralla.
Tyytyväinen olen valintaan. (ex pyörät oli pari kyykkyä ja viime talven ajoin dominaattorilla). Toimii sekä matka-ajossa ja erityisesti soralla.
Honda Transalp 700_.jpg
Ajettuna jo 21300 km tälle suvelle ja lystiä on soralla ollut. Pyörä on toiminut täysin moitteettomasti. Normi kulutusosia tietty vaihdettu.
Pakoputken päivitin Mivv:iin. Pitihän sitä ääntäkin saada kuuluville :D
Liitteet
Soralla_.jpg
Vasamantiellä_.jpg
Viimeksi muokannut Juku61, Pe Marras 02, 2018 11:10 pm. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Avatar
Jonezgi
Viestit: 7
Liittynyt: La Kesä 23, 2018 10:55 pm
Pyörä: XL700V Transalp
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Honda transalp 700 vm2008

Viesti Kirjoittaja Jonezgi »

Ite hommasin tämmösen transalpin vuosi sitten. mahtaako joku tunnistaa edelliseksi pyöräkseen? Hyvältä tuntuu vielä 10tkm jälkeenkin :)
Liitteet
transalp.jpg
Avatar
Jonezgi
Viestit: 7
Liittynyt: La Kesä 23, 2018 10:55 pm
Pyörä: XL700V Transalp
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Honda transalp 700 vm2008

Viesti Kirjoittaja Jonezgi »

Mitkähän mahtaa olla vakio hammasrattaat 700 transuun? Näyttää olevan tällä hetkellä 16 edessä ja 47 takana.
Avatar
Juku61
Viestit: 19
Liittynyt: Pe Tammi 05, 2018 10:32 pm
Pyörä: KTM 690

Re: Honda transalp 700 vm2008

Viesti Kirjoittaja Juku61 »

Vakiorattaat on 15/47. Itse ajattelin vaihtaa eturattaan 14, koska haluan lisää vääntöä kolmoselle sorateille mutkista lähtöä varten. Mutta eipä löydy kotimaan kaupoista.
Ebaysta näkyy saavan.

Laitoin 14 eturattaan ja toimii mainiosti soralla, niin kuin ajattelinkin. Koneen kierrokset nousi noin 400 satasen vauhdissa. Mukavampi ajaa myös kaupungissa.
Viimeksi muokannut Juku61, Pe Elo 23, 2019 10:26 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
AndersReisen
Viestit: 90
Liittynyt: Ma Joulu 27, 2004 11:56 pm
Pyörä: Triumph Tiger 955i
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: Honda transalp 700 vm2008

Viesti Kirjoittaja AndersReisen »

Ajelin hiljattain Italiassa vanhalla Honda Transalp XL650V -vuokrapyörällä viiden päivän ajan. Vaikka pyörä oli aika vanha ja reilut 70 tkm mittarissa, tuntui peli yllättävän mukavalta ajettavalta. Ajoasento oli meikäläisen (180 cm) pitkäkoipiselle rungolle positiivisen luonteva. Givin touring-pleksi suojasi varsin hyvin eikä kauheita pyörteitä ilmennyt edes motariajossa. Transalp oli todella helppo ja ketterä ajettava Lago Maggioren läheisillä kapeilla ja jyrkillä vuoristoteillä. Hiukan häiritseviä olivat katteiden kolinat ja ajoittain tärisevä yleisfiilis sekä suhteellisen pienikokoiset vaihde- ja jarrupolkimet.

Jotenkin heräsi pienoinen kiinnostus päivittää oma liikenneväline nykyistä Triumph Tiger 955i:tä hieman uudempaan ja keveämpään vehkeeseen, vaikkei TA taida lukujen valossa olla kuin parikymmentä kiloa Tigeriä köykäisempi.

Jonkin verran näyttää Transalp XL700V -mallia olevan kotimaassakin kaupan. Lähiseudullani ei ainakaan liikkeissä näytä 700-kuutioisia Transuja olevan, joten ennen kuin matkustan kauemmas koeajolle, minulla olisi muutama kysymys:

1) Onko XL700V:n ajoergonomia verrattavissa XL650V:ään? Vuokrapyörässä esim. polvikulma oli ennakko-odotuksieni vastaisesti varsin siedettävä ja ohjaustanko sijaitsi kohtalaisen sopivasti eikä vaatimattomanoloinen istuinkaan ainakaan lyhyillä (alle 200 km) ajeluilla aiheuttanut pahemmin puutumista.
2) Onko jollakulla kokemuksia Bosleyn (?) tai jonkin muun valmistajan madaltavista jalkatapeista XL700V:ssä? Joutuuko jarru- tai vaihdepoljinta tuunaamaan ko. jalkatappien asennuksen yhteydessä?
3) Maailmaa ja maisemia nähneen vuokrapyörän moottori tuntui melko ponnettomalta Tigeriini verrattuna (vaikkei sekään enää ihan kireimmässä kuosissa ole) eikä vääntökään tehnyt suurta vaikutusta. Liekö syynä Hondan suhteellisen runsaat kilometrit ja huolimaton ylläpito. Löytyyköhän kohtuukilometreillä varustetun XL700V:n moottorista potkua ja vääntöä maltillisiin yksinajotarpeisiin (asfaltilla) mäkisempääkin maastoa ajatellen?
4) Onko markkinoilla olevissa kaatumaraudoissa oleellisia eroja käytännön tai suojaavuuden kannalta?
5) Tekeekö Hondan sivulaukuilla mitään (vedenpitävyys, tilavuus)?
6) Mitkä renkaat ovat asfalttipainoitteiseen ajoon suositeltavimmat?

Kiitokset etukäteen vastauksista!
AndersReisen
Reissuverkko
Mhuttu
Viestit: 61
Liittynyt: La Kesä 09, 2018 8:20 am
Pyörä: Tenere 700 2021
Paikkakunta: Oulu

Re: Honda transalp 700 vm2008

Viesti Kirjoittaja Mhuttu »

Minulla on ollut molemmat 650 v 2004 ja 700 v 2010, Itse pidin huomattavasti enemmän 650 v:stä joka suhteessa. Sen ajoasento, varsinkin seisten ajaessa paljon parempi. Molemmissa oli tangossa 25 mm koropalat. Ainoastaan moottori on 700V: ssä parempi
AndersReisen
Viestit: 90
Liittynyt: Ma Joulu 27, 2004 11:56 pm
Pyörä: Triumph Tiger 955i
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: Honda transalp 700 vm2008

Viesti Kirjoittaja AndersReisen »

Mhuttu kirjoitti:Minulla on ollut molemmat 650 v 2004 ja 700 v 2010, Itse pidin huomattavasti enemmän 650 v:stä joka suhteessa. Sen ajoasento, varsinkin seisten ajaessa paljon parempi. Molemmissa oli tangossa 25 mm koropalat. Ainoastaan moottori on 700V: ssä parempi
Kiitos vastauksesta!
Minua pitkäkoipisena erityisesti kiinnostaa polvikulman mahdollinen ero 650:n ja 700:n välillä. Muistatko, tapahtuiko sillä saralla muutosta mallin vaihtuessa?
AndersReisen
Reissuverkko
Mhuttu
Viestit: 61
Liittynyt: La Kesä 09, 2018 8:20 am
Pyörä: Tenere 700 2021
Paikkakunta: Oulu

Re: Honda transalp 700 vm2008

Viesti Kirjoittaja Mhuttu »

700:sen ajoasento on jotenkin katupyörämäisempi ja tanko omituisesti edessä. Itselle 175 cm ei sopinut yhtään. Muistaakseni 700:sen polvikulma oli myös jyrkempi. Nuo seikat vaivasivat niin että en ajanut sillä kuin yhden kesän. 650 v tykkäsin ja sillä ajelin 30 tkm
Vastaa Viestiin