Crossi/Tour-X kypärä

Kuskien ja pyörien varusteet

Valvoja: Moderaattorit

panttiroiko
Viestit: 176
Liittynyt: Ke Syys 29, 2004 7:05 pm
Pyörä: XR650L, Guzzi Stelvio NTX, Guzzi Jackal
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja panttiroiko »

Onkohan kellään kokemuksia HJC:n mallista CL-XS Hybrid?

Tuossa liitteenä pari kuvaa, hintaa näyttäs nettikaupoissa olevan noin 160 euroa, briteistä löytys 84-99 punnan hintahaitarissa.
Liitteet
hjc_3.jpg
(49.7 KiB) Tiedosto ladattu 208 kertaa
hjc_1.jpg
(49.67 KiB) Tiedosto ladattu 305 kertaa
Avatar
sskog
Viestit: 72
Liittynyt: Su Helmi 26, 2006 2:05 am
Pyörä: AT RD07x2, DR650SE
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja sskog »

n00b kirjoitti:Luin jostain, olisikohan ollut advrider.com:sta, että joku oli hiljentänyt Tour-X:ää teippaamalla etummaiset tuuletusreiät siitä päältä umpeen.
Otin omastani töttöröt kokonaan pois ja laitoin jotkut tuolin jalkoihin tarkoitetut huopatarrat reikien päälle.
Ruukku hiljeni ihan huomattavasti, varsinkin suhina poistui lähes kokonaan.

Sami

www.hombredelnorte.blogs.fi
Avatar
av2
Viestit: 597
Liittynyt: La Syys 09, 2006 1:11 pm
Pyörä: Africa Twin XRV750 1997
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja av2 »

sskog kirjoitti:
n00b kirjoitti:Luin jostain, olisikohan ollut advrider.com:sta, että joku oli hiljentänyt Tour-X:ää teippaamalla etummaiset tuuletusreiät siitä päältä umpeen.
Otin omastani töttöröt kokonaan pois ja laitoin jotkut tuolin jalkoihin tarkoitetut huopatarrat reikien päälle.
Ruukku hiljeni ihan huomattavasti, varsinkin suhina poistui lähes kokonaan.

Sami

www.hombredelnorte.blogs.fi
Kuinka tuuletus pelaa nuo päälimmäiset reiät peitettynä?
XRV-97
Avatar
sskog
Viestit: 72
Liittynyt: Su Helmi 26, 2006 2:05 am
Pyörä: AT RD07x2, DR650SE
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja sskog »

av2 kirjoitti:
Kuinka tuuletus pelaa nuo päälimmäiset reiät peitettynä?
Ihan hyvin, kun pitää leukaventiilin ja poistoventtiilit auki, ja jos oikein kosteaa / kuumaa on raottelee visiiriä sitten lisäksi.

Sami

www.hombredelnorte.blogs.fi
Avatar
SiR
Viestit: 212
Liittynyt: To Elo 17, 2006 12:18 pm
Pyörä: Norden(kohta), Husaberg FE 501
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja SiR »

Airoh S4:ää saa ainakin moposportilta. Hinta tais olla 240€
Avatar
jonkko
Viestit: 3551
Liittynyt: To Elo 03, 2006 9:55 pm
Pyörä: KTM 640 Adventure
Paikkakunta: Pargas

Viesti Kirjoittaja jonkko »

Kotisko 950 kirjoitti:Airoh S4:ää saa ainakin moposportilta. Hinta tais olla 240€
http://www.louis.de/_106641b00799be3a6e ... _gr=204083

179.95€ luisilt
Avatar
napese
Viestit: 54
Liittynyt: Ke Touko 24, 2006 12:58 pm
Pyörä: R 1150 GS
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja napese »

Mp-näyttelyssä Allrightin osastolla kertoivat, että HJC CL-XS Hybrid-endurokypäriä tulee keväällä myyntiin.
Avatar
PilcQ
Viestit: 364
Liittynyt: Su Heinä 24, 2005 11:36 am
Pyörä: Honda XRV 750 -96
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PilcQ »

sskog kirjoitti:Otin omastani töttöröt kokonaan pois ja laitoin jotkut tuolin jalkoihin tarkoitetut huopatarrat reikien päälle. Ruukku hiljeni ihan huomattavasti, varsinkin suhina poistui lähes kokonaan.
Teempäs muuten tuon saman modifioinnin taatusti ennenkuin kausi alkaa. Ne etummaiset joskus vihelsi sopivassa vauhdissa ja päänasennossa aika ilkeesti, mutta tötteröiden kokonaan pois ottaminen ratkaiseepi taatusti tämän. Aina jäi tuo tekemättä ennen ajamaan lähtemistä ja ajaessa vasta muisti, jotta ai niin jotain jäi taas tekemättä... :) ...tosin en efektiä havainnut paljon kuin motarivauhdeissa, joten ei sinänsä haitanut kovin paljon.

-Jukka-
-
Jukka Talja & XRV750
Jarno
Viestit: 2617
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 2:39 pm
Pyörä: KTM 640 Adv R
Paikkakunta: Piikkiö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jarno »

PilcQ kirjoitti:
sskog kirjoitti:Otin omastani töttöröt kokonaan pois ja laitoin jotkut tuolin jalkoihin tarkoitetut huopatarrat reikien päälle. Ruukku hiljeni ihan huomattavasti, varsinkin suhina poistui lähes kokonaan.
Teempäs muuten tuon saman modifioinnin taatusti ennenkuin kausi alkaa. Ne etummaiset joskus vihelsi sopivassa vauhdissa ja päänasennossa aika ilkeesti, mutta tötteröiden kokonaan pois ottaminen ratkaiseepi taatusti tämän. Aina jäi tuo tekemättä ennen ajamaan lähtemistä ja ajaessa vasta muisti, jotta ai niin jotain jäi taas tekemättä... :) ...tosin en efektiä havainnut paljon kuin motarivauhdeissa, joten ei sinänsä haitanut kovin paljon.

-Jukka-
Ampumaradalta paikkalappuja rullallinen taskuun ;-)
Voi sitten säädellä reikien määrää tarpeen mukaan.
Avatar
mikaki
Viestit: 112
Liittynyt: To Huhti 13, 2006 11:45 am
Pyörä: ktm690-xr650l-klx650c-nx250
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja mikaki »

panttiroiko kirjoitti:Onkohan kellään kokemuksia HJC:n mallista CL-XS Hybrid?

Tuossa liitteenä pari kuvaa, hintaa näyttäs nettikaupoissa olevan noin 160 euroa, briteistä löytys 84-99 punnan hintahaitarissa.
Minua myös kiinnostaa kommentit kypärästä. Kävin paikallisesta kyselemässa josko moista löytyisi, kun itteäki kiinnostaa ko malli edullisuuden vuoksi. Ei ollut vielä hyllyssä, mutta lupailivat keväämällä ja hintaa jäisi jonkin verran alle 200 ekeä. Täällä on jokin moinen arvio http://www.webbikeworld.com/r2/motorcyc ... hjc/cl-xs/ kypärästä.

t Mika
Avatar
pokapete
Viestit: 53
Liittynyt: Ke Helmi 08, 2006 11:40 am
Pyörä: 1200 GeeSus
Paikkakunta: ROI

bemarin vastaava

Viesti Kirjoittaja pokapete »

messuilla näin ensi kertaa bemarin (siis schubertin) lippa/visiiri kypärän. oli kevyt ja istui hyvin. onko jollain kokemusta moisesta ruukusta?
- Kukaan ei ole hyödytön. Aina voi olla edes huonona esimerkkinä -
toni
Viestit: 89
Liittynyt: La Loka 09, 2004 10:46 pm
Pyörä: KTM 690 Enduro
Paikkakunta: RUSKO

Viesti Kirjoittaja toni »

Kokemusta ei oo bemarin potasta, mutta itse tein aivan samanlaisia havaintoja.
Todellakin keveys yllätti verraten tour äxään, lisäksi sisustan materiaali oli todella miellyttävän tuntuista.
Kaikenlisäksi bemun ruukku sopi mun kaaliin paremmin kuin arai.
Ja onhan se vielä lähtöhinnaltaan lähes huntin halvempi.
Ainoana miinuksena verraten araihin oli että onhan bemarin ruukku ihan pirun ruma........ mutta kuskia sekin kyllä pukee.

Toni
Avatar
Mika TA-91
Viestit: 1465
Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 1:22 pm
Pyörä: 790 Adventure R, EXC-F 250
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Mika TA-91 »

Moi,

Kattelin (en kokeillut) kanssa tuota BMW:n lipalla olevaa kypärää ja itselle jäi erona TourX:än mieleen, ettei tuossa BMW:ssä ollut edessä leukasuojassa venttiiliä, eli saattaa olla hapensaanti tiukassa väännössä vaikeaa?

Terveisin
Mika TA-91
Timo Kalkkila
Viestit: 429
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 10:05 pm
Pyörä: KTM 1390 SAS Evo
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Timo Kalkkila »

Kun katsotte edellistä sivua, niin sieltä löytyy kommenttini bemarin kypärästä.

Lisää saa kysyä.

Timo
AndersReisen
Viestit: 90
Liittynyt: Ma Joulu 27, 2004 11:56 pm
Pyörä: Triumph Tiger 955i
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AndersReisen »

n00b kirjoitti:(...) Tosin ei tuo nyt kovin äänekäs ole ollut muutenkaan kun on syksyn/alkutalven ollut Buff kaulassa pienentäen kypärän leuan eteen jäävää aukkoa. (...)
Olen nähnyt jossain kuvan leuan/kaulan ja leukasuojan välisen aukon peittämiseen tarkoitetusta lisävarusteesta. Onko kellään kokemusta? Mistä saa? Tiikerin tuulilasi nimittäin saa ilman pyörteilemään kypärän edessä varsin omituisesti ja viileällä kelillä tuuli puskee ikävästi em. aukosta naamalle.
AndersReisen
Reissuverkko
Vastaa Viestiin