RUKAN vetskarit
Valvoja: Moderaattorit
Re: RUKAN vetskarit
Arvatkaapa, missä Dainesen puvut tehdään?
Kunkusta sanottua:" Tämän tyyppisiä heppuja, jotka ovat omasta mielestään aina oikeassa on foorumit pullollaan. Pitäisi vaan vaieta tuollaiset häiriköt hiljaisiksi mutta kun ei voi."
-
- Viestit: 2004
- Liittynyt: La Huhti 07, 2007 10:04 pm
- Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610
- Paikkakunta: jokela
Re: RUKAN vetskarit
No niin kai ne aplenkin tuotteet tehdään,silti niitä pidetään laadukkaina. Kuten myös paljon muutakin kiinatavaraa(Josta ei haluta paljastaa missä tehty).Sieltä saattaa saada sitä mitä vaaditaan,ainakin jos vaatija osaa ja viitsii valvoa tuotantoa... Kiinalaiset taitaa nuo design in usa housutkin olla... Silti en ole kuullu valitusta kestävyydestä,sen enempää saumoista kuin vetoketjuistakaan.
Tonnin takin vetoketju 3v paskana,on vitsi. Vaan toivottavasti yksittäistapaus.(jotenkin tuntuu ettei ole...) Ostin 10v sitten hanxin takin,kaikki muu pelaa edelleen paitsi vesi tulee läpi. Olen myös kattellu uutta takkia,mutta taitaa sadetakki tuon vanhan päälle olla paras vaihtoehto... kelin niin vaatiessa.
Ite koitan aktiivisesti kiertää kiinatuotteet,vaan nykyään niihin törmää väkisinkin.
Tuossakaan tapauksessa vika ei liene valmistuspaikassa,vaan kustannuslaskijassa joka säästää pari senttiä .Tuotteessa jossa ei säästö näy kyllä myyntihinnassa.
Tonnin takin vetoketju 3v paskana,on vitsi. Vaan toivottavasti yksittäistapaus.(jotenkin tuntuu ettei ole...) Ostin 10v sitten hanxin takin,kaikki muu pelaa edelleen paitsi vesi tulee läpi. Olen myös kattellu uutta takkia,mutta taitaa sadetakki tuon vanhan päälle olla paras vaihtoehto... kelin niin vaatiessa.
Ite koitan aktiivisesti kiertää kiinatuotteet,vaan nykyään niihin törmää väkisinkin.
Tuossakaan tapauksessa vika ei liene valmistuspaikassa,vaan kustannuslaskijassa joka säästää pari senttiä .Tuotteessa jossa ei säästö näy kyllä myyntihinnassa.
Re: RUKAN vetskarit
No kirjoitinhan että "edullinen" malli. 400€ takista vetskari vaihtoon . Eikä se siis rikki ollu, mutta ehkä menosa kun kerran vaihtoivat sen. Luetaan niitä viestejä! (edellyttäen että edellinen kommentti liittyi mun tekstiin).
10 vuotta sitten Daineset tehtiin Romaniasa ja Tunisiassa yms. halpismaisa. Rukka tais tulla Portugalista sillon.
Apple on kyllä hyvä vertaus.
10 vuotta sitten Daineset tehtiin Romaniasa ja Tunisiassa yms. halpismaisa. Rukka tais tulla Portugalista sillon.
Apple on kyllä hyvä vertaus.
Paskapuhetta, mutta uskon.
Re: RUKAN vetskarit
Minulla on Rukan Portugalissa valmistettuja pukuja kuin myös Kiinassa valmistettuja. Mitään laatueroja en pysty niissä näkemään. Vetoketjut ovat muuttuneet hienommiksi, pienihampaisemmiksi, se on totta. Yksikään omissa puvuissa olevista ei ole hajonnut, ei edes se "minigrip-versio". Se toki vaatii usein tapahtuvaa voitelua toimiakseen kevyesti.
Vaikea ottaa kantaa siihen, ovatko ne vetoketjut miten laaja ongelma Rukan puvuissa. Ainakin Keski-Euroopassa Rukka näyttää olevan kuluttajatutkimusten mukaan huipulle arvostettu merkkituote.
Joka tapauksessa luulisi sillä Rukan pitkällä takuullakin olevan merkitystä. Korjauspalvelu toimii käsittääkseni erittäin hyvin, kun asiat hoidetaan myyjäliikkeen välityksellä, niin kuin takuuehdoissakin edellytetään.
Jos minulle tulee tilaisuus, kysyn noiden vetoketjujen valintaperusteista. Palaan sen jälkeen asiaan.
Vaikea ottaa kantaa siihen, ovatko ne vetoketjut miten laaja ongelma Rukan puvuissa. Ainakin Keski-Euroopassa Rukka näyttää olevan kuluttajatutkimusten mukaan huipulle arvostettu merkkituote.
Joka tapauksessa luulisi sillä Rukan pitkällä takuullakin olevan merkitystä. Korjauspalvelu toimii käsittääkseni erittäin hyvin, kun asiat hoidetaan myyjäliikkeen välityksellä, niin kuin takuuehdoissakin edellytetään.
Jos minulle tulee tilaisuus, kysyn noiden vetoketjujen valintaperusteista. Palaan sen jälkeen asiaan.
Kunkusta sanottua:" Tämän tyyppisiä heppuja, jotka ovat omasta mielestään aina oikeassa on foorumit pullollaan. Pitäisi vaan vaieta tuollaiset häiriköt hiljaisiksi mutta kun ei voi."
Re: RUKAN vetskarit
Siinä mielessä huono vertaus, että tietokoneisiin ja kännyköihin verrattuna ajopuvun valmistus on paljon enemmän käsityötä. Työn osuus kokonaiskustannuksesta on paljon suurempi.Peltsi kirjoitti:Apple on kyllä hyvä vertaus.
Kunkusta sanottua:" Tämän tyyppisiä heppuja, jotka ovat omasta mielestään aina oikeassa on foorumit pullollaan. Pitäisi vaan vaieta tuollaiset häiriköt hiljaisiksi mutta kun ei voi."
Re: RUKAN vetskarit
Jep. Mutta molempien käyttäjät tykkää omistaan ja muut ulisee.Kunkku kirjoitti:Siinä mielessä huono vertaus, että tietokoneisiin ja kännyköihin verrattuna ajopuvun valmistus on paljon enemmän käsityötä. Työn osuus kokonaiskustannuksesta on paljon suurempi.Peltsi kirjoitti:Apple on kyllä hyvä vertaus.
Applen bisnes on paljo parempi. Teet 40€ puhelimen kiinasa ja myyt tonnilla. Ja ihmiset vielä jonottaa kaupan ovella saadakseen sen.
Paskapuhetta, mutta uskon.
-
- Viestit: 2004
- Liittynyt: La Huhti 07, 2007 10:04 pm
- Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610
- Paikkakunta: jokela
Re: RUKAN vetskarit
Se tonni jäi mieleen tosta roughroadista... Taitaa olla lk 800 todellisuudessa jos oikein muistan. En ole 400e rukkaa nähny missään,ne mallit jotka itteä on kiinnostanu ovat olleet noita kalliita,valitettavasti. Ehkä tästä syystä jäi huomioimatta tuo edullisuus... Halvassa (Suhteellista...rukka 400,joku muu merkki 150?,totta että takuukin merkkaa,ja materiaalit jos niitä on käytetty...) sitä hyväksyy että saa mistä maksaa,mutta niin se pitää kalliidenkin kanssa olla. Työvaltaiset alat valuu halpatuotantomaihin,jossa se palkka on vielä pienempi kustannus kuin materiaalit...
Re: RUKAN vetskarit
Koska kiitos ilmeisesti Rukkan, Suomesta ei löydy enää hyllyistä muita gorekamoja kokeiltavaksi. Klimin kamoja on yksittäisiä kappaleita, mutta ei koko mallistoa ja kaikkia kokoja. Revit, Alpinestars, Touratech ja Stadler ei löydy edes niitä yksittäiskappaleita. Netistä saa toki tilattua, mutta aikamoista säätämistä tilata useita kamoja soviteltavaksi ja hypisteltäväksi.Peltsi kirjoitti:^ no miksi haluaisit nyt ostaan Rukkaa kun tiedät kaiken tuon ja tiedät myös paremmasta
Tähän mennessä vain Roughroad on istunut niistä mitä kotimaasta löytyy sovitettavaksi. Siksi siis sen haluaisin ostaa. Ja olisihan se hienoa tukea kotimaista brändiä.
Re: RUKAN vetskarit
Samaa mieltä. Siksi hainkin Berliinistä pääsiäistä ennen uuden ajopuvun kun oli *ihan matkan varrella*. Näytillä oli kaikki koot ja mallit niin oli helppo valita oikea sovittamalla.
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
Re: RUKAN vetskarit
Tuosta on turha Rukkaa kiitellä (taipuu muuten Rukka, Rukan, ei Rukkan). Ajovarustekauppaa on lähes mahdotonta tehdä kannattavasti Suomessa. Pelkästään yhden valmistajan mallisto olisi liian iso investointi ottaa kaupan hyllylle. Puhumattakaan, että ottaisi sen monelta valmistajalta.designet kirjoitti:Koska kiitos ilmeisesti Rukkan, Suomesta ei löydy enää hyllyistä muita gorekamoja kokeiltavaksi.
Kunkusta sanottua:" Tämän tyyppisiä heppuja, jotka ovat omasta mielestään aina oikeassa on foorumit pullollaan. Pitäisi vaan vaieta tuollaiset häiriköt hiljaisiksi mutta kun ei voi."
Re: RUKAN vetskarit
Ostin vuonna 2011 Rukan tuhannen euron ajotakin sillä mielellä että ajelee itse 50 vuotta se päällä ja kuolinpesästä joku saa vielä hyvä palttoon.ceevu kirjoitti:Tonnin takin vetoketju 3v paskana,on vitsi. Vaan toivottavasti yksittäistapaus.(jotenkin tuntuu ettei ole...)
Olin reissun päällä kun tein kaupat ja pistin rotsin heti päälle.
Parin tunnin päästä pysähdyin tauolle ja aloin kaivella puhelinta takin povitaskusta. No sitähän ei ollut missään. Kiroilin että jätin sen varmaan sinne kauppaan kun vekslasin kamppeita. Takashan se olis lähdettävä ajamaan, perkele.
Rotsin vetoketjua kiinni vetäessä tartuin vasemmasta liepeestä kiinni ja ihmettelin että mikä möykky siellä takin sisässä on. Työnsin käden povariin ja se meni pohjasta läpi: puhelin oli siellä vuoren pohjalla köllöttelemässä. Povitaskun pohja oli jäänyt tehtaalla kokonaan ompelematta.
Ei ehkä ihan sitä mitä odottais tonnin takin laadunvalvonnalta mutta hei, merkkihän on laadukas ja korjauspalvelu toimii. Kokkolan korjauspalvelu ompeli povarin syksymmällä ripeästi kasaan ja taas matka jatkui.
Takin vetoketju petti muistaakseni seuraavana kesänä mutta eipä mennyt viikkoakaan kun se oli korjattu Kokkolassa.
Seuraavaksi purkaantui ompeleet hihansuista mutta sekin korjauskeikka hoitui kahdella Postissa käynnillä.
Samana vuonna ostin Rukan ajohousut ja himassa huomasin että housujen takaa oli yksi sauma ommeltu kokonaan ohi. Ei muuta kun uudet housut pakettiin ja Kokkolaan, ja kohta ne tulikin jo korjattuina takaisin.
Seuraavana kesänä petti takista taas vetoketju. Sillä kertaa ei ollut enää Kokkolan korjauspalvelua eikä rotsista kuulunut kuukauteen mitään. Kun soittelin perään niin selvis että rotsille ei ollut annettu korjauslupaa koska sitä oli kuulemma jo korjattu niin paljon. Korjasivat sen vielä kuitenkin (ehkä säälistä) ilman että olis tarvinnut maksaa takuukorjauksesta.
Sen jälkeen siirryin Klimin kamppeisiin. En tiedä yhtään miten takuukorjaukset hoituu niillä, ei oo vasta kuin vajaa neljä vuotta kokemusta.
Re: RUKAN vetskarit
Rukka Cosmic -housuilla lähtee nyt viides kausi, ei vikoja vielä. Lahkeensuun vetoketjut ovat kovalla käytöllä ja aika hentoa mallia. Epäilen, että niihin tulee housujen ensimmäinen vika, mutta vielä ei ole siitä mitään merkkejä. Reisien tuuletusaukkojen vesitiiviit vetoketjutkin pitävät edelleen sateen täysin. Ajokilometrejä on reilut 40 tkm. Cosmic-housuissa ei ole muuta vikaa, kuin huononmalliset polvisuojat, jotka saavat housut kiristämään polvitaipeista. Olen leikannut suojiin kummallekin sivulle V-muotoiset vekit, auttaa vähän mutta ei poista ongelmaa täysin.
Rukka Energater-takilla olen ajanut puoli toista kautta, ehkä 15 tkm. Ehjä on sekin vielä.
Kokeilin muutama vuosi sitten jotain Rukan takkia Lockout-vetoketjulla ja päätin, että sellaista en osta koskaan. Tuossa Energaterissa on edessä vain yksi, vedenpitävä vetoketju. Melko tavallisen näköinen, tiivistein varustettu. Pitää veden ainakin vielä. Rukka saisi kuitenkin lopettaa temppuilut noiden erikoisvetoketjujen kanssa ja palata vanhaan, parhaaseen systeemiin, eli kaksi vetoketjua ja taittopalje välissä. Se on takuulla vesi- ja tuulitiivis, varmatoiminen. Tuo vesitiivis vetoketju ei täysin pidä tuulta. Jos kylmällä ilmalla, alle 10 asteessa ajaa seisaaltaan, tulee vetoketjun läpi ihan selvästi kylmää ilmaa, vaikka se vettä pitääkin täysin. Tuon päävetoketjun lisäksi Energaterissa ei ole muuta huonoa puolta, kuin tuuman liian matala kaulus, siis se irroitettava sadekaulus. Tai sitten mulla on liian pitkä kaula...
Ihan verrokkina, edellisenä jokasään asuna oli BMW Streetguard II, joka oli 8 kauden jälkeen vielä täysin ehjä.
Helleasuna on ollut puolenkymmentä vuotta Scott All Terrain, jota käytän vain hellekelillä ilman irroitettavia kalvovuoria. Yhden vetoketjun ompeleita olen itse vähän korjannut, muuten sekin on ehjä. Toki sillä on ajettu paljon vähemmnän kuin noilla jokasään asuilla, ehkä 10 tkm yhteensä.
Rukka Energater-takilla olen ajanut puoli toista kautta, ehkä 15 tkm. Ehjä on sekin vielä.
Kokeilin muutama vuosi sitten jotain Rukan takkia Lockout-vetoketjulla ja päätin, että sellaista en osta koskaan. Tuossa Energaterissa on edessä vain yksi, vedenpitävä vetoketju. Melko tavallisen näköinen, tiivistein varustettu. Pitää veden ainakin vielä. Rukka saisi kuitenkin lopettaa temppuilut noiden erikoisvetoketjujen kanssa ja palata vanhaan, parhaaseen systeemiin, eli kaksi vetoketjua ja taittopalje välissä. Se on takuulla vesi- ja tuulitiivis, varmatoiminen. Tuo vesitiivis vetoketju ei täysin pidä tuulta. Jos kylmällä ilmalla, alle 10 asteessa ajaa seisaaltaan, tulee vetoketjun läpi ihan selvästi kylmää ilmaa, vaikka se vettä pitääkin täysin. Tuon päävetoketjun lisäksi Energaterissa ei ole muuta huonoa puolta, kuin tuuman liian matala kaulus, siis se irroitettava sadekaulus. Tai sitten mulla on liian pitkä kaula...
Ihan verrokkina, edellisenä jokasään asuna oli BMW Streetguard II, joka oli 8 kauden jälkeen vielä täysin ehjä.
Helleasuna on ollut puolenkymmentä vuotta Scott All Terrain, jota käytän vain hellekelillä ilman irroitettavia kalvovuoria. Yhden vetoketjun ompeleita olen itse vähän korjannut, muuten sekin on ehjä. Toki sillä on ajettu paljon vähemmnän kuin noilla jokasään asuilla, ehkä 10 tkm yhteensä.
Re: RUKAN vetskarit
Mulle on se ja sama miten sun mielestä Rukka taipuu. Ei taivu kuitenkaan mun päälle vieläkään.Kunkku kirjoitti:Tuosta on turha Rukkaa kiitellä (taipuu muuten Rukka, Rukan, ei Rukkan). Ajovarustekauppaa on lähes mahdotonta tehdä kannattavasti Suomessa. Pelkästään yhden valmistajan mallisto olisi liian iso investointi ottaa kaupan hyllylle. Puhumattakaan, että ottaisi sen monelta valmistajalta.designet kirjoitti:Koska kiitos ilmeisesti Rukkan, Suomesta ei löydy enää hyllyistä muita gorekamoja kokeiltavaksi.
Investoinneista on mielestäni turha puhua. Kävin Vantaalla kolmessa vierekkäin olevassa pyöräkaupassa. Kaikissa rekit pullisteli varusteita. Ja ainoat kamat gorella oli Rukan kamat.
Allright myy mm. Dainesea ja hyllyissä oli paljon niiden kangasvarusteita. Ei yhtään gorea, pelkkää halpakalvoa. Stormilla Revit-kamaa paljon ja sama juttu, pelkkää halpakalvoa, vaikka vastaavia takkeja myydään gorella. Eurobikerissa kysyin sitten heti kassalta mistä löydän goretuotteita. Vastaus oli ettei mistään, mutta voisi tilata. Liikkeessä varmaan sata eri takkimallia, mutta ei ensimmäistäkään gorea. Pelkkää halpakalvoa.
Onko kyseessä sitten liikkeiden ahneus? Halpakalvoissa varmaan hyvät katteet, kun hinnat on lähes gorekamojen tasolla.
No mittanauha käteen, ulkomaiseen verkkokauppaan tilaamaan ja sormet ristissä odottamaan, että tulee sopivaa tavaraa postissa.
Re: RUKAN vetskarit
Itselläni on ollut rukan "yleispuku" 6-7 vuotta housuista vetskari hajos muutama vuosi sitten mutta on tullut ajeltua vetskari auki housu kyllä pitää vettä.
Aikoinaan ostin mielestäni aivan huippu Rukan Air takin jossa tuulen ja vedenpitävä irroitettava vuori. Takki on todella upea lämpimiin keleihin mutta valitettavasti valmistus loppunut jo aikapäiviä sitten. Tämän sisätakin vetskari sitten laukes ehkä viidentenä käyttö vuotena enkä sitä ole saanut korjatuksi vieläkään löysin tosin vetskarin myyjän netistä mutta hintaa pelkällä vetskarilla 90e.
Olen käyttänyt myös mm. Motonetin myymää Richaa ja todennut sen taatusti hintansa arvoiseksi.
Aikoinaan ostin mielestäni aivan huippu Rukan Air takin jossa tuulen ja vedenpitävä irroitettava vuori. Takki on todella upea lämpimiin keleihin mutta valitettavasti valmistus loppunut jo aikapäiviä sitten. Tämän sisätakin vetskari sitten laukes ehkä viidentenä käyttö vuotena enkä sitä ole saanut korjatuksi vieläkään löysin tosin vetskarin myyjän netistä mutta hintaa pelkällä vetskarilla 90e.
Olen käyttänyt myös mm. Motonetin myymää Richaa ja todennut sen taatusti hintansa arvoiseksi.
Re: RUKAN vetskarit
Kyllä sitä Air-sarjaa valmistetaan edelleen.jraba kirjoitti: Aikoinaan ostin mielestäni aivan huippu Rukan Air takin jossa tuulen ja vedenpitävä irroitettava vuori. Takki on todella upea lämpimiin keleihin mutta valitettavasti valmistus loppunut jo aikapäiviä sitten.
Minulla on tuollainen AirWay-takki myynnissä. Käyttämättömällä irrotettavalla Gore-Tex-sisätakilla.
Kunkusta sanottua:" Tämän tyyppisiä heppuja, jotka ovat omasta mielestään aina oikeassa on foorumit pullollaan. Pitäisi vaan vaieta tuollaiset häiriköt hiljaisiksi mutta kun ei voi."