No mulla on sinun vanha Mie nyt olen tosiaan n.18kg painavampi mutta ei se muualta ahdista.krs6 kirjoitti:Mulla on Alpine Stars joku Bionic. L-kokoinen Traverse menee just hyvin päälle. Olen 180 / 88. Traversen leikkaus muuttui hieman uudessa mallissa (2016 tai 2017?) ja on nykyään vähän tilavampi käsistä ja vähemmän säkkimäinen mahan kohdalta.... Minkä vuoden malli sulla on?kafuusti kirjoitti:Onko porukka pitänyt mitä suojapaitaa traverse takin alla? Itellä on xl koko, muuten menee tuo foxin titan suojapaita alle mutta hihoista on tosi tiukka. Takki taitaa olla toiseksi uusinta mallia.
KLIM
Valvoja: Moderaattorit
-
- Viestit: 115
- Liittynyt: Ti Heinä 10, 2012 4:29 am
- Pyörä: KTM exc 500 -17vm
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: KLIM
- krs6
- Viestit: 175
- Liittynyt: Ke Marras 07, 2012 2:44 pm
- Pyörä: KTM 500 EXC K16 Hobo edition
- Paikkakunta: Amsterdam, Alankomaat.
- Viesti:
Re: KLIM
No niinpä tietysti! Ois pitänyt sun paikkakunnasta arvatakafuusti kirjoitti:
No mulla on sinun vanha Mie nyt olen tosiaan n.18kg painavampi mutta ei se muualta ahdista.
"Non Serviam."
The Rolling Hobo
The Rolling Hobo
-
- Viestit: 115
- Liittynyt: Ti Heinä 10, 2012 4:29 am
- Pyörä: KTM exc 500 -17vm
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: KLIM
Onko tästä Revolt pulloverista kokemuksia? http://www.klim.com/Revolt-Pullover-3214-004
Jonkin näköistä tuulenpitävyyttä lupaavat. Arvelin kesän reissuille ajopaidaksi ja jos on viileämpää niin takki tuon päälle.
Jonkin näköistä tuulenpitävyyttä lupaavat. Arvelin kesän reissuille ajopaidaksi ja jos on viileämpää niin takki tuon päälle.
Re: KLIM
Ilmeni akuutti ongelma housujen tuulen- ja vedenpitävyysominaisuuksien kanssa. Housut ovat vanhat Klimit (olisko traverset, en muista). Vieläkö nuo parsisi kasaan vai joutuuko alkaa uusia ja kiiltävyydessään ei-katu-uskottavia housuja katselemaan? Tuuletusräppänän kautta pääsee ulkokankaan sisäpintaan kiinni, joten josko sinne jonkun kankaan saisi repeämäsauman taakse liimattua?
Re: KLIM
Tilasin sitten samanlaiset Traverset kotimaisen motoliikkeen nettikaupan loppuunmyyntilaarista hintaan 199€. Housuista olen pitänyt ja mikäli laatu on samaa kuin aikaisemmissa (ameriikan tuliaiset), niin seuraavan kerran ajohousuja tarvitsee alkaa katsella joskus 2020-luvun puolivälissä.
-
- Viestit: 2109
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: KLIM
Onko Badlands Prosta kokemuksia? Onko hintansa arvoinen ja mitä heikkouksia ja vahvuuksia? Miten housuissa menee pitkä ja lyhyt mallit? Onko esimerkiksi 34" lyhyt yhtä pitkä kuin 32"?
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
- Drivos.com
- Viestit: 7
- Liittynyt: Ke Touko 11, 2016 2:57 pm
- Pyörä: Yamaha YZ 250, Yamaha Virago 535
Re: KLIM
Tuttu osti just Klim Badlands Pro ajoasun ja ainakin ensivaikutelma on todella laadukas ja kestävä kokonaisuus. Asusta löytyy taskuja ja tuuletus aukkoja todella hyvin, joka puolelta löytyy valmiiksi D3O muovautuvat suojat. Oli ainakin tyytyväinen.Jani M kirjoitti:Onko Badlands Prosta kokemuksia? Onko hintansa arvoinen ja mitä heikkouksia ja vahvuuksia? Miten housuissa menee pitkä ja lyhyt mallit? Onko esimerkiksi 34" lyhyt yhtä pitkä kuin 32"?
Kaveria voi seurata täältä: https://www.instagram.com/adve.a/
Koot noissa menee seuraavasti: Eli tuo pituus vaikuttaa lahkeen pituuteen. Lyhyessä housussa kokoa 34" lahje on 30" tuumaa ja taas pitkässä housussa kokoa 32" on lahje 35" tuumaa.
Jos näistä on kysyttävää niin meiltä saa apua.
t. Jussi | Drivos.com
-
- Viestit: 2109
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: KLIM
Vuoden jatkunut pähkäily lämpimämmästä ajopuvusta syys- ja kevätkeleille päätyi Klim Badlands Pron ostoon. Motokeitaalta löytyi tavaraa hyllystä, niin pääsi sovittelemaan oikean koon. 174/71 vartalolle L-koon takki oli passelimpi kuin M-koko, joka oli vyötäröltä vähän pieni. Hioissa olisi siinäki riittänyt pituus. Housuista taas mahtui päälle 32-koko niin, että alle menee vielä fleesehousut. Lahkeet on niissäkin aika pitkät. Puku on jämäkkä ja varsinkin takki on todella painava. Päällä ollessa painoa ei kuitenkaan huomaa. Taskuja on paljon ja ne ovat riittävän kokoisia. Hyllyssä olisi ollut mustia, mutta tilautin vaalean harmaan takin ja harmaat housut, sillä housuista ei ole erikseen vaalean harmaata mallia. Josko ne näkyisivät liikenteessä vähän paremmin kuin musta.
Eilisen koejon perusteella tuntuu sopivan hyvin kymmenen asteen molemmin puolin oleviin keleihin. Jonkun verran satoikin, mutta ei niin paljoa, että vedenpitävyys olisi joutunut koetukselle. Housuissa häntäluun suoja vähän painoi ja takista kaulus painoi kurkkua, mutta kumpikin voi mennä alkukankauden piikkiin. Täytyy katsoa, kuinka lähtevät notkistumaan.
Ensi kesänä näkee, kuinka tämä toimii lämpimässä, eli jäävätkö Traverset toimettomiksi. Pukeminen on ainakin pykälän yksinkertaisempaa, kun ei tarvitse pukea alle erillisiä polvisuojia ja suojapaitaa.
Motokeitaalla olisi ollut myös KTM Managua (=Alpinestar Managua), mutta ei tullut edes kokeiltua sitä.
Eilisen koejon perusteella tuntuu sopivan hyvin kymmenen asteen molemmin puolin oleviin keleihin. Jonkun verran satoikin, mutta ei niin paljoa, että vedenpitävyys olisi joutunut koetukselle. Housuissa häntäluun suoja vähän painoi ja takista kaulus painoi kurkkua, mutta kumpikin voi mennä alkukankauden piikkiin. Täytyy katsoa, kuinka lähtevät notkistumaan.
Ensi kesänä näkee, kuinka tämä toimii lämpimässä, eli jäävätkö Traverset toimettomiksi. Pukeminen on ainakin pykälän yksinkertaisempaa, kun ei tarvitse pukea alle erillisiä polvisuojia ja suojapaitaa.
Motokeitaalla olisi ollut myös KTM Managua (=Alpinestar Managua), mutta ei tullut edes kokeiltua sitä.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Re: KLIM
Ei tule Badlands pro notkistumaan joten kaulurin etsintään. Vettä pitää kyllä ja yllättävän hyvin saa ilman kiertämään vetskareilla. Ilman integroitua munuaisvyötä takin painossa olisi kyllä liikaa kantamista. Aivan loistava puku ja kestää hyvin. Uudessa mallissahan ovat vaihtaneet kangasta siihen Misanompaan.
-
- Viestit: 366
- Liittynyt: Ke Kesä 03, 2015 11:21 am
- Pyörä: KTM 690 enduro r 2020
- Paikkakunta: Mänttä
Re: KLIM
Olisko tommonen dakar asu hyvä keväästä syksyyn
Jos ajot on reissu/lähipyöristyksessä missä vältellään asfalttia mahdollisimman paljon.
Reissussa sitten säädellä kerrastolla lämpöä ja pidetään sade-asulla vesi ulkopuolella?
Olisko kokemuksia?
Jos ajot on reissu/lähipyöristyksessä missä vältellään asfalttia mahdollisimman paljon.
Reissussa sitten säädellä kerrastolla lämpöä ja pidetään sade-asulla vesi ulkopuolella?
Olisko kokemuksia?
-
- Viestit: 115
- Liittynyt: Ti Heinä 10, 2012 4:29 am
- Pyörä: KTM exc 500 -17vm
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: KLIM
Dakar housut on ainaki parhaat offroad housut mitä oon käyttäny. Takista en tiiä mutta uskoisin että samanlainen fox legion mikä itsellä aikanaan ollut. Siihen sadeasuksi klimin forecast niin on poka hyvä!Justeeri kirjoitti:Olisko tommonen dakar asu hyvä keväästä syksyyn
Jos ajot on reissu/lähipyöristyksessä missä vältellään asfalttia mahdollisimman paljon.
Reissussa sitten säädellä kerrastolla lämpöä ja pidetään sade-asulla vesi ulkopuolella?
Olisko kokemuksia?
-
- Viestit: 366
- Liittynyt: Ke Kesä 03, 2015 11:21 am
- Pyörä: KTM 690 enduro r 2020
- Paikkakunta: Mänttä
Re: KLIM
Joo housut lähti tilaukseen kun vahat scotit hajos. Täytyy takkikin vielä tilailla ennen ens kesää.kafuusti kirjoitti:
Dakar housut on ainaki parhaat offroad housut mitä oon käyttäny. Takista en tiiä mutta uskoisin että samanlainen fox legion mikä itsellä aikanaan ollut. Siihen sadeasuksi klimin forecast niin on poka hyvä!
Forecast on varmasti hyvä mutta taidan vielä tyytyä revitin Sadeasuun
Re: KLIM
Itsellä on käytössä seuraavanlainen Klim yhdistelmä:
* housut: Klim Overland, gore-tex on laminoitu pintaan ja kaksi isoa vetoketjullista tuuletusaukkoa per jalka (edessä sekä takana)
+ pitää vettä erinomaisen hyvin
+ kevyt ja ei muutu painavaksi vesisateessa
+ kuivuu nopeasti
+ kuumalla ilmalla tuulettuu suhteellisen mukavasti kun avaa kaikki neljä räppänää ja nousee tapeille (jopa persuksiin asti saa tuulenvirettä kun hieman kääntää kroppaa tapeilta ajaessa)
+ kylmällä kelillä ei tarvitse kuin väli fleecen ja ei palella
+ tarroilla säädettävä lahje mahdollistaa isonkin enduromöhkö saappaan pukemisen äheltämättä
- istualtaan ajaessa ja ruuhkissa seisoessa, kuumalla kelillä, kuuma/hiostava kuten core-tex puvut yleensäkin
* takki: Klim Powercross, pään yli vedettävä kuoritakki jossa core-tex laminoitu pintaan ja kaksi koko kyljen mittaista tuuletusaukkoa vetoketjuilla
+ erittäin kevyt!
+ pitää vettä ja viimaa hyvin
+ kuivuu nopeasti
+ kuumalla ilmalla tuulettuu todella hyvin kun avaa molemmat sivut kunnolla auki
+ kylmällä kelillä pysyy lämpimänä väli fleecen avulla
+ kaula-aukko on fleece vuorattu ja sen saa sopivan tiiviiksi niin ei tarvitse niska viimasta kärsiä eikä viritellä kaulureita
- vaatii erillisen suojapaidan tms. (takissa ei paikkoja suojille)
- monipuoliset taskut puuttuu
- kuumalla kelillä paikallaan seistessä kuuma/hiostava kuten gore-tex yleensä (itse takki on kevyt, mutta asia korostuu suojapaidan pakollisuuden vuoksi)
Ei tämäkään täydellinen ole ja nämä kylmä kuuma tuntemukset ovat yksilöllisiä, mutta erittäin hyvin toimii 0-25 lämpötiloilla ja vielä kohtuullisesti 25-30 asteessa.
* housut: Klim Overland, gore-tex on laminoitu pintaan ja kaksi isoa vetoketjullista tuuletusaukkoa per jalka (edessä sekä takana)
+ pitää vettä erinomaisen hyvin
+ kevyt ja ei muutu painavaksi vesisateessa
+ kuivuu nopeasti
+ kuumalla ilmalla tuulettuu suhteellisen mukavasti kun avaa kaikki neljä räppänää ja nousee tapeille (jopa persuksiin asti saa tuulenvirettä kun hieman kääntää kroppaa tapeilta ajaessa)
+ kylmällä kelillä ei tarvitse kuin väli fleecen ja ei palella
+ tarroilla säädettävä lahje mahdollistaa isonkin enduromöhkö saappaan pukemisen äheltämättä
- istualtaan ajaessa ja ruuhkissa seisoessa, kuumalla kelillä, kuuma/hiostava kuten core-tex puvut yleensäkin
* takki: Klim Powercross, pään yli vedettävä kuoritakki jossa core-tex laminoitu pintaan ja kaksi koko kyljen mittaista tuuletusaukkoa vetoketjuilla
+ erittäin kevyt!
+ pitää vettä ja viimaa hyvin
+ kuivuu nopeasti
+ kuumalla ilmalla tuulettuu todella hyvin kun avaa molemmat sivut kunnolla auki
+ kylmällä kelillä pysyy lämpimänä väli fleecen avulla
+ kaula-aukko on fleece vuorattu ja sen saa sopivan tiiviiksi niin ei tarvitse niska viimasta kärsiä eikä viritellä kaulureita
- vaatii erillisen suojapaidan tms. (takissa ei paikkoja suojille)
- monipuoliset taskut puuttuu
- kuumalla kelillä paikallaan seistessä kuuma/hiostava kuten gore-tex yleensä (itse takki on kevyt, mutta asia korostuu suojapaidan pakollisuuden vuoksi)
Ei tämäkään täydellinen ole ja nämä kylmä kuuma tuntemukset ovat yksilöllisiä, mutta erittäin hyvin toimii 0-25 lämpötiloilla ja vielä kohtuullisesti 25-30 asteessa.
-
- Viestit: 2109
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: KLIM
Badlands Pro tuntuu toimivan katteettomalla pyörällä myös liki hellekeleillä, kun pitää kaikki ilmastointiräppänät auki. Alla lyhyet kalsarit ja lyhythihainen tekninen paita. Liikkeessä pitää pysyä.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
-
- Viestit: 2109
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: KLIM
On tämä Badlands Pro vaan hyvä ajopuku. Toimi hienosti kesäkuun hellekeillä, kun piti kaikki ilmastointiräppänät auki. 20 asteen tuntumassa joutuu jo vähän rajoittaman, mitä vetoketjuja pitää auki ja kuinka paljon ainakin isommalla tiellä. Yli kolmenkymmenen asteen vaihdoin housut crossihousuihin. Takki omilla suojilla on niilläkin keleillä viilempi kuin Traverse kaikki vetoketjut auki suojapaita sisällä. Traverset ovatkin jääneet siten aivan toimettomiksi, kun tämä toimii laajemmalla lämpötila-alueella. Toki noissa lämmöissä tulee hiki ja nestettä kuluu, mutta ei niitä reilusti yli 25 asteen päiviä nyt niin montaa ollut, että se puoltaisi mesh-pukuun investointia.
Tänään vajaalla 300 kilometrin soratielenkillä satoi suurimman osan matkaa ja lämpötila oli 15 astetta ja alle. Kaikki tuuletusvetoketjut luonnollisesti kiiinni ja alle pitkä tekninen kerrasto, niin oli ilo ajella koko matkan.
Tänään vajaalla 300 kilometrin soratielenkillä satoi suurimman osan matkaa ja lämpötila oli 15 astetta ja alle. Kaikki tuuletusvetoketjut luonnollisesti kiiinni ja alle pitkä tekninen kerrasto, niin oli ilo ajella koko matkan.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14