Michelin Anakee Wild

Keskustelua renkaista, vertailut, kimppatilaukset

Valvoja: Moderaattorit

Rautakauppias
Viestit: 19
Liittynyt: Ke Syys 15, 2010 9:21 am
Pyörä: 950 SE / CBR1000RR

Re: Michelin Anakee Wild

Viesti Kirjoittaja Rautakauppias »

Mistäs porukka on näitä ostellut? MyNetMoto saa kahden kappaleen erässä 140/80-18 hintaan 112 €/kpl toimitettuna.
Koheltaja
Viestit: 8367
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Michelin Anakee Wild

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

topeho kirjoitti:Otsikon kumet vääntelin ttr:ään alle koossa: 140/80-18 90/90-21. Minkähänlaiset paineet noihin ois sopivat :roll:
Alkuun voit kokeilla 1.8-2.0 paineilla jos luikertelee ja ajettavuus on kulmikasta niin pudota 1.4 kiloon. Kun takarengas vähän kuluu niin sen jälkeen kärsii nostaa paineita kovemmaksi jos tarvetta tulee. Nämä havainnot noin 180kg pyörän kanssa.
Rautakauppias kirjoitti:Mistäs porukka on näitä ostellut? MyNetMoto saa kahden kappaleen erässä 140/80-18 hintaan 112 €/kpl toimitettuna.
Omat taisin tilata Deli Tiresiltä, taisi olla samaa konsernia kun 1001 ja Rengas Online.
Kylätason kurapyöräilijä.
Stefa74
Viestit: 170
Liittynyt: La Heinä 30, 2016 1:53 pm
Pyörä: Ktm 990 adventure
Paikkakunta: Oulu

Re: Michelin Anakee Wild

Viesti Kirjoittaja Stefa74 »

1001renkaat.com itse tilasin, hyviä kokemuksia sieltä jo useamman vuoden ajalta. Tulevat viikossa tilauksesta kotia.
..... nostetaan vaan pyörä ylös, katse eteenpäin, kone käyntiin ja eiku vaan lisää paskaa housuun!
topeho
Viestit: 21
Liittynyt: Su Helmi 28, 2010 10:43 am
Pyörä: Yamaha
Paikkakunta: Oulu

Re: Michelin Anakee Wild

Viesti Kirjoittaja topeho »

Jep. Kiitokset koheltajalle :)
Kokeillaan alkuun 1.8
Mp renkaat storesta omani hommasin, 204e kotiovelle. Maanantaina tilasin ja seuraavana maanantaina oli renkaat ovella.
jani73
Viestit: 152
Liittynyt: Su Elo 30, 2015 11:31 am
Pyörä: Ktm 690 EnduroR

Re: Michelin Anakee Wild

Viesti Kirjoittaja jani73 »

Itsellä 690R:ssä paineet 1,3 edessä (90/90-21)ja takana 1,4bar (140/80-18) ilman lukkoja. Hyvin jaksaa rullata pikitiellä eikä pito ole hukassa soralla(pehmee/kova)/lumella/savikossa. Sormet ristiin, ei oo viel pyörähtänyt sisuskalut... :lol:
Viisautta ja rikkautta ei minulle riittänyt, onneksi sentään hulluutta!
Koheltaja
Viestit: 8367
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Michelin Anakee Wild

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Eikä välttämättä pyörähdä, omat oli ainakin pirun tiukat nousemaan vanteelle vaikka oli rasvat välissä.

Runko on tosiaan jäykkä ja pienillä paineilla saa rungon edes vähän elämään. Mulla oli syksyllä pidempi veto ja siksi nostin paineet korkeiksi, ei ole mitään tietoa paljonko nyt on paineita kun en ole viime syksyn jälkeen kattonyt, hyvin tuntuu toimivan :mrgreen:
Kylätason kurapyöräilijä.
B12
Viestit: 444
Liittynyt: To Maalis 29, 2018 7:32 am
Pyörä: 690 Enduro R -15
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Michelin Anakee Wild

Viesti Kirjoittaja B12 »

Rautakauppias kirjoitti:Mistäs porukka on näitä ostellut? MyNetMoto saa kahden kappaleen erässä 140/80-18 hintaan 112 €/kpl toimitettuna.
Mynetmotolta tilasin. Tuli Anakeet kotariin ja samoilla posteilla yksi takarengas Ducatiin.

Runko on tosi jäykkä käsin vääntää vanteelle. Lisäksi ei noussut vanteelle kuin vasta 4 barilla ja yhteen nurkkaan piti kummassakin renkaassa laittaa silikonia, että nousi. Muuten ei millään ilveellä. Kun pudotti paineet, oikein imaisi takaisin uraan. Ihan kuin olisi puoli tuumaa liian pieni vanteelle. En tiedä mitä hiton järkeä tuommoisissa on. Johonkin 400kg bemariin vissiin tarkoitetut.
KTM 690 Enduro R -15
Triumph Bonneville Bobber Black -18
Jani M
Viestit: 2102
Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
Paikkakunta: Tampere

Re: Michelin Anakee Wild

Viesti Kirjoittaja Jani M »

Itse tilasin omani RengasTemasta.

Tästä on selvästikin tulossa uusi suosikkirengas, tai ainakin tosi moni on ottanut kokeiluun sekä tänne että Facen vastaavaan ryhmään postaillun perusteella.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Koheltaja
Viestit: 8367
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Michelin Anakee Wild

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

B12 kirjoitti:Runko on tosi jäykkä käsin vääntää vanteelle. Lisäksi ei noussut vanteelle kuin vasta 4 barilla ja yhteen nurkkaan piti kummassakin renkaassa laittaa silikonia, että nousi. Muuten ei millään ilveellä. Kun pudotti paineet, oikein imaisi takaisin uraan. Ihan kuin olisi puoli tuumaa liian pieni vanteelle. En tiedä mitä hiton järkeä tuommoisissa on. Johonkin 400kg bemariin vissiin tarkoitetut.
+1

Mulla vaati 6 baaria ennen kun nousi ja rengasliukkarit käytössä. Sopii vaan toivoa ettei kumit puhkeä kentällä, voi olla peräkärryllä nouto edessä. Tubeless renkaat on rungoltaan jäykkiä ja tiukkoja laittaa vanteelle melkein renkaasta riippumatta mutta etunen oli aika haastava kun en ole 21" tubelekseen törmännyt, tähän asti kaikki etuset olleet lötkörungolla.
Kylätason kurapyöräilijä.
B12
Viestit: 444
Liittynyt: To Maalis 29, 2018 7:32 am
Pyörä: 690 Enduro R -15
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Michelin Anakee Wild

Viesti Kirjoittaja B12 »

Koheltaja kirjoitti: +1

Mulla vaati 6 baaria ennen kun nousi ja rengasliukkarit käytössä. Sopii vaan toivoa ettei kumit puhkeä kentällä, voi olla peräkärryllä nouto edessä. Tubeless renkaat on rungoltaan jäykkiä ja tiukkoja laittaa vanteelle melkein renkaasta riippumatta mutta etunen oli aika haastava kun en ole 21" tubelekseen törmännyt, tähän asti kaikki etuset olleet lötkörungolla.
Etunen ei ollut kovin paha, paitsi ettei meinannut nousta vanteelle. Rengasrasvaa käytin minäkin. Silikonilla nousi neljällä barilla, mutta enempää en uskaltanut kokeilla ilman.

Katupyörissä tubeless-vyörengas on löysärunkoinen ja tosi helppo laittaa vanteelle. Tube type ja ristikudos vaimon Viragossa ollut tosi jäykkä yhdistelmä. Siksi vähän ihmettelinkin, miten jäykkä tuo radial Michelin oli. Kun nyt laajennettu harrastusta maastopyöriin, niin tein samalla renkaanvaihtopukin romikselta haetusta 15" Mazdan vanteesta. Tappi keskelle pystyyn ja puutarhaletkua reunan suojaksi. Toimii kuin unelma.

Muistin virkistämiseksi katsoin tuon pari kertaa, koska taitaa olla 20v aikaa kun minulla oli crossipyörä: https://www.youtube.com/watch?v=m3gC2__Rxi0
KTM 690 Enduro R -15
Triumph Bonneville Bobber Black -18
Avatar
TomppaV
Viestit: 730
Liittynyt: Ma Joulu 31, 2012 2:34 pm
Pyörä: 950 adv S
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Michelin Anakee Wild

Viesti Kirjoittaja TomppaV »

Kummaa vouhkaamista noilla rengastehtailla nykyään. Kohta varmaan kaikki renkaat on sellaisia, ettei niitä kukaan pysty maastossa tai tienpäällä vaihtamaan. Mitaskin oikeen markkinoi Dakartyyppisiä renkaitaan sillä että ovat ihan järjettömän jäykkiä rungoltaan, ja maahantuojat (mitas) ei ns normimalleja ole edes ottaneet ohjelmaan.

Kenellä on renkaat pääsääntöisesti puhjenneet sivurungosta??

Lisäksi ote maastosta heikkenee kun renkaat on kuin kokokumipyöriä. Varmaan pitäis 1 baarin paineita noissa käyttää, ei vaan uskalla. Aika adventurenkaita kun pitää pakulla hakea pyörä kylille :). Sisäkumivanteilla tää ongelma nyt kai enempi on.
Taas lähti mopo käsistä
Peltsi
Viestit: 2821
Liittynyt: To Loka 14, 2004 9:13 pm
Pyörä: Tunturi
Paikkakunta: Oulu

Re: Michelin Anakee Wild

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

^ noin se just on. Õis mukava haastatella Misukan jotain mp-puolen koijaria että miksi näin. Ymmärtää kyllä että noisa vesigessu rengaskoosa 170 leveenä on hullun jäykkä runko, mutta että näisä pienempien kapeisaki.
Paskapuhetta, mutta uskon.
Jani M
Viestit: 2102
Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
Paikkakunta: Tampere

Re: Michelin Anakee Wild

Viesti Kirjoittaja Jani M »

Sen mitä olen lueskellut advriderin foorumia, niin siellä porukka valittaa liian löysärunkoisista renkaista. Haluavat että rengas on niin jäykkä, ettei rengasrikkoja tule pahassakaan kivikossa. Varmaankin ne rengastehtaat on tässä vaan kuunnelleet jenkkimarkkinoita, jossa on erilaiset toiveet kuin täällä Härmässä.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
B12
Viestit: 444
Liittynyt: To Maalis 29, 2018 7:32 am
Pyörä: 690 Enduro R -15
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Michelin Anakee Wild

Viesti Kirjoittaja B12 »

Jani M kirjoitti:Sen mitä olen lueskellut advriderin foorumia, niin siellä porukka valittaa liian löysärunkoisista renkaista. Haluavat että rengas on niin jäykkä, ettei rengasrikkoja tule pahassakaan kivikossa. Varmaankin ne rengastehtaat on tässä vaan kuunnelleet jenkkimarkkinoita, jossa on erilaiset toiveet kuin täällä Härmässä.
Mikä ero sillä edes käytännössä on, onko kovemmat paineet vai jäykempi runko? Voiman alla joustaa kumpikin suunnilleen samalla tavalla.
KTM 690 Enduro R -15
Triumph Bonneville Bobber Black -18
Koheltaja
Viestit: 8367
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Michelin Anakee Wild

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Aavikoiden kivikko repii renkaan kyljet auki ja tekee pistohaavoja jos renkaan runko on ohut, siksi Dakar tyyppiset renkaat on jäykillä rungoilla ja kyljillä. Ymmärrän hyvin että valmistaja kuuntelee suurimman markkina alueen toiveita, ei se huono rengas ole vaikka runko on jäykkä. Saattaa olla jopa hyvä seikkailupyörässä kun renkaan runko kestää rajumpaakin menoa, niitä ylläreitä kun tulee väkisin vastaan mitkä ylitetään ryminällä.
Kylätason kurapyöräilijä.
Vastaa Viestiin