Zumo 660 reititys pielessä !

GPS, kartat, navigaattorit, eksymiset ynnä muut navigointiin liittyvät jutut.

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
suke62
Viestit: 1166
Liittynyt: Pe Loka 09, 2009 9:22 pm
Pyörä: Tiger 800
Paikkakunta: Rauma

Re: Zumo 660 reititys pielessä !

Viesti Kirjoittaja suke62 »

Olen nyt lukenut viestisi moneen kertaan ja olen nyt aivan varma että ongelma ei ole navigaattorissa vaan aivan jossain muualla. Tuote on vallan mainio ja toimii kuten olen edellä kirjoittanut. Reitittää edelleen myös pienimpiä teitä pitkin. Niitä mitä ei reititä ei myöskään ole saanut tai voinut ajaa. Kehottaisin perehtymään laitteen käyttöohjeeseen paremmin ennen kuin moitit tuotetta.

Tämän lisäksi olisi hyvä hallita navigoinnin perusteet ilman navigaattoria jotta ymmärtäisi sen toimintaa. Lisäksi olisi hyvä ymmärtää maastoajo lakia jotta voisi käsittää miksi navigaattorit jättävät joitain jopa ajokelpoiseksi luokiteltavia ajoväyliä reitittämättä. Nämä kun sisäistää voi paremmin muokata laitteen reititystä mieleiseksi tai jopa pakottaa se reitittämään haluttuja polkuja pitkin. :wink:[/quote]

Kirjoitus on todella asiallinen =(aivopieru).
Ihan perseestä oleviin kirjoituksiin tms.en viitsi enää vastata jos on jo palstalla hukassa ei kannata viisastella :mrgree
Pienempiä aivoja pitkin toki reitittää... :wink:
"Sataa saatana niin vitusti, koko ajan... menään vaan"
RiiMi
Viestit: 1483
Liittynyt: Su Syys 25, 2005 11:46 am
Pyörä: Honda cbf 1000f
Paikkakunta: somero

Re: Zumo 660 reititys pielessä !

Viesti Kirjoittaja RiiMi »

[quote="suke62"]Olen nyt lukenut viestisi moneen kertaan ja olen nyt aivan varma että ongelma ei ole navigaattorissa vaan aivan jossain muualla. Tuote on vallan mainio ja toimii kuten olen edellä kirjoittanut. Reitittää edelleen myös pienimpiä teitä pitkin. Niitä mitä ei reititä ei myöskään ole saanut tai voinut ajaa. Kehottaisin perehtymään laitteen käyttöohjeeseen paremmin ennen kuin moitit tuotetta.

Tämän lisäksi olisi hyvä hallita navigoinnin perusteet ilman navigaattoria jotta ymmärtäisi sen toimintaa. Lisäksi olisi hyvä ymmärtää maastoajo lakia jotta voisi käsittää miksi navigaattorit jättävät joitain jopa ajokelpoiseksi luokiteltavia ajoväyliä reitittämättä. Nämä kun sisäistää voi paremmin muokata laitteen reititystä mieleiseksi tai jopa pakottaa se reitittämään haluttuja polkuja pitkin. :wink:[/quote]

Kirjoitus on todella asiallinen =(aivopieru).
Ihan perseestä oleviin kirjoituksiin tms.en viitsi enää vastata jos on jo palstalla hukassa ei kannata viisastella :mrgree
Pienempiä aivoja pitkin toki reitittää... :wink:[/quote]

Huutonaurua ! Ja päälle vielä Hermanni Päätalon selekäkeikkanaurua .
Any bike can be taken off road. The question is:
How much fun did you have doing it
Spiderman
Viestit: 44
Liittynyt: La Heinä 16, 2016 8:50 pm
Pyörä: Green Mystery

Re: Zumo 660 reititys pielessä !

Viesti Kirjoittaja Spiderman »

Moro

Mun kysymys nyt ei ihan tähän sopisi mutta en uutta aihettakaan laittanut.

Mulla on pyörässä Zumo 660 ja pyörä on -13 mallia,oli suuri yllätys viime kesänä kun lähdimme eurooppaan kiertelemään ja Garmini lopetti Tanskan jälkeen navigoimisen eli gaattorissa on vaan pohjoismaat.Ihan tavallisista tiekartoista on kysymys kun mun (kolmi)pyörä ei kuraränneihin sovi.

Minkälaiset Euroopan kartat kannattaisi gaattoriin asentaa seuraavaa Euroopan turnetta silmälläpitäen.Lueskelin täältä jostain että myös ilmaisia karttoja olisi olemassa joita en kyllä taitaisi osata asentaa,Garminin sivuilta ostaa Euroopan karttapaketti ja olisiko myös mahdollista ostaa kartta muistikortilla?

Onko mahdollista että karttapäivityksessä tapahtuisi tässä edellä kerrrottu toimimattomuus rumba tapahtuisi myös minun tapauksessani.
an13
Viestit: 1087
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 1:17 pm
Pyörä: 500EXC, 901Norden

Re: Zumo 660 reititys pielessä !

Viesti Kirjoittaja an13 »

Tuolta voi ladata Openstreetmaps aineiston Garminiin kätevästi http://garmin.openstreetmap.nl/

Garminilta voi ostaa heidän Citynavigator Europe aineistot https://buy.garmin.com/fi-FI/FI/p/6299
Avatar
juvander
Viestit: 1758
Liittynyt: Su Elo 16, 2009 8:05 pm
Pyörä: KTM690EnduroR
Paikkakunta: Espoo

Re: Zumo 660 reititys pielessä !

Viesti Kirjoittaja juvander »

Karttojen päivityksen kanssa pitää olla tarkkana, 660:sen muisti on sen verran pieni että on hyvin voinut vetää vain pohjoismaiden kartat laitteeseen.
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
Spiderman
Viestit: 44
Liittynyt: La Heinä 16, 2016 8:50 pm
Pyörä: Green Mystery

Re: Zumo 660 reititys pielessä !

Viesti Kirjoittaja Spiderman »

Moro

Katselin tuota OSM:ää ja onko se muuttunut maksulliseksi kun en löydä sitä sähköpostijuttua siitä?
Avatar
juvander
Viestit: 1758
Liittynyt: Su Elo 16, 2009 8:05 pm
Pyörä: KTM690EnduroR
Paikkakunta: Espoo

Re: Zumo 660 reititys pielessä !

Viesti Kirjoittaja juvander »

Spiderman kirjoitti:Moro

Katselin tuota OSM:ää ja onko se muuttunut maksulliseksi kun en löydä sitä sähköpostijuttua siitä?

Mitäköhän *sähköpostijuttua* siitä olet vailla?
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
Spiderman
Viestit: 44
Liittynyt: La Heinä 16, 2016 8:50 pm
Pyörä: Green Mystery

Re: Zumo 660 reititys pielessä !

Viesti Kirjoittaja Spiderman »

Moro

No että sais esille Build my map ja ladattua valitun kartta-alueen tietsikalle,vai kuinka se lataus tapahtuu?
Avatar
SaPeKa
Viestit: 589
Liittynyt: Ma Touko 31, 2010 11:11 pm
Pyörä: SE
Paikkakunta: Oulun seutu

Re: Zumo 660 reititys pielessä !

Viesti Kirjoittaja SaPeKa »

Jos valitset alasvetovalikosta yhden valmiin vaihtoehdon, niin pystyt lataamaan suoraan. Jos teet lisävalintoja, niin tulee sähköposti-laatikko esiin johon paketin linkki lähetetään, kun valmis.
Sami
Spiderman
Viestit: 44
Liittynyt: La Heinä 16, 2016 8:50 pm
Pyörä: Green Mystery

Re: Zumo 660 reititys pielessä !

Viesti Kirjoittaja Spiderman »

Moro

Tässä on jotain hämminkiä kun ei tule sitä latausta.
Avatar
juvander
Viestit: 1758
Liittynyt: Su Elo 16, 2009 8:05 pm
Pyörä: KTM690EnduroR
Paikkakunta: Espoo

Re: Zumo 660 reititys pielessä !

Viesti Kirjoittaja juvander »

Aivan hienosti pelittää, samoin tein lävähti linkki s-postiin.
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
Spiderman
Viestit: 44
Liittynyt: La Heinä 16, 2016 8:50 pm
Pyörä: Green Mystery

Re: Zumo 660 reititys pielessä !

Viesti Kirjoittaja Spiderman »

Joo mulla oli vikana se että olin valinnut liian ison alueen.

Kyselen lisää kun tulee seuraava ropleemi.
Spiderman
Viestit: 44
Liittynyt: La Heinä 16, 2016 8:50 pm
Pyörä: Green Mystery

Re: Zumo 660 reititys pielessä !

Viesti Kirjoittaja Spiderman »

Moro

On tämä vaikeata,nyt olisi muutama euroopan maan tiedostot mutta mitenkähän ne tonne muistikortille asennetaan kun nimet eivät eroa toisistaan.Kaikki ovat gmappsup.img nimisiä.
Sitten vielä että pitäisikö Mass storage vielä laittaa käyttöön,sitäkään en löydä.

Muoks.. Kokeilen tuota että muutan tiedostonimeksi ko. valtion nimen.img,saapas näkee pelittääkö.

Muoks 2.. Taisi onnistua mutta ei anna kirjoittaa esim Franfurtia,arvaa aina jonkun muun,jotai hämminkiä vielä on.
Spiderman
Viestit: 44
Liittynyt: La Heinä 16, 2016 8:50 pm
Pyörä: Green Mystery

Re: Zumo 660 reititys pielessä !

Viesti Kirjoittaja Spiderman »

Moro

Taitaa jotain olla pielessä kun ei näy tuolla Karttainfossa ,siellä näkyy vain Nort America Canada kaksi kertaa mutta ne eivät ole ruksattuina ( tämä on kanaattalainen teos tämä pyörä ) sekä Europe North eli vain pohjoismaat,kun ottaa SD kortin pois ei näy Europe North eli kortti on taidettu laittaa vasta Suomessa Zumoon.

Muoks: Kokeilin tota BaseCamp-ohjelmaa myös eli kytkin navin tietsikkaan ja siellä kartat kyllä näkyvät mun mielestä kuten pitääkin mutta toi vielä ihmetyttää ettei anna kirjoittaa kaikkia kaupunkeja naviin.
Spiderman
Viestit: 44
Liittynyt: La Heinä 16, 2016 8:50 pm
Pyörä: Green Mystery

Re: Zumo 660 reititys pielessä !

Viesti Kirjoittaja Spiderman »

Moro

Ei onnistu multa noiden englanninkielisten ohjeiden perusteella karttojen asentaminen.

Olisko paljon pyydetty jos joku vääntäisi rautalangasta tänne ohjeen kuinka OSM kartan koneelle ladattu tiedosto asennetaan Garminin SD kortille.

Lataan esim. Saksan jonkun näist tiedostoista (minkä) koneelleni ja kuinka siitä eteenpäin,olen yrittänyt mutta en onnistu.

http://osm.pleiades.uni-wuppertal.de/ga ... dbee45035/


metadata

osm_generic_windows.exe 1.5G Map installer for BaseCamp / MapSource on the Windows platform.

osm_generic_tiles.zip 1.6G Compressed file containing the tiles and overview map. This is useful for applications like Qlandkarte and Linux users.

osm_generic_macosx.zip 1.5G Map installer for BaseCamp / Mac OSX platform.

osm_generic_gmapsupp.zip 1.5G Compressed file containing a single image that can be placed directly onto the SD-card of the GPS. Unzip first!

Vastaa Viestiin