Älä osta rossia jos aiot enduro kisoihin osallistua. Yhtään ei ainakaan säästä jos alkaa sääntöjenmukaista enskaa rossista rakentamaan, voi olla että kalliimmaksi tulee kuin että ostaa valmiin tieliikennekelpoisen enskan. Rossissa on myös enskaan liian yläviritteinen kone, kova alusta ja vaihteiston välityksetkin on suunniteltu vauhdikkaampaa etenemistä ajatellen.. CC-hommiin taas rossi on varsin käypänen laite, jopa suositeltavakylaenmies kirjoitti:
On tässä vähän pyöränhankintaa mielessä, ja aihiona enduroon saattaisi olla krossi
Mitä pakata huoltorekkaan kun lähdetään CC-kisoihin
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
- Dominator
- Viestit: 1674
- Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
- Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
- Paikkakunta: Manse
Re: Mitä pakata huoltorekkaan kun lähdetään CC-kisoihin
Re: Mitä pakata huoltorekkaan kun lähdetään CC-kisoihin
Kovasti on alkanut kiinnostaa koittaa tätä CC:tä. Vaikuttaisi sellaiselta sopivalta hupailulta tällaiselle harrastelijalle eikä liian totiselta touhulta.
Hitusen näistä juttuja lueskellut ja ilmeisesti ainakin yksi sääntömuutos noihin aiemmin listattuihin vinkkeihin liittyen on tullut - lasien repäisykalvot on kielletty. Kyllähän tuon sikäli ymmärtää, että jos on useampi sata kuskia ja jokaisella muutama kalvo, niin aika paljon on muovisilppua maastossa kisan jälkeen. Rollereita vissiin saa käyttää.
Kilpailukalenteria olen katsellut ja Joutsan kisa olisi ensimmäinen suht lähellä tässä. Mietityttää vaan tuo ajankohta. Wapun jälkeen kuitenkin on vielä suuri mahdollisuus lumeen näillä leveyksillä ja maa on varmasti jäässä jossain määrin. Onko noita kevään kisoja ajettu piikeillä vai ihan normirenkailla?
Hitusen näistä juttuja lueskellut ja ilmeisesti ainakin yksi sääntömuutos noihin aiemmin listattuihin vinkkeihin liittyen on tullut - lasien repäisykalvot on kielletty. Kyllähän tuon sikäli ymmärtää, että jos on useampi sata kuskia ja jokaisella muutama kalvo, niin aika paljon on muovisilppua maastossa kisan jälkeen. Rollereita vissiin saa käyttää.
Kilpailukalenteria olen katsellut ja Joutsan kisa olisi ensimmäinen suht lähellä tässä. Mietityttää vaan tuo ajankohta. Wapun jälkeen kuitenkin on vielä suuri mahdollisuus lumeen näillä leveyksillä ja maa on varmasti jäässä jossain määrin. Onko noita kevään kisoja ajettu piikeillä vai ihan normirenkailla?
Neljä vaihdetta riittää.
- tertsu
- Viestit: 2858
- Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:11 am
- Pyörä: GASGAS 300 -22, KTM 990 S -07
- Paikkakunta: Oulu
Re: Mitä pakata huoltorekkaan kun lähdetään CC-kisoihin
Joo Rollereita saa käyttää ja tais olla niin että kisakohtaisesti erikseen kiellettiin tai sallittiin repäreiden käyttö. Jos nyt säännöissä erikseen kielletään niin on vielä selkeempää. Kesärenkailla ajetaan CC kisat.
Kura lentää...
Re: Mitä pakata huoltorekkaan kun lähdetään CC-kisoihin
Jyväskylässä lunta vissiin liki 70 cm vieläkin niin aika epätodennäköiseltä vaikuttaa, että olisi maa sula wapun jälkeen yhtään. Hurjalta tuntuu. Mitä lie tuosta Joutsan CC-kisasta oikein tulee Harrastajat sentää vissiin ajaisi parempien luokkien perässä niin uraa lie olisi valmiina, mutta aika liukasta voi kesäkumein olla.
Neljä vaihdetta riittää.
- tertsu
- Viestit: 2858
- Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:11 am
- Pyörä: GASGAS 300 -22, KTM 990 S -07
- Paikkakunta: Oulu
Re: Mitä pakata huoltorekkaan kun lähdetään CC-kisoihin
Harrastajat kyllä monesti ajaa ennen vetomiehiäTHä kirjoitti:Jyväskylässä lunta vissiin liki 70 cm vieläkin niin aika epätodennäköiseltä vaikuttaa, että olisi maa sula wapun jälkeen yhtään. Hurjalta tuntuu. Mitä lie tuosta Joutsan CC-kisasta oikein tulee Harrastajat sentää vissiin ajaisi parempien luokkien perässä niin uraa lie olisi valmiina, mutta aika liukasta voi kesäkumein olla.
Kura lentää...
Re: Mitä pakata huoltorekkaan kun lähdetään CC-kisoihin
Niinkö se olikin. Jotenkin oli mielikuva vanhoista että ensin ajaa kilpaluokat. Mutta sitä huonompi vaan. Melko varmasti pakko siellä olisi piikeillä ajaa. Eikös säännöissä kuitenkin sallita enduropiikit? Tuo kyllä kovasti laittaa harkitsemaan omaa osallistumista. Jokseenkin menee kyllä mielenkiintoiseksi.
Neljä vaihdetta riittää.
- tertsu
- Viestit: 2858
- Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:11 am
- Pyörä: GASGAS 300 -22, KTM 990 S -07
- Paikkakunta: Oulu
Re: Mitä pakata huoltorekkaan kun lähdetään CC-kisoihin
Muutamia cc kisoja ajaneena ainoastaan yhdessä eli Parolan kisassa 2016 A/B luokat ajo ennen harrastetta. Yleensä ollut niin, että naiset ja junnut ajaa ensin, sitten harraste ja lopuksi A/B luokat. Vetomiesluokkien jälkeen reitti on yleensä pahassa kunnossa harrastekuskeille niin siksi lienee tuo järjestys. Moottoriliiton sivuilta CC -säännöistä katoin, että nastarenkaat olis cc:ssä sallitty mutta jospa ne lumet sulais Joutsan kisaan. Sinne tarkoitus itselläkin lähtee.
Kura lentää...
Re: Mitä pakata huoltorekkaan kun lähdetään CC-kisoihin
Parolassa nastat ilmoitettu käypäisiksi ja harraste ajaa viimeisenä. Vielä ehtisi tuonnekin mukaan..
Vielä käytännön jutuista, niin mites nuo kilpailunumerot? Ilmoittautumisen yhteydessäkö sen saa? Mistä väki noita virallisia numeroita on hommannut? Vai ollaanko noista fonteista jne kovin tarkkoja? Äkkiseltään en virallisia ole löytänyt kun motopalvelulta.
Vielä käytännön jutuista, niin mites nuo kilpailunumerot? Ilmoittautumisen yhteydessäkö sen saa? Mistä väki noita virallisia numeroita on hommannut? Vai ollaanko noista fonteista jne kovin tarkkoja? Äkkiseltään en virallisia ole löytänyt kun motopalvelulta.
Neljä vaihdetta riittää.
- tertsu
- Viestit: 2858
- Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:11 am
- Pyörä: GASGAS 300 -22, KTM 990 S -07
- Paikkakunta: Oulu
Re: Mitä pakata huoltorekkaan kun lähdetään CC-kisoihin
Jonku aikaa ilmoittautumisen jälkeen kisanumero tulee Kalkun sivuille lähtölistaan.THä kirjoitti:Parolassa nastat ilmoitettu käypäisiksi ja harraste ajaa viimeisenä. Vielä ehtisi tuonnekin mukaan..
Vielä käytännön jutuista, niin mites nuo kilpailunumerot? Ilmoittautumisen yhteydessäkö sen saa? Mistä väki noita virallisia numeroita on hommannut? Vai ollaanko noista fonteista jne kovin tarkkoja? Äkkiseltään en virallisia ole löytänyt kun motopalvelulta.
Käsittääkseni CC:ssä nyt sama fonttisääntö kun enskassa, eli kannattaa laittaa kerralla oikeat.
Irtonumeroita sai muistaakseni myös Team Laineelta.
Kura lentää...
-
- Viestit: 2109
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: Mitä pakata huoltorekkaan kun lähdetään CC-kisoihin
Kalkun sivuilta voi tulostaa numeromallit ja niiden mukaan olen sitten leikellyt numerot mattamustasta kontaktimuovista. Ei maksanut askarteluliikkeesä montaa euroa metri kontaktimuovia. Riittää numeroita varmaan koko kisauraksi.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
-
- Viestit: 1604
- Liittynyt: Ti Joulu 26, 2006 11:25 am
- Pyörä: Ktm380, Yamaha Wr250f, Kona
- Paikkakunta: Iitti
Re: Mitä pakata huoltorekkaan kun lähdetään CC-kisoihin
Kouvolan Mainostallista olen omani hakenut. Heillä on siellä oikea fontti ja koko muistissa.THä kirjoitti:Parolassa nastat ilmoitettu käypäisiksi ja harraste ajaa viimeisenä. Vielä ehtisi tuonnekin mukaan..
Vielä käytännön jutuista, niin mites nuo kilpailunumerot? Ilmoittautumisen yhteydessäkö sen saa? Mistä väki noita virallisia numeroita on hommannut? Vai ollaanko noista fonteista jne kovin tarkkoja? Äkkiseltään en virallisia ole löytänyt kun motopalvelulta.
On kätevästi 3-numeroa siirtokalvolla, niin saa kaikki numerot helposti siististi samaan korkeuteen ja samalle etäisyydelle toisistaan.
Reilun kympin tainnut maksaa koko setti.
Braa-aab!
Re: Mitä pakata huoltorekkaan kun lähdetään CC-kisoihin
Kiitokset vinkeistä noiden numeroiden suhteen. Sehän se on ongelma kun täälläpäin ei noita myyviä kivijalkoja oikein ole ja jos numero tulee tietoon kovin myöhään, niin tulee kiirus tilata jostain. Joku mainosprintti löytyisi kanssa ja he varmaan myös tekisivät, mutta kun tuo taas on auki virastoaikaan ja itse silloin useimmiten töissä niin hankalaksi menee. Eilen maalikylillä käydessä koukkasin parin metrin rullan kontaktimuovia - maksoi kympin.
Neljä vaihdetta riittää.
Re: Mitä pakata huoltorekkaan kun lähdetään CC-kisoihin
Onkohan 2-tahdeissa äänet miten tarkoilla? Ei tuo oma EXC varsinaisesti kuiskaa.. Ei mitään tietoa ollut villoista niin vaihtelin nuo. Ihan ok vanhat oli mitä nyt vähän öljyssä/noessa. Korvakuulolta äänet ei muuttuneet mihinkään toimenpiteellä.
Sehän noissa desibeleissä on ikävä kun on niin taajuusriippuva asteikko. Korkeat taajuudet helposti antaa reilustikin painetta. Kiertäähän tuo kuitenkin jo jonniin verran. Omaan korvaan voi yhtään luottaa
Sehän noissa desibeleissä on ikävä kun on niin taajuusriippuva asteikko. Korkeat taajuudet helposti antaa reilustikin painetta. Kiertäähän tuo kuitenkin jo jonniin verran. Omaan korvaan voi yhtään luottaa
Neljä vaihdetta riittää.
-
- Viestit: 1604
- Liittynyt: Ti Joulu 26, 2006 11:25 am
- Pyörä: Ktm380, Yamaha Wr250f, Kona
- Paikkakunta: Iitti
Re: Mitä pakata huoltorekkaan kun lähdetään CC-kisoihin
Äänet menee crossin äänien mukaan, enskavaimentimella ei pitäisi tehdä tiukkaakaan.THä kirjoitti:Onkohan 2-tahdeissa äänet miten tarkoilla? Ei tuo oma EXC varsinaisesti kuiskaa.. Ei mitään tietoa ollut villoista niin vaihtelin nuo. Ihan ok vanhat oli mitä nyt vähän öljyssä/noessa. Korvakuulolta äänet ei muuttuneet mihinkään toimenpiteellä.
Sehän noissa desibeleissä on ikävä kun on niin taajuusriippuva asteikko. Korkeat taajuudet helposti antaa reilustikin painetta. Kiertäähän tuo kuitenkin jo jonniin verran. Omaan korvaan voi yhtään luottaa
Kannattaa katsoa, ettei se putki vuoda juuresta/ankkärin liitoksesta.
Pyörä käyntiin ja kädellä koittaa puhaltaako. Omissa Itävallan tuotoksissa on juuriputken vitton-renkaita
saanut vaihtaa aika tiuhaan.
Braa-aab!
- tertsu
- Viestit: 2858
- Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:11 am
- Pyörä: GASGAS 300 -22, KTM 990 S -07
- Paikkakunta: Oulu
Mitä pakata huoltorekkaan kun lähdetään CC-kisoihin
Äänirajat on tasan samat crossissa, enskassa ja cc:ssä. Pakoputken saumat kantsii tiivistää vaikka moottorisilikonilla kun kasaa sen villojen vaihdon jälkeen. Ainakin mun ex 2T peli hiljeni merkittävästi tuon tiivistyksen jälkeen.
Kura lentää...