XT660RR rakentelua
Valvoja: Moderaattorit
Re: XT660RR rakentelua
Mistä tuo tarrasatsi on ja mitä se kustansi? Omakin kaipaisi ilmettä nahkaansa..
-
- Viestit: 8361
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: XT660RR rakentelua
Tarrat tilasin tuolta https://www.race-styles.com/show_catego ... kat=81&nr=
Ensin meinasin tilata teipit Hyena MX:ltä omilla väreillä kuten aikoinaan Betaan tehtiin mutta siinä suunnitellessa alkoi karata mopo käsistä ja runko sekä muita osia olisi mennyt maalaukseen. Nyt ei vaan jaksa alkaa paloittelemaan pyörää kokonaan joten mentiin helpommalla ja teipit valmiilla kuoseilla.
Ensin meinasin tilata teipit Hyena MX:ltä omilla väreillä kuten aikoinaan Betaan tehtiin mutta siinä suunnitellessa alkoi karata mopo käsistä ja runko sekä muita osia olisi mennyt maalaukseen. Nyt ei vaan jaksa alkaa paloittelemaan pyörää kokonaan joten mentiin helpommalla ja teipit valmiilla kuoseilla.
Tein itse ja säästin, muutamissa kohdissa säästön huomaaSyke kirjoitti:Päädyin viemään ulkomailta tilatun tarrasatsin+mopon ammattilaiselle.
Ei olisi hermo kestänyt ja lopputulos tiedossa.
80€ maksoi ja lopputulos hyvä.
Kylätason kurapyöräilijä.
Re: XT660RR rakentelua
Noihan on tosi hienot ja hyvin teipattu. Hyvä valinta.
-
- Viestit: 8361
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: XT660RR rakentelua
Aamulla tiputin muovit paikalleen malliksi, ei ole sen kummemmin ruuvailtu kiinni kun huomenna pitää sehdä vähän sähköjä ja uusi letku ketjurasvarille. Tavarateline pitäisi vielä suunnitella kokonaan uusiksi, Givin möhköä en siihen laita kiinni ja alkuun varmaan mennään ilman telinettä orkkis nostokahvoilla. Teippaus toi vähän uutta ilmettä ja keveyttä ulkonäköön, rysterit voisi vielä vaihtaa valkoisiksi ja pleksiin jotain sinivalkoista.
Mites muuten, ennen kun lähden katsastuskonttorilta kysymään. Onko pakoputkiston muutoskatsastus ihan läpihuutojuttu jos desipelit pysyy sallituissa? Saisi Suzukin pöntön leimattua papereihin.
Mites muuten, ennen kun lähden katsastuskonttorilta kysymään. Onko pakoputkiston muutoskatsastus ihan läpihuutojuttu jos desipelit pysyy sallituissa? Saisi Suzukin pöntön leimattua papereihin.
Kylätason kurapyöräilijä.
Re: XT660RR rakentelua
Asiallisen näköinen tunkki pyörän alla!Ootko ite rakentanut?
-
- Viestit: 8361
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: XT660RR rakentelua
Molemmat on kaupallisia, iso nostin sekä pienempi saksinostin pohjapanssarin alla. Mökille tein saman kokoisen huoltopöydän liiterin päätyyn ja siihen päälle saksinostin, otan kuvia huoltopöydästä kun saan sen paikalleen.
Saksinostimen tein viime kesänä mutta on vielä käyttämättömänä, ei ole kauaa
Saksinostimen tein viime kesänä mutta on vielä käyttämättömänä, ei ole kauaa
Kylätason kurapyöräilijä.
Re: XT660RR rakentelua
Kyllä nyt on komee XT
-
- Viestit: 2004
- Liittynyt: La Huhti 07, 2007 10:04 pm
- Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610
- Paikkakunta: jokela
Re: XT660RR rakentelua
Vannomaan en mene,mutta sellanen mielikuva näistä e herkkumerkeistä on että pönttö täytyy olla hyväksytty juuri kyseiseen mopoon,että kelpaa.
mmaf sivuilta kopioituna:
A. Tyyppihyväksytyt Euro 2-tasoiset tai sitä uudemmat moottoripyörät
Tyyppihyväksyttyjen Euro 2-tasoisten (direktiivi 2002/51/EY, voimaan täysimääräisesti 1.7.2004) tai sitä uudempien moottoripyörien moottoria ja pakoputkistoa saa muuttaa vain sellaisilla osilla, jotka on testattu pakokaasupäästöjen ja melun osalta direktiivissä säädetyllä tavalla. Varaosakatalysaattorin ja äänenvaimentimen tulee olla kyseiseen moottoripyörämalliin hyväksyttyjä ja e-merkittyjä. Tehorajoituksia ei tällöin ole lainkaan!
mmaf sivuilta kopioituna:
A. Tyyppihyväksytyt Euro 2-tasoiset tai sitä uudemmat moottoripyörät
Tyyppihyväksyttyjen Euro 2-tasoisten (direktiivi 2002/51/EY, voimaan täysimääräisesti 1.7.2004) tai sitä uudempien moottoripyörien moottoria ja pakoputkistoa saa muuttaa vain sellaisilla osilla, jotka on testattu pakokaasupäästöjen ja melun osalta direktiivissä säädetyllä tavalla. Varaosakatalysaattorin ja äänenvaimentimen tulee olla kyseiseen moottoripyörämalliin hyväksyttyjä ja e-merkittyjä. Tehorajoituksia ei tällöin ole lainkaan!
Re: XT660RR rakentelua
Tuo jarrusatula lyö muutens aika helposti klommon vaimentimen alareunaan kun pyörässä on kamat päällä ja osut isompaan kuoppaan. Putki pitäisi saada ulospäin sen verran että se ei osu siihen, omassa on jo klommo kun jousitus on ollut liian löysä ( tai liikaa painoa).
-
- Viestit: 8361
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: XT660RR rakentelua
^^Noin se taisi olla, siispä ajetaan laittomalla putkistolla ja toivotaan ettei siihen puututa ja revitä kilpiä pois. Tai sitten tehdään plään bee merkintöjen osalta...
Hyvä vinkki, täytyy ottaa koiranluut irti ja katsoa osuuko satula vaimentimeen kun svingi on yläasennossa.
Hyvä vinkki, täytyy ottaa koiranluut irti ja katsoa osuuko satula vaimentimeen kun svingi on yläasennossa.
Kylätason kurapyöräilijä.
-
- Viestit: 2094
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: XT660RR rakentelua
Anakee Wildissa näyttäisi olevan aika paljon tiheämpi kuvio eturenkaassa kuin takarenkaassa. Vähän hölmö noin päin, mutta sama taitaa olla TKC80:ssä. Varmaan tiuhemmalla kuviolla on haettu kapeaan etuseen kantavuutta ja jarrutuspitoa asfaltilla.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
-
- Viestit: 8361
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: XT660RR rakentelua
Totta, eturengas on selkeästi tiheämmällä kuviolla kun takarengas, on kuin olisi eri paria mutta ajossa toimii tasapainoisesti niin pikitiellä kuin soralla. Ainoa miinus on takarenkaan ulina pikitiellä ja pieni tärinä hitaassa ajossa mutta eipä se juurikaan haittaa ja nuo miinukset unohtuu heti kun pääsee sorateille, siellä Wildillä on niin lustia jot hitto
Aamulla 6:02 hälyttimien eliminointi ja kasaamaan pyörää. Ensimmäisenä Teneren pohjapanssarille kiinnitysraudat sekä ruuvien sorvaukset, hitsit saumoihin, hiekkapuhallus, maalaus ja panssari paikalleen. Tämä olikin ainoa kuva mitä sain päivän aikana otettua kun taas jälleen kerran uppouduin tekemiseen ja kuvaaminen unohtui... Samalla pyörän niputus, viittä vaille ajokunnossa ja muutamia nakerruksia vielä ennen lumien sulamista. Teippauksen tuomaan piristykseen olen kyllä tyytyväinen, sininen yökötys ei enään hyökkää silmille kun sai valkoista väriä katteisiin, vielä valkoiset rysterit niin se on siinä. Aika paljon tuolla teippauksella sai muutettua ulkonäköä mieleisempään suuntaan, edestä katsoen valkoinen tuo vähän näkyvyyttä liikenteessä joka on hyvä asia.
Kiinni olleista vaimentimista etsin jarrusatulan osumajälkiä, Creptuksen vaimentimessa oli lommo satulan kohdalla mutta Banditin vaimentimessa ei ollut lommoa, ilmeisesti olen ajellut rauhallisesti ilman takapään pohjaamista. Nykyisellä Gikserin vaimentimella mittailin niin jarrusatula saattaa osua vaimentimeen, aika näyttää tarviiko tehdä muutoksia mutkaputkeen että saa vaimentimen ylemmäksi. Ehkä tuossa on hyvä tekosyy paloitella mutkaputki että saa vaimentimen ylemmäksi myös ulkonäön takia, saisi olla 50-60mm ylempänä.
Viime syksynä Oxfordin kahvalämppärit toimi miten sattui, otin säätöyksikön auki ja sinne oli päässyt kosteutta sisään. Saa nähdä selviikö parin pienen painokytkimen vaihdolla vai joutuuko ostamaan uudet lämppärit.
Aamulla 6:02 hälyttimien eliminointi ja kasaamaan pyörää. Ensimmäisenä Teneren pohjapanssarille kiinnitysraudat sekä ruuvien sorvaukset, hitsit saumoihin, hiekkapuhallus, maalaus ja panssari paikalleen. Tämä olikin ainoa kuva mitä sain päivän aikana otettua kun taas jälleen kerran uppouduin tekemiseen ja kuvaaminen unohtui... Samalla pyörän niputus, viittä vaille ajokunnossa ja muutamia nakerruksia vielä ennen lumien sulamista. Teippauksen tuomaan piristykseen olen kyllä tyytyväinen, sininen yökötys ei enään hyökkää silmille kun sai valkoista väriä katteisiin, vielä valkoiset rysterit niin se on siinä. Aika paljon tuolla teippauksella sai muutettua ulkonäköä mieleisempään suuntaan, edestä katsoen valkoinen tuo vähän näkyvyyttä liikenteessä joka on hyvä asia.
Kiinni olleista vaimentimista etsin jarrusatulan osumajälkiä, Creptuksen vaimentimessa oli lommo satulan kohdalla mutta Banditin vaimentimessa ei ollut lommoa, ilmeisesti olen ajellut rauhallisesti ilman takapään pohjaamista. Nykyisellä Gikserin vaimentimella mittailin niin jarrusatula saattaa osua vaimentimeen, aika näyttää tarviiko tehdä muutoksia mutkaputkeen että saa vaimentimen ylemmäksi. Ehkä tuossa on hyvä tekosyy paloitella mutkaputki että saa vaimentimen ylemmäksi myös ulkonäön takia, saisi olla 50-60mm ylempänä.
Viime syksynä Oxfordin kahvalämppärit toimi miten sattui, otin säätöyksikön auki ja sinne oli päässyt kosteutta sisään. Saa nähdä selviikö parin pienen painokytkimen vaihdolla vai joutuuko ostamaan uudet lämppärit.
Kylätason kurapyöräilijä.
-
- Viestit: 2004
- Liittynyt: La Huhti 07, 2007 10:04 pm
- Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610
- Paikkakunta: jokela
Re: XT660RR rakentelua
Eihän uusia lämppäreitä tarvii jos pelkkä sädin on hajalla. pwm säädin kiinasta vitosella,potikka sopivaan kohtaan ja sähköpurkki rautakaupasta suojaamaan elektroniikkaa.
Ite laitoin ledin lämppärin rinnalle näyttämään summittaista asetusta ja päälläoloa.
Onhan tuo saksalaisen malli varmaan helpompi&ehkä varmempi...Ja pienempi.
Ite laitoin ledin lämppärin rinnalle näyttämään summittaista asetusta ja päälläoloa.
Onhan tuo saksalaisen malli varmaan helpompi&ehkä varmempi...Ja pienempi.
Viimeksi muokannut ceevu, Su Maalis 25, 2018 1:39 am. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: XT660RR rakentelua
Tai Enduro Stammtischiltä valmis PWM säädin http://www.enduro-stammtisch.de/
http://www.enduro-stammtisch.de/module/ghz-suomi.htm
http://www.enduro-stammtisch.de/module/ghz-suomi.htm
-
- Viestit: 8361
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: XT660RR rakentelua
Jos en saa uudella kytkimellä toimimaan niin saan tekosyyn vaihtaa lämppärit Oxford Adventureen tai Sportiin, molemmissa pehmeämpi seos timanttikuviolla kun nykyiset on vanhempaa sileää mallia. https://www.ebay.com/itm/Oxford-Heated- ... WL&vxp=mtr
Kylätason kurapyöräilijä.