RUKAN vetskarit

Kuskien ja pyörien varusteet

Valvoja: Moderaattorit

jraba
Viestit: 51
Liittynyt: Ma Tammi 07, 2008 1:18 pm
Pyörä: R 1200 GS
Paikkakunta: ESPOO

RUKAN vetskarit

Viesti Kirjoittaja jraba »

Hep,

Ei niinkään uusi aihe mutta ajankohtainen minulle.
Kuinka tänä päivänä toimii Rukan korjauspalvelu tai takuu asiat itse laitoin viikko sitten Rukan saitille kysymyksiä mutta mitään ei kuulu.

Minulla on mainio Rukka Air puku lämpimille keleille ( viimekesänä ei tosiaan käyttöä ollut ) jo 10-vuotias ja siitä on vedenpitävän sisätakin vetskari rikki. Mallia ei tosin enää valmisteta mutta kiinnostaisi tietää mikä on vetoketjun valmistaja tai mistä niitä saa.
Onko ideaa ??
Avatar
JuhaL
Viestit: 852
Liittynyt: Ma Huhti 13, 2015 4:27 pm
Pyörä: CRF1000L DCT
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Re: RUKAN vetskarit

Viesti Kirjoittaja JuhaL »

jraba kirjoitti:kiinnostaisi tietää mikä on vetoketjun valmistaja tai mistä niitä saa.
Onko ideaa ??
Tsekkaappa vetoketjun kelkan takaa löytyykö sieltä valmistaja ja kelkan malli. Uudessa Rukassa näkyy olevan YKK:n vetoketju. YKK:n vetskareita ja korjaustarvikkeita löytyy vaikka Shelbyltä.

Vetoketju rikki? Vetoketjun korjaus tai vaihto on hyvä vaihtoehto uudelle vaatteelle
Solifer SM-82 >>> '12 Yamaha XT660Z Ténéré >>> '16 Honda CRF1000L Africa Twin DCT
jraba
Viestit: 51
Liittynyt: Ma Tammi 07, 2008 1:18 pm
Pyörä: R 1200 GS
Paikkakunta: ESPOO

Re: RUKAN vetskarit

Viesti Kirjoittaja jraba »

Hieno homma kun vastaus löytyi ja vieläpä ennätys nopeasti !

Kiitos !
RiiMi
Viestit: 1483
Liittynyt: Su Syys 25, 2005 11:46 am
Pyörä: Honda cbf 1000f
Paikkakunta: somero

Re: RUKAN vetskarit

Viesti Kirjoittaja RiiMi »

No onkin hieno homma jos tuolta Shelbyltä saa Rukkan vetskareita, nimittäin kävin tässä sellasen väännön Rukkan korjauspalvelun kanssa pari vuotta sitten ,et ei kamalammasta väliä . Surkeimmaksi homman vielä teki seikka,että kyse ei ollut takuuasiasta vaan olisin halunnut vain OSTAA Allroad puvun goretex sisätakin vedenpitävän vetskarin. Tässä farssissa aikaa ja rahaa kului 3kk/96€. Jraban puolesta oon varsin iloinen jos vetskarin voi ostaa muualta ku Rukkalta.
Any bike can be taken off road. The question is:
How much fun did you have doing it
jraba
Viestit: 51
Liittynyt: Ma Tammi 07, 2008 1:18 pm
Pyörä: R 1200 GS
Paikkakunta: ESPOO

Re: RUKAN vetskarit

Viesti Kirjoittaja jraba »

ok kiitos viestistä käytännössä itselläni sama tilanne sisätakkiin vetskari.
Avatar
e-tappi
Viestit: 435
Liittynyt: Su Loka 11, 2009 4:48 pm
Pyörä: R 1200 GSA
Paikkakunta: Pori

Re: RUKAN vetskarit

Viesti Kirjoittaja e-tappi »

jraba kirjoitti:Hep,

Ei niinkään uusi aihe mutta ajankohtainen minulle.
Kuinka tänä päivänä toimii Rukan korjauspalvelu tai takuu asiat itse laitoin viikko sitten Rukan saitille kysymyksiä mutta mitään ei kuulu.

Minulla on mainio Rukka Air puku lämpimille keleille ( viimekesänä ei tosiaan käyttöä ollut ) jo 10-vuotias ja siitä on vedenpitävän sisätakin vetskari rikki. Mallia ei tosin enää valmisteta mutta kiinnostaisi tietää mikä on vetoketjun valmistaja tai mistä niitä saa.
Onko ideaa ??
Päijänne takin vetskarin takuukorjaus hoitui hienosti tuolla korjauspalvelussa. Vois sanoa jopa esimerkillisesti, yhteydenotosta meni tasan viikko kun takki palasi kotiovelle. ( vappu vielä välissä ja kuljetus Postin kautta kahteen suuntaa :o )
Se ei kuitenkaan korjaa sitä ongelmaa että noin vetskarit ei kestä sitä käyttöä mihin ne on tehty. :x
Avatar
Kunkku
Viestit: 1939
Liittynyt: Su Syys 24, 2006 9:52 pm
Pyörä: Gessu
Paikkakunta: Luumäki
Viesti:

Re: RUKAN vetskarit

Viesti Kirjoittaja Kunkku »

RiiMi kirjoitti:No onkin hieno homma jos tuolta Shelbyltä saa Rukkan vetskareita, nimittäin kävin tässä sellasen väännön Rukkan korjauspalvelun kanssa pari vuotta sitten ,et ei kamalammasta väliä . Surkeimmaksi homman vielä teki seikka,että kyse ei ollut takuuasiasta vaan olisin halunnut vain OSTAA Allroad puvun goretex sisätakin vedenpitävän vetskarin. Tässä farssissa aikaa ja rahaa kului 3kk/96€. Jraban puolesta oon varsin iloinen jos vetskarin voi ostaa muualta ku Rukkalta.
Vanha juttu, mutta... Myyvätkö muut ajopukuvalmistajat pukujen osia erikseen?
Kunkusta sanottua:" Tämän tyyppisiä heppuja, jotka ovat omasta mielestään aina oikeassa on foorumit pullollaan. Pitäisi vaan vaieta tuollaiset häiriköt hiljaisiksi mutta kun ei voi."
Avatar
JuhaL
Viestit: 852
Liittynyt: Ma Huhti 13, 2015 4:27 pm
Pyörä: CRF1000L DCT
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Re: RUKAN vetskarit

Viesti Kirjoittaja JuhaL »

Shelbyä huomattavasti laajempi valikoima YKK:n vetskareita ja osia löytyy saksalaisesta Extremetextil-putiikista.
Ja tuoltahan löytyy kaikkea muutakin materiaalia erinäisiin projekteihin!
Solifer SM-82 >>> '12 Yamaha XT660Z Ténéré >>> '16 Honda CRF1000L Africa Twin DCT
designet
Viestit: 6
Liittynyt: Ke Joulu 06, 2017 9:12 pm
Pyörä: KTM SA 1290 S

Re: RUKAN vetskarit

Viesti Kirjoittaja designet »

Olin jo päätynyt ostamaan Rukka Roughroad takin ja housut. Satuin nyt kuitenkin törmäämään niin moneen ketjuun Rukkan takuukorjauksista ja varsinkin huonoista vetoketjuista, että pistää miettimään kannattaako kuitenkaan. Tähän mennessä ollut vain Dainesea ja niissä ei ole koskaan ollut mitään vikaa.

Kun kokeilin liikkeessä tuota Rukkan takkia, niin vetoketju meni heti väärille urille tms. Ei toiminut kuitenkaan oikein. Takki oli tullut suoraan tehtaalta, eli oli todennäköisesti täysin koskematon. Toisella yrittämällä onnistui sulkeminen, mutta vastaavaan törmännyt vain jossain halvoissa verskatakeissa ja niissäkin pidemmän käytön jälkeen. Tuota kappaletta en kuitenkaan ainakaan osta.

Mutta onko oikeasti niin, että Rukkaa ei ole järkeä ostaa vai onko foorumeilla vain ne pahimmat huutelijat? Löytyykö ihmisiä, jotka voivat käsi sydämellä sanoa sen olevan laadukas merkki?

Laadukas korjauspalvelu on mielestäni korkeintaan hyvä vitsi.
Peltsi
Viestit: 2817
Liittynyt: To Loka 14, 2004 9:13 pm
Pyörä: Tunturi
Paikkakunta: Oulu

Re: RUKAN vetskarit

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

Miksi hyvä korjauspalvelu on vitsi?

Mulla meni viime kesänä Rukan vanhasta alkaen mallista (Matti) niskan raksi poikki. Takki oli kolme kesää pidetty tässä kohtaan. Laitatin korjauslähetteeseen että tarkistaa vetoketjun samalla. Ei ollu mitään vikaa ketjusa, mutta sulkiessa jäi vähä hampaat pystyyn. Ei ollu kertaakaan auennu itestään. Takki tuli takasin kohtuu ajasa. Raksi korjattu ja vetoketju uusittu. Tyytyväinen voi olla.

Se että onko normaalia että vetoketju on kulunu kolmen kesän jälkeen niin en osaa sanoa.

Dainese on kyllä laatumerkki. Pl yhen ajan vetoketjun vetimet. Niiden kans ei takuuta vihtiny alkaa edes testaan. Liekkö ois tullu parisa viikosa takasi.

En tiedä onko niin että "edulliseen" malliin on helpompi olla tyytyväinen. Ehkä jos oisin ostanu tonnin takin niin kolmen vuoden jälkeen huoltoon laitto ois tuntunu karvaammalta. Ehkä.

Pääasia ettei oo sitä gore lock-outia enää. Sitä en omaani haluaisi.
Paskapuhetta, mutta uskon.
Ekoteko
Viestit: 17
Liittynyt: Ti Tammi 12, 2010 7:03 pm
Pyörä: GSA - 15

Re: RUKAN vetskarit

Viesti Kirjoittaja Ekoteko »

jraba kirjoitti:Hep,

Ei niinkään uusi aihe mutta ajankohtainen minulle.
Kuinka tänä päivänä toimii Rukan korjauspalvelu tai takuu asiat itse laitoin viikko sitten Rukan saitille kysymyksiä mutta mitään ei kuulu.

Minulla on mainio Rukka Air puku lämpimille keleille ( viimekesänä ei tosiaan käyttöä ollut ) jo 10-vuotias ja siitä on vedenpitävän sisätakin vetskari rikki. Mallia ei tosin enää valmisteta mutta kiinnostaisi tietää mikä on vetoketjun valmistaja tai mistä niitä saa.
Onko ideaa ??
Tuota niin niin. Älä hyväksy uudeksi vetoketjuksi sitä Rukan hienohampaista vetoketjua. Oma on rikki ja parilta tutulta on rikki myös. Kaikki jonotetaan korjaukseen. Tosin takuun alaisia (2v käytössä), mutta täyttää tuubaa laadultaan.

Tuohon kysymykseen: Vie sinne mistä ostit, niin ne lähettää Rukalle. Näin minulle neuvottiin. Oli sitten takuu tai ei. Jos itte korjautat jossain niin YKK:n vetoketjut lienee pomminvarma valinta.
Avatar
juvander
Viestit: 1758
Liittynyt: Su Elo 16, 2009 8:05 pm
Pyörä: KTM690EnduroR
Paikkakunta: Espoo

Re: RUKAN vetskarit

Viesti Kirjoittaja juvander »

Kyllä tuo Rukan laatu lopahti jonnekin 8 vuoden taakse, silloin alkoi sontaa tulemaan ulos.

Pari viikkoa sitten vein Norjaan pyörän mukana 2010 hankitun Rukan mikä-lie-mallinimi-nyt-onkaan-mista-saa-kalvot-irti ja hienosti pelittää vielä. Puvulla kilometrejä takana varmaan 150tkm. Niin, ja tässä ei ole sellaista hienomekaniikka vetskaria vaan kunnon ronskin mallinen jota ei saa väärin vedettyä kiinni. Kertaakaan ei ole pettänyt.

Tuon puvun jälkeen ei ole enää Rukkaa tullut hankittua kun laatu on mitä on ja suunnittelu vielä syvemmältä. Saisivat palkata takaisin sen suunnittelijan joka nuo <2010 mallit suunnitteli ja potkaista mäkeen tämän nykyisen/nykyiset.
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
Peltsi
Viestit: 2817
Liittynyt: To Loka 14, 2004 9:13 pm
Pyörä: Tunturi
Paikkakunta: Oulu

Re: RUKAN vetskarit

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

Mää voisin lähes väittää että se vanha vetoketju mikä oli mun takisa ennen remppaa oli juuri YKK vetoketju. Nyt laitettu uusi näyttää olevan Salmi- merkkinen. En oo kyllä kuullu tuommosesta, mutta josain Sastamalasa näkyy olevan. Kaikki muut ketkut takisa on YKK ketjuja. Housusa kans YKK.
Paskapuhetta, mutta uskon.
designet
Viestit: 6
Liittynyt: Ke Joulu 06, 2017 9:12 pm
Pyörä: KTM SA 1290 S

Re: RUKAN vetskarit

Viesti Kirjoittaja designet »

Peltsi kirjoitti:Miksi hyvä korjauspalvelu on vitsi?

Mulla meni viime kesänä Rukan vanhasta alkaen mallista (Matti) niskan raksi poikki. Takki oli kolme kesää pidetty tässä kohtaan. Laitatin korjauslähetteeseen että tarkistaa vetoketjun samalla. Ei ollu mitään vikaa ketjusa, mutta sulkiessa jäi vähä hampaat pystyyn. Ei ollu kertaakaan auennu itestään. Takki tuli takasin kohtuu ajasa. Raksi korjattu ja vetoketju uusittu. Tyytyväinen voi olla.
Tässä mielestäni vastaat itse kysymykseen miksi on vitsi, jos kolme vuotta vanha takki täytyy lähettää korjattavaksi. Edellinen Dainese gore oli kymmenen vuotta käytössä ennen konttausta. Nahkat nyt yli kymmenen ja uudet kangaskamat vajaa neljä vuotta. Kertaakaan ei mitään vikaa. Mielestäni on suuri vitsi, jos tehdään paskaa ja korjataan virheet takuukorjauksilla. 1200-2000 euron asusteiden pitäisi olla priimatavaraa. Dainesen kamat maksaa puolet Rukkan hinnasta, ja vaikka laatu on heilläkin huonontunut, niin ilmeisesti silti selvästi parempaa.

Haluaisin ostaa Rukkan asun nyt kun siihen olisi varaa, mutta korjauspalvelu ei paljon lämmitä, jos reissua on 4000 km jäljellä ja vetoketju tai jokin muu tärkeä osa on rikki. Siksi olisi kiva kuulla, että kamat oikeasti kestää, eikä näitä "korjauspalvelu toimii nopeasti ja hienosti" kommentteja. Näin ei taida kuitenkaan olla, koska sellaista ei kukaan tunnu sanovan.

Kv. foorumeillakin ylistetään Rukkan korjauspalvelua. Muissa kamoissa ylistetään niiden kestävyyttä tms. Myykö suomalainen brändi kiinalaista kuraa ilman kunnollista laadunvalvontaa? Jos näin on, niin sääli suomalaiselle maineelle. Ja täytynee siinä tapauksessa itsekin katsella taas rajojen ulkopuolelle.
Peltsi
Viestit: 2817
Liittynyt: To Loka 14, 2004 9:13 pm
Pyörä: Tunturi
Paikkakunta: Oulu

Re: RUKAN vetskarit

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

^ no miksi haluaisit nyt ostaan Rukkaa kun tiedät kaiken tuon ja tiedät myös paremmasta :D
Paskapuhetta, mutta uskon.
Vastaa Viestiin