Gopro5 -ketju: kysymyksiä itsestäänselviin vastauksiin

Kuskien ja pyörien varusteet

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
Kampi
Viestit: 1451
Liittynyt: Su Kesä 14, 2009 10:52 am
Pyörä: R1200GS
Paikkakunta: Valkeala

Gopro5 -ketju: kysymyksiä itsestäänselviin vastauksiin

Viesti Kirjoittaja Kampi »

Muutama tunti on takana uudella kypäräkameralla Gopro vitosella. On tässä paljon hyviä ominaisuuksia, mm kuvanvakautus. Äänimaailmaa vaan pitäisi parantaa esim ulkoisella mikillä. Kaupasta saisi adapterin USB-liitäntään mutta se tuo mukanaan kaapelihässäkkää. Olen yrittänyt metsästää niin bluetooth- kuin wifimikkiäkin mutta huonolla menestyksellä. Kellään kokemuksia tai tietoa tai ideoita?
treriksrøysare
Avatar
mek
Viestit: 2681
Liittynyt: Ke Loka 22, 2008 3:07 pm
Pyörä: V7
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: Gopro5 -ketju: kysymyksiä itsestäänselviin vastauksiin

Viesti Kirjoittaja mek »

Kyllä se taitaa niin olla, että Hero 5:een saa vain lankamikin GoPron omalla adapterilla. Tuolla tarvikemyynnillähän se tulos tehdään.

Maailman foorumeita googlettaen selvisi mm se, että Hero 4 sai vielä bluetoothin kautta paritettua joidenkin Senan kypäräpuhelinsysteemien kanssa, mutta Hero 5:sta GoPro on estänyt tuon. Eli GoPron pitäisi firmware-päivityksellä ensin sallia bluetoothmikin käyttö, tai jonkun hakkerin pitäisi tehdä sama.
Avatar
Kampi
Viestit: 1451
Liittynyt: Su Kesä 14, 2009 10:52 am
Pyörä: R1200GS
Paikkakunta: Valkeala

Re: Gopro5 -ketju: kysymyksiä itsestäänselviin vastauksiin

Viesti Kirjoittaja Kampi »

mek kirjoitti:..Kyllä se taitaa niin olla, että Hero 5:een saa vain lankamikin GoPron omalla adapterilla...

...mutta Hero 5:sta GoPro on estänyt tuon...
Tjaaahh... Suuret kiitokset auttamisesta. Epäilinkin jo omia kykyjä etsimisessä.
treriksrøysare
seikkailuendurol.la
Viestit: 110
Liittynyt: Ti Kesä 28, 2016 12:09 am
Pyörä: Honda CRF1100L Africa Twin
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Re: Gopro5 -ketju: kysymyksiä itsestäänselviin vastauksiin

Viesti Kirjoittaja seikkailuendurol.la »

Oletko kokeillut vaimentaa tuulen aiheuttamaa kohinaa superlonilla tms? Otin vanhasta superlon patjasta palasen ja vuorasin kameran sillä. Auttoi paljon, joskin vielä voisi yrittää tehdä parempaa vaimennusta. Nyt saa kuitenkin moottorin äänistä selvän, kun kaasuttaa. Kamera on vuorattava kokonaan, koska mikkejä on useampia ympäriinsä. Minun versiossa pohja jäi kuitenkin auki, koska tein suojasta hattumallisen. Tuloksia voi kuunnella oheisesta videosta: https://www.youtube.com/watch?v=3iemmgybFRw
Avatar
Kampi
Viestit: 1451
Liittynyt: Su Kesä 14, 2009 10:52 am
Pyörä: R1200GS
Paikkakunta: Valkeala

Re: Gopro5 -ketju: kysymyksiä itsestäänselviin vastauksiin

Viesti Kirjoittaja Kampi »

Aika hyvä tulos vaahtomuovilla mutta minkänäköinen kamera on sillä hatulla? Itse sorruin ostamaan Gopron adapterin ja nyt etsitään sopivaa mikkiä. Ei oo halpaa tämäkään harrastus.
treriksrøysare
Avatar
mek
Viestit: 2681
Liittynyt: Ke Loka 22, 2008 3:07 pm
Pyörä: V7
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: Gopro5 -ketju: kysymyksiä itsestäänselviin vastauksiin

Viesti Kirjoittaja mek »

Kampi kirjoitti:Aika hyvä tulos vaahtomuovilla mutta minkänäköinen kamera on sillä hatulla? Itse sorruin ostamaan Gopron adapterin ja nyt etsitään sopivaa mikkiä. Ei oo halpaa tämäkään harrastus.
Mulla oli Hero 2:ssa tuo, https://www.digitarvike.fi/boya_by-lm20 ... microphone

Hyvä ja edullinen.
Vastaa Viestiin