Superenskat, pula-ajan ja oikea.

Täällä voit esitellä oman rakennusprojektisi ja kadehtia muiden projekteja.

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
timo
Viestit: 3012
Liittynyt: Ke Syys 29, 2004 9:23 am
Pyörä: PELTOKYRPIÄINEN
Paikkakunta: Sarkola

Re: Superenskat, pula-ajan ja oikea.

Viesti Kirjoittaja timo »

Juu, semmoinenkin löytyi. Siitä siis.
Kiitos vinkistä.
Liitteet
FB_IMG_1518026890378.jpg
Avatar
timo
Viestit: 3012
Liittynyt: Ke Syys 29, 2004 9:23 am
Pyörä: PELTOKYRPIÄINEN
Paikkakunta: Sarkola

Re: Superenskat, pula-ajan ja oikea.

Viesti Kirjoittaja timo »

Eli tällainen versio syntyi.
Säädöt ja kaikkee.
Kylmäharjoittelun perusteella ihan istuva.
Liitteet
FB_IMG_1518026877232.jpg
FB_IMG_1518026869120.jpg
skuikka
Viestit: 2203
Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Pyörä: SE ja Temmi 450fi
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala

Re: Superenskat, pula-ajan ja oikea.

Viesti Kirjoittaja skuikka »

Priimaa pukkaa. Noihinhan voisi integroida rengasraudat samaan pakettiin.
Avatar
timo
Viestit: 3012
Liittynyt: Ke Syys 29, 2004 9:23 am
Pyörä: PELTOKYRPIÄINEN
Paikkakunta: Sarkola

Re: Superenskat, pula-ajan ja oikea.

Viesti Kirjoittaja timo »

Koitin tehdä semmoisen mitä on helppo säätää ja muokata.
Sisäinen vaisto ja uteliaisuus.. en mahda sille mitään.
skuikka
Viestit: 2203
Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Pyörä: SE ja Temmi 450fi
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala

Re: Superenskat, pula-ajan ja oikea.

Viesti Kirjoittaja skuikka »

Asiasta toiseen, ellei kaikki jo tienneet, tämä http://www.motonet.fi/fi/tuote/9817515/ ... C-F-85-525
on käytännössä sama palikka kuin vakio-ohjurissakin. Orkkis on kiinnityksen luota halki ettei tarvitse ketjua katkoa, tuo halkeaa sahalla tai rällällä.
juhap
Viestit: 1025
Liittynyt: Ke Huhti 20, 2011 10:16 pm
Pyörä: SE

Re: Superenskat, pula-ajan ja oikea.

Viesti Kirjoittaja juhap »

skuikka kirjoitti:Asiasta toiseen, ellei kaikki jo tienneet, tämä http://www.motonet.fi/fi/tuote/9817515/ ... C-F-85-525
on käytännössä sama palikka kuin vakio-ohjurissakin. Orkkis on kiinnityksen luota halki ettei tarvitse ketjua katkoa, tuo halkeaa sahalla tai rällällä.
ja orkkis maksaa 12e
skuikka
Viestit: 2203
Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Pyörä: SE ja Temmi 450fi
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala

Re: Superenskat, pula-ajan ja oikea.

Viesti Kirjoittaja skuikka »

Siis vain 5.90€ siitä ilosta että pääsee leikkelemään ketjunohjuria. Moni maksaa enemmänkin.
Ja minä tilaan ensi kerralla orkkiksen :oops:
skuikka
Viestit: 2203
Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Pyörä: SE ja Temmi 450fi
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala

Re: Superenskat, pula-ajan ja oikea.

Viesti Kirjoittaja skuikka »

On yksi Superin kehä ja pinnat lojuneet nurkissa ja ajoonhan ne piti saada, varsinkin kun alla pyöri lainavanne. Orkkisnapa taisi olla 275€ ja jos olisin viisas, olisin sellaisen ostanut, vetänyt vakiopinnoilla kiinni ja painunut metsään.
Koska en ole, päätin tehdä toisin.
VMX:n vanteita on tullut välillä vastaan ja ihan laadukkaan oloisilta ovat vaikuttaneet. Soitin piruuttani, myyvätkö pelkkää napaa ja jos myyvät, saako tulla mittailemaan ennen ostoa. Sai tulla, eihän niillä kauppaa ole mutta autotallipostimyynnillä on autotalli, siellä oli hyvä mittailla.
Eniten kiinnosti käykö vetopakat ristiin, rattaan kanssa mulkatessa menee eniten aikaa kun vaihtelee vanteita.
Menee ne, hiukan naftimmat VMX:n kumeilla, mutta sehän on vaan hyvä. Hinta oli pakan kanssa samaa luokkaa kuin orkkisnapa ja onhan billetti proon näköistä.
Mittailin toki laipat, vaikutti mitä ilmeisimmin siltä että menee heittämällä nippuun Superin orkkispinnoilla.
Kotiin ja pinnaamaan, ei perkele pinnanreiät on 0,5mm liian pienet. Vienkö takaisin? Kas, Makita! No niin nyt sopii pinnat. Sitten tulikin isompi tenkkapåå. Kiinassa oli kopioitu uskollisesti kaikki vakionavan mitat mutta laippoja oli kierretty toisiinsa nähden ja sitähän minä en tajunnut tarkastaa. Tässä vaiheessa oli Makita jo puhunut, joten ei kun virpomakeppi käteen.
Tovin kun mittaili ja guuklea kiusasi, löytyi 950 Adven pinna, osanumero 60010171000. Noissa on sopivan jyrkkä taitto ja pituutta 4mm liikaa.
Vetopuolelle Superin vakiot ja noita täysi sarja jarrun puolelle ja bim, meillä on vanne.
Jos olisin tuon kaiken tiennyt, olisin ostanut vakionavan.

Edittiä: Lisätty hyödyllistäkin tietoa, eli vakiokiekon kehän keskitysmitat. Kuvista kiitokset Sami Kantojärvelle.
Liitteet
pakanpuoli.jpg
levynpuoli.jpg
VMX.jpg
Viimeksi muokannut skuikka, Su Helmi 11, 2018 9:26 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ceevu
Viestit: 2004
Liittynyt: La Huhti 07, 2007 10:04 pm
Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610
Paikkakunta: jokela

Re: Superenskat, pula-ajan ja oikea.

Viesti Kirjoittaja ceevu »

Kiinalainen pääsee aina yllättämään. Vaikka kuinka näyttää samalta,joku kohta on kuitenkin tehty perseelleen.
Avatar
x-mean
Viestit: 1165
Liittynyt: Ti Marras 20, 2007 6:28 pm
Pyörä: sattuman kaupalla

Re: Superenskat, pula-ajan ja oikea.

Viesti Kirjoittaja x-mean »

ceevu kirjoitti:Kiinalainen pääsee aina yllättämään. Vaikka kuinka näyttää samalta,joku kohta on kuitenkin tehty perseelleen.
Komppaan.
On noita tullut työn puolesta korjailtua,kiinalaisten tekeleitä.
Nooo,joku jousi väärinpäin välillä tms,eihän siinä muuta kuin tarkoitettu suunta muuttuu päinvastaiseksi :roll:
Foorumin "sekakäyttäjä"
skuikka
Viestit: 2203
Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Pyörä: SE ja Temmi 450fi
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala

Re: Superenskat, pula-ajan ja oikea.

Viesti Kirjoittaja skuikka »

Ei noissa siis vikaa ollut, minä taas.... Tuo ceevun allekirjoitus kuvaa ehkä parhaiten.
Vaan on se nyt viitisen tuntia Bepanthen-enduroon osallistunut kivisehkössä maastossa. Tuntuu tulevan ihmeen hyvin juttuun Japanilaisen kehän kanssa.
Avatar
KarMa
Viestit: 613
Liittynyt: Su Helmi 10, 2008 9:03 pm
Pyörä: KTM SE, Husse fe 501
Paikkakunta: Veikkola

Re: Superenskat, pula-ajan ja oikea.

Viesti Kirjoittaja KarMa »

Oma toteutus steg pegzeistä. Pohjana skuikan malli joka muokattu ja tukena tärinänvaimennikumit h=30mm, d=40mm.

- KarMa
Liitteet
20180213_191844-600x800.jpg
20180213_191945-600x800.jpg
skuikka
Viestit: 2203
Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Pyörä: SE ja Temmi 450fi
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala

Re: Superenskat, pula-ajan ja oikea.

Viesti Kirjoittaja skuikka »

Laitoinkin jo tuonne tallissa tapahtuulle, vaan nyt kun on testattu, pääsee tänne.
Fantin geometrian kopion Superista mutta kun raisereissa oli varaa, tanko ajautui alemmas. SE:n kun ostin, oli fiilikset kuin parrakkaalla liivimiehellä jonka kainalot ei hikoa. Tottuihan siihen äkkiä mutta välillä mietitytti että voisi tuo alempanakin olla.
Raapaistiin lopulta 20mm pois noista tolpista sillä ajatuksella että siitä on helppo säätöpaloilla nostaa.
Kävin tänään muutaman kierroksen spooria paahtamassa, tuntui tottelevaisemmalta pyörä, alkoi sarvet kolista puunkiertopuihin.
Stravalla tykkään kellotella kierrosaikoja, aina niistä vähän oppii. Jos ei muuta niin sen että aina kun tuntuu että mentiin lujaa, mentiin hiljaa.
Sen olen myös oppinut että jarrut hidastaa vauhtia. Polkimen kun hukkasin pari viikkoa sitten, parani ajat selvästi. Nyt on taas poljin, en vaan koske siihen.
Sarvien laskustakin tuntui kello tykkäävän, jopa yllättävän reilusti. Toki enduro ei ole eksaktia tiedettä, vaimon kuukautiskiertokin on voinut asiaan vaikuttaa.
Liitteet
IMG_20180226_132619851.jpg
Avatar
timo
Viestit: 3012
Liittynyt: Ke Syys 29, 2004 9:23 am
Pyörä: PELTOKYRPIÄINEN
Paikkakunta: Sarkola

Re: Superenskat, pula-ajan ja oikea.

Viesti Kirjoittaja timo »

Lumispoori ei tosiaankaan ole alaani, mutta samaa mieltä jarruista; etujarrun jäätyminen paha, takajarru.. mitä väliä.
Mites satula? Painopisteen siirtelyä ajatellen, mun mielestäni SE:n satulaa kannattaa korottaa. Sekin auttaa vähän kun laittaa akun päälle niin ison korotuspalan kuin sinne mahtuu.

Ja noi kuvan aluholkit on kanssa ihan jees. Muistan kyllä silloin -06 kun ihmettelin miks tanko heiluu niin kummallisesti. Kumit vaihtuivat johonkin kovaan samantien.
skuikka
Viestit: 2203
Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Pyörä: SE ja Temmi 450fi
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala

Re: Superenskat, pula-ajan ja oikea.

Viesti Kirjoittaja skuikka »

Satulaa olen siitä poterosta korottanut jonkun 20mm. Enempikin menisi enskaillessa, mutta kun tulee noita nahkapukuhommia harrastettua.
Tuo nykyinen on ihan maksimi että yltää varpaat ulkopuolen tapille kun polvea kihnuuttaa sisäkurvissa.
Muistaessani:
Syksyllä kun huolsin iskaria, ajattelin parantaa huoltovarmuutta kun Tiivistekeskuksen lähellä asun. Kuvassa varaosanumeroineen näkyvä tiiviste on siellä hyllykamaa ja ollut nyt ongelmitta jonkun 50h ajossa. Pelkkää pakettiautoenduroa.
Tiivistepesä on sille liian iso, siksi sorvailin teräsholkin sovitteeksi, en mittoja muista kuin että sisäreikä on tiivisteen ulkohalkaisija ja paksuus sama kuin tiivisteellä. Holkki on kevyellä krympillä kiinni, eli lähtee lämmöllä ja kopautuksella pois.
Liitteet
23600928_820323541425900_597337611_o.jpg
23626985_820323454759242_1846472522_o.jpg
Vastaa Viestiin