Superenskat, pula-ajan ja oikea.
Valvoja: Moderaattorit
Re: Superenskat, pula-ajan ja oikea.
Juu, semmoinenkin löytyi. Siitä siis.
Kiitos vinkistä.
Kiitos vinkistä.
Re: Superenskat, pula-ajan ja oikea.
Eli tällainen versio syntyi.
Säädöt ja kaikkee.
Kylmäharjoittelun perusteella ihan istuva.
Säädöt ja kaikkee.
Kylmäharjoittelun perusteella ihan istuva.
-
- Viestit: 2203
- Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
- Pyörä: SE ja Temmi 450fi
- Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Re: Superenskat, pula-ajan ja oikea.
Priimaa pukkaa. Noihinhan voisi integroida rengasraudat samaan pakettiin.
Re: Superenskat, pula-ajan ja oikea.
Koitin tehdä semmoisen mitä on helppo säätää ja muokata.
Sisäinen vaisto ja uteliaisuus.. en mahda sille mitään.
Sisäinen vaisto ja uteliaisuus.. en mahda sille mitään.
-
- Viestit: 2203
- Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
- Pyörä: SE ja Temmi 450fi
- Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Re: Superenskat, pula-ajan ja oikea.
Asiasta toiseen, ellei kaikki jo tienneet, tämä http://www.motonet.fi/fi/tuote/9817515/ ... C-F-85-525
on käytännössä sama palikka kuin vakio-ohjurissakin. Orkkis on kiinnityksen luota halki ettei tarvitse ketjua katkoa, tuo halkeaa sahalla tai rällällä.
on käytännössä sama palikka kuin vakio-ohjurissakin. Orkkis on kiinnityksen luota halki ettei tarvitse ketjua katkoa, tuo halkeaa sahalla tai rällällä.
Re: Superenskat, pula-ajan ja oikea.
ja orkkis maksaa 12eskuikka kirjoitti:Asiasta toiseen, ellei kaikki jo tienneet, tämä http://www.motonet.fi/fi/tuote/9817515/ ... C-F-85-525
on käytännössä sama palikka kuin vakio-ohjurissakin. Orkkis on kiinnityksen luota halki ettei tarvitse ketjua katkoa, tuo halkeaa sahalla tai rällällä.
-
- Viestit: 2203
- Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
- Pyörä: SE ja Temmi 450fi
- Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Re: Superenskat, pula-ajan ja oikea.
Siis vain 5.90€ siitä ilosta että pääsee leikkelemään ketjunohjuria. Moni maksaa enemmänkin.
Ja minä tilaan ensi kerralla orkkiksen
Ja minä tilaan ensi kerralla orkkiksen
-
- Viestit: 2203
- Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
- Pyörä: SE ja Temmi 450fi
- Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Re: Superenskat, pula-ajan ja oikea.
On yksi Superin kehä ja pinnat lojuneet nurkissa ja ajoonhan ne piti saada, varsinkin kun alla pyöri lainavanne. Orkkisnapa taisi olla 275€ ja jos olisin viisas, olisin sellaisen ostanut, vetänyt vakiopinnoilla kiinni ja painunut metsään.
Koska en ole, päätin tehdä toisin.
VMX:n vanteita on tullut välillä vastaan ja ihan laadukkaan oloisilta ovat vaikuttaneet. Soitin piruuttani, myyvätkö pelkkää napaa ja jos myyvät, saako tulla mittailemaan ennen ostoa. Sai tulla, eihän niillä kauppaa ole mutta autotallipostimyynnillä on autotalli, siellä oli hyvä mittailla.
Eniten kiinnosti käykö vetopakat ristiin, rattaan kanssa mulkatessa menee eniten aikaa kun vaihtelee vanteita.
Menee ne, hiukan naftimmat VMX:n kumeilla, mutta sehän on vaan hyvä. Hinta oli pakan kanssa samaa luokkaa kuin orkkisnapa ja onhan billetti proon näköistä.
Mittailin toki laipat, vaikutti mitä ilmeisimmin siltä että menee heittämällä nippuun Superin orkkispinnoilla.
Kotiin ja pinnaamaan, ei perkele pinnanreiät on 0,5mm liian pienet. Vienkö takaisin? Kas, Makita! No niin nyt sopii pinnat. Sitten tulikin isompi tenkkapåå. Kiinassa oli kopioitu uskollisesti kaikki vakionavan mitat mutta laippoja oli kierretty toisiinsa nähden ja sitähän minä en tajunnut tarkastaa. Tässä vaiheessa oli Makita jo puhunut, joten ei kun virpomakeppi käteen.
Tovin kun mittaili ja guuklea kiusasi, löytyi 950 Adven pinna, osanumero 60010171000. Noissa on sopivan jyrkkä taitto ja pituutta 4mm liikaa.
Vetopuolelle Superin vakiot ja noita täysi sarja jarrun puolelle ja bim, meillä on vanne.
Jos olisin tuon kaiken tiennyt, olisin ostanut vakionavan.
Edittiä: Lisätty hyödyllistäkin tietoa, eli vakiokiekon kehän keskitysmitat. Kuvista kiitokset Sami Kantojärvelle.
Koska en ole, päätin tehdä toisin.
VMX:n vanteita on tullut välillä vastaan ja ihan laadukkaan oloisilta ovat vaikuttaneet. Soitin piruuttani, myyvätkö pelkkää napaa ja jos myyvät, saako tulla mittailemaan ennen ostoa. Sai tulla, eihän niillä kauppaa ole mutta autotallipostimyynnillä on autotalli, siellä oli hyvä mittailla.
Eniten kiinnosti käykö vetopakat ristiin, rattaan kanssa mulkatessa menee eniten aikaa kun vaihtelee vanteita.
Menee ne, hiukan naftimmat VMX:n kumeilla, mutta sehän on vaan hyvä. Hinta oli pakan kanssa samaa luokkaa kuin orkkisnapa ja onhan billetti proon näköistä.
Mittailin toki laipat, vaikutti mitä ilmeisimmin siltä että menee heittämällä nippuun Superin orkkispinnoilla.
Kotiin ja pinnaamaan, ei perkele pinnanreiät on 0,5mm liian pienet. Vienkö takaisin? Kas, Makita! No niin nyt sopii pinnat. Sitten tulikin isompi tenkkapåå. Kiinassa oli kopioitu uskollisesti kaikki vakionavan mitat mutta laippoja oli kierretty toisiinsa nähden ja sitähän minä en tajunnut tarkastaa. Tässä vaiheessa oli Makita jo puhunut, joten ei kun virpomakeppi käteen.
Tovin kun mittaili ja guuklea kiusasi, löytyi 950 Adven pinna, osanumero 60010171000. Noissa on sopivan jyrkkä taitto ja pituutta 4mm liikaa.
Vetopuolelle Superin vakiot ja noita täysi sarja jarrun puolelle ja bim, meillä on vanne.
Jos olisin tuon kaiken tiennyt, olisin ostanut vakionavan.
Edittiä: Lisätty hyödyllistäkin tietoa, eli vakiokiekon kehän keskitysmitat. Kuvista kiitokset Sami Kantojärvelle.
Viimeksi muokannut skuikka, Su Helmi 11, 2018 9:26 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 2004
- Liittynyt: La Huhti 07, 2007 10:04 pm
- Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610
- Paikkakunta: jokela
Re: Superenskat, pula-ajan ja oikea.
Kiinalainen pääsee aina yllättämään. Vaikka kuinka näyttää samalta,joku kohta on kuitenkin tehty perseelleen.
Re: Superenskat, pula-ajan ja oikea.
Komppaan.ceevu kirjoitti:Kiinalainen pääsee aina yllättämään. Vaikka kuinka näyttää samalta,joku kohta on kuitenkin tehty perseelleen.
On noita tullut työn puolesta korjailtua,kiinalaisten tekeleitä.
Nooo,joku jousi väärinpäin välillä tms,eihän siinä muuta kuin tarkoitettu suunta muuttuu päinvastaiseksi
Foorumin "sekakäyttäjä"
-
- Viestit: 2203
- Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
- Pyörä: SE ja Temmi 450fi
- Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Re: Superenskat, pula-ajan ja oikea.
Ei noissa siis vikaa ollut, minä taas.... Tuo ceevun allekirjoitus kuvaa ehkä parhaiten.
Vaan on se nyt viitisen tuntia Bepanthen-enduroon osallistunut kivisehkössä maastossa. Tuntuu tulevan ihmeen hyvin juttuun Japanilaisen kehän kanssa.
Vaan on se nyt viitisen tuntia Bepanthen-enduroon osallistunut kivisehkössä maastossa. Tuntuu tulevan ihmeen hyvin juttuun Japanilaisen kehän kanssa.
- KarMa
- Viestit: 613
- Liittynyt: Su Helmi 10, 2008 9:03 pm
- Pyörä: KTM SE, Husse fe 501
- Paikkakunta: Veikkola
Re: Superenskat, pula-ajan ja oikea.
Oma toteutus steg pegzeistä. Pohjana skuikan malli joka muokattu ja tukena tärinänvaimennikumit h=30mm, d=40mm.
- KarMa
- KarMa
-
- Viestit: 2203
- Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
- Pyörä: SE ja Temmi 450fi
- Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Re: Superenskat, pula-ajan ja oikea.
Laitoinkin jo tuonne tallissa tapahtuulle, vaan nyt kun on testattu, pääsee tänne.
Fantin geometrian kopion Superista mutta kun raisereissa oli varaa, tanko ajautui alemmas. SE:n kun ostin, oli fiilikset kuin parrakkaalla liivimiehellä jonka kainalot ei hikoa. Tottuihan siihen äkkiä mutta välillä mietitytti että voisi tuo alempanakin olla.
Raapaistiin lopulta 20mm pois noista tolpista sillä ajatuksella että siitä on helppo säätöpaloilla nostaa.
Kävin tänään muutaman kierroksen spooria paahtamassa, tuntui tottelevaisemmalta pyörä, alkoi sarvet kolista puunkiertopuihin.
Stravalla tykkään kellotella kierrosaikoja, aina niistä vähän oppii. Jos ei muuta niin sen että aina kun tuntuu että mentiin lujaa, mentiin hiljaa.
Sen olen myös oppinut että jarrut hidastaa vauhtia. Polkimen kun hukkasin pari viikkoa sitten, parani ajat selvästi. Nyt on taas poljin, en vaan koske siihen.
Sarvien laskustakin tuntui kello tykkäävän, jopa yllättävän reilusti. Toki enduro ei ole eksaktia tiedettä, vaimon kuukautiskiertokin on voinut asiaan vaikuttaa.
Fantin geometrian kopion Superista mutta kun raisereissa oli varaa, tanko ajautui alemmas. SE:n kun ostin, oli fiilikset kuin parrakkaalla liivimiehellä jonka kainalot ei hikoa. Tottuihan siihen äkkiä mutta välillä mietitytti että voisi tuo alempanakin olla.
Raapaistiin lopulta 20mm pois noista tolpista sillä ajatuksella että siitä on helppo säätöpaloilla nostaa.
Kävin tänään muutaman kierroksen spooria paahtamassa, tuntui tottelevaisemmalta pyörä, alkoi sarvet kolista puunkiertopuihin.
Stravalla tykkään kellotella kierrosaikoja, aina niistä vähän oppii. Jos ei muuta niin sen että aina kun tuntuu että mentiin lujaa, mentiin hiljaa.
Sen olen myös oppinut että jarrut hidastaa vauhtia. Polkimen kun hukkasin pari viikkoa sitten, parani ajat selvästi. Nyt on taas poljin, en vaan koske siihen.
Sarvien laskustakin tuntui kello tykkäävän, jopa yllättävän reilusti. Toki enduro ei ole eksaktia tiedettä, vaimon kuukautiskiertokin on voinut asiaan vaikuttaa.
Re: Superenskat, pula-ajan ja oikea.
Lumispoori ei tosiaankaan ole alaani, mutta samaa mieltä jarruista; etujarrun jäätyminen paha, takajarru.. mitä väliä.
Mites satula? Painopisteen siirtelyä ajatellen, mun mielestäni SE:n satulaa kannattaa korottaa. Sekin auttaa vähän kun laittaa akun päälle niin ison korotuspalan kuin sinne mahtuu.
Ja noi kuvan aluholkit on kanssa ihan jees. Muistan kyllä silloin -06 kun ihmettelin miks tanko heiluu niin kummallisesti. Kumit vaihtuivat johonkin kovaan samantien.
Mites satula? Painopisteen siirtelyä ajatellen, mun mielestäni SE:n satulaa kannattaa korottaa. Sekin auttaa vähän kun laittaa akun päälle niin ison korotuspalan kuin sinne mahtuu.
Ja noi kuvan aluholkit on kanssa ihan jees. Muistan kyllä silloin -06 kun ihmettelin miks tanko heiluu niin kummallisesti. Kumit vaihtuivat johonkin kovaan samantien.
-
- Viestit: 2203
- Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
- Pyörä: SE ja Temmi 450fi
- Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Re: Superenskat, pula-ajan ja oikea.
Satulaa olen siitä poterosta korottanut jonkun 20mm. Enempikin menisi enskaillessa, mutta kun tulee noita nahkapukuhommia harrastettua.
Tuo nykyinen on ihan maksimi että yltää varpaat ulkopuolen tapille kun polvea kihnuuttaa sisäkurvissa.
Muistaessani:
Syksyllä kun huolsin iskaria, ajattelin parantaa huoltovarmuutta kun Tiivistekeskuksen lähellä asun. Kuvassa varaosanumeroineen näkyvä tiiviste on siellä hyllykamaa ja ollut nyt ongelmitta jonkun 50h ajossa. Pelkkää pakettiautoenduroa.
Tiivistepesä on sille liian iso, siksi sorvailin teräsholkin sovitteeksi, en mittoja muista kuin että sisäreikä on tiivisteen ulkohalkaisija ja paksuus sama kuin tiivisteellä. Holkki on kevyellä krympillä kiinni, eli lähtee lämmöllä ja kopautuksella pois.
Tuo nykyinen on ihan maksimi että yltää varpaat ulkopuolen tapille kun polvea kihnuuttaa sisäkurvissa.
Muistaessani:
Syksyllä kun huolsin iskaria, ajattelin parantaa huoltovarmuutta kun Tiivistekeskuksen lähellä asun. Kuvassa varaosanumeroineen näkyvä tiiviste on siellä hyllykamaa ja ollut nyt ongelmitta jonkun 50h ajossa. Pelkkää pakettiautoenduroa.
Tiivistepesä on sille liian iso, siksi sorvailin teräsholkin sovitteeksi, en mittoja muista kuin että sisäreikä on tiivisteen ulkohalkaisija ja paksuus sama kuin tiivisteellä. Holkki on kevyellä krympillä kiinni, eli lähtee lämmöllä ja kopautuksella pois.